virajı alamayan ben ve sonrası
Reklamlar
-
15 Ağustos 2017, 11:14
#1
merhaba arkadşlar,
geçen hafta döndüğüm gezide başımdan geçen bir olayı paylaşmak istedim. tokat da ballıca mağaraları diye bir yere gezmeye gittim gidişte yolları çok beğendim yeni yapmışlar kaymak gibi asfalt. bana izmit kartepe yi hatırlattı çıkarken, gezimi tamamladıktan sonra birazda viraj yapayım edasıyla aheste aheste iniyorum yol boş gelen giden fazla yok rahat kendinden emin bir şekilde iniyorum yola çıkmadan hemen önceki iki gün honda da 2. seviye eğitime katıldım manevralarda sıkıntılar yaşıyorum bu tarz bir motor kullanmamıştım daha önce yükseklik ayrıca sıkıntı oldu bana tecrübeli arkadaşlar bu konuda yorumlar yaptılar ama bazı şeyler eğitimsiz olmuyor herneyse eğitimde kendi motorunuzu kullanmaya izin verilmiyor ki verselerde kullanmazdım çünki bu modele göre koruma demiri yapılmadı motor çıplak her düştüğümde biryerleri kırma düşüncesi bile tedirginilk yaratıyor bende eğitimin faydalarını tabiki gördüm yanlışlarımı yol boyunca kendimi şartlandırarak düzeltmeye çalıştım. insanız neticede hatalar bizim için bu video da da 3. dakika da görüceksiniz viraja dogru noktadan girdiğimi düşünüyorum ama çıkışı göremediğim için ve virajın keskinkeşmeye başladığını farkedince dönemeyeceğimi düşünüp panikledim lastiklerim dişli ama nedense güven veriyor asfalt da sonrasında zaten hemen motoru kaldırıp frenledim yoldan çıkmadan durudum ama karşıdan gelen olsaydı zaten bana vurmuştu yolun çıkışıda uçurum oda ayrıca korkuttu beni yaptığım hatanın farkındayım şimdi sizden ricam linç girişiminde bulunmadan değerli görüşlerinizi almak istiyorum şimdiden teşekkür ederim.
https://www.youtube.com/watch?v=1SwatCKzpDk
Reklamlar
-
15 Ağustos 2017, 11:20
#2
Belki nokta ve virgül kullanarak olayı anlamama yardımcı olabilirsin
-
15 Ağustos 2017, 11:28
#3
Korkup bakışını kaçırmışsın sanırım.
-
15 Ağustos 2017, 11:38
#4
eğitim falan almışlığım yok yani o konuda ne diyolar nasıl öğretiyolar bilemiyorum fakat ben 15 yıldır sonunu göremediğim viraj öncesi yavaşlarım her zaman.. biraz panic olmuşsunuz sanrım ondan hakimiyeti kaybettiniğinizi düşünüyorum.. birden keskinleşiyor viraj sizde çizginin dışına çıkma endişesiyle nereye gittiğinize bakıyosunuz. ama o bakış bütün dönüşü gidişi değiştitir. direk gideceğinizi düşündüğünüz noktaya bakıp o yöne gitmeye başlarsınız.. tabi frene dokununca motor kayar korkusuda var onun için dönüş bitiyor bu sefer düz gitmeye başlıyosunuz frenleme için.. kısacası sonunu görmediğiniz viraja yavaş girmekte fayda var çünkü sizin şeritinizde başka şeylerde olabilir sonradan göreceğiniz ve o yüzden karşı şerite geçmek zorunda kalabilirsiniz hızlı girdiğinizden..
burdan izlediğimiz videoda bence çıkarılacak tek bir sonuç var: sonunu görmediğimiz viraj öncesi gerekli frenlemeyi yapıp yavaşlayın çünkü viraja girdikten sonra frenleme yapmamız pek mümkün olmuyor..
-
15 Ağustos 2017, 11:41
#5
Videoyu izlerken sola viraj alırken yolun dışına çıkacağınızı düşünmüştüm. Video boyunca istisnasız her sol virajı çok içeriden aldınız. Sola dönüşleri yolun en sağında konumlanarak yapmanız size daha geniş manevra alanı sunacaktır.
-
15 Ağustos 2017, 11:42
#6
Hayatımdan 3 buçuk dakika çaldın..
