Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
1. sayfa 123 SonuncuSonuncu

Motosiklet Üzerinde Geçen 50 bin km, başıma gelenler, hatıralar...

    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    20 Eylül 2013
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    CBR250R Repsol/SATILDI
    Merhaba sevgili arkadaşlar, bu yazıyı yeni başlayan, başlayacak arkadaşlar vaktiyle yaptığım hataları yapmasın diye yazıyorum. Toplam 5 yılda, Ankara'da yaz kış demeden motor üzerinde geçen 50 bin km'den çıkan dersleri, iyi kötü hatıralarımı aktarmak istiyorum.

    Yıl 2007, Antalya'da Çelebi Marina'dan start alan tekne'de çalışıyorum günü birlik tur yapıyoruz. Arkadaşlardan birinde CBR125 var, bana şunu öğret dedim, marinanın otoparkında bir iki deneme; "hacı olmayacak, düşeceksin, başına bişey gelecek, sen 4 teker kullanmaya devam et" cümlesi ile karşılaşıyorum. Aynı yıl, sezon bitimi üniversiteye Konya'ya döndüğümde evimin altıda dükkanı olan ihtiyardan rica ettim ve Dayun marka 125 cc cg ile biraz öğrendim. Orda da kaldık, yıllarca bir daha motora binmedim.

    Yıl 2012, bu maceraya gerçek başlangıç yılımdır. Ne ehliyet var ne ekipman. Gittim bir motosiklet aldım. Mondial MR150 Vulture. O kadar bilmiyorum ki, motoru rica ettim bir arkadaşım getirdi. 15 bin km civarı yol yapıp, benzin bitmedikçe yolda kalmadığım motordur kendisi. Üstelik ben ve 3 arkadaşıma da motor kullanmayı öğretti. İlk aldığım gün arıza yaptı aslında, servis krank eğri dedi, tamirci subaplar değişecek dedi.

    Ders 1; Yetkili servisin krank değişecek, bir tamircinin külbütör kapağı açılıp subaplar değişecek dediği motoru arkadaş tavsiyesi ile gittiğim, sonrasında ahbap olduğum, gimatta işyeri olan kızıltepe motor (şu an bajaj servisi) o zaman 1 paket sigara parasına subap ayarı yaparak düzeltti. Herkes yolunacak kaz gözüyle bakıyor bize. Her tamirciyi ciddiye almayın. Muhakkak tanıdık birilerini bulun.

    Yıl 2014, yolda ilerliyorum, önümde doğan marka araç var. Kasise yaklaştık, eleman en sağdan takriben 30-40 km hız ile ilerliyor. Sola sinyal verdim, korna çalıp "burdayım" deyip sollamaya çıktım. Tam o an araç sola döndü. Refleksif bir sola kaçma manevrasının akabinde araç ile buluştuk. Aracın iki kapısı ezildi, şoför camı patladı, benim ayaklık kapıyı deldi. Benim ise ayak motor ile araç arasında hafifte sıkıştı, ancak koruma demiri kırılacak kadar sıkışmasını engelledi. Neyseki devrilmeden durabildim. Araçtan inen sürücü eski bir öğrencimdi. Ehliyet falan yok, aracın sinyali çalışmıyor. Neyse, kıyamadım çocuğa, babasını çağırdı. Babası "hocam polise gerek yok, siz masrafınızı söyleyin, ödeyim, bizimki arabayı kaçırmış" dedi. İlçedeki tamirci geldi, ayaklık, gidon, ezilen depo vs. için 500 tl fiyat çıkardı. "yarın vereyim hocam" diyen adam bir daha telefonumu açmadı Mesaj attım "Canın sağolsun" diye, sildim numarasını. Merak edenler için, evimden 800 metre mesafedeki çay ocağına gidiyordum arkadaşların yanına.

