Cruiser – Chopper severler, tehlikenin farkında mısınız???
Reklamlar
-
22 Ağustos 2017, 17:01
#1
Son dönemde döviz kurlarındaki sürekli artış, motosiklet ve ekipmanlarına getirilen yeni vergiler, yüksek benzin fiyatları, düşen satışlar derken, büyük firmalar birer birer Cruiser modellerini satış listelerinden kaldırmaya başladılar.
Yaptığım kısa incelemede gördüğüm kadarı ile şu anda sadece Kawasaki elinde kalan 2016 model VN900 classic modellerini satıyor.
Küçük cc Japon cruiserları zaten uzun süredir Türkiye'ye getirilmiyordu, alıcılar Hyosung, Daelim, Regal gibi markalara ya da alternatiflerine yöneliyordu. Ancak bundan böyle büyük cc ler için de aynı durum geçerli olacak gibi görünüyor.
Şu anda 2017 model sıfır bir cruiser motosiklet almak isterseniz, tek alternatifiniz Harley Davidson, orada da fiyatlar malum. (883 modeli bile 60,000 tl civarında.)
Bir de işin 2. el boyutu var. Piyasada satın alacak yeni motosiklet olmayınca, 2. el cruiser piyasası uçtu resmen. 10 – 15 yaşında makinelere 25 – 30 bin TL arası fiyatlar çekiliyor. Geçenlerde benim de kullandığım 950 Midnight Star modeli için 45.500 tl yazan bile gördüm.
Dolayısı ile gidişat böyle sürdüğü takdirde, Cruiser – Chopper modellere gönül verenleri çok zor günler bekliyor bana göre. Çünkü bunun bir adım ötesi bu motorların yedek parça ve aksesuarlarının da bulunmasının imkansız hale gelmesi olacak.
Elinde hali hazırda motosikleti olan arkadaşlara; motorlarına çok iyi bakmalarını ve kıymetini bilmelerini öneririm.
Saygılarımla.
Tecrübe, limitlerini bilmektir.
Reklamlar
-
22 Ağustos 2017, 17:02
#2
Dur daha 2023 e gelmedik... Az sabır lütfen
-
22 Ağustos 2017, 17:29
#3
booor booor, çıkartırmıyorlar, 2023 borla motor, motorla çalışan insan bor yiyen hayvanlar 2023 hülouuugh
-
22 Ağustos 2017, 17:31
#4
Kıymetini bilse ne olacak bazı modellerin yedek parçası yok.Git yurt dışından getir.Kaç paraya gelir kaç günde gelir.125cc cruiser bile getirseler alırım ama getirmiyorlar japon firmalar.
-
22 Ağustos 2017, 17:33
#5
Global markaların keyifsizce ürün getirip satmaya çalıştıkları bir ülkede ikamet ediyor olmamızın yazık ki yan etkileri bunlar. Dünya lideri desen bizde, batının kıskandığı ekonomi desen bizde, kamera karşısında bir racon ile dövizleri hareketlendirme becerisi desen bizde; ancak Kawasaki lütfedip de Türkiye'ye bir ofis açmadı bile, kaldı ki distribütör yoluyla da artık düzenli motosiklet gelmeyeceği gibi tamamen sipariş üzerine tedarik yoluna gidilecek. Durumumuzun vahim düzeyi sebebiyle mevcut Global markalar ülkemizde kazanç sağlamayı bir kenara bırakıp, tutunmaya çalışır oldu, fakat zaten ucu ucuna kar elde etmeye çabalarken daha da zorlarsak tası tarağı toplayıp memlekete dönebilirler. Tabii bu bazı konularda da gelişimimizi sağlayacaktır; misal yerli motosiklet üreticilerimiz piyasadaki bu açıktan istifade ederek büyük bir hacim kazanacaktır, hızla gelişen Bor teknolojimiz sayesinde dünyaya taş çıkartan yepyeni motor bloğu geliştirmeleri sağlanmasına olanak sunacak ar-ge çalışmalarına ivme katacaktır. Gel de tebessüm etme
-
22 Ağustos 2017, 19:04
#6
Tam da bu sebepten crf aldım. Gayet mutluyum, herkese tavsiye ederim.
