Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Karbüratör tamirinden sonra gaz yememe...

    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    10 Temmuz 2017
    Arkadaşlar bi kaç gündür karbüratör tahliyesinden benzin akıtma sorunum vardı. Sürekli olarak damla damla seklinde akıyordu benzin. Motoru çok zorlayan biri değilim. Forumda biraz araştırınca karbüratör şamandırasının bozuk olabileceğini gördüm.

    Dun akşam isten çıkıp eve yaklaştığında bi ara,motor boğulup gaz yememeye başladı zar zor attım kendimi eve.Durup kaskı çıkardığımda motorun altına birşey aktığını fark ettim ve eğildiğimde tahliye borusundan baya açık musluk gibi benzin aktığını gördüm. Hemen benzin musluğunun kapattım ve durdu akıntı.

    Motoru içeri aldım,karbüratörü söküp şamandıra ya baktığımda şamandıranın tam kapanmadığını gördüm.Tamirini eldeki mevcut parçalar ile yaptım akma olayı tamamen kesildi.Ama bu defada 1. ve 2. viteste eğer gazi tam olarak vermezsem sonuna kadar,motor boğuluyor gibi bir ses çıkarmaya başladı.Gazı iyice açınca normale dönüyor.

    Daha önce karbüratör sökmedigim için ilk önce şamandıra olan tarafı değil,yayın olduğu kısmı söktüm.Tekrar kapatıp diğer tarafı söktüm. Sizce sorun ne olabilir.Motosiklet MCT 250 çift karbüratör olduğu için hava ayarı kısmına dokunamıyorum,eğer bozuk değilse bozmak istemiyorum.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    fazil - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Mart 2014
    Şehir
    kadıkoy
    Motosikleti
    xv250 / fz6
    Samandirayi nasil tamir ettiniz, eger tam kapansin diye ayarini degistirdiyseniz, karburatorun benzin haznesi yeterince dolmuyor olabilir, o zaman, gazi actiginizda motora yeterince benzin gitmedigi icin orta ve ust devirlerde motor duzgun calismaz.

    Karburatordeki benzin haznesinde sabit bir benzin seviyesi olmasi gerekiyor, o seviyeyi tutturmaniz lazim. Karburatorun ustunde bir isaret vardir o seviyeyi gosteren. O seviyeye gore samandirayi ayarlamaniz gerekiyor.

  3. #3

    Üyelik
    10 Temmuz 2017
    Alıntı fazil adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Samandirayi nasil tamir ettiniz, eger tam kapansin diye ayarini degistirdiyseniz, karburatorun benzin haznesi yeterince dolmuyor olabilir, o zaman, gazi actiginizda motora yeterince benzin gitmedigi icin orta ve ust devirlerde motor duzgun calismaz.

    Karburatordeki benzin haznesinde sabit bir benzin seviyesi olmasi gerekiyor, o seviyeyi tutturmaniz lazim. Karburatorun ustunde bir isaret vardir o seviyeyi gosteren. O seviyeye gore samandirayi ayarlamaniz gerekiyor.
    Öncelikle cevap için teşekkürler. Dediğim gibi ilk defa karbüratör açtığm için teknik bilgim sıfır. Aslında açma amacım şamandıranın altına vs pislik denk geldi de o yüzden mi kapanmiyordu.Şamandıralar kapalı vaziyette dururken üzerine hafif dokunduğumda birisi esniyor,diğeri esnemiyordu.

    Bende esneyenin arkasında tel ile tutturulmuş ucu üçgen olan plastik parçanın teli ile biraz oynayarak esnemesini kestim.Ama sizin dediğimiz gibi bi ayar vidasına vs dokunmadım.

    Maalesef buralarda güvenerek ustalar çok az.Kimi yedi eminden motosiklet parçası söküp sıfır diye takıyor, kimi çalışanı da bozuyor.Güvendiğimiz adamlarınca ellerinde hep büyük motorlar var bunlara vakit ayıramıyor,çinli diye bakmak istemiyoru.

    Ben tekrar sôksem o ayarı nasıl yapabilirim?

  4. #4
    fazil - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Mart 2014
    Şehir
    kadıkoy
    Motosikleti
    xv250 / fz6
    Kendi motorumun (Virago 250) karburatoru, sizinkine benziyor sanirim, hatta aynisi bile olabilir. Mikuni bds26 modeli. Benim motorda tek bir tane var, sizde iki tane oldugu icin bir de senkronizasyonuyla ugrasmaniz gerekebilir. Ben de ustayla falan ugrasmak istemedigim icin kendi isimi kendim yapiyorum. Alttaki linklerden samandira ayarlari ve karburator temizligi ile ilgili bilgi edinebilirsiniz.


    http://www.xjrider.com/viewtopic.php?t=7309

    http://www.xjrider.com/viewtopic.php?t=668&start=10

    http://www.litetek.co/Guide_MikuniBDST_Rebuild.html

  5. #5

    Üyelik
    10 Temmuz 2017
    Alıntı fazil adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Kendi motorumun (Virago 250) karburatoru, sizinkine benziyor sanirim, hatta aynisi bile olabilir. Mikuni bds26 modeli. Benim motorda tek bir tane var, sizde iki tane oldugu icin bir de senkronizasyonuyla ugrasmaniz gerekebilir. Ben de ustayla falan ugrasmak istemedigim icin kendi isimi kendim yapiyorum. Alttaki linklerden samandira ayarlari ve karburator temizligi ile ilgili bilgi edinebilirsiniz.


    http://www.xjrider.com/viewtopic.php?t=7309

    http://www.xjrider.com/viewtopic.php?t=668&start=10

    http://www.litetek.co/Guide_MikuniBDST_Rebuild.html
    Verdiğin linki incelerken fark ettim.Bu karbüratör içinde yayın olduğu yerde diyafram denilen siyah bir parça var,onun hemen uzerindr yuvada duran sari bi plastik varmış. Ben o parça nereden düştü diye baktım ama bulamadım konuda koymadim yerine.Ondan olur mu acaba...Sanırım parçanin adı ilkbahar...