    Ders 1; Tofaşlardan uzak durun.
    Ders 2; Solda dönülebilecek bir yer varsa sollama yapmayın.
    Ders 3; Kaza sonrası muhakkak polis çağırıp rapor tutturun, sonra kaçıyorlar.
    Ders 4; Ekipman kullanın. Aracın camını kaskım kurdu, kask olmasaydı kafam çarpacaktı cama. Sağ elim ise aynayı kırdı aracın, eldiven olmasa birkaç parmak kırılırdı muhtemelen.

    Yıl 2015, Sattık motoru, BMW R1100RT kullanmaya başladım. Motor arkadaşın aslında, ama satılık, satın almayı planlıyorum. Çevre yolunda 200, protokol yolunda 180 ile geziyorum. Yuh dedim kendime, verdim motoru geri. Hani hep soruyorsunuz ya, 600 cc ile başlanabilir mi diye, 15 bin km motor kullandıktan sonra bir çok 600'lükten daha az kaçan 1100RT ile, o gaz kolunda kendime hakim olamadım, hep sonuna kadar açtım. Şimdi bakıyorum da, motorun ön kaldıramayacak kadar büyük ve ağır olması kurtarmış beni. Yanlaya yanlaya gezdiğim motordu kendisi.

    Ders 1; O gaz kolu çok tehlikeli. Evet 600 cc ile başlanır, ama eninde sonunda bir yere patlanır.

    Yıl 2016, Bajaj pulsar satın aldım. Kendisi ile güzel geziler yapıyordum. Sonra arızalar başladı. Sıkıldım ve garanti kapsamındaki motoru bir yıla yakın kullandıktan sonra sattım.

    Ders 1; Motorunuz arızalanıyor ise, durum can sıkıcı oluyor. Son 2 ay motor branda altında yattı, o kadar soğumuştum.

    Yıl 2017, CBR250R Repsol aldım. Motoru Bolu'dan aldım, E5'den Ankara'ya getirdim. Yol boyunca gaz kolu hep tam açıktı. Bu motor ile bir sürü gezi yaptım. Az yakan, bozulmayan, virajlarda bajaj ve mondiale göre çok daha stabil bir motordu. Keyifle bindiğim motorumdur. Fakat o görünüş, o renk, o oturuş pozisyonuna o güç yetmiyordu, sattım. Satınca anladım ki, hata etmişim. Aklımdan geçen onca motorun arasında ER6F, MT07, CBR650F arasında kararsızdım.

    Araştırıyordum hangisi daha makul olur benim için diye, aradığım kişi ile tanıştık, 1 ay sonra yüzük taktık, nişan yaptık. Ekim'de düğün yapacağız. Hatun'un iki beklentisinden biri motor kullanmamam, diğeri de kendisine kötü davranmamam oldu. İnsan olan eşine kötü davranmaz zaten dedim. Motor? dedi. Eyvallah dedim. Motor konusunu kapattım.

    Ders 1; Sevdiğiniz bir motoru satarken 2 kere düşünmek yetmez, 12 kere düşünün.
    Ders 2; %99 evlendiğinizde o motora binemeyeceksiniz. Tadını çıkartın



    Bu bahsettiğim 50 bin km'de 3 kez düştüm. İlkinde kendi kendime düştüm, yola mazot yahut yağ gibi kaygan bişey dökülmüş, farketmeyince motor yanladı, yerim dardı, toplayamadım. İkincisinde tali yoldan önüme çıkan kamyonete patlamamak için fren yaptım, ama düzgün yapamadım, düştüm. Üçüncü düştüğümde motor sabit, ben üzerinde oturuyordum. Ayaklığı açtım, tam inecektim, açmamışım Motor üstüme gelince dengemi kaybettim, düştüm.

    İçlerinde en kötüsü ikinci düşüşümdü, ama en büyük hasarı ilk düşüşümde almıştım. Şişmiş bir bacak, her yanı ağrıyan bir vücut. Kasktan başka ekipman takmazsan öyle olur.

    Ders; Ekipman kullanın. İkinci düşüşümde full ekipmanlıydım, yaklaşık 20 metre sürüklendiğim asfalttan kalkıp kamyonet sürücüsünün üzerine yürüdüm. Sonra motorumu alıp yoluma devam ettim.



