virajı alamayan ben ve sonrası
Reklamlar
-
15 Ağustos 2017, 13:28
#21
AEA kontra tekniği ile ilgili videosunu izlemiştim ama anlamakta zorlanıyorum video da da bahsediyor zaten farkında olmadığımızı ama aslında herkesin bunu yaptığıdır diye bahsediyordu rahmetli.
motoru nasıl kaldırdığımı bilmiyorum herhalde kontrayla kalktım frene gelince kalkar kalkmaz yusuf larla beraber her ikisinede asıldığımı hatırlıyorum çünki çok korktum. virajda bakışımı kaçırmadım viraj bitmek bilmeyince motorun altımdan kayacağını düşünerek panikledim genelde bende oluyor bu viraja girince aklım motorun kaç derece yattığında takılıp kalıyor nasıl ifade ediyorlar KORUNMA REFLEKSİ galiba burada sıkıntı yaşıyorum aklımı özgür bırakamıyorum
Reklamlar
-
15 Ağustos 2017, 13:44
#22
motosikleti yatıramamışsın
uygun devirde isen gazı kessen(arka fren) motosiklet yatardı
sağ elciği iteklemeye kalksan motosiklet yatardı
-
15 Ağustos 2017, 13:59
#23
Video atilıp yorum istenecek ne var ki burda; Müzik mi uyuttu video mu karar veremedim;
Başarılar.
-
15 Ağustos 2017, 14:09
#24
murat 60 adlı üyeden alıntı
AEA kontra tekniği ile ilgili videosunu izlemiştim ama anlamakta zorlanıyorum video da da bahsediyor zaten farkında olmadığımızı ama aslında herkesin bunu yaptığıdır diye bahsediyordu rahmetli.
motoru nasıl kaldırdığımı bilmiyorum herhalde kontrayla kalktım frene gelince kalkar kalkmaz yusuf larla beraber her ikisinede asıldığımı hatırlıyorum çünki çok korktum. virajda bakışımı kaçırmadım viraj bitmek bilmeyince motorun altımdan kayacağını düşünerek panikledim genelde bende oluyor bu viraja girince aklım motorun kaç derece yattığında takılıp kalıyor nasıl ifade ediyorlar KORUNMA REFLEKSİ galiba burada sıkıntı yaşıyorum aklımı özgür bırakamıyorum
Sonunu göremediğimiz virajdan önce gerekli hıza inmek bu sorununuzu çözecektir...
-
15 Ağustos 2017, 14:59
#25
Bana şu videoyu hatırlattı sizin de korktuğunuz sanırım tam olarak bu idi. Viraja girdikten sonra daha da keskinleştiği noktada daha çok dönebilmek için muhtemelen gidonu ufak bir miktar da olsa sağa çevirdiniz farketmeden ve kontra tekniği devreye girdi ve motoru dikleştirdi virajdan çıktınız. Çok benzer bir durum gibi geldi bana. Çok geçmiş olsun.
02:40 saniyeye alınız
-
15 Ağustos 2017, 15:40
#26
Şakası yok. Eğitim şart. Eğitime vereceğiniz paraya acımayın. Ciddi yerler var eğitim veren Art, Omm vs.
Videodaki yanlış konumlanmalar ve bakış hataları dikkat çekici. Bir an evvel bunları düzeltmekte fayda var.
-
15 Ağustos 2017, 15:51
#27
Yanlış pozisyon almak, arada biraz sağa sola kaçırmak, panikle bakışı kaçırmak vs bunların hepsi zamanla düzelir, eğitim alırsan daha da hızlı düzelir. Ama bu zamanı kazanabilmen için yola çok konsantre olmalısın dostum. Manzara seyredeceksen durdur makineyi öyle seyret. Pozisyonu yaşadığın viraja gelirken tam karşında ne görüyordun? Km lerce boşluk-uçurum, yani sağa doğru olan viraj bir burun olabilir, hemen akabinde toplamıyor, yol başka bir istikamette devam ediyor demek. Bu da virajın keskin olacağının işaretlerinden biridir. Bu tür arkasını göremediğin yerlere yaklaşırken yavaşlamalısın.