-
22 Ağustos 2017, 19:07
#7
Yıllardır tehlikenin farkındayız zaten.Ama ne yazık ki elden bir şey gelmiyor.Bu olay Japon markaların 250 cc cruiserlarını Türkiye'den çekmesi ile başladı.Bizim motosiklet kullanıcısının bilinçsizliği ve SS düşkünlüğü,markaların aç gözlülüğü yüzünden cruiserlar giderek bu ülkeden silinmeye başladı.En büyük şoku Yamaha XVS 950 Midnight Star ı getirmeyi bıraktığında yaşadım.Çünkü 0 km alıp bir daha ölene kadar kullanmayı planladığım ve resmen aşık olduğum bir aletti.Çok iyi hatırlıyorum bu alet 2013 yılında 0 km si 24.000 TL civarıydı.Şu anda 2. elleri 35.000 TL lerde dolanıyor.Aç gözlü satıcılar sayesinde bu motosikletten de vazgeçtim.35.000 TL verdim mi gider XVS 1300 alırım.15-20 yıllık ahı gitmiş vahı kalmış 50.000-100.000 kmleri devirmiş Honda Shadowlara bakıyorum fiyatlar 25.000 lerden başlıyor.Yamaha Dragstarlar desen çoğu motorun vadesinin dolduğu aşırı derece yıprandığı daha ilan fotolarından anlaşılıyor.Alet resmen bağırıyor ; "beni alma alırsan tamirci ile akraba olursun".Kawasaki ve Suzuki lere istedikleri fantastik fiyatlara girmiyorum bile.Alet full+full+full olsa ne olur ömrünün yarını gelmiş,metal yorgunluğu var,önceki sahiplerinin ne işkenceler yaptığı bilinmiyor.Yedek parça azlığı,2.el de yavaşlık ve saçma sapan fiyatlar derken cruiser tarzı Türkiye'de yok olma yolunda emin adımlarla ilerliyor.
Asla cruiser dışında motosiklet almam diye burnu havada gezinen bendeniz bile artık ne yazık ki rahat oturuş pozisyonlu nakedlara,endurolara bakmaya başladım.Ama yine de XV 950 Bolt lara gözüm kaymıyor değil.Bu kadar çelimsiz ufak tefek olmasan alırdım seni ama çok miniciksin canımın içi.Abin XVS 950 nerde sen nerdesin?
-
22 Ağustos 2017, 19:18
#8
Crusiercılar da sanıyor ki süpersportcular hergün helva yiyor
-
22 Ağustos 2017, 21:05
#9
Japonlar tr de meydanı HD'a bıraktılar resmen ki, Harley'e o paraları bu şartlarda vermem(Japon sağlamlığı gibi olur mu yahu).Resmi olmasa da gizliden pazarı paylaşmak üzere anlaşmaları var sanki Piyasa çok acayip bir tarafa doğru gidiyor.Turkiye satışlarının da çok umrunda olduğunu sanmıyorum Japonların , ( belki sadece Honda umursar, o da paketci motoru ve CBR serisinden dolayi) , en kötü cekiliverirler ülkeden bir süre olur biter.
Bu arada 15 yaşında motor cok pahalı , eski vs diye çamur atılıyor da , bende 12 yaşında 64k da ds650 var.Sunu söyleyebilirim ; bakarsan bağ bakmazsan dağ oluyor.Her bakımı usta ile beraber yapar , parçayı (mümkünse) yurtdışından tedarik eder , ustanın önüne koyarım .O yüzden 2. Elde bakımlı, şeceresi belli, sahibi insan olan motorlardan korkmayın .
Ayrıca plastik 250 CC motorlar 16k 17k olmuşken 2.el piyasasının şişmesi çok anormal değil. ( Anormal fiyat yazıp , keriz bekleyenleri saymazsak )
-
22 Ağustos 2017, 22:29
#10
Hayırlısı olsun biz zaten binemiyoduk ama ss ciler de pahalı olduğundan binemicek
-
23 Ağustos 2017, 10:51
#11
Thracian adlı üyeden alıntı
Yıllardır tehlikenin farkındayız zaten.Ama ne yazık ki elden bir şey gelmiyor.Bu olay Japon markaların 250 cc cruiserlarını Türkiye'den çekmesi ile başladı.Bizim motosiklet kullanıcısının bilinçsizliği ve SS düşkünlüğü,markaların aç gözlülüğü yüzünden cruiserlar giderek bu ülkeden silinmeye başladı.En büyük şoku Yamaha XVS 950 Midnight Star ı getirmeyi bıraktığında yaşadım.Çünkü 0 km alıp bir daha ölene kadar kullanmayı planladığım ve resmen aşık olduğum bir aletti.Çok iyi hatırlıyorum bu alet 2013 yılında 0 km si 24.000 TL civarıydı.Şu anda 2. elleri 35.000 TL lerde dolanıyor.Aç gözlü satıcılar sayesinde bu motosikletten de vazgeçtim.35.000 TL verdim mi gider XVS 1300 alırım.15-20 yıllık ahı gitmiş vahı kalmış 50.000-100.000 kmleri devirmiş Honda Shadowlara bakıyorum fiyatlar 25.000 lerden başlıyor.Yamaha Dragstarlar desen çoğu motorun vadesinin dolduğu aşırı derece yıprandığı daha ilan fotolarından anlaşılıyor.Alet resmen bağırıyor ; "beni alma alırsan tamirci ile akraba olursun".Kawasaki ve Suzuki lere istedikleri fantastik fiyatlara girmiyorum bile.Alet full+full+full olsa ne olur ömrünün yarını gelmiş,metal yorgunluğu var,önceki sahiplerinin ne işkenceler yaptığı bilinmiyor.Yedek parça azlığı,2.el de yavaşlık ve saçma sapan fiyatlar derken cruiser tarzı Türkiye'de yok olma yolunda emin adımlarla ilerliyor.