    Sonuç olarak, kendime çıkardığım dersleri toplayacak olursak;
    Her şeyden önce itin kopuğun bindiği tofaş grubundan uzak durmak gerek.
    Sağa sola bağlantı var ise yolda, birisi ya oraya döner, ya ordan çıkar. Bağlantı noktalarına daha düşük hız ile daha kontrollü ve dikkatli gitmek gerekiyor.
    Kaza yaptıysanız muhakkak polis çağırın. Bırakın herkes işini yapsın.
    Ekipman çok önemli. Bakkala giderken başınıza gelebilecek saçma bir kaza'da hayatınızı kurtarabilir.
    Motorunuzun limitlerini bilin, ama daha önce kendi limitlerinizi bilin.
    Hayatın ve sürüşün tadını çıkartın


    Bu arada unutmadan, grup sürüşleri için ekibinizi iyi seçin, sonra birlikte yola çıktığınız adam gelip size çarpabiliyor...
    emremm, The Dude, Salurbey ve 47 diğerleri bunu beğendiler..


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    The Dude - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Ocak 2008
    Şehir
    Khalkedon
    Motosikleti
    sym joymax


    keyifle okudum.

    kendini bilen insanın hali başka oluyor.
    efendy06, diablof, valeros46 ve 5 diğerleri bunu beğendiler..

  3. #3
    Salurbey - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Nisan 2016
    Motosikleti
    Triumph Streettriple 765
    Eline sağlık,tecrübeler çok kıymetli,bu paylasimlar sayesinde yaşamadan bilgiyi edinme fırsatı buluyoruz.

    Hayırlı olsun,bir ömür mutluluklar dilerim dostum.
    efendy06 ve diablof bunu beğendiler.

  4. #4
    oxus - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Mart 2014
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    BMW F 650 - Yuki Scrambler - Kymco Downtown
    Alıntı The Dude adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    https://a4-images.myspacecdn.com/ima...f3/300x300.jpg

    keyifle okudum.

    kendini bilen insanın hali başka oluyor.
    bunun üzerine bir white russian iyi gider
    birbilent ve Kızıl pars bunu beğendiler.

  5. #5

    Üyelik
    20 Eylül 2013
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    CBR250R Repsol/SATILDI
    Alıntı oxus adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bunun üzerine bir white russian iyi gider
    Gitmez, daha işe gideceğim. Sonra apronda zikzak çizmeye başlayınca gelip 250$ ceza yazarlar
    oxus bunu beğendi.
    Evet Manuş Baba dinliyor, kitap, gazete okuyor ve düşünüyorum...
    Düşünün, düşünmekle ölmüyor insan...

  6. #6
    diablof - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2016
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    1998 Honda CMX 250 Rebel | X max 250
    hakkında hayırlısı olsun dostum. mutluluklar dilerim.

    kolay gelsin.

  7. #7

    Üyelik
    06 Nisan 2009
    Sonu kötü bitmiş.Neden evlenince motora binemeyecekmişiz? Motosiklet bizim sevgilimiz yada metresimiz değil ki evleneceğimiz kadın motosiklete düşman olsun. Motosiklet kültürünü sindirebilen bir aile kuramadıktan sonra motosikletçiliğe bi faydamız olmaz ki... Motosikletçiliği benimseyen bir aile kurulmuş olsaydı ne güzel bir mutlu son olurdu... Evlilik ve sonrası uyarılarını dikkate almayın arkadaşlar iyi binicilerin aile kurarak yeni iyi biniciler yetiştirmesi lazım.

    Aranızda bırakın çocuğununa motosiklet öğretmeyi ,torunuyla beraber motosiklet sürmeyi hayal eden hiç mi yok yahu?...

    Bence motosiklet işi hep bir yaz macerası yada bekarlık anısı olarak kalmamalı.
    zekeriyaimam ve cakyol bunu beğendiler.

