Konu farkli yønlere gidiyor 200-250 km re hizla gittigimizi farzedelim ani fren yapmamiz gerekiyor gazi keser kesmez debriyaji cektigimizi dusunun nasil duracaksiniz.Denemesi basit debriyaji cekipte deneyin birde debriyaji ellemeden deneyin kendiniz gørun.Suna katilirim 100 km re gibi hizlarda gidersiniz gazi kestiginiz anda 80 km re hiza inersiniz debriyaji sikarak sadece frenle durabilirsiniz ama yuksek hizlarda dediklerinize katilmam.
http://www.motosiklet.net/forum/motosiklet-videolari/157510-ongoru-ve-cruiser-ile-panik-fren-video.html
---------- Mesajlar birleştirildi - 21:54 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:53 ----------
Arkadaş belli etmiş ne kadar tecrübeli olduğunu
---------- Mesajlar birleştirildi - 21:55 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:54 ----------
Fizikle falan alakası olmayan adam gelmiş burada laf yapıor neymiş tecrübeymiş ulan 1.5 tonluk arabayı senden daha iyi durdurum.
---------- Mesajlar birleştirildi - 21:57 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:55 ----------
Hem de tecrübe demişken motor ile tecrübem olmadığı debriyajlı bi alet sürmediğim anlamına gelmez.
---------- Mesajlar birleştirildi - 21:58 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:57 ----------
Konu biraz yanlış anlaşılmış benim demek istediğim çoğu videoyu izleyip gördüm adamlar frene basmadan debriyaja basmaya çalışıyor sonuç 1 2 sn kaybediyorsun ve boom!!!
ben fizik ile ilgili ders görmedim açıkcası, terimlerle açıklayamam onun için ama yukarıda eğitim veren kişilerin yazdıklarına katılıyorum. bunun fizik ile ilgili kısmını araştırmışlar hesaplamışlar sanırım.. benimde savunduğum duruş şeklini söylemişler anladığım kadarıyla.. ve şöyle anlatmaya çalışayım siz fizik ile alakasını kurun o zaman ne diyim ani frende debriyaja basmadan frenleme yapıldığında motor yavaşlıyor, tam bu sırada bile debriyaja bastığınızda birden dahada yavaşladığını göreceksiniz.. yani sonradan debriyaja bassanız bile dahada yavaşlıyorsunuz.. bakın bu panic anında yapılınca en kısa duruşu sağlar diyorum.. yukarıdaki diğer örneklemeleri yapanlar içinde diyorum ki herkesin kendi tercihi ben bunu savunuyorum şimdi bunun fizik ile alakasını terimsel olarak açıklayacak eğitimli biri varsa arkadaşa neden böyle olduğunu açıklasın
yada bunu bizden beklemeyin siz araştırın bu kadar eğitimci neden debriyaja basarak durmak gerek diyor sanırım bunun bir açıklayıcısı vardır internette..
---------- Mesajlar birleştirildi - 23:20 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:15 ----------
senin debriyaja basman sanırım 2 saniyeni alıyor.. gözünle debriyajı arasan 2 saniye sürmez ama beyinden parmaklara geç gidiyor uyarıların demekki sende biraz sıkıntı var.. bu başlığı yazarken hangi fizik kurallarıyla yazdığınızı açıklarmısınız? bizde öğrenelim bu kadar motor üreticisinin teorisini nasıl çürüttüğünüzü?
vallahi yok kusura bakma =) dün bayağı bir araştırdım - hatta şu an bu mesjaın ortasında durdum 20dk boyunca google'da bayağı bir kaynak aradım. reddit'teki buradakine benzer bir tartışma dışında hiç bir yerde debriyajın neden sıkılması gerektiğine dair bir anlatım bulamadım. Ben beceremediysem lütfen bulun iletin. Bir iki yerde bahsinin geçtiğini gördüm, orada da gazı kapatmayı unutmanız durumunda başınızı beladan kurtarır diyor.
Bu arada Japon ekolünde böyle bir şey yok iddia edildiği üzere, Japon ekolü gazı kapat, ön fren, arka fren, duracağın zaman da debriyaj der. Nasıl genelde yatık oluyorlar orasını hiç anlamadım, neyse.
ben ciddi fren gücü gerektiren bir durumda bu denemeyi trafik içinde yapamam da boş bir an/yol bulursam deneyebilirim.
lakin benim gözlemlemem de benim söylemimden ibaret olacaktır.
