Sahipsiz Olmanın İnanılmaz mutulugu
Reklamlar
-
17 Ağustos 2017, 10:18
#1
Bir bayanın açtıgı posda bakım için 3 binde mi 4 binde mi bakım olması gerek o biraz muataralı olmuş ona cevap verecektim de sonra dedim genel konu açayım..
Osu....dan teyare selam söyle o yare oldumu toplumun böyle işler olması müstahak ..
NEyse konumuza dönelim
Klasik ithal edilen araçlarda bakım geçirmecesi..
NC,CBR500R...gibi motorlarda tüm dünyada bakım 1 -12-24 bin şeklinde gider TR de 1-6-12-18-24 şeklindedir.
Amaç servisden öpmek,
Kıçı kırık Bajaj da bile var bu durum..Bajaj neyse kurumsal falan demezsin çok şey yapmamak lazım da bu işin kurumsalıgın TR de zirvesinde olan Honda ile yaşananlar..
Honda TR'ye mail ile soruyorsun neden bizde bakım aralıgı 1-6-12 diye giderken yabancılarda 1-12 diye gidiyordediğin ;
Birisi seni arar
Honda ...............:Merhaba X bey şikayetiniz varmış onun için aradık
Kulanıcı..............:Evet var buyrun sizi dinliyorum.
Honda ...............: sayın beyefendi ülkemiz çok çeşitli cografyalar var der
Kulanıcı .............nAsıl Yani Şimdi şöyle beyfendi der istanbul kalabalık
K...Nasıl ?
H...İstanbul kalabalık
K...Eeeeee nolmuş (hala honda dan adamın ne demek istedigini anlamaya çalışıyor beyni ambele olmuş vaziyetde)
H...Şimdi antalya sıcak ,erzurum dağlık yüksek, ankara karasal iklim var, karadeniz yağışlı sisili yani çok değişik şartlar oldugu için.
K...Şimdi siz bir hafta düşüne düşüne bu cevabımı bulup bana verdiniz..
H...Evet beyefendi ülkemiz şartları böyle.böyle olmak zorunda
K...Antalya sıcak diyorsun ,Portekiz veya malaga veya sicilyadan sıcak mı , Ezrurum dağlık diyorsun Alplerden dağlık mı,İstanbul kalabalık diyorsun ,Lonrda paris ondan aşagı kalır yanı var mı , Karadeniz yağışlı sisli diyorsun ingiltere kuzeyinden kötümü ..
K...Lütfen mantıklı cevap verin neden böyle olduguna ilişkin tekar cevabınız bekliyorum..
H...Hımm ben bana iletilmesi gerekeni söyledim söylediklerinizi iletip size an kısa süre deönüş yapacagım ...
Bir sene oldu hala cevap bekliyor kulanıcı ..
Bu konu burada kaldımı hayır kullanıcı olayın üzerine gitti..
Honda global durumu mail ile iletti,
Honda global yaklaşımı sanki ilk defa duyormuş gibi yapıp kendilerin karışamayacagı konun honda TR çözmesi gerektigini söyledi
Baktı oradan ekmek çıkmadı durumu bimer taşıdı;
Sonuç akşamları çok trafik oluyor köprü ortasında ki öpücüyü ikiye çıkarmak lazım adam yetişemiyor herkese
Reklamlar
-
17 Ağustos 2017, 10:23
#2
-
17 Ağustos 2017, 10:39
#3
Ben de darlanıyordum bu konuda. Arabalar için de aynı durumlar söz konusu. Peugeot 307 dizel mesela. Gösterge panelinden bakıma kaç km kaldığını gösteren sayacı sıfırlıyorsun 20000 km'den saymaya başlıyor. Yetkili servise gidiyorsun bunun bakımları 15000 km'de bir diyor. Sanayideki ustaya gidiyorsun 10000'de bir bakım yapılması lazım diyor. Hiç biri, birbirini tutmuyor.
Ama motorlarda da arabada da, en erken bakım km'si önerisine göre bakıma gitsek bile, bakım öncesi performans ile bakım sonrası performans çok farklı oluyor. Çıkan hava filtresi leş gibi tıkanmış oluyor. Bakım zamanı yaklaşmaya başlayınca alet nefes almakta zorlanıyor. Bu kadar yakın zamanda hava filtrelerinin dolması bölgemizdeki tozdan mı kaynaklanıyor diye, acaba erken bakım önermekte haklılar mı diye düşündürüyor beni.
