Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
3. sayfa BirinciBirinci 123

Motosiklet Üzerinde Geçen 50 bin km, başıma gelenler, hatıralar...

    REKLAM ALANI
  1. #41
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Alıntı enderbilgi adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Binerken acaba çevreye bazı iyi mesajlar veren bir amaç hedefliyor muyuz? Sürüşümüzle, kıyafetimizle,trafikteki tutumumuzla...

    Yoksa sadece bencil bir kişisel zevk olarak mı kalıyor motosiklet binmek ?...
    Sahsen trafikte 180 beygirlik bir motosiklet kullanmamin tek sebebi dunya barisi...

    Ekipmani da kaza esnasinda postu siyirmayayim diye degil, yagmur ormanlari hakkinda farkindalik olusturmak icin giyiyorum.

    Motosiklet kullanmadigim zamanlarda da ustu acik 2 kisilik kirmizi bir spor araba kullaniyorum, o da kadinlara siddeti protesto icin...

    Trafikte de mumkun oldugunca kurallara uyup saygili kullaniyorum, toplum olarak daha insanca yasamak icin degil ama, su samurlari ölmesin diye...

    Velhasil yaptigim her sey toplumsal ve cevresel fayda icin... Kisisel zirnik zevk aliyorsam namerdim.
    OğuzÖztürk, enderbilgi ve fenerbahceli bunu beğendiler.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #42
    Salurbey - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Nisan 2016
    Motosikleti
    Triumph Streettriple 765
    Efendy,dostum,yine aynı yerden bakmışız olaya. Ben, efendy ve forumdaki birçok arkadaş motoru çok seviyoruz ama hala kabul etmediğimiz gerçekler var. Kedi kazası ve sonraki araba kazası yaşanmış, birebir yaşayanı anlatıyor ve diyor ki , aynı kaza motorla olsa sonuç ne olurdu ?

    Gerçek tüm çıplaklığıyla ortada. Nereden,hangi açıdan bakarsak bakalım. Eğitimler,yarış tulumlari ve hatta benim almak için araştırdığım airbagli yelek ve ceketler, bunlar riski bir nebze aşağı çeker sadece, o kadar. Araba ile motorun risk düzeyini aynı seviyede tutarak binmeye devam ederseniz,allah korusun sonunda bir problem olduğunda çok büyük hayal kırıklığına uğrarsınız.

    Riski net şekilde ortada. Hiç kabahatiniz yokken,yola fırlayacak bir kedi tüm hikayeyi değiştirir ama aynı kediye arabayla çarpsaniz belki hissetmezsiniz bile.

    İşte konunun en önemli noktası,bizi sevenlerin motordan vazgecmemizi istemelerinin arkasındaki sebep.

    Maalesef bu gerçeği kabul edip durumun farkında olmak gerek. Bu sebeple, motordan vazgeç diyenleri çok haklı buluyorum. Bugüne kadar hiçbir kişi beni arabamdan vazgeçirmeye çalışmadı tüm dünyanın görüp motorcuların göremediği ne var

    Ben soyliyim, aşk gözü kör etmiş beyler
    hasmet bunu beğendi.

  3. #43

    Üyelik
    22 Mart 2016
    Motosikleti
    nc750x
    Alıntı Salurbey adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ...Araba ile motorun risk düzeyini aynı seviyede tutarak binmeye devam ederseniz..
    Gerçekten bende merak ettim;

    Araba ile motosikletin risk seviyesini aynı tutarak süren (yani motoru sürerken ohh arabadaki kadar güvendeyim diye düşünen) kim var?
    "Önemli olan acil durumda ne yapacağını bilerek sürmek değil, acil duruma hiç düşmeyecek şekilde sürebilmektir."

  4. #44
    Salurbey - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Nisan 2016
    Motosikleti
    Triumph Streettriple 765
    Bir kişi değil, birçok kişinin olduğunu düşünüyorum. İnanmamın sebebi bu konu açıldığında yazılan yorumları ve yaklaşımları görmem.

    Motoru çok seviyoruz ama gerçekleri görmeyip kabul etmemeye diretmek neden ? Diğer taşıtlarla riskini yakın görmek bile benim gözümde konunun farkında olunmadiğının kanıtıdır.