Herkesten özür dilerim, ancak koca konu boyunda debriyaj sıkılmasının avantaj olduğunu söyleyenlerden "bizim ekolde böyle işte, nedenini bilmiyoruz" dışında bir söylem göremedim. Zincir kasılır, motorun hareketli olması bişeye neden olur da şöyle olur falan ufacık bir bilimsel ipucu bekliyorum ama şu ana kadar "Kutsal Kitapta böyle yazıyor" dışında bir söylem yok. Umarım olur da biz de sağlam temeller üzerine bir konuda fikir yürütüp birbirimize faydalı oluruz.
5. viteste 100 km hızla giderken debriyajsız fren yaptık, hızımız 70-80 km hıza düştü, sizce bu aralıkta motor nasıl bir kompresyon oluşturur?
Motor giderken, siz gazı kapatsanız da volanın dönme hızı sebebi ile, debriyaj sıkılmamışsa, motor bir süre harekete devam etme isteği gösterir. Fren yaptığınızda ise, fren tertibatınız ve lastikleriniz sadece ağırlık ve hız ile değil aynı zamanda motor gücünün bir kısmı ile de başetmeye çalışır, duruş daha geç olur.
Burada fren yapacağınızde devirin ne durumda olduğu önemlidir. Söz gelimi 12 bin devirde kesiciye giren bir motorla, 11 bin devir ile giderken fren yapılacaksa gazı kapatınca motor kompresyonu oluşur, ancak aynı motor ile 5 bin devir ile giderken gazı kapatmak kompresyon falan oluşturmaz.
Evet Manuş Baba dinliyor, kitap, gazete okuyor ve düşünüyorum...
Düşünün, düşünmekle ölmüyor insan...
Gaz kapalıyken hangi güçten bahsediyoruz?
Debriyajı sıktığımda motor daha kaç salise o devirde kalabiliyor, zart diye rolantiye iniyor. Nereden geliyor bu güç?
5000rpm'de önce gazı kapatın, sonra debriyajı sıkarak deneyin. Bakın motosiklet nasıl davranıyor.
Arkadaşlar,
benzin iletilmeyen enjeksiyonlu bir içten yanmalı motor güç falan üretmez.
Sİlindirlerin yukarı inip çıkmasını sağlayan şey lastikteki potansiyel enerjidir..
Ben her ikisi de diyerek ankete katılıyorum. Ön evrede yavaşlamak için motor freni yararlı olabilirken, belli bi yavaşlamadan sonra motor itmeye aynı zamanda devam eder.
Ustalık ikisinin zamanlamasını ayarlayabilmek. Ve hepsini kısa sürede yapmak. Ancak çok ani durumlarda debriyajı sıkmayı doğru bulmuyorum.
konuyla alakalımı bilemiyorum ama 2012 de cbf 150 makinamı satarken 92.000 km deydi..debriyaj balatalarını değiştirelim dedi sattığım kişi bi baktık balatalar ilk günkü gibi gerek yok dedi ustam ..yani ebriyajı az kullanmak doğrumudur yanlışmıdır ustalıkmıdır acemilikmidir bilemiyorum ...
ama fazerci bi argadaşım vardı ...o mesela elini gazdan çektiği gibi hep basılı tutardı...ulan sana debriyaj balatası dayanmaz derdim..kim doğru kim yanlış onu Okan Sinan Hoca bilir..o kısa mesafede ise debriyaja basılır demiş..
ben durmaya çok yakın zamanlarda debriyaja basıyorum..aslında bu alışkanlıklarla alakalı..debriyaj balatası kimn umrunda o da ayrı konu..benim için gereksiz..kompresyona ve frene güveniyorum..sadece vites attığımda ve durmaya en yakın olduğum an basarım..
kendime bunun profesyonelce ve ustaca olduğuna inandırdım..kendi doğrum diyeyim...
Hocam basit fizik ile, volanın dönme gücünden bahsettiğim açık. Enjeksiyonlu motorların bir çoğu alt devirlerde gaz açılmadığında kompresyona girmeyip taşıtı yavaşlatmamak, böylece yakıt harcanmadan kat edilen yolu artırarak yakıt tasarrufu sağlayarak euro emisyon standartlarına uymak vb. saçma sebepler ile, artık o 2000 model 4 silindirliler gibi gazı kapattığınızda motorun ön amortisörleri kapanmıyor.
Evet Manuş Baba dinliyor, kitap, gazete okuyor ve düşünüyorum...
Düşünün, düşünmekle ölmüyor insan...
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)