100 tlye 1300 km yol giden Volta vs5im
-
15 Ağustos 2017, 11:46
#7
İzlemek isteyenler için olay 3.10 dan sonra başlıyor
Konunun uzmanı değilim kendimce yorumluyorum;
Viraj girişinde konumun doğru, hızın yanlış görmediysem 50 km civarı o da normal,motoru erken yatırıp apeks e biraz erken girmişsin gibi geldi bana. Dışa açılınca da bakışını kaybetmişsin. İşin ustaları daha net yorumlayabilir. Zaferce' nin söyleyecek bir kaç kelamı olur belki
Honda' nın eğitimine bende gittim. Çok da faydasını gördüm ancak, hakimiyet eğitimi yol koşullarında bir yere kadar yardımcı oluyor. Virajlı yollar için "yol eğitimi" almak en mantıklısı.
Not: Viraj giriş ve çıkışlarında kendime sesli olarak şunları hatırlatıyorum "viraja giriş konumum doğru mu? hızım ve vitesim uygun mu? bakışım doğru mu?" Bunu sürekli sesli olarak söylüyorum doğru tekniği oturtayım. Sizde deneyin.
erdems adlı üyeden alıntı
Videoyu izlerken sola viraj alırken yolun dışına çıkacağınızı düşünmüştüm. Video boyunca istisnasız her sol virajı çok içeriden aldınız. Sola dönüşleri yolun en sağında konumlanarak yapmanız size daha geniş manevra alanı sunacaktır.
+1
-
15 Ağustos 2017, 11:47
#8
uzay gemisi adlı üyeden alıntı
Belki nokta ve virgül kullanarak olayı anlamama yardımcı olabilirsin
yorumun için teşekkür ederim okulda da türkçem çok iyi değildi idare et
-
15 Ağustos 2017, 11:47
#9
murat 60 adlı üyeden alıntı
yaptığım hatanın farkındayım ... görüşlerinizi almak istiyorum
Hocam yapılan hatanın farkında olduğunu söylerken neyi kast ediyorsunuz? Karşı şeride savrulmanın tehlikeli ve olmaması gereken bir şey olduğunun farkında olduğunuzu mu söylüyorsunuz yoksa neden böyle durumla karşı karşıya kaldığınızı bildiğinizi mi ifade ediyorsunuz? Eğer neden bunu yaşadığınızı doğru biliyorsanız aslında görüş almaya gerek yok, sebebi ortadan kaldırırsınız bir daha bunu yaşamazsınız.
Görüşlerinizi almak derken de aslında sorularınızı daha netleştirip somut olarak sorarsanız ben videoyu yeniden izleyip yorum yapabilirim.
Ama kestirmesinden şunu söyleyeyim. Yol eğitimi almamış olduğunuz sürüşünüzden anlaşılıyor. OMM, ART, Motto veya benzeri bir sürüş okulunun yol eğitimini de içeren bir paket eğitimine katılmak motosiklet sürüşünüzü, iyi sürmeye çalışırken yapmaya çalıştıklarınızı, sürüş esnasındaki düşünce biçiminizi, motosiklet sürüşünü algılayış biçiminizi baştan sona değiştirecek.
Öyle forumda sen ben gibi tiplerle yapacağınız soru cevap yazışmasından bir verimlilik çıkmaz.
Bir de videonun esas izleyeceğimiz kısmı en sonda çıkan bannerlarla kapanıyor.
-
15 Ağustos 2017, 11:52
#10
Eğitiminiz hakimiyet eğitimi sanırım. Ayrıca kullandığınız lastik "dişli" dediğinizden yola çıkarak, bu tür lastiklerin asfaltta değil, toprak zeminde tutuşa faydası olacağını ekleyeyim. Sürüşünüzde yolda tuttuğunuz hat çoğu yerde güvenli değil, son virajlarda da görüşü kaybetmişsiniz orası kesin. Yeterince deneyim kazanmadığınız sürece gözünüzü yoldan ayırmamanızı tavsiye ederim, zira bakışınızı yola çevirseniz bile, yol hakimiyetinizi sağlayacak konsantrasyonu kaybedersiniz. Son olarak eğitim alıyorsanız, kendi motorunuzla alın.
Analogue at birth, digital by design. The fat on my body is the designer and the brain is trying to be the coder.
-
15 Ağustos 2017, 11:59
#11
Ani ve tehlikeli bir durumla karşılaşmazsınız umarım çünkü videodan gördüğüm kadarıyla motosiklet kendi kafasına göre gidiyor.
Bolca teorik bilgiye ve uygulamala çalışmalarına ihtiyacınız var görünüyor.
-
15 Ağustos 2017, 12:00
#12
Nereye bakarsan oraya gidersin dostum. dikkat dağınıklığı sezdim. o motorla o hızla hem o virajı hemde virajdan çıkmadan sola giden viraja rahat girerdim. demesi kolay deme. motorda dikkat ve yola giriş şeklin vasat, devir düşürüp gazı hafif kesmeliydin.