    Hesaplamalar,tecrübeler,yaşanan kazalar ve neticeleri ortadayken ısrarla riski olduğundan küçük ve yakın göstermeye çalışmak niye ? Arabada risklidir evet ama motor ondan 40 kat belki daha bile fazla riskli. Yakın sıfatını kazanması için ölçülmüş riskin 1,1 veya 1.2 gibi olması gerekir bana göre. 1 e 40 değil... İki taşıt var,birisinde kaza sonucunda ölüme kadar goturecek ciddi yaralanma riskiniz 40 kat fazla, bu durumda hangi taşıtı seçmek rasyoneldir ? Trafikte?

    Bakın, zaten motor kullanmak akılla yapılan bir tercih değil çoğu zaman. Neder motorcu Mottoları, 2 teker ruhu 4 teken bedeni taşır, motor bir tutkudur,motor özgürlüktür,yaşam biçimidir vs vs yani bu olay başka bir bağımlılık ve maalesef yüksek riske sahip.

    Yine yazıyorum, bu sebeple bizi sevenlerin verdikleri tepkiyi aşırı gereksiz görmek ve onu basitleştirilmeye çalışmak, anlamsızlıkla nitelendirmek Bence yanlış.

    Sonuç nedir; olayın riskini kabul etmek ve karşı çıkmaları, itirazları sükunetle karşılamak. Bizden istenileni yapmasak bile onları mantıksızlıkla suclamamak,riski basite indirgememek. Yolda yürürkende ölürüm, başıma bir martı düşer, uçak düşer,gelir araba çiğner gibi sinir bozucu ve konuya dogru kıyaslama teşkil etmeyen örnekler vererek demogoji yapamamak, onları çıldırtmamak ve gerçekleri kabullenmek.
    zulu ve OğuzÖztürk bunu beğendiler.

  5. #45

    Üyelik
    22 Mart 2016
    Motosikleti
    nc750x
    Alıntı Salurbey adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bir kişi değil, birçok kişinin olduğunu düşünüyorum. İnanmamın sebebi bu konu açıldığında yazılan yorumları ve yaklaşımları görmem.

    Motoru çok seviyoruz ama gerçekleri görmeyip kabul etmemeye diretmek neden ? Diğer taşıtlarla riskini yakın görmek bile benim gözümde konunun farkında olunmadiğının kanıtıdır.

    Hesaplamalar,tecrübeler,yaşanan kazalar ve neticeleri ortadayken ısrarla riski olduğundan küçük ve yakın göstermeye çalışmak niye ? Arabada risklidir evet ama motor ondan 40 kat belki daha bile fazla riskli. Yakın sıfatını kazanması için ölçülmüş riskin 1,1 veya 1.2 gibi olması gerekir bana göre. 1 e 40 değil... İki taşıt var,birisinde kaza sonucunda ölüme kadar goturecek ciddi yaralanma riskiniz 40 kat fazla, bu durumda hangi taşıtı seçmek rasyoneldir ? Trafikte?

    Bakın, zaten motor kullanmak akılla yapılan bir tercih değil çoğu zaman. Neder motorcu Mottoları, 2 teker ruhu 4 teken bedeni taşır, motor bir tutkudur,motor özgürlüktür,yaşam biçimidir vs vs yani bu olay başka bir bağımlılık ve maalesef yüksek riske sahip.

    Yine yazıyorum, bu sebeple bizi sevenlerin verdikleri tepkiyi aşırı gereksiz görmek ve onu basitleştirilmeye çalışmak, anlamsızlıkla nitelendirmek Bence yanlış.

    Sonuç nedir; olayın riskini kabul etmek ve karşı çıkmaları, itirazları sükunetle karşılamak. Bizden istenileni yapmasak bile onları mantıksızlıkla suclamamak,riski basite indirgememek. Yolda yürürkende ölürüm, başıma bir martı düşer, uçak düşer,gelir araba çiğner gibi sinir bozucu ve konuya dogru kıyaslama teşkil etmeyen örnekler vererek demogoji yapamamak, onları çıldırtmamak ve gerçekleri kabullenmek.
    Nereye bakarsanız oraya gidersiniz. Bence riskleri bilmek kabul etmek şart buna katılıyorum.

