Skuter canmıdır, siz karar verin? :) Honda Activa 100 (2004) ile yola devam ederken..
Reklamlar
-
22 Ağustos 2017, 10:12
#61
http://urun.n11.com/bisiklet-yedek-parca/kayis-7275x183x30-i-activa-lindonfa-P174106497?cid=604001&gclid=EAIaIQobChMIhdjHp6Pq1Q IVT54bCh26LwdAEAQYAyABEgK5gPD_BwE&gclsrc=aw.ds
25 lira toptancısında 15-18 liradır bu kayış markaya çok aldanma zaten hangsi oursa olsun 10 bin km de değişmesi gerekiyor
Reklamlar
-
22 Ağustos 2017, 10:13
#62
istanbu_gezg adlı üyeden alıntı
http://urun.n11.com/bisiklet-yedek-parca/kayis-7275x183x30-i-activa-lindonfa-P174106497?cid=604001&gclid=EAIaIQobChMIhdjHp6Pq1Q IVT54bCh26LwdAEAQYAyABEgK5gPD_BwE&gclsrc=aw.ds
25 lira toptancısında 15-18 liradır bu kayış markaya çok aldanma zaten hangsi oursa olsun 10 bin km de değişmesi gerekiyor
İlginiz ve tavsiyeniz için çok teşekkür ederim.
-
23 Ağustos 2017, 16:42
#63
Mustaphalanx adlı üyeden alıntı
Ama tabi mevzu servis kayıtlarına gelip eski defterler açılıncaaa, bir yalan da suüstüne çıkmış oldu... Nedir? Tabiki de orjinal kmsi...
En son 2015 yılında 22750 kmde servise girmiş. Sonra tahminimce km saatini değiştirmişler çünkü km saat camı yepyeni. Aldığımda Servisteyken 6bin küsür km gösteriyordu.
20000 küsür km'deki sukuterin (hele ki bu tip kuryeci motoru) bu kondisyonda olacağına açıkçası pek inanasım gelmiyor. muayenede km'yi yanlış yazmışlardır.
Baksanıza güneşten solma yok, lastikler eskimemiş, amortisörler patlamamış (20000km çok zor dayanır) jant yamulmamış, aşıma emareleri yok gibi. Bence gerçekten 6000km'de o motor.
Veyahut adam bu motoru sürekli garajda tuttu, günde 50-100km gibi bir yol yaptı.
-
23 Ağustos 2017, 19:47
#64
-
24 Ağustos 2017, 23:27
#65
arda4 adlı üyeden alıntı
20000 küsür km'deki sukuterin (hele ki bu tip kuryeci motoru) bu kondisyonda olacağına açıkçası pek inanasım gelmiyor. muayenede km'yi yanlış yazmışlardır.
Baksanıza güneşten solma yok, lastikler eskimemiş, amortisörler patlamamış (20000km çok zor dayanır) jant yamulmamış, aşıma emareleri yok gibi. Bence gerçekten 6000km'de o motor.
Veyahut adam bu motoru sürekli garajda tuttu, günde 50-100km gibi bir yol yaptı.
Servis kmsiyle hesapladığımızda yaklaşık 30bin çıkıyor. Motoru boyamışlar ama çok şahane boyamışlar. Lastikler sıfır. Jant evet oldukça iyi kondisyon
Motor kömürlükten çıktı dediler. Honda yetkili servisinde bakımını yaptırıyorum. Sakin sakin biniyorum çok şükür.
---------- Mesajlar birleştirildi - 08:40 ---------- bir önceki mesaj zamanı 08:36 ----------
SAZMAN adlı üyeden alıntı
Motoru geçen gün bana getirdi Mustafa. Gerçekten etkileyici temizlikte. Öyle temizini sadece Fethiye' de görebildim ki; orada Kinetic ve Bw's binenler var halen tertemiz. Artık Diğer konuya da ben devam ederim adam etme şeysini anlatırım
Bu arada benim kayış 350 TL
Yapacak bir şey yok.
Motoru Kastamonu'ya bıraktım. Pazar günü getireceğim. Eğer yolda sorun çıkarır ise hemen satıp Xenter ya da farklı bir küçük cc ye dönerim bende. Çıkarmazsa binmeye devam edeceğim çünkü; her şeyini biliyorum motorun artık, söke taka. Bir de insan, scooterde böyle bir gücü bırakmak istemiyor. TEM de fare gibi gidiyor, inanılmaz konforlu.
Sonuçta yılda 1 ya da 2 kez uzun yol yapacağım diye motor alacağıma, motor kiralarım daha iyi.
Sonuç olarak insanların ihtiyaçlarına göre, motor tercihleri sürekli değişkenlik gösteriyor. Benim değiştirdiğim motor sayısı 20 yi geçti mesela
Hayırlı olsun Mustafam. "Abi bir tur at" dedin atmadım, biliyorum kızdın ama, kafam çok yüksekti kardeşim sevgiler.