İçinden çıkan yağ da aslında leş gibi simsiyah çıkıyor ama bu durum yağın vazifesini yapmadığını gösteriyor mu bilmiyorum. Toz meselesinin buna bir etkisi olur mu bilemiyorum.
Yağı erken atsan bu sefer hem tabiata zarar, hem cebe zarar.
Ben erken akım önerilerine uyuyorum. Ama gereksiz bir iş mi yapıyorum, çok emin değilim.
-
17 Ağustos 2017, 10:55
#4
Periyodik bakımları bu kadar da kasmayın, garanti kapsamı dışına çıkacak diye bir korku yaratılıyor, öyle bir şey olmuyor zaten. garanti kapsamında çıkacak bir problem siz bunu periyodik bakıma sokmadınız diye çıkmaz. Periyodik bakımı aksatmadan yaptırsanız dahi, garanti kapsamına girecek bir arızanın ilk 2 yıl içinde çıkma ihtimali çok az (10000 de 1 falandır herhalde). 2 yıldan sonra zaten garanti kapsamı dışında değerlendirilecek. O yüzden rahat olun öyle müşteri hizmetleri ile falan gereksiz diyaloglar bunlar.
-
17 Ağustos 2017, 11:30
#5
evet böyle saçma bir durum var.. benim peugeot'mun da göstergesi bakıma 5000 km kaldı diyor, orijinal manuel 5000 km de bir bakım diyor ama tr de bizi 3000 km de bir çağırıyorlar.. 5000 km de gittim 7 aylık motoruma garanti dışı kaldı dediler de sık sık çıkan bakım masrafından iyidir..
-
17 Ağustos 2017, 11:30
#6
6saraylılar 500 km de bir bakım yaptıracak.
itirazın mı var ?
-
17 Ağustos 2017, 11:47
#7
burada olayı 2 taraflı da düşünelim isterim;
bu arada açıklama yapayım honda tr nin sahibi değilim. servis sahibi felan değilim. bildiğiniz düz kullanıcıyım.
şimdi şu açıdan bakalım, bizim memleketteki kullanıcı profili ile karşılaştırma yaptığımız avrupa kullanıcı profili arasında dağlar kadar fark var bunu hepimiz biliyoruz. biz ne kadar sakin ve iyi motor kullanırsak kullanalım, hepimiz etrafımızda görüyoruz gereksiz basan, gereksiz fren yapan, acelesi olan (ki memlekette işi acele olmayan 1 allahın kulu yok), teker yapan, drift yapan vs. vs.
standart kullanımda 12k km de bir bakım gerektiren etmenler, burada kullanıcı da işin içine girince tabi bu süreyi kısaltıyor.
kim kullanıyor bu şekilde motor? ben kullanmıyorum, sen kullanmıyorsun ama birileri kullanıyor. ve üzülerek görüyorum ki çoğunluktalar. sanırsın her motor kullanan cerrah ta açık kapl ameliyatına yetişiyor. yani hepimiz bunu yapıyoruz.
büyük ihtimalle edinilen tecribeye göre ülkedeki kullanıcı profiline göre bakım aralıklarını kısaltarak firmalar çıkabilecek daha ağır sorunları bertaraf etmek istiyor.
karşılaştırma yaparken bir de endonezya, filipinler, hindistan gibi ülkelerdeki servis aralıklarına bakılmalı bence. bilmiyorum durum nedir. kullanıcı profili avrupalı profili değil ki biz avrupa standartlarında hizmet bekleyelim.
ben de istemem kesinlikle bu yazımdan ben servislerin tarafındayım giye anlaşılmasın ama bir şeyi kıyas yapıyorsak ne ile kıyasladığımızın da gerçekçi olması gerektiğini düşünüyorum.
yapılan açıklama ahmakça buna kesinlikle katılıyorum. ama ben bir açıklama yapıyor olsam "avrupaya değil de asya ile karşılaştırın lütfen çünkü kullanıcı profilimiz avrupalı değil orta doğu ve asya karışımı" der konuyu kapatırdım
kolay gelsin.