    Katılmadığım şey ise; Motosiklete binip binmemek tercihi içinde akılda duygular kadar olmalıdır. Mantıklı ve akıllı bir sürücü olma yönünde çalışılmalıdır. Yani evet motosiklete binme teercihi her ne kadar duygusal olsada sonraki binme sürecinde akıl ve mantıkla duyguları bastırmak gerekir.

    Ben kaza olgusuna bu kadar abartılı biçimde odaklanmanın doğru olmadığını düşünüyorum.

    Zaten konuya bu kadar risk odaklı bakıldığında da duygularınız fazlasıyla yıpranacaktır.

    İşi eziyete çevirmek yerine olaya polyannacılık yapmadan gerçekçi ama arabeske düşecek kadar da karamsar bakmamak lazım.
    "Önemli olan acil durumda ne yapacağını bilerek sürmek değil, acil duruma hiç düşmeyecek şekilde sürebilmektir."

  6. #46
    zulu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Temmuz 2013
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Honda CBR250
    Efendy arkadaşa mutluluklar dilerim , salurbey'in yazdıklarına da katılıyorum , motosiklet şu an adım başı risk ekliyor kullanıcısına , kendinden veya başkasından kaynaklı olması sonucu değiştirmiyor maalesef.

    Yaklaşık bir sene önce ölümcül bir kazadan basit sıyrıklarla kurtuldum çok şükür , 50 cm sağdan vursam arabaya şöför camında/kapısında resmim çıkardı , pamuğu yerdim.. tüm önlemleri almamıza , acil durumda yapılacak manevra fren vs. öğrenip uygulamamıza rağmen bir raddeden sonra olay dış etken üzerinden vuku buluyor. işte o zaman bahsedilen risk faktörlerinin farkı anlaşılıyor acı bir şekilde.

    Bende evliyim ve Eşim hariç tüm dost ve akrabalarım motosikletten vazgeçmem konusunda bilimsel veya duygusal olarak baskı yapmıştır. Haklı da buluyorum kendilerini , vaziyet ve istatistikler vs. apaçık ortada... Kaza anında, evet evet yanlış duymadınız, kaza anında eşim arkamda olmadığı için bile şükrettim düşünün... Sağolsun zerre sitem etmedi bu olaylar başıma geldiğinde ve sonrasında. Bazen söyler ne güzel gezerdik motosikletle diye..

    Lakin yaşamak motosiklete binmekten veya başka bir zevkten vs. den daha önemli ve zevklidir ki taktir edersiniz. Ama şu an ikimizde farkındayız motosiklet zevk , ihtiyaç değil. Riskleri göz önüne alırsak ulaşım için motosiklete binmeyi düşünmüyoruz. Kısmet olursa 2018-19 da enduro kervanına katılarak Mr.Mud (kendisine selamlar) gibi dağa bayıra vuracaz kendimizi , bu alete binmekten aldığımız zevki, risk faktörünü düşürerek yaşayacağız inşallah...
    Salurbey bunu beğendi.

  7. #47

    Üyelik
    22 Mart 2016
    Motosikleti
    nc750x
    Motosiklet kendi başına değil olası bir kazaya karıştığınızda 38 kat daha tehlikelidir.

    O zaman tek seçeneğiniz bu riskleri iyi bilip olası bir kazaya karışmamak için hayatınızı ortaya koyarak sürmenizdir.

    Varacağınız her neresi olursa olsun hızdan bağımsız olarak motosikletle her sürüş; ödülü hayatınız olan bir dikkat, bilgi ve yetenek yarışıdır.

    Bu yarışı duygularla kazanamazsınız. Motosiklet üzerinde sizi hayatta tutacak olan şey akıl ve mantığınızı ve yeteneğinizdir. Akıl ve mantığınızı zorlayıp terbiye edecek tek duyguysa korkudur. Tüm yeteneklerinizi bir kazaya karışmadan (motosikletten düşmeden) sürmek üzere odaklamanız gerekir.

    Yani siz şöyle düşünün;

    Her motosiklete binişiniz son binişiniz gibi olsun. Sanki bir daha hiç binmeyecekmiş ama bu göreviniz çok önemli ve son görevinizmiş gibi kabul edin. Her şey size bağlı gibi düşünün. Motosikleti hedefine tek parça ulaştıracaksınız ve bunu bir kez yapmanız gerekiyor. Sonunda hayatınız sözkonusu varsayın.

