Ani frende debriyaj sıkmayı boşverin!!
Reklamlar
-
15 Ağustos 2017, 12:26
#41
10.000km tecrübesi anca olan adam gelmiş burada şöyle frenleyin diye ahkam kesiyor.
Hatta 10.000 değil isterse 1.000.000 km olsun. Ne bir kaynağı, ne bir teknik bilgi var, gelmiş burada şöyle yapın böyle yapın diyor.
Beyni yok fikri var diyor ya Cem Yılmaz. Aynen öyle.
Reklamlar
-
15 Ağustos 2017, 12:46
#42
Metehan07-70 adlı üyeden alıntı
Hangi fazer dan bahsediyorsun bilmiyorum ama, 2001 Fzs de çokça tatbik etme şansım oldu.
2005 2008 arası aluminyum şaselerde frenler iyi değil.Benim ki 2006 model
---------- Mesajlar birleştirildi - 12:46 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:36 ----------
Darkcity2000 adlı üyeden alıntı
Arkadasim konuyu okumadan mi yaziyorsun? Ustelik genel kurali fazer la aciklamaya caliyorsun.. konu yavaslamak degil, yavaslarken motor frenindan faydalaniriz, dikkat ederseniz ani fren panik frenden bahsediyoruz diyoruzki az sonra olecen arkadas kazma sansin yoksa ve dogru fren yapamazsan..
Bence sen benim yorumda net ne demek istediğimi anlamamışsın.diyorum ki panik fren yapabileceğiniz durumlardan mümkün olduğu kadar kaçının. Anlamadığım konu PANİK fren ne demek ortada panik varsa kaza zaten olur.Biz ona SERT frenleme diyelim.bence debriyajı sıkın denmesinin sebebi istem dışı gaz kontrolü durumlarının önüne geçilmesini önlemek olarak açıklanabilir.
-
15 Ağustos 2017, 12:49
#43
Bir TSM şarkısı vardır :
"Bir yangınn külünü yeniden yakıp gittin..."
@Darkcity link için teşekkürler, epeydir aradığım bir video idi bulamıyordum.
Ama video açılmıyor, bir sorun mu var, bulunduğum ülke ile mi alakalı bilemedim.
Hamdım, piştim, hala hamım.
-
15 Ağustos 2017, 13:21
#44
zaferce adlı üyeden alıntı
Nedense insanlar gaz kolunu kapatmadan fren yapılırmış veya debriyaj çekilirmiş gibi bir yanlış izlenime sahipler.
Aslında bu insanların zannı değildir. Debriyaj çekilmesini tavsiye eden görüşün/ekolün "gerekçe"sidir.
(Panik bir durum söz konusu olduğu için ani bir şekilde gaz kesmeyi sağlamak açısından)
RAMONROJO yukarıda güzel açıklamış.
"bence debriyajı sıkın denmesinin sebebi istem dışı gaz kontrolü durumlarının önüne geçilmesini önlemek"
Veya orta sehpaya motoru alın. Birinci vitese takın. Gaz vermeyin. Arka tekerde itiş olduğunu ve tekerin döndüğünü göreceksiniz
Sizin söylediğinizle benim söylediğim farklı şeyler, örneğiniz benim örneğimle örtüşmediği için geçerliliğini ortadan kaldıracak bir örnek değil.
Sizin örneğinizde yaklaşık 1500 devir (avans değeri kadar) bir güç söz konusu.
Oysa panik frende 7-8000 lerden gaz kapatarak 3-4000 devirlere düşmenin (sonrasında daha da aşağı) sağladığı kompresyonu örneklemiştim.
Amaç durmak ise;
Kompresyonun; motorun gitmesini değil, durmasını sağlayacak bir araç olduğu nettir.
Buna rağmen, debriyajın gaz kapatılır kapatılmaz çekilmesi veya (Japon sürüş okullarındaki gibi) durmaya yakın çekilmesi meselesi fren konusundaki en önemsiz konulardan biridir. Fren yapmaya çalışırken peglerin ayaklardaki konumu, dizlerle depoyu tutmak, kolların gevşek olması çok daha önemli. Ve en önemlisi bakışın yere inmemesi. Sert bir frende kolları gevşek, dizleri sıkı, bakışı ileride tutmak acayip zor bir iş. Motorun ABS'li olduğunu varsayıyorum yani ön teker kilitledi mi kilitlemedi mi derdini de zihinden çıkardık. Buna rağmen zor iş. Eğitim vepratik ister.