-
17 Ağustos 2017, 11:51
#8
artemis99 adlı üyeden alıntı
Periyodik bakımları bu kadar da kasmayın, garanti kapsamı dışına çıkacak diye bir korku yaratılıyor, öyle bir şey olmuyor zaten. garanti kapsamında çıkacak bir problem siz bunu periyodik bakıma sokmadınız diye çıkmaz. Periyodik bakımı aksatmadan yaptırsanız dahi, garanti kapsamına girecek bir arızanın ilk 2 yıl içinde çıkma ihtimali çok az (10000 de 1 falandır herhalde). 2 yıldan sonra zaten garanti kapsamı dışında değerlendirilecek. O yüzden rahat olun öyle müşteri hizmetleri ile falan gereksiz diyaloglar bunlar.
E bu durumda araçların ve motorların bakımları için hiç yetkili servise gitmeyelim o zaman, garanti süresince de dışarıda yaptırabiliriz bu mantıkla?
Ben şunu merak ediyorum, örneğin bakımı zamanında yaptırmadınız ve mekanik bir sorun çıktı motorda(yağ ile alakalı olmasın misal) yine de garanti dışı mı sayılıyor acaba?
-
17 Ağustos 2017, 12:17
#9
Motosiklet Eğitmeni
Türkiye'de ki on günlük izlenimlerim, bende şu düşünceyi doğurdu.
Yol ve toz problemi var.
Bu nedenle yürüyen aksam, fren plaketleri ve hava filtresi önerilen zaman aralıklarından çok çok daha önce bakıma sokulmalı.
Özellikle toz büyük problem. Bu da yakıt sisteminden motorun içine ve yağına kadar her şeyi etkiliyor.
Dikkatli olmakta fayda var.
-
17 Ağustos 2017, 13:15
#10
COQ adlı üyeden alıntı
Türkiye'de ki on günlük izlenimlerim, bende şu düşünceyi doğurdu.
Yol ve toz problemi var.
Yol da yapamamışız demek ki.
-
17 Ağustos 2017, 13:24
#11
COQ adlı üyeden alıntı
Türkiye'de ki on günlük izlenimlerim, bende şu düşünceyi doğurdu.
Yol ve toz problemi var.
Bu nedenle yürüyen aksam, fren plaketleri ve hava filtresi önerilen zaman aralıklarından çok çok daha önce bakıma sokulmalı.
Özellikle toz büyük problem. Bu da yakıt sisteminden motorun içine ve yağına kadar her şeyi etkiliyor.
Dikkatli olmakta fayda var.
Yol motorları için asfalt kalitesi ve ortamdaki tozu anlarım ama mesela africa twin crf250 gibi toprakta da gitmek için yapılmış motorlarda durum değişmiyor mu?
-
17 Ağustos 2017, 13:35
#12
Aynısını yamahaya ben yazdım, yamaha direk bakım aralıkları 10bin de birdir dedi. Kısa aralığı tavsiye ederiz dedi bitirdi. Kafa rahat.
-
17 Ağustos 2017, 14:10
#13
Benim scooterin kitapçığında 6 binde bir yazıyor. Bazı servisler kitapçığa göre söylerken, bazı uyanıklar 3 binde bir diyor.
Bende 1-6-12-18 bin bakım aralıklarında servise gidiyorum. 3-9-15-21 bin km'de de kendim yağ değiştiriyorum. Çokta güzel oluyor, motor çiçek gibi. Arada da hava filtresi, varyator vs temizliyorum.
Not: yamaha nmax 125
-
17 Ağustos 2017, 14:10
#14
COQ adlı üyeden alıntı
Türkiye'de ki on günlük izlenimlerim, bende şu düşünceyi doğurdu.
Yol ve toz problemi var.
Bu nedenle yürüyen aksam, fren plaketleri ve hava filtresi önerilen zaman aralıklarından çok çok daha önce bakıma sokulmalı.
Özellikle toz büyük problem. Bu da yakıt sisteminden motorun içine ve yağına kadar her şeyi etkiliyor.
Dikkatli olmakta fayda var.
Hocam olması gereken dogrusunu biliyorum ,Honda dogru cevap vermesi gerekli ama.
Motorlu araçların iki girdisi vardır
1)Hava
2)Yakıt
Hava;
Bunun elemanları hava filtresi ve temiz olmalı eger pis hava alırsa veya yeteri kadar O2 yi motor çekemez ise sıkıntı olur...Filtre neden tıkanır havanın tozlu olması veya sanayi atıkları olsun otoyollarımızda ki araçların bakımsız olup çok fazla yanmamış yakıt eksozdan salmaları sonucu tıkanır.
Sonuç TR de hava kalitesi kötü değil ÇOK ÇOK kötü bu yüzden sık sık hava filtresi temizlenmeli veya değiştirilmelidir.