    Gerisi Allah'ın takdiri. Bir gün hepimiz mutlaka şu yada bu şekilde öleceğiz. Ölüm riskinizin fazla ya da az olması bir şey değiştirmiyor ve malesef kaderden kaçma şansımız yok. Ama tedbir alma irademiz var. Aslında tüm amacımız biraz daha fazla yaşamak ve hayatta tek parça olduğumuz her gün için Allah'a şükretmek.

    Buna rağmen evet motosiklet sürücüleri çok ciddi yüzdelerde kaza, ölüm ve sakat kalma riski taşır. Evet bu gerçek istatistiklerle değişmez. İstatistikler bize sadece ne yapmamız gerektiği konusunda fikir veriyor.

    Ben şahsen bu konuda birşeyler yapmak istiyorum.

    Önümüzdeki aylarda bu konuyla ilgili (henüz netleşmiş olmasada) bir motosiklet derneği kurma düşüncem dahi var.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 11:53 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:47 ----------

    Yalnız burada bir konuda anlaşalım;

    Ben motosiklet güvenlidir demiyorum. Risk konusunda sizlerle sonuna kadar aynı fikirdeyim.

    Ben sadece bu risklerden kaçabildiğimiz kadar kaçalım diyorum.

  8. #48
    Salurbey - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Nisan 2016
    Motosikleti
    Triumph Streettriple 765
    Risklerden kaçınalım ama öncelikle "trafikte motor sürmenin"riskini doğru anlayalım.

    Motoru pistte kullanmak veya dağda bayırda trafiğe kapalı alanlarda sürmekle ilgili ailemden ve cevremden neredeyse hiç tepki almıyorum. Onları en çok korkutan şey trafikte motoru kullanmam. Pist ve araziye hiç sözleri yok. Burdan değişen nedir,kullandığım ortam.

    Alternatif çözümler...

    Eğitim, ekipman ve daha yüksek bilinçle,bizi daha az riske sokacak kullanımı tercih etmemiz kaza riskimizi mutlaka azaltacaktır ama insanoğlu hata yapar,makina değil ve o hata olduğunda ister istememez motorda ölümcül yara alma riskinin diğer taşıtlara göre ne kadar yukarda olduğu gerçeği. Bunu bilerek sürelim motorları, söylediğim bu.

    Efendy çok güzel 50 k tecrübelerini paylaşmış. Belki okuyanlardan biri bu sayede kazadan kurtulacak.

    Kazasız,belasız uzun yıllar motor sürmemiz dileklerimle.
    OğuzÖztürk bunu beğendi.

  9. #49

    Üyelik
    06 Nisan 2009
    Bu sabah benzin aldığım istasyonun kasiyeri sigara içiyor musunuz? diye sordu. İçiyordum ama baktım ölmüyorum bırakıp motosiklete başladım dedim. Kız dedi Allah korusun!

    Fıtratıma ölümü yazan Allah beni neden korusun ki?

    Bu da böyle gerzek bi anımdır...
    Cloud ve OğuzÖztürk bunu beğendiler.

  10. #50

    Üyelik
    10 Aralık 2006
    Güzel yazı ama evlenince %99 motosikletten vazgeçmek kısmına katılamıyorum. Ben evliyken aldım ilk motosikletimi ve eşim neredeyse teşvik etti, sonra ona da öğrettim halen A2 ehliyet sahibidir. Neredeyse tüm ailemle konuşarak aldım ilk alırken, kimse engel olmadı.

    Tecrübeleriniz güzelmiş, özgüveninizle iyi kötü her şeyi yazmışsınız bravo.
    OğuzÖztürk bunu beğendi.

  11. #51

    Üyelik
    20 Eylül 2013
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    CBR250R Repsol/SATILDI
    Alıntı Cloud adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Güzel yazı ama evlenince %99 motosikletten vazgeçmek kısmına katılamıyorum. Ben evliyken aldım ilk motosikletimi ve eşim neredeyse teşvik etti, sonra ona da öğrettim halen A2 ehliyet sahibidir. Neredeyse tüm ailemle konuşarak aldım ilk alırken, kimse engel olmadı.