Kesinlikle katılıyorum. Debriyaja gelene kadar çok daha önemli konular var elbette.
En önemlisi de, sürüşünüzü panik fren yapamaya gerek kalmayacak şekilde ayarlamak.
Sentis ad medullis!
Dengeliyorum.com
youtube.com/we2strom
-
15 Ağustos 2017, 13:26
#45
Gene toplanmışız. Beyler sizin tartışmanız yüzünden kafamda "lan debriyajı çeksem mi çekmesem mi" diye bir soru oluştu. Bundan bir kaç ay önce fren yapmam gerektiğinde "şimdi debriyajı çekeyim owww hızladık. Debriyajı bırakıp fren yapayım" derken koyun sürüsüne giriyordum bodoslama :D :D Kurcalamayın ya koyunlar telef olacak
Not: Olay gerçektir.
-
15 Ağustos 2017, 13:29
#46
-Black- adlı üyeden alıntı
Aslında bu insanların zannı değildir. Debriyaj çekilmesini tavsiye eden görüşün/ekolün "gerekçe"sidir.
Hocam 4 kere hakimiyet eğitimi aldım. Bir kaç tanesini de alanda izledim, eğitmenlerin katılımcılara yaptığı açıklamalarını dinledim. Hiç birinde gaz kolunu kapatmadan debriyaj çekmek yok. Zaten parmakları ön frene götürmek için gazı kapatmak gerekiyor. Sizin katıldığınız hangi eğitimde eğitmen gaz kolunu kapatmadan debriyajı çekin demişti? Hangi eğitmen veya hangi kitap gaz kolunu kapatmadan debriyajı çekmeyi öneriyor merak ettim. Ben mi sürekli yanlış anlıyorum acaba?
-
15 Ağustos 2017, 13:43
#47
ismaileren adlı üyeden alıntı
Debriyaj sıkılır.
Debriyaj sıkmama taraftarı arkadaşlar motor kompresyonu diyor, motor yığılır diyor.
Bu durumu bir örnek ile açıklıyayım.
8000 devir gidiyorsunuz.
Gazı bıraktınız.
Kompresyon sayesinde birinci saniye 7000 devir,
İkinci saniye 6000 devir,
Üçüncü saniye 5000 devir
Vb olacak şekilde kompresyon sayesinde yavaşlama başlar.
Ama ben o kompresyon ile ancak 5000 devire indiğin anda durmuş olmam gerekiyor.
Ama ben o anda debriyaj sıkmassam normal şartlarda beni yavaşlatan motor kompresyonu o anda hızlandıran şey olacaktır.
Yani panik frende motor sizi yavaşlatmaz, aksine hızlandırır.
Çünkü gazı kesince motorun yavaşlama hızından çok daha fazla hızlı bir yavaşlama ihtiyacı içinde olunca, o yavaşlama gibi görünen şey aslında sizi hızlandıran şey oluyor.
Devir düşüşünü denemediğini ve varsayımsal olarak yazdığını düşünüyorum.
1. si sandığından daha güçlü bir kompresyon olacağına emin olabilirsin. (Vites ne kadar düşükse, o kadar fazla)
2. si frenle birlikte (1. maddeye ilave olarak) devir daha da hızlı düşecektir.
---------- Mesajlar birleştirildi - 13:37 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:35 ----------
Metilen adlı üyeden alıntı
Kurcalamayın ya koyunlar telef olacak
Bu iyiydi
(Geçmiş olsun)
---------- Mesajlar birleştirildi - 13:43 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:37 ----------
zaferce adlı üyeden alıntı
Hocam 4 kere hakimiyet eğitimi aldım. Bir kaç tanesini de alanda izledim, eğitmenlerin katılımcılara yaptığı açıklamalarını dinledim. Hiç birinde gaz kolunu kapatmadan debriyaj çekmek yok. Zaten parmakları ön frene götürmek için gazı kapatmak gerekiyor. Sizin katıldığınız hangi eğitimde eğitmen gaz kolunu kapatmadan debriyajı çekin demişti? Hangi eğitmen veya hangi kitap gaz kolunu kapatmadan debriyajı çekmeyi öneriyor merak ettim. Ben mi sürekli yanlış anlıyorum acaba?