  8. #8

    Üyelik
    20 Eylül 2013
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    CBR250R Repsol/SATILDI
    Alıntı enderbilgi adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sonu kötü bitmiş.Neden evlenince motora binemeyecekmişiz? Motosiklet bizim sevgilimiz yada metresimiz değil ki evleneceğimiz kadın motosiklete düşman olsun. Motosiklet kültürünü sindirebilen bir aile kuramadıktan sonra motosikletçiliğe bi faydamız olmaz ki... Motosikletçiliği benimseyen bir aile kurulmuş olsaydı ne güzel bir mutlu son olurdu... Evlilik ve sonrası uyarılarını dikkate almayın arkadaşlar iyi binicilerin aile kurarak yeni iyi biniciler yetiştirmesi lazım.

    Aranızda bırakın çocuğununa motosiklet öğretmeyi ,torunuyla beraber motosiklet sürmeyi hayal eden hiç mi yok yahu?...

    Bence motosiklet işi hep bir yaz macerası yada bekarlık anısı olarak kalmamalı.
    Hocam o iş öyle olmuyor. Şöyle açıklayayım; karşına biri çıkıyor, doğru kişi olduğunu düşünüyorsun. Bu süreçte doğru olduğunu düşündüğün kişiyi sırf binici olmadığı için eleyemiyorsun. Sizin söylediğiniz bağlamda olaya bakar, biniciler ile aile kurup yeni biniciler yetiştirmeye çalışırsak bir çoğumuz bekar ölür Bunun en büyük ispatı, forumun kullanıcı listesi kontrol edilerek yapılabilir. 131 bin üye içinde yüzdesel olarak kaçı bayan? Nereden bulup o kadar binici bayanı evleneceğiz? Sırf motosiklet kullanması evlenmek için yeterli sebep midir? Ya da tersi durumda binici olmaması evlenmemek için geçerli midir?

    Velhasıl, bu iş şans işi hocam. Karşınıza binici çıkarsa (ben bu ihtimali %1 görüyorum) değerlendirin. Yoksa çok büyük ihtimalle benim dediğim kuram geçerli olacaktır.

    Ayrıca, diğerlerini bilmem, benim durumumda mevzu hatunun motoru kıskanması falan değil. Bisiklete de binmemi istemiyor. Küçükken kaza geçirmiş, 2 tekeri olan her şeyden korkuyor. Yapacak bir şey yok...
    Evet Manuş Baba dinliyor, kitap, gazete okuyor ve düşünüyorum...
    Düşünün, düşünmekle ölmüyor insan...

  9. #9
    Thracian - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Haziran 2012
    Şehir
    Lüleburgaz-Bursa
    Benim eşimde evlenince motosiklete binmeyeceksin diyordu.Şimdi ne zamandan beri beraber motosiklete binmiyoruz diye başımın etini yiyiyor.
    efendy06, enderbilgi, zaferce ve 5 diğerleri bunu beğendiler..

  10. #10
    TanImsIz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Temmuz 2006
    Şehir
    İstanbul / Kartal
    Motosikleti
    Aprilia Tuono V4 ve İmola 125
    Emeğinize sağlık. Bikaç ilave yapmak istiyorum nacizane tecrübelerimden.

    Motor üzerinde sayısız şehir gezdim, en tehlikelisi hangisi derseniz sıralama şu şekilde ;

    + 41 Plakalı tüm araçlar.
    + Transporter minibüsler ( özellikle siyahsa )
    + Yaşlı erkek şöförler ( arabalarıda 90 lı modeller )
    + Şehir icinde minibüsler.
    + Şehir dışında uzun yol otobüsleri ( özellikle minibüs gibi çalısan Metro gibi firmalar )

    + Uzun yolda en bilincli ve saygılı olanlarda ' Kamyoncu' ve ' Tırcı' lardır.
    + Otobanda sağ şeritten 50 ile bile gitsen sana korna çalmaz, sıkıştırmaz ve güvenle gecebilmek icin mesafeyi oldukca geniş tutarlar.