    Tecrübeleriniz güzelmiş, özgüveninizle iyi kötü her şeyi yazmışsınız bravo.
    Sen o şanslı %1'lik dilimdesin hocam o zaman
    Evet Manuş Baba dinliyor, kitap, gazete okuyor ve düşünüyorum...
    Düşünün, düşünmekle ölmüyor insan...

  12. #52
    aonal - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Ekim 2012
    Şehir
    KONYA
    Motosikleti
    YBR125 esd idi
    Harbiden doğru hele evlendiğinde birde çocuk oldumu binemiyorsun özlüyorum valla
    Alan O Veren O, Nedir Senden Gidecek, Görende Can Senin Zannedecek...

  13. #53

    Üyelik
    29 Kasım 2016
    Şehir
    ANGARA
    Motosikleti
    SYM JET 14
    Yazı güzel olmuş eline sağlık bizim hatunda karşı kardeşleri kaza yapmış hep motorda benim kullanmamı istemiyor ama ekipmanımı falan görünce bi nebze kabul etti. bende hergün pursaklar kızıaly yapıyorum ayda 1000 km sabit yapıyorum zor tabi protokol yolunda kullanmak ama alışıyorsun artık tehlikenin nerden geldiğini 40 la 50 yle gittiğim yolları 10 000 km olunca 100 110 gidiyorsun sanki yolu ezberlemiş gibi ama tabi tehlikenin ne zaman ne şekilde geleceği belli olmayacağı için hep pür dikkat kameram açık gözler fırıl fırıl yola devam ediyorum

  14. #54

    Üyelik
    22 Mart 2016
    Motosikleti
    nc750x
    Alıntı smtpulsar150 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yazı güzel olmuş eline sağlık bizim hatunda karşı kardeşleri kaza yapmış hep motorda benim kullanmamı istemiyor ama ekipmanımı falan görünce bi nebze kabul etti. bende hergün pursaklar kızıaly yapıyorum ayda 1000 km sabit yapıyorum zor tabi protokol yolunda kullanmak ama alışıyorsun artık tehlikenin nerden geldiğini 40 la 50 yle gittiğim yolları 10 000 km olunca 100 110 gidiyorsun sanki yolu ezberlemiş gibi ama tabi tehlikenin ne zaman ne şekilde geleceği belli olmayacağı için hep pür dikkat kameram açık gözler fırıl fırıl yola devam ediyorum
    Hep aynı güzergahı kullanmak zamanla tehlikeyi artırıyor. Arada bir güzergahı değiştirmek daha iyi olabilir.
    "Önemli olan acil durumda ne yapacağını bilerek sürmek değil, acil duruma hiç düşmeyecek şekilde sürebilmektir."

  15. #55
    trattataa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Mart 2006
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    PCX 125
    Benimde 40.000 km oldu.😊
    Bir tavsiyede ben vereyim naçizane.

    Susurluk 'ta yörsan ve varan tesisleri vardır yan yana.
    Bu tesislerin zeminleri eski benzinliklerin zemini gibidir.Taş mı ne bilmiyorum malzemesi.
    Bu iki firma müşterilere kıyak olsun diye ücretsiz araç yıkama yaparlar.
    O taş zemine su deyince motosikletler için ölümcül derecede kaygan olur.
    Çok düşük süratte bile yere yapışabilirsiniz.

    O yüzden yoldan bu tip tesislere döndüğünüzde (benzin,mola,yemek,wc...) bu zeminlerle karşılaşacakmış gibi hazırlıklı olun, çoook yavaş girin
    OğuzÖztürk ve Cloud bunu beğendiler.

  16. #56

    Üyelik
    21 Kasım 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    RS 660, Tuareg 660
    Sonu hüzünlü biten keyifli bir yazı olmuş, eline aklına sağlık.