Yakıt;
İkinci girdimiz ise yakıttır, petrol değilde sentetik bir yakıt yapsanız , Full sentetik bir yağ 60-70 Bin km bozulmaz aslında dogru okudunuz 6-7 yazmadım 60-70 bin yazdım,
Yağı ne bozar peki yakıtın içerigi bozar en temel faktör kulandıgınız yakıttır,
O zaman şu soru akla gelir içeriginde ki ney içeriginde ki sülfür yağı bozan en temel faktördür,
Avrupa petrolün çogunlugunu mısıf ,fas,ceazir gibi ülkelerden alır burada çıkan petrole tatlı petrol denir , Tatlı petrol denmesinde ki temel etken içeriginde sülfür ve siyanür çok azdır. Biz isek petrolü orta dogu,iran ve eski sscb ülkelerinden alır işleriz , bizim kulandıgımız petrol daha düşük kalitededir. Dip not olarak belirteyim ki bizim rafine etiğimiz petrolü bir çok avrupadaki rafineri rafine edemez, daha basittir sistemleri..
Amiyene tabir ile biz çamur gibi petrolü ayrıştırıp mazot benzin yaparken onlar duru suyu ayırştırarak yapıyor..
Sonuç itibari ile yakıtımız da kalitesizdir. Bundan dolayı hızlı yag degişimi faydalıdır.
Ne önerirsiniz derseniz , İyi kalite uzundan değişim yerine , sık ve orta kalite yağ ile değişim.
İtlik mesai ili bir iştir , sabah erken kalkmak gerek.
If you try and fail, congratulations. Most people don't even try.
-
17 Ağustos 2017, 19:23
#15
Desen ki yılda 30 bin Km yapıyoruz o zaman 12 bin km de 1 bakım normal derim ama bence 5000-6000 bin gibi bakımlar çok sorun değil. Zaten değişenler belli yağ yağ filtresi hava filtresi. Vitesli motorlarda bu değişmez. + - şeyler firmaya göre değişir. Ama genel budur.
Şimdi her 5000 de bir değişen yağıma bakınca anlıyorum ki cidden o yağın 5000 de bir değişmesi şart. Ki değiştikten sonra ciddi anlamda farkı hissedebiliyorsun. Şimdi sen o motorun yağını 12 binde 1 değişirsen o motor 5-6k dan sonra aşırı derecede kirli yağdan dolayı sorunlar çıkarmaya başlar. Hava filtresi de aynı şekil. Şekli acayip derecede değişmiş çıkıyordu içinden her 5000 bakımında.
Yani bunlar bence gerekli. 12 bin Km de 1 bakım anca 1000 lik enduro lara filan gider CBR500 ün dışarda bile bakımının 12 binde 1 olacağını sanmam.
Kendi gözlemlerime dayanarak söyleyebilirim ki kullandığım her motorda 5-7K arası kesinlikle yağ değiştiririm ben. Motor firması 10K dese bile ki sanırım MT 7 lerde 10K da bir ben her 5K da gider yağ yağ filtresi hava filtresi değiştiririm daha iyi performans ve daha uzun ömürlü olması için. Sonuçta verdiğimiz para acayip fazla bir para değil ve yılda 30-40K km yapmadığımıza göre bizi çokta zora sokmaz. Yılda zorlamayla 20K yapsan normal bir motor için yıllık bakım 1.500 tl yi geçmeyecektir. Bu rakamda çok bir şey değil bana sorarsanız. 20 bin KM yapmış sonuçta o motor.
-
18 Ağustos 2017, 10:31
#16
artemis99 adlı üyeden alıntı
Periyodik bakımları bu kadar da kasmayın, garanti kapsamı dışına çıkacak diye bir korku yaratılıyor, öyle bir şey olmuyor zaten. garanti kapsamında çıkacak bir problem siz bunu periyodik bakıma sokmadınız diye çıkmaz. Periyodik bakımı aksatmadan yaptırsanız dahi, garanti kapsamına girecek bir arızanın ilk 2 yıl içinde çıkma ihtimali çok az (10000 de 1 falandır herhalde). 2 yıldan sonra zaten garanti kapsamı dışında değerlendirilecek. O yüzden rahat olun öyle müşteri hizmetleri ile falan gereksiz diyaloglar bunlar.