  11. #11
    sailor33 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Mart 2013
    Şehir
    ADANA
    Motosikleti
    VFR 800 (INTERCEPTOR)
    Bende bu Er6f yi aldı , sırra kadem bastı dedim. Güya bir tur bindirecekti dedim

    Allah mesut bahtiyar etsin.

    Çok şükür ben seçim yapmak zorunda kalmadım.

    Düğün davetiyesini burda müsait bir yere asarsın
    efendy06 bunu beğendi.

  12. #12

    Üyelik
    06 Nisan 2009
    Alıntı efendy06 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hocam o iş öyle olmuyor. Şöyle açıklayayım; karşına biri çıkıyor, doğru kişi olduğunu düşünüyorsun. Bu süreçte doğru olduğunu düşündüğün kişiyi sırf binici olmadığı için eleyemiyorsun. Sizin söylediğiniz bağlamda olaya bakar, biniciler ile aile kurup yeni biniciler yetiştirmeye çalışırsak bir çoğumuz bekar ölür Bunun en büyük ispatı, forumun kullanıcı listesi kontrol edilerek yapılabilir. 131 bin üye içinde yüzdesel olarak kaçı bayan? Nereden bulup o kadar binici bayanı evleneceğiz? Sırf motosiklet kullanması evlenmek için yeterli sebep midir? Ya da tersi durumda binici olmaması evlenmemek için geçerli midir?

    Velhasıl, bu iş şans işi hocam. Karşınıza binici çıkarsa (ben bu ihtimali %1 görüyorum) değerlendirin. Yoksa çok büyük ihtimalle benim dediğim kuram geçerli olacaktır.

    Ayrıca, diğerlerini bilmem, benim durumumda mevzu hatunun motoru kıskanması falan değil. Bisiklete de binmemi istemiyor. Küçükken kaza geçirmiş, 2 tekeri olan her şeyden korkuyor. Yapacak bir şey yok...
    yanlış anlaşılmış ben motosiklete binmeyen biriyle evlenmeyin demedim. Sizin gibi düşünenler yüzünden de motosikletçiler çoğalamıyor ona bakılırsa...

    motosikleti sevdirmeye çalışmanız da bir yoldur illa motosiklete binebilen bir kadınla evlenme olasılığı bu ülkede çok düşük bi ihtimal...

    Bence mücadeleyi bırakmayın bu taraftan bakılırsa da motosikletçiler bir daha binemeyecem diye evlenmeyi de düşünmeyebilirler.Kaldı ki zaten bu işi aileye aşılayabilmeniz için kendinizin domestik düşünce tarafından asimile edilememesi lazım

    Hayatımı birleştireceğim biriyle motosiklet işi benim için bi kriter değil bunlar farklı şeyler karıştırmamak , korkuyorsa yada beceremiyorsa hiç karıştırmamak lazım.

    Bu durum benim evlendiğim kadının bineceği arabaya karışmam kadar saçma... Diyelim ki hatun spor araba kullanmaktan hoşlanıyor ben diyorum ki spor arabalar tehlikeli jipe bineceksin yoksa senle evlenmem.... var mı böyle saçmalık?

    Biz millet olarak bazı şeyleri karıştırıyoruz. Motosikletin evlilikle bir alakası yoktur kişinin kendi çocukluk tramvalarına bütün geleceğini dahil etmesi hayatına ömrü boyunca girecek bütün kişilere , buna kendi çocukları da dahil haksızlıktır.
    zabuzaretta bunu beğendi.