Abim satarsan gel sana da activa alalım abi kardeş binelim
Abiye kızılmaz, yanına fırsat buldukça uğruyorum. Bi test edersin.
---------- Mesajlar birleştirildi - 23:27 ---------- bir önceki mesaj zamanı 08:40 ----------
Yeniden merhabalar arkadaşlar. Bugün itibariyle motorumda 500 kmyi devirdim. Dedim eh ufak bi ilk izlenim yazısı yazmanın zamanı geldi.
Arkadaşlar okumak istemeyen arkadaşlarım için bu motoru anlatan en kısa kelime "Yeterli" olur. Bu motorun anahtar kelimesi yeterlilik. Fazla değil, az da değil, kararında kıvamında, yani yeterli. Aslında sadece bu motosiklet için değil her motosiklet için anahtar kelime bu olmalı. Siz motorunuz için yeterli diyebildiğiniz an, o sizin için değerli bir hale geliyor.
Birinci kısım Motor:
İncelemeye motorundan başlayayım. Bilindiği üzere 102 cc karbüratörlü tek silindir bi motora sahip. Bu motor şehir içi 80kmye kadar olan (düşük hızlardaki) performans beklentilerine "Yeterli" düzeyde cevap veriyor. 100ccye göre oldukça seri ve torklu. Dün tuzladan aydınlıya giderken 2 kişi dik bayırı 60km hızla başlayıp 50den düşmeden (oldukça uzun bir bayırdır) çıkabildik. 0-40 arası artçılı da olsa oldukça seri. İlginçtir artçılıyken de performansından çok bişi kaybetmiyor. Karbüratör ve sübap ayarından sonra motorun gidişi hatta sesi falan baya iyileşti. Yakıt konusu gerçekten (özellikle 5.5lt yakan motordan geçişten sonra) bana komik geliyor. 100kmde normal kullanım (sakin kullanımla daha da düşebilir) 2,2lt yakıyor. (Benzin 5,20tl, ort.11 kuruş.) Yakıtı da karbüratörlü olmasına rağmen bence oldukça uygun. Spacy ve PCXler daha az yakıyormuş. Benzinciye gittiğinde hesap yaptığında 1,7lt benzin ile 100km yapmak nasıl bir his olurdu acaba? Son hızı yokuş aşağı 95 gördüm. Daha da gidermiydi bilmiyorum ama o hızlar bu motosiklet için güvenli değil. Bir enteresan şey daha var ki o da şu. Bu aletteki en teknolojik şey benim telefon tutacağıyla tutturduğum cep telefonum. O da olmazsa sigorta kutusu falandır herhalde. Motora ne yapmışlar bilmiyorum. Alet 80e çıkınca sanki kesiciye giriyor. 81 demiyor bazen arkadaş yaaa. 85 gördüm düz yolda ama ıh tıs zırt falan hiç sağlıklı şekilde değildi. Motor sesi ve gidişi redline hızlarına girince biraz tuhaflaşıyor. Özetle motor teknolojisine istinaden performansı ve yakıt tüketimi yeterli diyebilirim.
İkinci kısım konfor ve süspansiyon:
Yok böyle bir süspansiyon! Altımda sanki sadece yay var ama çok zıplatmıyor. "Ufak olması koşuluyla!" çukur tümsek hissettirmiyor. Bozuk bir yolda gittiğimde ah, uh, vay belim, anam totom diye yakınmam hiç olmadı. Dün kazara büyük bir çukura girdim. Ahhhh o miniminnacık tekerlekleri yok muuu... Çukura girer girmez ön taraftan felaket bir küüüüt sesi geldi ki sormayın... Aha dedim bu sefer jant yamuldu ya da kırıldı kesin! Sağa çektim indim baktım elimle tekeri çevirdim falan ezik belirtisi bile yok. Yola koyulduğumda kendi kendime "Be mübarek, katır mısın cross motoru mu? O çukura nasıl dayandın miniminnacık tekerlerinle..." dedim. Ama tabi o çukurdan sonra şu an motorumdan bi zırıltı gelmeye başladı. Giderken de dururken de inceden bi zırıltı geliyor. Tahminimce ya manifolttan geliyor ya da o çukurdan sonra altında bişiler yerinden oynadı. Neyse en azından motorun maşaları hala sağlam... Tabi şunu da söylemeliyim. O çukurdan geçerken sarsıldım ama dengem şaşmadı. Arka teker darbeyi iyi sönümledi. Tümseklerde iyi zıplatıyor ama olsun. Özetle konfor şehir içi kullanım için yeterli (hatta çoğu skuterden iyi) diyebilirim.