Şimdi güzel kardeşim ,servis bakımı senin için önemsiz benim için önemli,
Ben şundan dolayı önem veriyorum malef ki memleketimiz ahlak denen kavram kalmamış çogunluk bir birbini kazıklamak derdinde , Servis bakımlı olursa malın seceresi belli olur hiç degil ise yoksa iyi bir usta serviden çok daha iyi bakım yapar o başka ..Sen önem vermezsin o ayrı konu..
İkinci bir konu ihtimallar olasılıklar vermişsin tamamen söylediklerin yanlış ,aşagı ki resimde ki alanda dürbüne bas içine blok yaz neler neler çıkıyor gör.Benim branşım zaten yaptıgım iş proses kontrol mühendisliği , her alet(lamba,araba,uçak,buz dolabı,televizon....) ilk çalışma esnasında hata verme olasılıgı daha sonra hata verme olasılıgından ortalama 15-25 kat fazladır. Bir aracın ilk 10 bin km de motor patlama olasılıgı %20X ise 10 ile 20 bin KM arasında motor patlama olasılı %1X dir.
---------- Mesajlar birleştirildi - 10:31 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:17 ----------
127 adlı üyeden alıntı
Desen ki yılda 30 bin Km yapıyoruz o zaman 12 bin km de 1 bakım normal derim ama bence 5000-6000 bin gibi bakımlar çok sorun değil. Zaten değişenler belli yağ yağ filtresi hava filtresi. Vitesli motorlarda bu değişmez. + - şeyler firmaya göre değişir. Ama genel budur.
Şimdi her 5000 de bir değişen yağıma bakınca anlıyorum ki cidden o yağın 5000 de bir değişmesi şart. Ki değiştikten sonra ciddi anlamda farkı hissedebiliyorsun. Şimdi sen o motorun yağını 12 binde 1 değişirsen o motor 5-6k dan sonra aşırı derecede kirli yağdan dolayı sorunlar çıkarmaya başlar. Hava filtresi de aynı şekil. Şekli acayip derecede değişmiş çıkıyordu içinden her 5000 bakımında.
Yani bunlar bence gerekli. 12 bin Km de 1 bakım anca 1000 lik enduro lara filan gider CBR500 ün dışarda bile bakımının 12 binde 1 olacağını sanmam.
Kendi gözlemlerime dayanarak söyleyebilirim ki kullandığım her motorda 5-7K arası kesinlikle yağ değiştiririm ben. Motor firması 10K dese bile ki sanırım MT 7 lerde 10K da bir ben her 5K da gider yağ yağ filtresi hava filtresi değiştiririm daha iyi performans ve daha uzun ömürlü olması için. Sonuçta verdiğimiz para acayip fazla bir para değil ve yılda 30-40K km yapmadığımıza göre bizi çokta zora sokmaz. Yılda zorlamayla 20K yapsan normal bir motor için yıllık bakım 1.500 tl yi geçmeyecektir. Bu rakamda çok bir şey değil bana sorarsanız. 20 bin KM yapmış sonuçta o motor.
Zaten garanti kagıdı şunu der 12000KM veya 6 Ay önce hangisi dolar ise biz burda ay kısmını ihmal etigimiz için sıkıntı çıkıyor..
Yağlar yapıları geregi hava ile temas etmeye başladıgı andan itibaren bozulmaya başlar..
Hobi araçlarımda var , eger 1 sene hiç kullanmamış yatırmış isem içinde ki yağ sıfır olsun kulanacak isem yeni yağ koyarım .
CBR500R 12000 oldugunu sanmam demek ile olmuyor halep ve arşın meselesi var , altda resim ekledim..
enaniyet yapmayım da fromda Tribolji bilimini bilen beş on kişiden biride benim sıkıntı yapmayın..
Benim canımı sıkan konu bize şirketlerin üçün dünya ülke vatandaşı muamelesini çok çok rahat yapabilmeleri, Buna itiraz etiginde hükümetin senden olmak yerine şirketlerden yana bir tavır takınması Yoksa iki bakım üç bakım umrumda değil ..
Adam değiliz adam yerine de konmuyoruz Eşek muamelesi görüyoruz , buna dur demesi gerekenlerde . Bu dur demesi için besledigimiz cebimizden para verdiğimiz adamlarda onlardan yana olması ,Tüm sıkıntı bu ..
İtlik mesai ili bir iştir , sabah erken kalkmak gerek.
If you try and fail, congratulations. Most people don't even try.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)