  13. #13
    Thracian - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Haziran 2012
    Şehir
    Lüleburgaz-Bursa
    Alıntı TanImsIz adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    + 41 Plakalı tüm araçlar.
    16 Plaka araçların üstüne tanımam.Sanırım Bursa'ya hiç gelmediniz. Hızlı akan yolun ortasın kafasının estiği gibi ani fren sıkarak durma,akan trafikte yolun ortasına araba park etme,ana yol-ara yol konsepti olmayan sürücüler,siz ana yolda giderken ara yollardan yırtık dondan çıkar gibi fırlayan sürücüler,hız limitlerini 180 km zanneden sürücüler,ters yönde son gaz geri geri gelen araçlar....Bunların hepsi ve daha fazlası sadece Bursa'da.Sınırsız eğlence,çılgın bir trafik deneyimi için şimdiden yerinizi ayırtın.
    birbilent bunu beğendi.

  14. #14
    Salurbey - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Nisan 2016
    Motosikleti
    Triumph Streettriple 765
    Motor severler olarak "motorun diğer taşıtlara göre çok daha tehlikeli'olduğu gerçeğini kabul etmiyoruz.

    Hep savunma ve riski arabalarla,jeeplerle aynı seviyeye indirgemeye ve normalleştirmeye çalışıyoruz. Neden bu yaklaşımı bir kenara bırakıp gerçekleri kabul etmiyoruz ?

    Güvenli sürüş, güvenlik ekipmanı vs ,tüm bunlar mevcut riski aşağı çekecek faktörler fakat esas kısım olan "çok daha yüksek riskli bir taşıt" olduğu gerçeğini değiştirmez.

    Mesele bu riskleri anlayıp, kabul ederek binmek. Riski diğer taşıtlarla aynı seviye çekmeye çalışmak gerçeklikten uzaklasmak demektir.

    Peki yüksek risk ama ne kadar ? Kim ölçmüş, model doğru mu ?

    En son Amerika'da yapılan çalışmalarda,yol kazalarında kayda geçen ölüm ve yaralanma kayıtlarından elde edilen verilen derlenmesiyle ulaşılan hesaplamaya göre mil bazında kazada ölümcül yara alma ile sonuclanma riskiniz arabaya göre 27 kat daha yukarda. Ve bu istatistike bir itiraz var, diyorlarki arabalar motorlara göre daha fazla insan taşıyor, 1.5 kat ortalama, yeni veriyle hesaplayınca risk 38 kata çıkıyor.

    Bu biglileri aldığım internet sitesinin adresini ekliyorum,ingilizce.

    http://www.motorcycleinstitute.org/

    Çok detaylı ve güzel hazırlanmış bir sitell ,güzel bir organizasyon.

    Yıllar bazında değerlendirmeler ve farklı yaklaşımları var.

    Sonuç; motosiklete binmek ne olursa olsun arabaya,kamyona,otobuse,jeep'e göre trafikte kullanımda inanilmaz riskli bir aktivite. Doğal olarak insanlar buna tepki gösteriyor. Kabul edelim şunu artık.

    Sizi sevenler buna itiraz edip araba almanıza itiraz etmemesi çok normal. Eşiniz size deseki , ben artik wing suitle atlayıp uçmak istiyorum, bunu yapıcam, sizin tepkiniz ne olur ? Gönül rahatlığıyla kabul eder misiniz ? Ama size bisiklete binicem,paten kayıcam dese aynı tepkiyi verir misiniz ? Hepsi taşıdıgi risk ölçüsü kadar tepkiye sebep oluyor, insanlar haklı.

  15. #15
    K121L - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Ağustos 2015
    Ders 5; evlenmeyin.
    zabuzaretta bunu beğendi.

