Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

virajı alamayan ben ve sonrası

    REKLAM ALANI
  1. #1
    murat 60 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Mart 2016
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    honda crf 250l rally
    merhaba arkadşlar,

    geçen hafta döndüğüm gezide başımdan geçen bir olayı paylaşmak istedim. tokat da ballıca mağaraları diye bir yere gezmeye gittim gidişte yolları çok beğendim yeni yapmışlar kaymak gibi asfalt. bana izmit kartepe yi hatırlattı çıkarken, gezimi tamamladıktan sonra birazda viraj yapayım edasıyla aheste aheste iniyorum yol boş gelen giden fazla yok rahat kendinden emin bir şekilde iniyorum yola çıkmadan hemen önceki iki gün honda da 2. seviye eğitime katıldım manevralarda sıkıntılar yaşıyorum bu tarz bir motor kullanmamıştım daha önce yükseklik ayrıca sıkıntı oldu bana tecrübeli arkadaşlar bu konuda yorumlar yaptılar ama bazı şeyler eğitimsiz olmuyor herneyse eğitimde kendi motorunuzu kullanmaya izin verilmiyor ki verselerde kullanmazdım çünki bu modele göre koruma demiri yapılmadı motor çıplak her düştüğümde biryerleri kırma düşüncesi bile tedirginilk yaratıyor bende eğitimin faydalarını tabiki gördüm yanlışlarımı yol boyunca kendimi şartlandırarak düzeltmeye çalıştım. insanız neticede hatalar bizim için bu video da da 3. dakika da görüceksiniz viraja dogru noktadan girdiğimi düşünüyorum ama çıkışı göremediğim için ve virajın keskinkeşmeye başladığını farkedince dönemeyeceğimi düşünüp panikledim lastiklerim dişli ama nedense güven veriyor asfalt da sonrasında zaten hemen motoru kaldırıp frenledim yoldan çıkmadan durudum ama karşıdan gelen olsaydı zaten bana vurmuştu yolun çıkışıda uçurum oda ayrıca korkuttu beni yaptığım hatanın farkındayım şimdi sizden ricam linç girişiminde bulunmadan değerli görüşlerinizi almak istiyorum şimdiden teşekkür ederim.

    https://www.youtube.com/watch?v=1SwatCKzpDk


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    uzay gemisi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Ocak 2017
    Şehir
    İstanblue
    Motosikleti
    09
    Belki nokta ve virgül kullanarak olayı anlamama yardımcı olabilirsin
    becytr, kara_kule, Eski_kasa ve 4 diğerleri bunu beğendiler..

  3. #3
    dasmehdix - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Haziran 2017
    Şehir
    başakşehir
    Motosikleti
    Honda CBR250R'15
    Korkup bakışını kaçırmışsın sanırım.

  4. #4
    ..YaNKee.. - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Şubat 2017
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    CBR 650F
    eğitim falan almışlığım yok yani o konuda ne diyolar nasıl öğretiyolar bilemiyorum fakat ben 15 yıldır sonunu göremediğim viraj öncesi yavaşlarım her zaman.. biraz panic olmuşsunuz sanrım ondan hakimiyeti kaybettiniğinizi düşünüyorum.. birden keskinleşiyor viraj sizde çizginin dışına çıkma endişesiyle nereye gittiğinize bakıyosunuz. ama o bakış bütün dönüşü gidişi değiştitir. direk gideceğinizi düşündüğünüz noktaya bakıp o yöne gitmeye başlarsınız.. tabi frene dokununca motor kayar korkusuda var onun için dönüş bitiyor bu sefer düz gitmeye başlıyosunuz frenleme için.. kısacası sonunu görmediğiniz viraja yavaş girmekte fayda var çünkü sizin şeritinizde başka şeylerde olabilir sonradan göreceğiniz ve o yüzden karşı şerite geçmek zorunda kalabilirsiniz hızlı girdiğinizden..

    burdan izlediğimiz videoda bence çıkarılacak tek bir sonuç var: sonunu görmediğimiz viraj öncesi gerekli frenlemeyi yapıp yavaşlayın çünkü viraja girdikten sonra frenleme yapmamız pek mümkün olmuyor..
    murat 60, RoofRoof ve bindiregandi bunu beğendiler.