    Sanırım sakin kafa ve gündüz gözü gözü ile sökmek lazım...

  6. #6
    fazil - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Mart 2014
    Şehir
    kadıkoy
    Motosikleti
    xv250 / fz6
    Surada mi?


  7. #7

    Üyelik
    10 Temmuz 2017
    Alıntı fazil adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Aynen öyle o sayfada ilkbahar diye geçiyor sanırım adı. Tam ortadaki ovida seklindeki plastik...

  8. #8
    fazil - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Mart 2014
    Şehir
    kadıkoy
    Motosikleti
    xv250 / fz6
    Ondan olma ihtimali yuksek. O plastik vidanin altinda yayin ustune oturdugu bir de yine sari renk plastik pul olmasi lazim. O pulu da yerine oturtmaniz gerekiyor. Pulun altinda bir cikinti (igne gibi birkac milimlik bir centik) var, o cikinti delige (ustteki fotografta gorunen delik) girmeli. Sonra yay ve vidayi da takarsaniz sorun cozulur herhalde.

    Bu arada "spring" bahar demek degil, yay demek oluyor buradaki anlamı.

  9. #9

    Üyelik
    10 Temmuz 2017
    Alıntı fazil adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ondan olma ihtimali yuksek. O plastik vidanin altinda yayin ustune oturdugu bir de yine sari renk plastik pul olmasi lazim. O pulu da yerine oturtmaniz gerekiyor. Pulun altinda bir cikinti (igne gibi birkac milimlik bir centik) var, o cikinti delige (ustteki fotografta gorunen delik) girmeli. Sonra yay ve vidayi da takarsaniz sorun cozulur herhalde.

    Bu arada "spring" bahar demek degil, yay demek oluyor buradaki anlamı.
    Teşekkür ederim bilgi için.Bu aksam yine şok tak olayı var yâni.

  10. #10
    fazil - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Mart 2014
    Şehir
    kadıkoy
    Motosikleti
    xv250 / fz6
    Bir sey degil, sonuclari yazarsaniz iyi olur.

  11. #11

    Üyelik
    10 Mart 2015
    Motosikleti
    Duke 200
    Adam şamandıra karbüratör fln sökmüş teknik bilgi sıfır diyor ya. Biz lastiğe hava vuramıyoruz

  12. #12

    Üyelik
    10 Temmuz 2017
    Alıntı fazil adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bir sey degil, sonuclari yazarsaniz iyi olur.
    Dostum dun eve giderken yine motor boğuldu. Bende tekrar söktüm karbüratörü,bahsettiğim o parçayı yerine taktım.Hazır sökmüşken hava,gaz ayarını da yapayım dedim malum üzerindeyken zor oluyor.

    Vidaları sonuna kadar sıktım,sonra 2,5 tur çevirerek ikisini de ayarladım.Karbüratörü yerine taktım.Deneme turu attım hic bir boğulma vs olmadı. Benzin tahliye deki akma olayı da tamamen kesildi.Şu an için hic bir sıkıntı kalmadı. Sanırım o parçayı takmadığım için oldu boğulma.

    Tekrar verdiğin bilgiler için teşekkürler...
    fazil bunu beğendi.

  13. #13

    Üyelik
    18 Eylül 2012
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    Aprilia Rs 125 Extremea
    aynı problem benimde başıma geldi ve şu şekilde çözdüm. Karbüratörünün altında bir tel var gaz verme ve karbüratör hava kapağını açma ayarı. onu 2 de ise 3 e 1 de ise 2 ye getir. yani bir kademe yükselt. ben bu şekilde çözdüm dostum.

  14. #14

    Üyelik
    10 Temmuz 2017
    Alıntı Lukocan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Adam şamandıra karbüratör fln sökmüş teknik bilgi sıfır diyor ya. Biz lastiğe hava vuramıyoruz
    İnan daha önce hic cesaret edemedim söküp takmak için. Mecbur kalınca insan bir şekilde yapıyor.Bende İKK defa söktüm birazda internetin ve buradaki arkadaşların yardımı ile sorunu çözdüm.

    İşin asıl keyif verici yanı da,sorunu çözmek değil sorunu kendi müdahalen ile çözmek oluyormuş.

  15. #15

    Üyelik
    18 Eylül 2012
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    Aprilia Rs 125 Extremea
    Alıntı Lukocan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Adam şamandıra karbüratör fln sökmüş teknik bilgi sıfır diyor ya. Biz lastiğe hava vuramıyoruz
    bir süre sonra çözüyorsun ister istemez. sanayide başınca birk ere beklemen yetiyor.


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)