  16. #16
    AsirMahfi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Mayıs 2015
    Şehir
    Beyoğlu
    Motosikleti
    Crf 250 L
    Alıntı Thracian adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    16 Plaka araçların üstüne tanımam.Sanırım Bursa'ya hiç gelmediniz. Hızlı akan yolun ortasın kafasının estiği gibi ani fren sıkarak durma,akan trafikte yolun ortasına araba park etme,ana yol-ara yol konsepti olmayan sürücüler,siz ana yolda giderken ara yollardan yırtık dondan çıkar gibi fırlayan sürücüler,hız limitlerini 180 km zanneden sürücüler,ters yönde son gaz geri geri gelen araçlar....Bunların hepsi ve daha fazlası sadece Bursa'da.Sınırsız eğlence,çılgın bir trafik deneyimi için şimdiden yerinizi ayırtın.
    Geçenlerde bursa'daydım. İlk defa gittim. İki gün kaldım. Motosikletle değil araba kullanıyordum ama. Bana mükemmel geldi trafik akışı. Herkes ortalama bi hızla gidiyor, gereksiz korna çalmıyor, sanki kimsenin acelesi yok gibiydi. Sadece bi iki tane yanlış sürücü gördüm ki o da olsun bi zahmet. Dönüşte 41 plakalar başladığı andan itibaren trafik iğrençlesti. Önüme kırmalar, abart egzoslu arabalar, gazlayanlar, en önemlisi düzensizlik biri hızlı biri yavaş vs. Tabi siz oralısınız daha iyi bilirsiniz ama bence bursa gayet iyiydi

  17. #17

    Üyelik
    06 Nisan 2009
    Alıntı Salurbey adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Motor severler olarak "motorun diğer taşıtlara göre çok daha tehlikeli'olduğu gerçeğini kabul etmiyoruz.

    Hep savunma ve riski arabalarla,jeeplerle aynı seviyeye indirgemeye ve normalleştirmeye çalışıyoruz. Neden bu yaklaşımı bir kenara bırakıp gerçekleri kabul etmiyoruz ?

    Güvenli sürüş, güvenlik ekipmanı vs ,tüm bunlar mevcut riski aşağı çekecek faktörler fakat esas kısım olan "çok daha yüksek riskli bir taşıt" olduğu gerçeğini değiştirmez.

    Mesele bu riskleri anlayıp, kabul ederek binmek. Riski diğer taşıtlarla aynı seviye çekmeye çalışmak gerçeklikten uzaklasmak demektir.

    Peki yüksek risk ama ne kadar ? Kim ölçmüş, model doğru mu ?

    En son Amerika'da yapılan çalışmalarda,yol kazalarında kayda geçen ölüm ve yaralanma kayıtlarından elde edilen verilen derlenmesiyle ulaşılan hesaplamaya göre mil bazında kazada ölümcül yara alma ile sonuclanma riskiniz arabaya göre 27 kat daha yukarda. Ve bu istatistike bir itiraz var, diyorlarki arabalar motorlara göre daha fazla insan taşıyor, 1.5 kat ortalama, yeni veriyle hesaplayınca risk 38 kata çıkıyor.

    Bu biglileri aldığım internet sitesinin adresini ekliyorum,ingilizce.

    http://www.motorcycleinstitute.org/

    Çok detaylı ve güzel hazırlanmış bir sitell ,güzel bir organizasyon.

    Yıllar bazında değerlendirmeler ve farklı yaklaşımları var.

    Sonuç; motosiklete binmek ne olursa olsun arabaya,kamyona,otobuse,jeep'e göre trafikte kullanımda inanilmaz riskli bir aktivite. Doğal olarak insanlar buna tepki gösteriyor. Kabul edelim şunu artık.

    Sizi sevenler buna itiraz edip araba almanıza itiraz etmemesi çok normal. Eşiniz size deseki , ben artik wing suitle atlayıp uçmak istiyorum, bunu yapıcam, sizin tepkiniz ne olur ? Gönül rahatlığıyla kabul eder misiniz ? Ama size bisiklete binicem,paten kayıcam dese aynı tepkiyi verir misiniz ? Hepsi taşıdıgi risk ölçüsü kadar tepkiye sebep oluyor, insanlar haklı.
    Tepkim mi ne olur? Selametle Beni binmeye zorlamadığı sürece sorun yok

    Motosiklet pist dışında extreme bir spor değildir. Motosiklet benim büyükşehir kalabalığından kaçış aracım. o dediğiniz şeyle işe yada tatile gidilebiliyor mu? Motosikletin tehlikesini ufaltmıyorum. Artık bir ortadoğu ülkesiyiz bir bombayla ölen yüzlerce kişinin arasında olabiliriz her an , otobüs durağında da ezilebiliriz , kaldırımda yürürken de ölebiliriz. Zaten memleket şartları yaşamayı değil ölmeyi kolaylaştırmakta her gün...