  5. #5

    Üyelik
    21 Nisan 2017
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    Hero Hunk
    Videoyu izlerken sola viraj alırken yolun dışına çıkacağınızı düşünmüştüm. Video boyunca istisnasız her sol virajı çok içeriden aldınız. Sola dönüşleri yolun en sağında konumlanarak yapmanız size daha geniş manevra alanı sunacaktır.

  6. #6
    hachiko - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Şubat 2017
    Şehir
    Kocaeli
    Motosikleti
    Piaggio X9 500
    Hayatımdan 3 buçuk dakika çaldın..
    khaledome, TimFx, sey_47 ve 2 diğerleri bunu beğendiler..
    100 tlye 1300 km yol giden Volta vs5im

  7. #7
    Metilen - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Ağustos 2016
    Şehir
    Denizli
    İzlemek isteyenler için olay 3.10 dan sonra başlıyor

    Konunun uzmanı değilim kendimce yorumluyorum;

    Viraj girişinde konumun doğru, hızın yanlış görmediysem 50 km civarı o da normal,motoru erken yatırıp apeks e biraz erken girmişsin gibi geldi bana. Dışa açılınca da bakışını kaybetmişsin. İşin ustaları daha net yorumlayabilir. Zaferce' nin söyleyecek bir kaç kelamı olur belki

    Honda' nın eğitimine bende gittim. Çok da faydasını gördüm ancak, hakimiyet eğitimi yol koşullarında bir yere kadar yardımcı oluyor. Virajlı yollar için "yol eğitimi" almak en mantıklısı.

    Not: Viraj giriş ve çıkışlarında kendime sesli olarak şunları hatırlatıyorum "viraja giriş konumum doğru mu? hızım ve vitesim uygun mu? bakışım doğru mu?" Bunu sürekli sesli olarak söylüyorum doğru tekniği oturtayım. Sizde deneyin.

    Alıntı erdems adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Videoyu izlerken sola viraj alırken yolun dışına çıkacağınızı düşünmüştüm. Video boyunca istisnasız her sol virajı çok içeriden aldınız. Sola dönüşleri yolun en sağında konumlanarak yapmanız size daha geniş manevra alanı sunacaktır.
    +1

  8. #8
    murat 60 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Mart 2016
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    honda crf 250l rally
    Alıntı uzay gemisi adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Belki nokta ve virgül kullanarak olayı anlamama yardımcı olabilirsin
    yorumun için teşekkür ederim okulda da türkçem çok iyi değildi idare et

  9. #9

    Üyelik
    17 Aralık 2012
    Şehir
    Ankara
    Alıntı murat 60 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    yaptığım hatanın farkındayım ... görüşlerinizi almak istiyorum
    Hocam yapılan hatanın farkında olduğunu söylerken neyi kast ediyorsunuz? Karşı şeride savrulmanın tehlikeli ve olmaması gereken bir şey olduğunun farkında olduğunuzu mu söylüyorsunuz yoksa neden böyle durumla karşı karşıya kaldığınızı bildiğinizi mi ifade ediyorsunuz? Eğer neden bunu yaşadığınızı doğru biliyorsanız aslında görüş almaya gerek yok, sebebi ortadan kaldırırsınız bir daha bunu yaşamazsınız.

    Görüşlerinizi almak derken de aslında sorularınızı daha netleştirip somut olarak sorarsanız ben videoyu yeniden izleyip yorum yapabilirim.