-
15 Ağustos 2017, 12:12
#13
Viraj da olsa, düz yolda olsa her zaman görüş açımız boyunca durabileceğimiz hızda sürmek, fren ve manevra açısından bize avantaj sağlıyor.Her zaman bu doğruyu bilerek sürmeye çalışıyorum.Viraj öncesi daralan bir viraja giriş yaptığınızı önceden kestirebilseydiniz, hız ve konumunuzu önceden belirleyip, belki daha rahat dönebilirdiniz diye düşünüyorum.
-
15 Ağustos 2017, 12:32
#14
Bu tip durumlarda hemen kafanızı viraj çıkışına çevirin, şeritten çıkmış olsa bile motor tekrar kendi yoluna giriyor Şahsen 2 defa kazadan yırttım bu şekilde
-
15 Ağustos 2017, 12:34
#15
Yuksek ihtimalle bakisinizi dusurdunuz. Bunu en iyi telafi yolu biranonce eğitim almaktır.mottoakademideki hakimiyet eğitimini tavsiye ederim. Motora yeni basladigimda almıştım hatalar tam oturmadan çok faydasını gordum
-
15 Ağustos 2017, 12:34
#16
Değerli görüşüm yol eğitimi almanız gerektiğidir. Eğitim alana kadar konumlanma ile ilgili videolar izleyebilirsiniz.
-
15 Ağustos 2017, 12:40
#17
zaferce adlı üyeden alıntı
Hocam yapılan hatanın farkında olduğunu söylerken neyi kast ediyorsunuz? Karşı şeride savrulmanın tehlikeli ve olmaması gereken bir şey olduğunun farkında olduğunuzu mu söylüyorsunuz yoksa neden böyle durumla karşı karşıya kaldığınızı bildiğinizi mi ifade ediyorsunuz? Eğer neden bunu yaşadığınızı doğru biliyorsanız aslında görüş almaya gerek yok, sebebi ortadan kaldırırsınız bir daha bunu yaşamazsınız.
Görüşlerinizi almak derken de aslında sorularınızı daha netleştirip somut olarak sorarsanız ben videoyu yeniden izleyip yorum yapabilirim.
Ama kestirmesinden şunu söyleyeyim. Yol eğitimi almamış olduğunuz sürüşünüzden anlaşılıyor. OMM, ART, Motto veya benzeri bir sürüş okulunun yol eğitimini de içeren bir paket eğitimine katılmak motosiklet sürüşünüzü, iyi sürmeye çalışırken yapmaya çalıştıklarınızı, sürüş esnasındaki düşünce biçiminizi, motosiklet sürüşünü algılayış biçiminizi baştan sona değiştirecek.
Öyle forumda sen ben gibi tiplerle yapacağınız soru cevap yazışmasından bir verimlilik çıkmaz.
Bir de videonun esas izleyeceğimiz kısmı en sonda çıkan bannerlarla kapanıyor.
Videoyu izledim benim cok bir bilgim yok ama bence araştırırsanız yol eğitimi veren insanların youtubeda videolari var. Onlardan izlediğim kadariyla motoru yatirmayi biliyosun ama viraja nasil girecegini bence bilmiyorsun.
Alıntiya gelince hicbirsey yazmayacaktim zaferce gelir kendi egitim ve tecrubelerinden paragraf parqgraf dakika dakika hatalarini söyler ve ne yapman gerektiğini yazar ben de öğrenirim diyordum ki biraz kızgın sanırım pek birşey yazmamış.
-
15 Ağustos 2017, 12:51
#18
Bakışınızı kaçırmışsınız. Benim de eskiden çok sık başıma gelirdi. Böyle yollarda OMM ye binlerce teşekkür ediyorum.
-
15 Ağustos 2017, 13:14
#19
"hemen motoru kaldırıp frenledim"
bunu bilinçli yaptıysan iyi (panik öyle demiyo)
motoru nasıl kaldırdın
ön fren mi kaldırdı
sol elciği itekledin de mi kalktı
-
15 Ağustos 2017, 13:25
#20
Mersin İl Temsilcisi
bir iki aklibasinda uorum harici sirf bos konusma gibi geldi.
dikkat ettigim en onemli nokta, virajlara girip ciktikca rahatliyorsunuz. bir ara manzara vs dikkat daginikligi ardindan yeniden yola motive olmadan gazi acmaya basliyorsunuz.
iste tam bu noktada, az onceki konsantre hali kesiliyor ve siz dogru aciyla da girmis olsaniz; dogru hizla girmiyorsunuz. zaten gazi acmaya devam da ediyorsunuz.
konsantrasyon ve hiz dengesizligi.
tabii, yorgunluk, lastik durumu, motor agirligi vs ayri etkenler de vardir.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)