Ani frende debriyaj sıkmayı boşverin!!
Reklamlar
-
14 Ağustos 2017, 23:08
#1
Arkadaşlar çoğu videoda ani fren hatalarını gördüm bütün arkadaşlar frene basmadan debriyaja basıyor ve kaza oluyor yaw arkadaş bırak debriyajı ne olucak frene basarsın duracağın zaman debriyajı sıkarsın motor stop bile etmez.Stop etse bile ki etmeyecektir ne olucak yani??
Reklamlar
-
14 Ağustos 2017, 23:11
#2
MotoRR adlı üyeden alıntı
Arkadaşlar çoğu videoda ani fren hatalarını gördüm bütün arkadaşlar frene basmadan debriyaja basıyor ve kaza oluyor yaw arkadaş bırak debriyajı ne olucak frene basarsın duracağın zaman debriyajı sıkarsın motor stop bile etmez.Stop etse bile ki etmeyecektir ne olucak yani??
Amaç motor stop ettirmemek değil, motor gücünü ani olarak kesebilmek için.. Eğitimlerde bu konu geçer, fren ve debriyaj aynı anda tam sıkılır.
Açacaksın gazı, vereceksin coşkuyu ...
-
14 Ağustos 2017, 23:12
#3
Bence debriyajlı sıkmak yerine gazı bırakmak daha mantıklı çünkü motor kompresyonu da yavaslamaya çok fayda sağlar
-
14 Ağustos 2017, 23:20
#4
Gözlem bir yana tam bunun için konu açilir mi diyecekken yine farkli gorusler ortaya çıkacak anlaşılan.
Ben eğitimde tam aksini öğrendim.(duzeltme: darkcity 200 nin dediğinin aksi, başlık sahibinin dediği gibi yani, yazı biraz aceleye geldi.) Eğitim falan bir yana motordan gelen gücü keserek kendi haline bırakmak yerine sadece gazdan elimizi tamamen çekerek eş zamanlı kompresyondan da faydalanarak kombine fren yapılır, panik fren dahil.
He otuzla gidiyorsunuzdur baş debriyaja da , fakat seksen yüz üzeri hızlarda motor adeta hızlanıyor yavaşlatmak yerine..
Hatta yanlış olmasın bunların birine Japon ekolü, diğerine de farklı bi avrupa ulkesi adı vardi Alman mi İngiliz mi ne hatırlayamadım.
-
14 Ağustos 2017, 23:22
#5
ahmet.58 adlı üyeden alıntı
Bence debriyajlı sıkmak yerine gazı bırakmak daha mantıklı çünkü motor kompresyonu da yavaslamaya çok fayda sağlar
Konu yavaşlamak değil, ani frenaj da tüm gücü kesmek konu. birkaç sn içinde ya öleceksiniz ya yaşayacaksınız böyle zamanlarda...
Açacaksın gazı, vereceksin coşkuyu ...
-
14 Ağustos 2017, 23:39
#6
Buyrun hocalardan video ve aynı konunun tartişilmisi var Ben japoncuyum.
http://www.motosiklet.net/forum/moto-sohbet/164579-acil-fren-ingiliz-japon-ekolleri-fitili-yakar-kacarim.html
-
14 Ağustos 2017, 23:44
#7
kefkes adlı üyeden alıntı
Buyrun hocalardan video ve aynı konunun tartişilmisi var
Ben japoncuyum.
http://www.motosiklet.net/forum/moto-sohbet/164579-acil-fren-ingiliz-japon-ekolleri-fitili-yakar-kacarim.html
Konuyu da ben açmışım zamanında
Açacaksın gazı, vereceksin coşkuyu ...
-
14 Ağustos 2017, 23:48
#8
Darkcity2000 adlı üyeden alıntı
Konuyu da ben açmışım zamanında
Tam mesajımı düzeltip, ekleyip tebrik edecekken benden önce davrandıniz;)
-
14 Ağustos 2017, 23:50
#9
Peki fren yaparken gazı kapatmayı unutursak ne olacak ?
-
14 Ağustos 2017, 23:55
#10
Bazı videolarda yanlış fren yapılmasından, '' Ani frenlemede debriyajı unutun, sadece fren manetini kullanın'' sonucu mu çıktı yani?
Ve ani frenleme, ani yapılır. Akılda motosikletin durduğunda stop edip etmemesi değil, sadece bir an önce durması vardır.
-
15 Ağustos 2017, 00:10
#11
BatuhanK adlı üyeden alıntı
Bazı videolarda yanlış fren yapılmasından, '' Ani frenlemede debriyajı unutun, sadece fren manetini kullanın'' sonucu mu çıktı yani?
Ve ani frenleme, ani yapılır. Akılda motosikletin durduğunda stop edip etmemesi değil, sadece bir an önce durması vardır.
Elbette video da hatalı bilgi içerebilir, herşeye temkinli yaklaşmak lazım.
Uygulamada mesela gaz kolunu tam tür çevirip hızlanma sirasinda fren yapmam gerekti bikaç kez, o esnada istersen
debriyaja basma, gazdan elini çeksen de ileri fırlıyor motosiklet çünkü. Fakat orta devir ve sabit bir hızda
ilerliyorsam debriyaja dokunmuyorum ben hiç, kombine frenle duruyorum.Birazda alışkanlıklar on plana çıkıyor
kararlar da muhtemelen, stop etmiş etmemis kimsenin umrunda olmaz ya da olmamalıdır bence de.