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 13:43 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:27 ----------

    Herkesin saygı duyduğu birinin güzel bir sözüyle devam edeyim: ''Hayatınızı korkularınızın yönlendirmesine izin vermeyin.''

    Unutmayın korkularıyla başedemeyen insanlar fikri hür , vicdanı hür bireyler yetiştiremezler...
    fenerbahceli bunu beğendi.

  18. #18

    Üyelik
    20 Aralık 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Gsx-R 1000(gixxer k9)
    Nisan - mayıs bende evleniyorum gibi.
    Ama 1 sezoncuk 09 sözü aldım ama sadece 1 sezon izin alabildik.

  19. #19
    mrt20 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Aralık 2011
    Şehir
    Denizli
    Alıntı efendy06 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hocam o iş öyle olmuyor. Şöyle açıklayayım; karşına biri çıkıyor, doğru kişi olduğunu düşünüyorsun. Bu süreçte doğru olduğunu düşündüğün kişiyi sırf binici olmadığı için eleyemiyorsun. Sizin söylediğiniz bağlamda olaya bakar, biniciler ile aile kurup yeni biniciler yetiştirmeye çalışırsak bir çoğumuz bekar ölür Bunun en büyük ispatı, forumun kullanıcı listesi kontrol edilerek yapılabilir. 131 bin üye içinde yüzdesel olarak kaçı bayan? Nereden bulup o kadar binici bayanı evleneceğiz? Sırf motosiklet kullanması evlenmek için yeterli sebep midir? Ya da tersi durumda binici olmaması evlenmemek için geçerli midir?

    Velhasıl, bu iş şans işi hocam. Karşınıza binici çıkarsa (ben bu ihtimali %1 görüyorum) değerlendirin. Yoksa çok büyük ihtimalle benim dediğim kuram geçerli olacaktır.

    Ayrıca, diğerlerini bilmem, benim durumumda mevzu hatunun motoru kıskanması falan değil. Bisiklete de binmemi istemiyor. Küçükken kaza geçirmiş, 2 tekeri olan her şeyden korkuyor. Yapacak bir şey yok...
    Galiba o yüzde 1lik hatunun biriside benimki.
    Hadı hız yapalım biraz diye kendisi gazlıyor beni
    Motor seven hatun candır. Darısı sevmeyenlerin başına.
    Yalnız ya motor ya ben diyenler var bide. Daha önce oldu benimde yollarımızı ayıdrık.
    Sen bir eşya ile kendini nasıl kıyaslarsın ya.
    Maddi durumum, ve sağlığım oldukça motordan vazgeçmicem.
    Birde Beşiktaş var
    enderbilgi bunu beğendi.

  20. #20
    Salurbey - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Nisan 2016
    Motosikleti
    Triumph Streettriple 765
    Tartışma konusu haline getirmek istemem,gerçekler var,yaşanan olaylar ve sonuçları. Yoruma açık olmayan kısımlar,rakamlar ve gerçekleşenler. Siz yazınca ekleme gereken önemli bir durumu atlamışım, 38 kat risk Türkiye gibi az gelişmiş bir ülkede 380 kata çıkıyordur heralde

    Tercihler bizim,kararları bizler alırız.Şunu unutmayın,aldığımız kararlar bir noktadan sonra değer verdigimiz insanların, bazen de hic tanımadığımiz insanların hayatını ciddi şekilde etkiliyor. Göz önüne alınması gereken bir bağlantılar yumağı.

    Neyse, efendy dostuma tekrar mutluluklar diliyorum. Motoru bıraksanda foruma yaz arada , kiymetli , düzgün bir motorcu. Özletme kendini
    efendy06 bunu beğendi.


1. sayfa 123 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)