    Ama kestirmesinden şunu söyleyeyim. Yol eğitimi almamış olduğunuz sürüşünüzden anlaşılıyor. OMM, ART, Motto veya benzeri bir sürüş okulunun yol eğitimini de içeren bir paket eğitimine katılmak motosiklet sürüşünüzü, iyi sürmeye çalışırken yapmaya çalıştıklarınızı, sürüş esnasındaki düşünce biçiminizi, motosiklet sürüşünü algılayış biçiminizi baştan sona değiştirecek.

    Öyle forumda sen ben gibi tiplerle yapacağınız soru cevap yazışmasından bir verimlilik çıkmaz.

    Bir de videonun esas izleyeceğimiz kısmı en sonda çıkan bannerlarla kapanıyor.

  10. #10
    hknzrdm - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Ekim 2016
    Şehir
    Antalya <-> İstanbul
    Motosikleti
    Honda NT700V Deauville
    Eğitiminiz hakimiyet eğitimi sanırım. Ayrıca kullandığınız lastik "dişli" dediğinizden yola çıkarak, bu tür lastiklerin asfaltta değil, toprak zeminde tutuşa faydası olacağını ekleyeyim. Sürüşünüzde yolda tuttuğunuz hat çoğu yerde güvenli değil, son virajlarda da görüşü kaybetmişsiniz orası kesin. Yeterince deneyim kazanmadığınız sürece gözünüzü yoldan ayırmamanızı tavsiye ederim, zira bakışınızı yola çevirseniz bile, yol hakimiyetinizi sağlayacak konsantrasyonu kaybedersiniz. Son olarak eğitim alıyorsanız, kendi motorunuzla alın.
    murat 60 bunu beğendi.
    Analogue at birth, digital by design. The fat on my body is the designer and the brain is trying to be the coder.

  11. #11
    BatuhanK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Ekim 2009
    Şehir
    İzmir
    Ani ve tehlikeli bir durumla karşılaşmazsınız umarım çünkü videodan gördüğüm kadarıyla motosiklet kendi kafasına göre gidiyor.
    Bolca teorik bilgiye ve uygulamala çalışmalarına ihtiyacınız var görünüyor.

  12. #12
    TurboTastic - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Şubat 2013
    Şehir
    İstanbul /Üsküdar
    Nereye bakarsan oraya gidersin dostum. dikkat dağınıklığı sezdim. o motorla o hızla hem o virajı hemde virajdan çıkmadan sola giden viraja rahat girerdim. demesi kolay deme. motorda dikkat ve yola giriş şeklin vasat, devir düşürüp gazı hafif kesmeliydin.

  13. #13
    Emreköktürk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Aralık 2015
    Şehir
    İzmit
    Motosikleti
    VFR 800 X
    Viraj da olsa, düz yolda olsa her zaman görüş açımız boyunca durabileceğimiz hızda sürmek, fren ve manevra açısından bize avantaj sağlıyor.Her zaman bu doğruyu bilerek sürmeye çalışıyorum.Viraj öncesi daralan bir viraja giriş yaptığınızı önceden kestirebilseydiniz, hız ve konumunuzu önceden belirleyip, belki daha rahat dönebilirdiniz diye düşünüyorum.

  14. #14
    54RR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Şubat 2013
    Şehir
    Sapanca
    Motosikleti
    --12 R1 Crossplane
    Bu tip durumlarda hemen kafanızı viraj çıkışına çevirin, şeritten çıkmış olsa bile motor tekrar kendi yoluna giriyor Şahsen 2 defa kazadan yırttım bu şekilde

  15. #15
    KTMADDICTED - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Ocak 2017
    Şehir
    IZMIR
    Motosikleti
    KTM 990 SMT & WR250R
    Yuksek ihtimalle bakisinizi dusurdunuz. Bunu en iyi telafi yolu biranonce eğitim almaktır.mottoakademideki hakimiyet eğitimini tavsiye ederim. Motora yeni basladigimda almıştım hatalar tam oturmadan çok faydasını gordum

  16. #16

    Üyelik
    15 Temmuz 2014
    Şehir
    İstanbul
    Değerli görüşüm yol eğitimi almanız gerektiğidir. Eğitim alana kadar konumlanma ile ilgili videolar izleyebilirsiniz.

