Karbüratör tamirinden sonra gaz yememe...
Reklamlar
-
20 Ağustos 2017, 11:37
#1
Arkadaşlar bi kaç gündür karbüratör tahliyesinden benzin akıtma sorunum vardı. Sürekli olarak damla damla seklinde akıyordu benzin. Motoru çok zorlayan biri değilim. Forumda biraz araştırınca karbüratör şamandırasının bozuk olabileceğini gördüm.
Dun akşam isten çıkıp eve yaklaştığında bi ara,motor boğulup gaz yememeye başladı zar zor attım kendimi eve.Durup kaskı çıkardığımda motorun altına birşey aktığını fark ettim ve eğildiğimde tahliye borusundan baya açık musluk gibi benzin aktığını gördüm. Hemen benzin musluğunun kapattım ve durdu akıntı.
Motoru içeri aldım,karbüratörü söküp şamandıra ya baktığımda şamandıranın tam kapanmadığını gördüm.Tamirini eldeki mevcut parçalar ile yaptım akma olayı tamamen kesildi.Ama bu defada 1. ve 2. viteste eğer gazi tam olarak vermezsem sonuna kadar,motor boğuluyor gibi bir ses çıkarmaya başladı.Gazı iyice açınca normale dönüyor.
Daha önce karbüratör sökmedigim için ilk önce şamandıra olan tarafı değil,yayın olduğu kısmı söktüm.Tekrar kapatıp diğer tarafı söktüm. Sizce sorun ne olabilir.Motosiklet MCT 250 çift karbüratör olduğu için hava ayarı kısmına dokunamıyorum,eğer bozuk değilse bozmak istemiyorum.
Reklamlar
-
20 Ağustos 2017, 11:44
#2
Samandirayi nasil tamir ettiniz, eger tam kapansin diye ayarini degistirdiyseniz, karburatorun benzin haznesi yeterince dolmuyor olabilir, o zaman, gazi actiginizda motora yeterince benzin gitmedigi icin orta ve ust devirlerde motor duzgun calismaz.
Karburatordeki benzin haznesinde sabit bir benzin seviyesi olmasi gerekiyor, o seviyeyi tutturmaniz lazim. Karburatorun ustunde bir isaret vardir o seviyeyi gosteren. O seviyeye gore samandirayi ayarlamaniz gerekiyor.
-
20 Ağustos 2017, 11:52
#3
fazil adlı üyeden alıntı
Samandirayi nasil tamir ettiniz, eger tam kapansin diye ayarini degistirdiyseniz, karburatorun benzin haznesi yeterince dolmuyor olabilir, o zaman, gazi actiginizda motora yeterince benzin gitmedigi icin orta ve ust devirlerde motor duzgun calismaz.
Karburatordeki benzin haznesinde sabit bir benzin seviyesi olmasi gerekiyor, o seviyeyi tutturmaniz lazim. Karburatorun ustunde bir isaret vardir o seviyeyi gosteren. O seviyeye gore samandirayi ayarlamaniz gerekiyor.
Öncelikle cevap için teşekkürler. Dediğim gibi ilk defa karbüratör açtığm için teknik bilgim sıfır. Aslında açma amacım şamandıranın altına vs pislik denk geldi de o yüzden mi kapanmiyordu.Şamandıralar kapalı vaziyette dururken üzerine hafif dokunduğumda birisi esniyor,diğeri esnemiyordu.
Bende esneyenin arkasında tel ile tutturulmuş ucu üçgen olan plastik parçanın teli ile biraz oynayarak esnemesini kestim.Ama sizin dediğimiz gibi bi ayar vidasına vs dokunmadım.
Maalesef buralarda güvenerek ustalar çok az.Kimi yedi eminden motosiklet parçası söküp sıfır diye takıyor, kimi çalışanı da bozuyor.Güvendiğimiz adamlarınca ellerinde hep büyük motorlar var bunlara vakit ayıramıyor,çinli diye bakmak istemiyoru.
Ben tekrar sôksem o ayarı nasıl yapabilirim?
-
20 Ağustos 2017, 12:06
#4
Kendi motorumun (Virago 250) karburatoru, sizinkine benziyor sanirim, hatta aynisi bile olabilir. Mikuni bds26 modeli. Benim motorda tek bir tane var, sizde iki tane oldugu icin bir de senkronizasyonuyla ugrasmaniz gerekebilir. Ben de ustayla falan ugrasmak istemedigim icin kendi isimi kendim yapiyorum. Alttaki linklerden samandira ayarlari ve karburator temizligi ile ilgili bilgi edinebilirsiniz.
http://www.xjrider.com/viewtopic.php?t=7309
http://www.xjrider.com/viewtopic.php?t=668&start=10
http://www.litetek.co/Guide_MikuniBDST_Rebuild.html
-
20 Ağustos 2017, 12:27
#5
fazil adlı üyeden alıntı
Verdiğin linki incelerken fark ettim.Bu karbüratör içinde yayın olduğu yerde diyafram denilen siyah bir parça var,onun hemen uzerindr yuvada duran sari bi plastik varmış. Ben o parça nereden düştü diye baktım ama bulamadım konuda koymadim yerine.Ondan olur mu acaba...Sanırım parçanin adı ilkbahar...