Üçüncü kısım frenler:
Çok zorlamadım ama 40-50 ile giderken birkaç kez panik fren denedim. Arkayı kitlemeyi birkaç deneme sonunda başardım ama önü kitleyemedim. Öndeki amortisör sistemi çok acayip ya! Arka freni kullanmayıp sadece ön freni kullanırsanız motorun önü havalanmaya başlıyor. Evet yanlış duymadınız ön freni sıkarsanız motorun önü kalkıyor! Bi kere hususi yokuş aşağıya inerken ön freni sıktım motor yükseldikçe yükseldi. Durdum ve durduğum yerde arka freni bırakıp sadece önü sıktığımda ön yaylanarak motor şahlanmaya başladı... Resimleri inceledim. Bu motorun ön maşaları yerine Vespa amortisör sistemini ters çevirip koymuşlar gibi geldi bana. Mantığını gerçekten anlamadım. Neden ön freni sıktığımızda motorun önünü kaldırmasına ihtiyaç duymuşlar ki? Bunun dışında motor ön arka kampana fren olmasına rağmen gittiği kadar duruyor. Frenler iyi kombine edildiğinde yeterli diyebilirim.
4. Bölüm genel kullanım izlenimlerim:
Arkadaşlar bu motorda sınırları bilirseniz, sakin kalabilirseniz, tadını çıkarabilirseniz oldukça memnun kalırsınız. Aydınlatması fena değil ama çok iyi de değil. Ampul dinamoya bağlı olduğu için motor gaz verince ışık parlaklaşıyor. Sürüş hissiyatı olarak şunları söyleyebilirim. Boş yolda 50-60 ile giderek çevreyi seyretmek de gerçekten güzelmiş. Çevrenizin farkına varıyorsunuz. Amacınız sadece varmak olmuyor. Yolculuk oldukça keyifli bir hal alıyor. Motordan hiç ses çıkmıyor nerdeyse, bisiklet sürer gibi, kaykayla gider gibi gidiyorsunuz. Bu motoru kullandım kullanalı (TEM dahil) genellikle sağ şeritte ve sağ tekerlek hizasında seyretmeye özen gösteriyorum. Tabi gerektiğinde trafikte gerekli pozisyonu alıyorum onda sıkıntım yok. Ama hız sınırı 50 diye sol şeridi kapatarak gitmek bence bi tık yanlış. Her an haklı ve ölü olabilirsiniz. Bugüne kadar sadece bugün su taşıyan bir panelvan tarafından (canları kavga çekmiş tiplerdi) sıkıştırıldım. Boş yolda üstüme kırdıkları için uyarı mahiyetli çok kısa bir düdük çaldım. Yavaşlayıp dik dik baktılar aldırış etmedim devam ettim. İfşa sever bir vlog değilim. Herneyse diyeceğim o ki sağdan sakin sakin giderseniz (trafiğe uygun şekilde tabi) kimse size kolay kolay dokunmuyor. Yanınızdan fıt fıt geçip gidiyorlar. 500 km aştım ve sadece 1 kez çok tehlike yaratmayacak biçimde (erken uyarı) sıkıştırıldım o da serseriye denk geldiğimden oldu. Tem'de akan trafikte 60la-70le giderken araba solluyorum (sağlıyorum)
Önceden piaggiom varken, TEM'e ya da otobana çıktığımda sol şeridi kapatıyordum ve yardırıyordum. Ama içimde hep bir şüphe, hep bir korku. Ya duramazsam!?. Bu motosiklet yukarıda belirttiğim üzre gittiği kadar dururuyor. Düşük hızlarda limitlerini zorlamadan gidiyorum. Kendimi bi tık daha güvende hissediyorum. Evet bazı durumlarda gaz açıp kurtulmak gerekiyor kabul ediyorum ama bu motorla sabrediyorum ve hiç o topa girmiyorum. Bende sıfır CBF 150 varken bu bana yetmiyor, çok güvensiz vs diyordum. Bu motor bana nasıl yetiyor, kendimi nasıl bu kadar güvende hissediyorum gerçekten anlayamıyorum. Arkadaşlar bir konuda yeniden uyarayım. Bu züğürt tesellisi değil. Bana güvenli gelmese, keyif vermese acaba dedirtse bunun da gözünün yaşına bakmam direk satar gerekirse motor almam. Sıfır CBF'imi güvensiz geldiği için piaggio ile takas etmiştim hatırlarsanız. Bunu da pekala gözden çıkarabilirim. Yani mevzu tam olarak para değil.
Şimdilik aklıma gelenler bunlar. Eklememi istediğiniz bişi varsa yorum olarak belirtebilirsiniz.
Okuduğunuz için teşekkürler, görüşmek üzere...
-
25 Temmuz 2024, 00:01
#66
Activa 100 bence kült olmaya aday bir scooter
Ben ona cadillac diyorum çünkü yolda cadillac gibi yaylana yaylana gidiyor evet yavaş gidiyor ama bildiğin amerikan otomobili gibi gidiyor
bağırmıyor yakmıyor sağlıklı durumdaysa şişmiyor frenler gücüne göre yeterli ve 100 cc karbüratörlü bir motora göre gücü yokuş çıkışı beklenmedik kadar yeterli ve sağlam dağılmayan biir yapısı var, her şeyi pamuk gibi
Bence alınıp biblo gibi toplanacak motosiklet tarihinde kendine yer yapacak motorlardan birisi Activa 100
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)