-
15 Ağustos 2017, 00:12
#12
Birkaç ufak kazamda ve atlattıklarımda şunu farkettim frene neredeyse hiç dokunmuyorum.Bunun normalde de dalgin olmamla mi bağlantılı yoksa pratik yapmakla mi alakalı olduğunu çözemedim.Yani kaçış hamlesi de yapmıyorum frene de basmiyorum birkaç kez başıma geldi,Konsantrasyon mebzuunu yok sayarsak frene basmama olayini pratikle asabilir miyim?
Not; panik bir adam degilim
-
15 Ağustos 2017, 00:23
#13
Japonu ingilizi avrupalısı olmaz bu işin. Ani fren, en kısa sürede durmak için yapılır yani kaza tehlikesi varsa, kaçış imkanı yoksa. panik freni falan derler. O anlarda tüm frenler sıkılır ve debriyaj aynı anda çekilir ki motordaki tahrik dursun. Daha kolay alışmak için "tüm manetler çekilir, tüm pedallara basılır derler" Yani aslında araba içinde motor içinde aynıdır bu iş. Sen zaten kaza ihtimali varken motorun stop ihtimalini falan düşünebiliyorsan kaçış manevrası için yeterli zamanın var demektir.
Ekol mekol anlamam. Kompresyon, motoru yavaşlatmaz, sadece uygun olmayan devir ve dişli oranı sebebiyle motor üzerindeki tahrik yükünü arttırır. Biz kompresyonun yavaşlattığını düşünürüz, ama gaz zaten kapalıdır ve devir düşmeye başlamıştır.
Ani fren-panik fren falan filan.... O anda kaçtın kaçtın, yoksa asıl manetlere..
-
15 Ağustos 2017, 00:37
#14
Darkcity2000 adlı üyeden alıntı
Amaç motor stop ettirmemek değil, motor gücünü ani olarak kesebilmek için.. Eğitimlerde bu konu geçer, fren ve debriyaj aynı anda tam sıkılır.
Aksine tam tersi önerilir. Gaz kolunu kestiğiniz zaman zaten gaz kolu sizi yavaşlatır üstüne frenle birlikte çok daha iyi bir frenleme yapılmış olur. Ancak boşa alırsanız motoru bu sefer o kadar momentumu sadece fren ile durdurmak zorunda kalırsınız. Honda eğitiminde öğrettikleri ilk şeylerden birisi debriyaja duracağın zaman bas.
Duke 200 ABS
Steam ID : DaniCalifornia * Origin : DaniCaiifornia * PSN ID : DaniCaliforniaTR
-
15 Ağustos 2017, 00:47
#15
fren esnasında motor ile tekerleğin irtibatta olması iyidir , yeni başlayanlar ise panik fren esnasında genellikle gazı bırakamazlar , parmaklar fren manetine asılırken avuç ayası ile gaz vermeye devam ederler dolayısıyla durma mesafeniz artar , bunu engellemek için debriyajı da çek denir ama vitesde kompresyon eşliğinde daha dengeli duruş gerçekleşir..
-
15 Ağustos 2017, 00:50
#16
127 adlı üyeden alıntı
Aksine tam tersi önerilir. Gaz kolunu kestiğiniz zaman zaten gaz kolu sizi yavaşlatır üstüne frenle birlikte çok daha iyi bir frenleme yapılmış olur. Ancak boşa alırsanız motoru bu sefer o kadar momentumu sadece fren ile durdurmak zorunda kalırsınız. Honda eğitiminde öğrettikleri ilk şeylerden birisi debriyaja duracağın zaman bas.
Japon hocam işte Honda başka nasıl yaptirsin, ben de öyle diye hatırlıyorum aynı yerden, yalnız gaz kolunu tam tur çevirip hızlanma esnasindaysan o iş pek olmuyor deneyimime göre,tam o bir saniye kompresyon yavaşlatmak yerine ileri atildığından motor, debriyaja bastığım tek istisnası bu, denemenizi oneririm boş bi yolda.
-
15 Ağustos 2017, 01:16
#17
ani frende direk debriyaja basar kombine fren yaparım.. en sert duruşlarımı ön fren sayesinde yapıyorum yani son limitine kadar kullanınca çarpışmamı çok engelledi diyebilirim.. arkanın hakimiyeti ayakta olduğu içinmidir bilmem el kadar hissetmiyorum, yani o ara neresindeyim limitin.. ama elde anlayabiliyorum motorun zıpkın gibi giderken birden yere basmasından anlıyorum zaten durumu.. debriyaja kesin basarım. aman yok gazla durun falan filan bana göre değil.. her şeklini denemek zorunda kaldık zaten yıllarca en iyisini geliştiriyosun zaten sürüş tekniğine göre..
-
15 Ağustos 2017, 01:27
#18
Ani frenlemede kesinlikle debriyaj sıkılarak durulmaz arkadaşlar ilk başladığımda motora bu konuyu görüp bende böyle denemiştim azdaha kaza yapıyodum debriyaja basarsanız motor boşa çıkıyo ön lastik her an kayıcakmış hissi veriyo durma mesafeniz uzuyo ve motor durmuyor azdaha arabanın bagajına giriyodum deniyerek öğrendim motor vitesde iken sadece frenler sıkılır ise Altın Elbiseli Adamın ALLAH RAHMET EYLESİN dediği gibi limon sıkma tekniği ile hiç bir sorun olmaz motor durur debriyaja basarak durmaya kalkarsanız bence büyük sorun olur
-
15 Ağustos 2017, 01:30
#19
Ani frenlemede 3 fren ayni anda kullanilir.Motor freni øn fren ve arka fren kesinlikle debriyaj sikilmaz.Amac ne ani frende cabuk durmak bunun icinde var olan tüm frenler kullanilir..
-
15 Ağustos 2017, 01:31
#20
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)