Aslında niyetim cb650f almak değildi. Daha önce cbf 150, cb500f ve nc750x kullanmıştım.
Ancak cb500f ten sonra sürdüğüm nc750x bana açıkçası aynı güven hissiyatını (Ayakların yere basarken zorlanması, gazlamasının çok sakin olması vb) ve sürüş keyfini vermedi.
Bilmeyenler için söylemek isterim cb500f gücünü doğrudan gaz koluna iletmiyor. Güvenli ve sakin iletiyor. Ancak bu güç iletim ortalaması yinede pek çok iyi arabadan çok daha iyi diyebilirim.
NC750x imi 8 ay kadar evvel sattım ve bu süre içerisinde neredeyse hiç motosiklet sürmedim.
Tekrar cb500f almak istediğimde malesef bulamadım. Alet yok mu sattı nedir hiç bir yerde kalmamıştı.
Hazır şu ek %20 ithalat vergisinden kaçınmak hemde Ağustosa özel kampanyadan faydalanmak amacıyla ve sürekli motosiklet satın aldığım Atilla kardeşimin abi sen sürersin al memnun kalmazsan bakarız demesinede dayanarak cb650f sahibi oldum
Aslında NC750X 750cc olmasına rağmen elbette 600cc ruhu taşımıyor. Güzel olmasına çok güzel bir makine o ayrı bir konu ama 40 yaşındaki benim istediğim naked tarzı bir motosiklet.
Naked motordan aldığım keyfi diğerlerinden alamadım açıkçası.
Yalnız hep duyup destek vermeme rağmen neden 600cc ile başlanmayacağını cb650f ile görmüş oldum.
Ya kardeşim böyle bir motoru nasıl olurda 17 yaşındaki delikanlıların ellerine verebiliyorlar? anlaması zor.
Evet cb650f gaz tepkisi ve gücü itibariyle (2017 model benimde sahip olduğum 91 beygir) oldukça kuvvetli bir motosiklet.
Kendimi vahşi bir atı dizgünlemeye çalışır şekilde hissediyorum. Sesi benim için bile oldukça korkutucu. İnsan gazı çevirmeye korkuyor. Her milimde büyük bir güç aktarımı mevcut. Yani elbette böyle büyük makinelerde tecrübem yok ancak 100 beygir üzeri ss kullanan arkadaşlara saygım baya bir arttı hakikaten.
Yani 91 beygir nispeten (SS lere göre) düşük güçteki bir motosikletin bile böyle agresif olması karşısında nutkum tutuldu
Ama abi bu nedir ya gerçekten çok ama çok eğlenceli. Tabi benim için eğlence, 75-85 km hızla bile giderken bu gücü hissediyor olmak o ayrı konu.
Yani gücü kullanmasanda orada olduğu bilmek anlatılmaz bir duygu.
Tabi cb500f ile 650f arasında 150cc fark olmasına rağmen yaklaşık 2 kat beygir gücü aralığı bulunuyor.
Elbette böyle bir gücün tadına ilk defa bakan ben üst vites ve 4000 devirlerde bile sandım ki 200 le gidiyorum. Bir baktım hız sadece 75 km/h
Şimdi işin birde diğer boyutu makineyle virajlar çok zevkli (gaz koluyla oynamadan stabil dönüşlerde). Fakat diğer motorlarımdan sonra gaz kolunu özellikle küçük manevralarda ve düşük hızlarda kontrol etmekte zorluyor Birden kükrüyor hayvan adamı panik ediyor
Bu aletlerde adam kazara gazı fazla açsa veya hızla kapasa motor alttan kayıp gider.
Hani 600cc ile hala başlamak isteyen varsa bilsinki artık tecrübe etmiş bii olarak kesinlikle başlangıçta alınacak bir motor değil bu.
Misal, düşük güçte bir motorla virajda yatıkken bile kazara gaz açsanız motor sizi zorlamazken bunda bir kaç milim oynatmanın sonuçları (aynı şekilde gazı kapama durumundada) ağır olacaktır.
İyi biliyorumki 600cc 1000cc kullanıpta kısa mesafede gazın ayarını kaçırıp kaldırıma çarparak ölen arkadaşlarımız oldu. Üstelik bunların çoğuda ustaydı.
Beni mi? Şimdilik sadece ara sokaklarda gaz kolu çalışması, düşük hız gaz fren debriyaj kontrolü bana yeterli keyfi verecektir.
Ama ilk defa motor süreceklere abi tavsiyem aman ha sakın...Ölürsünüz. Şakası yok bunların...