Asla cruiser dışında motosiklet almam diye burnu havada gezinen bendeniz bile artık ne yazık ki rahat oturuş pozisyonlu nakedlara,endurolara bakmaya başladım.Ama yine de XV 950 Bolt lara gözüm kaymıyor değil.Bu kadar çelimsiz ufak tefek olmasan alırdım seni ama çok miniciksin canımın içi.Abin XVS 950 nerde sen nerdesin?
Bolt konusunda size katılıyorum. Harley Davidson çakması, bir türlü ısınamadığım bir model benim de.
Cruiser diyesim gelmiyor bir türlü bu motor için.
Tecrübe, limitlerini bilmektir.
-
23 Ağustos 2017, 14:30
#12
Bu arada farkında mısınız? Sıfır harley fiyatları astronomik iken ikinci elde gayet uygun rakamlar çıkabiliyor. Mevcut ekonomik durumda ihtiyaçtan satılık çok sanırım. ikinci el japonların fiyatlarına yakın makineler mevcut.
-
23 Ağustos 2017, 14:33
#13
Aceofspades adlı üyeden alıntı
Bu arada farkında mısınız? Sıfır harley fiyatları astronomik iken ikinci elde gayet uygun rakamlar çıkabiliyor. Mevcut ekonomik durumda ihtiyaçtan satılık çok sanırım. ikinci el japonların fiyatlarına yakın makineler mevcut.
Zaten 30-35 bin verdikten sonra harley almak daha mantıklı.
-
23 Ağustos 2017, 15:54
#14
korayuzuner1 adlı üyeden alıntı
Zaten 30-35 bin verdikten sonra harley almak daha mantıklı.
-
23 Ağustos 2017, 16:24
#15
Aceofspades adlı üyeden alıntı
Bu arada farkında mısınız? Sıfır harley fiyatları astronomik iken ikinci elde gayet uygun rakamlar çıkabiliyor. Mevcut ekonomik durumda ihtiyaçtan satılık çok sanırım. ikinci el japonların fiyatlarına yakın makineler mevcut.
Bu biraz alacağınız Harley'den ne beklediğiniz ile alakalı diye düşünüyorum.
Harley Davidson alacak olsam bakacağım modeller Heritage Softail Classic , Road King ya da Softail Deluxe olurdu.
Hiçbir zaman para verip bir 883 ya da Street 750 alacağımı zannetmiyorum.
Tecrübe, limitlerini bilmektir.
-
23 Ağustos 2017, 17:45
#16
vader adlı üyeden alıntı
Bu biraz alacağınız Harley'den ne beklediğiniz ile alakalı diye düşünüyorum.
Harley Davidson alacak olsam bakacağım modeller Heritage Softail Classic , Road King ya da Softail Deluxe olurdu.
Hiçbir zaman para verip bir 883 ya da Street 750 alacağımı zannetmiyorum.
Neden 883 ve 750 olanı almazsın ? Problemi var deme şuraya düşüp bayılırım
-
23 Ağustos 2017, 19:00
#17
korayuzuner1 adlı üyeden alıntı
Neden 883 ve 750 olanı almazsın ? Problemi var deme şuraya düşüp bayılırım
Kasaları çok ufak tefek.Sportster ilk çıktıklarında fanatik eski Harleyciler tarafından fazlaca eleştirilmişti hem motor hacimlerinin hemde kasanın küçüklüğünden ayrıca oturma pozisyonundan.Genel olarak cruiser karakterinden çok biraz sportif karakter sergiliyor.Street 750 ler su soğutmalı oldukları için aynı şekilde eleştirildi.Amerika'da yanlış bilmiyorsam Dyna serisinin altına gerçek Harley gözü ile bakılmıyor.Benim de Harley denince aklıma ilk Dyna ve Softtail serileri aklıma geliyor.Yine de çok büyük konuşmayayım Türkiye'de ki model kıtlığı yüzünden günün birinde Yamaha Bolt yada Harley Sporster alırsam şaşırmayın.
-
23 Ağustos 2017, 19:02
#18
-
23 Ağustos 2017, 20:49
#19
O softail falan çok güzel onlarda çok para 883 ü 30-35 varsa softail 60-70 vardır ikinci eli birde daha çok yakar Sizde para çok anlaşılan
-
23 Ağustos 2017, 21:09
#20
Olay yine HD vs. Metrik kavgasına dönecek ama 35k param olsa gider full donanımlı bir japon alırım , hem uzun yola gelir , hem yük taşır , parçası ucuz olur vsvsvs. , Kısaca HD yi her türlü yer . Fakat bu iş gönül işi , tarz işi o yüzden hepsi iyidir hojdur ama benana , sonuçta hepsi birbirinden güzel sapliyor.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)