Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Yeni Motorum CB650F

    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    22 Mart 2016
    Motosikleti
    nc750x
    Aslında niyetim cb650f almak değildi. Daha önce cbf 150, cb500f ve nc750x kullanmıştım.

    Ancak cb500f ten sonra sürdüğüm nc750x bana açıkçası aynı güven hissiyatını (Ayakların yere basarken zorlanması, gazlamasının çok sakin olması vb) ve sürüş keyfini vermedi.

    Bilmeyenler için söylemek isterim cb500f gücünü doğrudan gaz koluna iletmiyor. Güvenli ve sakin iletiyor. Ancak bu güç iletim ortalaması yinede pek çok iyi arabadan çok daha iyi diyebilirim.

    NC750x imi 8 ay kadar evvel sattım ve bu süre içerisinde neredeyse hiç motosiklet sürmedim.

    Tekrar cb500f almak istediğimde malesef bulamadım. Alet yok mu sattı nedir hiç bir yerde kalmamıştı.

    Hazır şu ek %20 ithalat vergisinden kaçınmak hemde Ağustosa özel kampanyadan faydalanmak amacıyla ve sürekli motosiklet satın aldığım Atilla kardeşimin abi sen sürersin al memnun kalmazsan bakarız demesinede dayanarak cb650f sahibi oldum

    Aslında NC750X 750cc olmasına rağmen elbette 600cc ruhu taşımıyor. Güzel olmasına çok güzel bir makine o ayrı bir konu ama 40 yaşındaki benim istediğim naked tarzı bir motosiklet.

    Naked motordan aldığım keyfi diğerlerinden alamadım açıkçası.

    Yalnız hep duyup destek vermeme rağmen neden 600cc ile başlanmayacağını cb650f ile görmüş oldum.

    Ya kardeşim böyle bir motoru nasıl olurda 17 yaşındaki delikanlıların ellerine verebiliyorlar? anlaması zor.

    Evet cb650f gaz tepkisi ve gücü itibariyle (2017 model benimde sahip olduğum 91 beygir) oldukça kuvvetli bir motosiklet.

    Kendimi vahşi bir atı dizgünlemeye çalışır şekilde hissediyorum. Sesi benim için bile oldukça korkutucu. İnsan gazı çevirmeye korkuyor. Her milimde büyük bir güç aktarımı mevcut. Yani elbette böyle büyük makinelerde tecrübem yok ancak 100 beygir üzeri ss kullanan arkadaşlara saygım baya bir arttı hakikaten.

    Yani 91 beygir nispeten (SS lere göre) düşük güçteki bir motosikletin bile böyle agresif olması karşısında nutkum tutuldu

    Ama abi bu nedir ya gerçekten çok ama çok eğlenceli. Tabi benim için eğlence, 75-85 km hızla bile giderken bu gücü hissediyor olmak o ayrı konu.

    Yani gücü kullanmasanda orada olduğu bilmek anlatılmaz bir duygu.

    Tabi cb500f ile 650f arasında 150cc fark olmasına rağmen yaklaşık 2 kat beygir gücü aralığı bulunuyor.

    Elbette böyle bir gücün tadına ilk defa bakan ben üst vites ve 4000 devirlerde bile sandım ki 200 le gidiyorum. Bir baktım hız sadece 75 km/h

    Şimdi işin birde diğer boyutu makineyle virajlar çok zevkli (gaz koluyla oynamadan stabil dönüşlerde). Fakat diğer motorlarımdan sonra gaz kolunu özellikle küçük manevralarda ve düşük hızlarda kontrol etmekte zorluyor Birden kükrüyor hayvan adamı panik ediyor

    Bu aletlerde adam kazara gazı fazla açsa veya hızla kapasa motor alttan kayıp gider.

    Hani 600cc ile hala başlamak isteyen varsa bilsinki artık tecrübe etmiş bii olarak kesinlikle başlangıçta alınacak bir motor değil bu.

    Misal, düşük güçte bir motorla virajda yatıkken bile kazara gaz açsanız motor sizi zorlamazken bunda bir kaç milim oynatmanın sonuçları (aynı şekilde gazı kapama durumundada) ağır olacaktır.

    İyi biliyorumki 600cc 1000cc kullanıpta kısa mesafede gazın ayarını kaçırıp kaldırıma çarparak ölen arkadaşlarımız oldu. Üstelik bunların çoğuda ustaydı.

    Beni mi? Şimdilik sadece ara sokaklarda gaz kolu çalışması, düşük hız gaz fren debriyaj kontrolü bana yeterli keyfi verecektir.

    Ama ilk defa motor süreceklere abi tavsiyem aman ha sakın...Ölürsünüz. Şakası yok bunların...
    Eski_kasa, tiawern, dasmehdix ve 6 diğerleri bunu beğendiler..


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    ..YaNKee.. - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Şubat 2017
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    CBR 650F
    Hayırlı olsun.. ilk yüksek cc de herkes yaşıyor anlattıklarınızı

    tekerine taş değmesin...
    OğuzÖztürk bunu beğendi.