-
15 Ağustos 2017, 16:04
#28
Video için teşekkürler 2017 crf mi alsam yoksa ikinci el ABS siz mi diye düşünüyordum.
-
15 Ağustos 2017, 16:13
#29
Merhaba, videoda surekli konumlanma hatasina dusuyorsun, viraja giris ve cikis disiplinin yok, yerdeki seritlere uymuyor sollama yasagi yerde motor geciyor ustelik guvenli mesafe birakmiyorsun.. acil bu konulara egilmen lazim.
-
15 Ağustos 2017, 16:57
#30
Viraja girdiğin hızın yatışına göre fazla kalmış bence.Bu hızla bu virajı alabilen vardır.Fakat senin lastiğine olan güvensizliğin yatmanı engellemiş.Kendi limiterini ve motorun limitlerini bilmek önemli diye düşünüyorum.
-
15 Ağustos 2017, 19:24
#31
Üstat öncelikle geçmiş olsun, yol çok hoşuma gitti neresi burası?
-
16 Ağustos 2017, 09:23
#32
tommygun adlı üyeden alıntı
Üstat öncelikle geçmiş olsun, yol çok hoşuma gitti neresi burası?
tokat pazar ilçesi ballıca magaralarına çıkış yolu aynı kartepe gibi hem yol hem manzara çok hoş
-
16 Ağustos 2017, 10:57
#33
Yorumları okumadım, videoyu izledim, gördüğüm şey, motorunu viraj içine yatırmaktan korkan bir motor kullanıcısının "hass..... dönemeyecem" düşüncesi ile virajı bırakıp fren yapması. Videoda gördüğüm o viraj, eğer videoda gördüğümden farklılık arzetmiyorsa günün her saati gayet rahat dönülebilecek bir viraj.
Hiç crf ve türevi motor kullanmadım, mekanik anlamda virajda ne vaat eder bilmiyorum, ancak son motorum olan cbr250 ile benzer virajları 100-120 km hızlarla dönüyordum.
Bence iki noktada sorun var;
1- Görüş kaybı. Virajdan az önce geçilen diğer motor, manzara falan derken dikkat dağılıyor, odak değişiyor, bakış kayboluyor.
2- Korku. Yatır hocam motorunu, ciddiyim, yat virajlara, gerekirse bunun çalışmasını yap. Çünkü virajla karşılaştığında yeterince yatamamak ciddi risk. Frenleme ile karşı şeride geçmişsin. Allah korusun, ya karşıdan araç geliyor olsaydı?
Motosikletlerin temel tasarımları fiziksel olarak yatmaya müsait oluş sonucunu doğuruyor. Sırf bu yatma korkusunu yenmek için kullanılmayan yolda antrenman yaparken Mondial MR150 ile pegleri, Regal raptor 250 klasik ile egsoz borularını, CBR250 ile pegin üzerindeki ayakkabımı asfalta sürtene kadar yatıyordum viraja. Bilinç altımız viraja yattığımızda bize mesaj veriyor aha düştün diye. Çünkü insan vücudunun tasarımı, hatta denge algısı dik durmak üzerine gelişmiş. Yürürken oluşandan daha fazla eğik bir pozisyonun düşme algısı yaratması gayet doğal. Zamanla beyin buna alışıyor ve "aha düştün" mesajı yerine "çok keyifli bir viraj" mesajı veriyor.
-
16 Ağustos 2017, 11:02
#34
Yapılan bakış yorumları dışında eklemek istediğim, virajlarda motoru sağa yatırmak biraz daha zor sanki. Şanslı gününüzdeymişsiniz geçmiş olsun.