Yanlış anlaşıldı galiba yazdığım. Böyle bir duruma neden oluyorsa düzeltebilirim yazıyı.
Ben herhangi bir eğitimci/eğitim/kurum gaz kapatmadan şunu yapın, bunu yapın diyor demedim.
Debriyaj çekilmesi taraftarı olan görüşün, bu şekilde düşünmesinin nedeni;
"panik halinde gaz kolu ile yanlış bir hareketin önüne geçilmesi için debriyajın çekilmesini tavsiye eder" dedim.
(Özellikle de sürücü acemiyse, doğru olan budur. Araba için de aynı şey geçerlidir; ki panik halinde fren yerine gaza basarak yapılan bir çok kazayı zaten biliyorsunuzdur. Debriyaj bu tür bir hatanın önüne geçmek içindir.)
Sentis ad medullis!
Dengeliyorum.com
youtube.com/we2strom
-
15 Ağustos 2017, 13:50
#48
-Black- adlı üyeden alıntı
Debriyaj çekilmesi taraftarı olan görüşün, bu şekilde düşünmesinin nedeni;
"panik halinde gaz kolu ile yanlış bir hareketin önüne geçilmesi için debriyajın çekilmesini tavsiye eder"
Yukarıda Uğur Hoca'nın yazdığı metni alıntıladım. Onu okudunuz mu? Orada gaz kolunu açık bırakırsak diye, önlem olsun diye debriyajı çekiyoruz. BU nedenle debriyajı çekmeliyiz mi diyor?
Daha kısa sürede durduracağı için debriyajı çekiyoruz diyor. Yapılan, öğretilen, hakimiyet eğitimlerinde göterilen ve pratik edilen teknik şu: Gazı kapat, fren ve debriyajı birlikte çek.
Acemi sürücünün gaz kolunu kapatmadan fren yapmaya çalışırken başını derde sokmasına engel olması sadece bu tekniğin bir olumlu yan çıktısı o kadar. Yoksa bu tekniği kullanmak için gerekçe olan argüman bu değil. Belki başlangıç eğitimi verilirken kişi ilk defa motosiklete oturduğunda anlatılırken bu konudan bu şekilde bahsediliyordur ama ileri sürüş eğitimlerindeki argüman bu değil.
Bu söylediğiniz gerekçeyi nerede, hangi eğitmenden duydunuz? Yani daha kısa sürede duracaksınız demeyip gaz kolu açık kalabilir, o yüzden böyle öğretiyoruz diyen, daha kısa mesafede durduracağını anlatmayı es geçen eğitmeni bilelim de ona göre kimseye önermeyelim.
-
15 Ağustos 2017, 13:55
#49
zaferce adlı üyeden alıntı
Yukarıda Uğur Hoca'nın yazdığı metni alıntıladım. Onu okudunuz mu? Orada gaz kolunu açık bırakırsak diye, önlem olsun diye debriyajı çekiyoruz demiyor. Daha kısa sürede durduracağı için debriyajı çekiyoruz diyor. Yapılan, öğretilen, hakimiyet eğitimlerinde göterilen ve pratik edilen teknik şu: Gazı kapat, fren ve debriyajı birlikte çek.
Acemi sürücünün gaz kolunu kapatmadan fren yapmaya çalışırken başını derde sokmasına engel olması sadece bu tekniğin bir olumlu yan çıktısı o kadar. Yoksa bu tekniği kullanmak için gerekçe olan argüman bu değil. Belki başlangıç eğitimi verilirken kişi ilk defa motosiklete oturduğunda anlatılırken bu konudan bu şekilde bahsediliyordur ama ileri sürüş eğitimlerindeki argüman bu değil.
Bu söylediğiniz gerekçeyi nerede, hangi eğitmenden duydunuz? Yani daha kısa sürede duracaksınız demeyip gaz kolu açık kalabilir, o yüzden böyle öğretiyoruz diyen, daha kısa mesafede durduracağını anlatmayı es geçen eğitmeni bilelim de ona göre kimseye önermeyelim.
Konuları birbirine karıştırmadan gidersek daha iyi olacak sanırım.
İki konu var:
Birincisi, Uğur Hoca'nın tercihi
İkincisi farklı ekollerin konu hakkındaki değerlendirmeleri.