  3. #3

    Üyelik
    17 Mayıs 2011
    Kazasız belasız , güle güle kullanın.

  4. #4
    Eski_kasa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Ocak 2014
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Yamaha MT-03 660 / tvs apache 150
    Hayırlı olsun güzel seçim
    OğuzÖztürk bunu beğendi.

  5. #5

    Üyelik
    24 Eylül 2016
    Şehir
    Kocaeli
    Motosikleti
    WR125R
    Bende ilk yzf600 e artçı olduğum zaman 0'dan 150'ye çıkmıştık bindiğim gibi. İleride 90 derece dönüş vardı , dönüş için yavaşladığımız zaman kullanan abime söylediğim ilk şey : "ABİ BUNU İNSAN MI KULLANIYOR??" olmuştu. Bana o ivmelenme öyle insan dışı bir şey olarak gelmişti ki, ivmelenme anında resmen kendimden geçmiştim zevkten. Belki size de oluyordur veya ben ilk defa bindiğim için öyle gelmiştir fakat o ivme anında kafanızda bir baskı hissediyorsunuz. G kuvveti sanırım bu baskı, insan gazı açtıkça bu baskı dahada artıyor daha da gaz kolunu açasınız geliyor. Hem bu baskının verdiği zevk hem de 4 silindir sesinin devir arttıkça delirmesi adamı psikopat bir ruh haline sokuyor. Dediğiniz gibi 4 silindir makinelerin şakası yok, ufacık gazı fazla veya az vermek bile yaşayıp yaşayamayacağınızı belirliyor. Hayırlı olsun, kazasız belasız sürüşler hocam
    OğuzÖztürk bunu beğendi.

  6. #6

    Üyelik
    20 Aralık 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Gsx-R 1000(gixxer k9)
    Hayırlı olsun.
    Seneye bugun bu motor gitmiyor diyip satıcaksınız.
    Eski_kasa ve OğuzÖztürk bunu beğendiler.

  7. #7

    Üyelik
    20 Ekim 2015
    Şehir
    Adana
    Hayirli olsun.
    Resimlerini bekliyoruz.

    Ne demis ecnebiler; pics or it didn't happen
    OğuzÖztürk bunu beğendi.

  8. #8

    Üyelik
    15 Temmuz 2014
    Şehir
    İstanbul
    Öncelikle hayırlı olsun. Honda güvenli sürüş 3 ve 4'de artık (maalesef) cbf1000fa yerine cb650f kullanıyor. Motor hakimiyetinizi geliştirmek için güzel fırsat. Bir konuşun derim belki 2. kurdan başlarsınız cbf150 ile. Sonra cb650f ile kıvırmacalar güzel olur.
    OğuzÖztürk bunu beğendi.

  9. #9
    murat 60 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Mart 2016
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    honda crf 250l rally
    hayırlı olsun öncelikle pendik ten aldınız anladığım kadarıyla

    cb 500f için neler söyleyeceksiniz ben crf rally kullanıcısıyım daha onrakı basamak olabilir belki
    OğuzÖztürk bunu beğendi.

  10. #10

    Üyelik
    02 Ocak 2014
    Şehir
    Kadıköy
    İyi günlerde kullanın hayırlı olsun, çok güzel bir motosiklet almışsınız.

    Böylesi bir motorla siz de bahsetmişsiniz; virajda gazı hafif fazla açmak lastik - asfalt durumuna göre kaymanıza sebep olabilir. Tecrübe ile gazı daha iyi kontrol edinceye kadar siz de özellikle viraj içlerinde kelebek dokunuşlarıyla kullanın gaz kolunu.
    OğuzÖztürk bunu beğendi.

  11. #11
    okanbagiscan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Eylül 2016
    Şehir
    İstanbul Kartal
    Benimde tecrübe edindiğimde almayı planladığım motor CBR650F.Bu motorlara nispeten uysal diyorlar.Şimdi sizin yorumları okuyunca düşündüğüm kadar uysal olmadığını düşünüyorum.

  12. #12

    Üyelik
    22 Mart 2016
    Motosikleti
    nc750x
    Alıntı murat 60 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    hayırlı olsun öncelikle pendik ten aldınız anladığım kadarıyla

    cb 500f için neler söyleyeceksiniz ben crf rally kullanıcısıyım daha onrakı basamak olabilir belki
    CB500f ikinci motosiklet olarak bence yerinde bir seçim. Gaz tepkileri abartılı değil. Yanlış bir örnek vermeden söylemek gerekirse cbf150 nin 500 lüğü gibi. Nispeten hatalar karşısında daha yumuşak bir motosiklet.

    Ancak sonuçta cb500f 'inde sportif bir naked olduğunu ve oldukça hızlı ve seri olduğunuda unutmamak gerekir. Ancak 2. motosiklet olarak ve oldukça az yakıt tüketimiyle cb500f kesinlikle tavsiye ederim.

    Yalnız bir arkadaşıma sattığım cb500f için "Abi bunda arka fren yok tutmuyor" diyecekseniz gidip bir maxi scooter alıp binin derim.