-
16 Ağustos 2017, 11:23
#35
ben de acemiyken bu tarz bir durum yaşamıştım. yol tek yön olduğundan bu kadar tehlikeli değildi. o olaydan ders çıkardım. motorumun ve kendi kapasitemin dışında hızı virajda yapmıyorum. ancak bu tarz virajlarda yatmaya alışırsanız çok rahat dönersiniz. orada sağ elciği kararlı şekilde itmeniz dönmenize yeterli olacaktı diye düşünüyorum...
-
16 Ağustos 2017, 23:20
#36
Hocam gerçekten çok acemice sürüyorsunuz.
Hızınız çok düşük olmasına rağmen o virajı alamamak sadece ve sadece korkunuza yenik düşmeniz ile ilgili.
Virajlardan çok korkuyorsunuz. Korku virajda hiç iyi değildir.
Virajda fren yapmak, üstelik sizinki gibi dibine kadar sıkmak sizi dışarıya doğru atar ve kaza yapmanıza sebep olur.
Tavsiyem trafiğe kapalı bir alanda düşmekten korkmadan dubalar kullanarak viraj çalışın.
++ "Lütfen bileği bükmek 2" isimli filmi izleyiniz.
Aksi takdirde bu gün olmaz ama yarın başınız derde girebilir.
50km ile giremediğiniz viraja 100 ile çok rahat girilirdi bu arada.
Tekeriniz düz bassın. Dikkat edin.
-
16 Ağustos 2017, 23:42
#37
Henüz diğer yorumları okumadan kendi gücüm yettiğince bir şeyler paylaşmak isterim. Ayrıca bunu linç etme olarak algılama, sadece kendi düşüncelerimi yazacağım. Videonu izledim.
...gezimi tamamladıktan sonra birazda viraj yapayım edasıyla aheste aheste iniyorum yol boş gelen giden fazla yok rahat kendinden emin bir şekilde iniyorum.
Dikkatimi bu yazdığın cümle çekti. Bencede gereğinden fazla "kendinden emin" bir şekilde çok fazla rahat sürüyorsun. Rahat olmak için kendini zorlama derim bırak zamanla otomatik ncak kontrollü şekilde gelişsin o rahatlık.
...honda da 2. seviye eğitime katıldım manevralarda sıkıntılar yaşıyorum.
2. seviye eğitime rağmen bana virajlarda hatalı konumlanıyorsun gibi geldi. Odak sorunu yaşamış olabilirsin. Hele o sonlara yakın sağa virajda solundan geçen beyaz araca çok yaklaşman bana çok tedirgin edici geldi. Bu kadarda rahat olmak zaten iyi değil.
Bu türden sürüşlerde (özellike uçurum olması) olası bir hatada ciddi bir tecrübe yoksa bir anda uçurumdan düşme korkusuda kazaya eklenip saliseler içerisinde hata yaptırabilir.
Bunların tek çözümü bana göre biraz daha ciddi ve yavaş sürerek gelişmeye çalışmak. Aceleye gerek yok.
Dönüş çizgilerin tutarsız, en azından o hızda stabil yağ gibi dönmen gerekir.
"Önemli olan acil durumda ne yapacağını bilerek sürmek değil, acil duruma hiç düşmeyecek şekilde sürebilmektir."
-
17 Ağustos 2017, 00:04
#38
hachiko adlı üyeden alıntı
Hayatımdan 3 buçuk dakika çaldın..
İzlemez olaydım
-
17 Ağustos 2017, 00:25
#39
Dostum ankaradan 1 eğitim al madem tokattasın , crf 250 motorunda dişli ince lastik var öyle çok viraj kastırma yapışırsın yere. Eğitim aldıktan sonrada zaten o motorun şasi performansı doğrultusunda dönebileceğin güvenli hızlarda paşa paşa dönersin viraj. Hadi dikkat et kendine ras gelsin
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)