  17. #17

    Üyelik
    13 Mayıs 2016
    Alıntı zaferce adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hocam yapılan hatanın farkında olduğunu söylerken neyi kast ediyorsunuz? Karşı şeride savrulmanın tehlikeli ve olmaması gereken bir şey olduğunun farkında olduğunuzu mu söylüyorsunuz yoksa neden böyle durumla karşı karşıya kaldığınızı bildiğinizi mi ifade ediyorsunuz? Eğer neden bunu yaşadığınızı doğru biliyorsanız aslında görüş almaya gerek yok, sebebi ortadan kaldırırsınız bir daha bunu yaşamazsınız.

    Görüşlerinizi almak derken de aslında sorularınızı daha netleştirip somut olarak sorarsanız ben videoyu yeniden izleyip yorum yapabilirim.

    Ama kestirmesinden şunu söyleyeyim. Yol eğitimi almamış olduğunuz sürüşünüzden anlaşılıyor. OMM, ART, Motto veya benzeri bir sürüş okulunun yol eğitimini de içeren bir paket eğitimine katılmak motosiklet sürüşünüzü, iyi sürmeye çalışırken yapmaya çalıştıklarınızı, sürüş esnasındaki düşünce biçiminizi, motosiklet sürüşünü algılayış biçiminizi baştan sona değiştirecek.

    Öyle forumda sen ben gibi tiplerle yapacağınız soru cevap yazışmasından bir verimlilik çıkmaz.

    Bir de videonun esas izleyeceğimiz kısmı en sonda çıkan bannerlarla kapanıyor.
    Videoyu izledim benim cok bir bilgim yok ama bence araştırırsanız​ yol eğitimi veren insanların youtubeda videolari var. Onlardan izlediğim kadariyla motoru yatirmayi biliyosun ama viraja nasil girecegini bence bilmiyorsun.
    Alıntiya gelince hicbirsey yazmayacaktim zaferce gelir kendi egitim ve tecrubelerinden paragraf parqgraf dakika dakika hatalarini söyler ve ne yapman gerektiğini yazar ben de öğrenirim diyordum ki biraz kızgın sanırım pek birşey yazmamış.

  18. #18
    yosemite - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Ekim 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Honda VFR800X crossrunner
    Bakışınızı kaçırmışsınız. Benim de eskiden çok sık başıma gelirdi. Böyle yollarda OMM ye binlerce teşekkür ediyorum.

  19. #19

    Üyelik
    13 Eylül 2016
    "hemen motoru kaldırıp frenledim"
    bunu bilinçli yaptıysan iyi (panik öyle demiyo)

    motoru nasıl kaldırdın
    ön fren mi kaldırdı
    sol elciği itekledin de mi kalktı

  20. #20
    Mersin İl Temsilcisi yürekçe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Ağustos 2006
    Şehir
    Bende sığar iki cihan, ben bu cihana sığmazam
    Motosikleti
    Cân ile hem cahan, dehr ile hem zaman
    bir iki aklibasinda uorum harici sirf bos konusma gibi geldi.
    dikkat ettigim en onemli nokta, virajlara girip ciktikca rahatliyorsunuz. bir ara manzara vs dikkat daginikligi ardindan yeniden yola motive olmadan gazi acmaya basliyorsunuz.
    iste tam bu noktada, az onceki konsantre hali kesiliyor ve siz dogru aciyla da girmis olsaniz; dogru hizla girmiyorsunuz. zaten gazi acmaya devam da ediyorsunuz.
    konsantrasyon ve hiz dengesizligi.
    tabii, yorgunluk, lastik durumu, motor agirligi vs ayri etkenler de vardir.
    erenedip bunu beğendi.


1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)