    Çünkü büyük ve sportif motosikletlerde arka fren sizi durdurmaz. Hatta çoğu zaman hızlıysanız yavaşlatamaz bile! Ön frenlerle aranız iyi değilse, hep arka fren kullanmaya alıştıysanız bunlara alışmadan bulaşmayın..

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 09:51 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:50 ----------


    Satın aldığım motosiklet kırmızı renk 2017

    murat 60 bunu beğendi.

  13. #13
    Romedon - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Temmuz 2015
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Kawasaki Ninja ZX-636,Bajaj PULSAR 200 RS
    650f abartığınız gibi bi makine değil bana göre :D Siz daha alışamamışsınız sanırım benim 140 beygir zx636 alıştıkça yahu okadarda bişey yokmuş bu 600de dememe sebep oldu. Tabiki ben birde yamaha riding 3 eğitimi aldım. Tavsiye ederim.
    OğuzÖztürk bunu beğendi.

  14. #14
    Salurbey - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Nisan 2016
    Motosikleti
    Triumph Streettriple 765
    Hayırlısı olsun. Kullanmıştım,çok keyifli motor. Stock halinin sesi gayet güzel.

    100 beygir ve üzeri tüm motorları güçlü motor sınıfına sokuyorum. Bir sınıflandırma yapmak bakımından 100 beygir diyorum,yoksa cb650f 91 beygir güçsüz mü derseniz hayır gayet sağlam makinadır.

    Teknik özelliklerinin yanında motorun mühendisliği ve kullanım kolaylığı olayı çok değiştiriyor. Mesela kullandığım motorlar arasında s1000xr 4 silindir 165 beygir fakat africatween 1000 e göre çok daha kolaydı sürüşü. Africa 90 beygir ve 2 silindir olmasına ragmen daha fazla zorlamıştı beni.

    Gazı açınca gücün iletimi,elektronik sürüş destekleri vs. Gaz tepkisi,dozajlamasi.

    Özetle soyledikleriniz doğru ama yuksek cc makinalar içinde kullanım bakımından daha güçlü motorlar bazen daha kolay daha rahat kullanım ve sürüş hissiyati verebiliyor.

    Baska bir konu ise ,yuksek cc motorları kullanmak için mental kontrolün yüksek ve kuvvetli olması gerekiyor. Tekniğiniz çok iyi olsa bile kafa olarak motoru kontrol edemezseniz sizi kazaya götürür. Motor güçlü olduğundan agrefis sürüşü destekliyor ve binicisini devamlı daha riskli hareketleri yapmasına teşvik ediyor eğer kontrol edemezseniz kaza yapıyorsunuz. Mental seviyenizin yeterli olması gerek.

    Bu da olayın farklı bir açısı.
    infernus, OğuzÖztürk ve nanis61 bunu beğendiler.

  15. #15

    Üyelik
    22 Mart 2016
    Motosikleti
    nc750x
    Alıntı Salurbey adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hayırlısı olsun. Kullanmıştım,çok keyifli motor. Stock halinin sesi gayet güzel.

    100 beygir ve üzeri tüm motorları güçlü motor sınıfına sokuyorum. Bir sınıflandırma yapmak bakımından 100 beygir diyorum,yoksa cb650f 91 beygir güçsüz mü derseniz hayır gayet sağlam makinadır.

    Teknik özelliklerinin yanında motorun mühendisliği ve kullanım kolaylığı olayı çok değiştiriyor. Mesela kullandığım motorlar arasında s1000xr 4 silindir 165 beygir fakat africatween 1000 e göre çok daha kolaydı sürüşü. Africa 90 beygir ve 2 silindir olmasına ragmen daha fazla zorlamıştı beni.

    Gazı açınca gücün iletimi,elektronik sürüş destekleri vs. Gaz tepkisi,dozajlamasi.

    Özetle soyledikleriniz doğru ama yuksek cc makinalar içinde kullanım bakımından daha güçlü motorlar bazen daha kolay daha rahat kullanım ve sürüş hissiyati verebiliyor.

    Baska bir konu ise ,yuksek cc motorları kullanmak için mental kontrolün yüksek ve kuvvetli olması gerekiyor. Tekniğiniz çok iyi olsa bile kafa olarak motoru kontrol edemezseniz sizi kazaya götürür. Motor güçlü olduğundan agrefis sürüşü destekliyor ve binicisini devamlı daha riskli hareketleri yapmasına teşvik ediyor eğer kontrol edemezseniz kaza yapıyorsunuz. Mental seviyenizin yeterli olması gerek.

    Bu da olayın farklı bir açısı.
    Çok güzel özet bir açıklama olmuş
    Salurbey bunu beğendi.
    "Önemli olan acil durumda ne yapacağını bilerek sürmek değil, acil duruma hiç düşmeyecek şekilde sürebilmektir."

  16. #16

    Üyelik
    12 Kasım 2016
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    1998 electra glide
    Hayırlı olsun. Kazası Belasız Kullanın. Hayalimdeki motor kendisi :(
    OğuzÖztürk bunu beğendi.


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)