Sanırım sakin kafa ve gündüz gözü gözü ile sökmek lazım...
-
20 Ağustos 2017, 13:12
#6
Surada mi?
-
20 Ağustos 2017, 15:15
#7
fazil adlı üyeden alıntı
Aynen öyle o sayfada ilkbahar diye geçiyor sanırım adı. Tam ortadaki ovida seklindeki plastik...
-
20 Ağustos 2017, 15:51
#8
Ondan olma ihtimali yuksek. O plastik vidanin altinda yayin ustune oturdugu bir de yine sari renk plastik pul olmasi lazim. O pulu da yerine oturtmaniz gerekiyor. Pulun altinda bir cikinti (igne gibi birkac milimlik bir centik) var, o cikinti delige (ustteki fotografta gorunen delik) girmeli. Sonra yay ve vidayi da takarsaniz sorun cozulur herhalde.
Bu arada "spring" bahar demek degil, yay demek oluyor buradaki anlamı.
-
20 Ağustos 2017, 15:55
#9
fazil adlı üyeden alıntı
Ondan olma ihtimali yuksek. O plastik vidanin altinda yayin ustune oturdugu bir de yine sari renk plastik pul olmasi lazim. O pulu da yerine oturtmaniz gerekiyor. Pulun altinda bir cikinti (igne gibi birkac milimlik bir centik) var, o cikinti delige (ustteki fotografta gorunen delik) girmeli. Sonra yay ve vidayi da takarsaniz sorun cozulur herhalde.
Bu arada "spring" bahar demek degil, yay demek oluyor buradaki anlamı.
Teşekkür ederim bilgi için.Bu aksam yine şok tak olayı var yâni.
-
20 Ağustos 2017, 16:03
#10
Bir sey degil, sonuclari yazarsaniz iyi olur.
-
20 Ağustos 2017, 16:10
#11
Adam şamandıra karbüratör fln sökmüş teknik bilgi sıfır diyor ya. Biz lastiğe hava vuramıyoruz
-
21 Ağustos 2017, 13:34
#12
fazil adlı üyeden alıntı
Bir sey degil, sonuclari yazarsaniz iyi olur.
Dostum dun eve giderken yine motor boğuldu. Bende tekrar söktüm karbüratörü,bahsettiğim o parçayı yerine taktım.Hazır sökmüşken hava,gaz ayarını da yapayım dedim malum üzerindeyken zor oluyor.
Vidaları sonuna kadar sıktım,sonra 2,5 tur çevirerek ikisini de ayarladım.Karbüratörü yerine taktım.Deneme turu attım hic bir boğulma vs olmadı. Benzin tahliye deki akma olayı da tamamen kesildi.Şu an için hic bir sıkıntı kalmadı. Sanırım o parçayı takmadığım için oldu boğulma.
Tekrar verdiğin bilgiler için teşekkürler...
-
21 Ağustos 2017, 13:36
#13
aynı problem benimde başıma geldi ve şu şekilde çözdüm. Karbüratörünün altında bir tel var gaz verme ve karbüratör hava kapağını açma ayarı. onu 2 de ise 3 e 1 de ise 2 ye getir. yani bir kademe yükselt. ben bu şekilde çözdüm dostum.
-
21 Ağustos 2017, 13:36
#14
Lukocan adlı üyeden alıntı
Adam şamandıra karbüratör fln sökmüş teknik bilgi sıfır diyor ya. Biz lastiğe hava vuramıyoruz
İnan daha önce hic cesaret edemedim söküp takmak için. Mecbur kalınca insan bir şekilde yapıyor.Bende İKK defa söktüm birazda internetin ve buradaki arkadaşların yardımı ile sorunu çözdüm.
İşin asıl keyif verici yanı da,sorunu çözmek değil sorunu kendi müdahalen ile çözmek oluyormuş.
-
21 Ağustos 2017, 13:51
#15
Lukocan adlı üyeden alıntı
Adam şamandıra karbüratör fln sökmüş teknik bilgi sıfır diyor ya. Biz lastiğe hava vuramıyoruz
bir süre sonra çözüyorsun ister istemez. sanayide başınca birk ere beklemen yetiyor.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)