Motor severler olarak "motorun diğer taşıtlara göre çok daha tehlikeli'olduğu gerçeğini kabul etmiyoruz.
Hep savunma ve riski arabalarla,jeeplerle aynı seviyeye indirgemeye ve normalleştirmeye çalışıyoruz. Neden bu yaklaşımı bir kenara bırakıp gerçekleri kabul etmiyoruz ?
Güvenli sürüş, güvenlik ekipmanı vs ,tüm bunlar mevcut riski aşağı çekecek faktörler fakat esas kısım olan "çok daha yüksek riskli bir taşıt" olduğu gerçeğini değiştirmez.
Mesele bu riskleri anlayıp, kabul ederek binmek. Riski diğer taşıtlarla aynı seviye çekmeye çalışmak gerçeklikten uzaklasmak demektir.
Peki yüksek risk ama ne kadar ? Kim ölçmüş, model doğru mu ?
En son Amerika'da yapılan çalışmalarda,yol kazalarında kayda geçen ölüm ve yaralanma kayıtlarından elde edilen verilen derlenmesiyle ulaşılan hesaplamaya göre mil bazında kazada ölümcül yara alma ile sonuclanma riskiniz arabaya göre 27 kat daha yukarda. Ve bu istatistike bir itiraz var, diyorlarki arabalar motorlara göre daha fazla insan taşıyor, 1.5 kat ortalama, yeni veriyle hesaplayınca risk 38 kata çıkıyor.
Bu biglileri aldığım internet sitesinin adresini ekliyorum,ingilizce.
http://www.motorcycleinstitute.org/
Çok detaylı ve güzel hazırlanmış bir sitell ,güzel bir organizasyon.
Yıllar bazında değerlendirmeler ve farklı yaklaşımları var.
Sonuç; motosiklete binmek ne olursa olsun arabaya,kamyona,otobuse,jeep'e göre trafikte kullanımda inanilmaz riskli bir aktivite. Doğal olarak insanlar buna tepki gösteriyor. Kabul edelim şunu artık.
Sizi sevenler buna itiraz edip araba almanıza itiraz etmemesi çok normal. Eşiniz size deseki , ben artik wing suitle atlayıp uçmak istiyorum, bunu yapıcam, sizin tepkiniz ne olur ? Gönül rahatlığıyla kabul eder misiniz ? Ama size bisiklete binicem,paten kayıcam dese aynı tepkiyi verir misiniz ? Hepsi taşıdıgi risk ölçüsü kadar tepkiye sebep oluyor, insanlar haklı.