    Herkesin hayat tercihleri kendinedir muhakkak, ancak ben motosiklete binme diyen bir kadınla evlenmem, evlenemem. Ha benle birlikte binmek istemeyebilir, o da onun tercihidir ona karışamam, bu yüzden evlenmemezlik yapmam. Ama benim binmeme de mani olamaz. =)
    Sevmeyen kız arkadaş / erkek arkadaş olduğu zaman iyi yönetilmesi gereken bir konu oluyor elbet ortada. Sen motorla gezmek istiyorsun, o başka bir şey yapmak istiyor. Sen tatile motorla gitmek istiyorsun, çantana sığdırabileceğin 2-3 parça eşyanın yetersizliği yolu iki tekerle alınca anlam ifade etmiyor, ama karşındaki sefil olduk / olacağız diye bakıyor konuya. Bunu yönetmek de zor hakkaten. =)
    OğuzÖztürk bunu beğendi.

  17. #57

    Üyelik
    29 Kasım 2016
    Şehir
    ANGARA
    Motosikleti
    SYM JET 14
    Alıntı OğuzÖztürk adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hep aynı güzergahı kullanmak zamanla tehlikeyi artırıyor. Arada bir güzergahı değiştirmek daha iyi olabilir.
    hocam hiç alternatifim yok mecbur kızılaya giden tek yol protokol yolu.. evet gaz açma durumlarında ister istemez olabilir.

  18. #58

    Üyelik
    20 Eylül 2013
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    CBR250R Repsol/SATILDI
    Alıntı Salurbey adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Risklerden kaçınalım ama öncelikle "trafikte motor sürmenin"riskini doğru anlayalım.

    Motoru pistte kullanmak veya dağda bayırda trafiğe kapalı alanlarda sürmekle ilgili ailemden ve cevremden neredeyse hiç tepki almıyorum. Onları en çok korkutan şey trafikte motoru kullanmam. Pist ve araziye hiç sözleri yok. Burdan değişen nedir,kullandığım ortam.

    Alternatif çözümler...

    Eğitim, ekipman ve daha yüksek bilinçle,bizi daha az riske sokacak kullanımı tercih etmemiz kaza riskimizi mutlaka azaltacaktır ama insanoğlu hata yapar,makina değil ve o hata olduğunda ister istememez motorda ölümcül yara alma riskinin diğer taşıtlara göre ne kadar yukarda olduğu gerçeği. Bunu bilerek sürelim motorları, söylediğim bu.

    Efendy çok güzel 50 k tecrübelerini paylaşmış. Belki okuyanlardan biri bu sayede kazadan kurtulacak.

    Kazasız,belasız uzun yıllar motor sürmemiz dileklerimle.
    Bak hocam, motor kullanmayı pizza dükkanı işletmecisi olan Kadir diye bir arkadaş öğretti tam manası ile. Kendisi babadan kalma motorcu. Babası, bizim deyişimizle "hacı abi" binlik bulunca affetmez, illaki bi gazlar. Sordu bir gün evlat sana bunu kim bulaştırdı? diye, kendim bulaştım deyince anladı ki Kadirin parmağı var, bak evlat, ben yıllarca kullandım, halen de arada motor kullanırım. Şunu hiç unutma, virajda denk geleceğin bir kurbağa, hatta basit bozuk para düşmene, savrulmana sebep olabilir. O yüzden hep temkinli olacaksın. Araba ile ineğe vursan görmeyeceğin hasarı motor ile kurbağa ezince görebilirsin. Karşıdan gelen araç ara yoldan çıkan başka bir araca çarpmaktansa refleks olarak senin üzerine kırar. Aynadan bakıp seni gören ciddiye almaz. Karşıdan gelip sola dönecek adam önünden döner, yok sayar. Bunların hepsini bilip hepsi olacakmış gibi binmelisin yoksa muhakkak biri olur, kaza yaparsın...

    Bu benim kulağıma küpe oldu. Bizim hacı abi haklıydı, bunu bu gün binlerce km motor kullandıktan sonra halen söyleyebilirim. Motor riskli. Bakın camianın en tanınan ismi yayaya çarpıp vefat etti. Orda en kötü en güvensiz otomobil ile bile burnu bile kanamazdı. Bu gerçeği kabul edin ve bu riski göze alıp öyle binin ki riskleri öngörmeye çalışın, uzun süre yaşayın, uzun süre sürün...
    Evet Manuş Baba dinliyor, kitap, gazete okuyor ve düşünüyorum...
    Düşünün, düşünmekle ölmüyor insan...


3. sayfa BirinciBirinci 123

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)