Son yazdığım açıklama ekollerin düşünce sistemine ilişkindi.
Uğur Hoca'nın "Tercih" i ile ilgili yorumumu daha yukarıda yapmıştım.
Siz son yorumumu, Uğur Haca'nın tercihi üzerine yaptığım yorummuş gibi değerlendirdiğiniz için yanlış anlaşıldı sanıyorum.
---------------
Az önce de; nereden çıkarım yaptığınızı bilmediğim bir şekilde, "Hangi eğitimde, gaz kesmeden şunu yapın, bunu yapın" diyorlar gibi bir yaklaşımda bulundunuz. Kaldı ki okursanız, benim bu anlama gelebilecek bir yazım yok, varsa da lütfen gösterin düzelteyim.
Sentis ad medullis!
Dengeliyorum.com
youtube.com/we2strom
-
15 Ağustos 2017, 14:02
#50
-Black- adlı üyeden alıntı
Konuları birbirine karıştırmadan gidersek daha iyi olacak sanırım.
İki konu var:
Birincisi, Uğur Hoca'nın tercihi
İkincisi farklı ekollerin konu hakkındaki değerlendirmeleri.
Son yazdığım açıklama ekollerin düşünce sistemine ilişkindi.
Uğur Hoca'nın "Tercih" i ile ilgili yorumumu daha yukarıda yapmıştım.
Siz son yorumumu, Uğur Haca'nın tercihi üzerine yaptığım yorummuş gibi değerlendirdiğiniz için yanlış anlaşıldı sanıyorum.
Uğur Hoca'nın yazdığı metin adamın tevazusundan öyle ifade ediliyor. Yoksa kişisel tercih, görüş filan değil. Yol Sanatı okullarından birinden eğitim alıyorsanız öğreneceğiniz acil durum fren tekniği budur. Eğitmenden eğitmene değişmez. Kişisel görüş değildir.
Anladığım kadarıyla, herhangi bir eğitimde öğrendiğiniz bilgiyi değil, kendi mantığınızla oluşturduğunuz fikrinizi yazıyorsunuz. Yol Sanatı'nı takip eden okulların argümanlarını da bir eğitmenden duymadınız, bir kitaptan okumadınız.
-
15 Ağustos 2017, 14:13
#51
Söyle bir vatandaş vardı. Ölüm freni tekniği ile ilgili videolar paylaşmıştı. Sonra anlaşıldı ki ön freni tutmuyormuş. Aklıma o geldi sağolasın https://www.youtube.com/watch?v=M2xCMOZxI2Q
-
15 Ağustos 2017, 14:20
#52
zaferce adlı üyeden alıntı
Uğur Hoca'nın yazdığı metin adamın tevazusundan öyle ifade ediliyor. Yoksa kişisel tercih, görüş filan değil. Yol Sanatı okullarından birinden eğitim alıyorsanız öğreneceğiniz acil durum fren tekniği budur. Eğitmenden eğitmene değişmez. Kişisel görüş değildir.
Anladığım kadarıyla, herhangi bir eğitimde öğrendiğiniz bilgiyi değil, kendi mantığınızla oluşturduğunuz fikrinizi yazıyorsunuz. Yol Sanatı'nı takip eden okulların argümanlarını da bir eğitmenden duymadınız, bir kitaptan okumadınız.
Rica ederim, yazmış olduğum şeylerden, karşıt görüş üreteceğiniz şeyleri alıntılayarak yorumlamayınız.
Sürekli olarak sizi cevaplamak durumunda kalıyor, sorularıma cevap alamıyorum.
Uğur Hoca'nın yazdığı şey aşağıdadır. Fırsat olursa bir gün sorar öğreniriz, ne demek istediğini.
Unutmayalım; TUTUŞ her şeydir. Onu kullanırken akıllı ve bilinçli olmamız lazım ki sorun yaşamayalım. Acil duruş gerektiren pozisyonlarda, debriyajı çekip çekmeme konusunda karar gene de sizin. Ben, var olan tutuşun tamamını (frenleme anında öne giden ağırlığın tamamını) önde görmek istediğim için, debriyajı çekerim.
Sentis ad medullis!
Dengeliyorum.com
youtube.com/we2strom
-
15 Ağustos 2017, 14:33
#53
Kompresyon motorun öne gitmesine sebep olur yazılarını gördükçe gözlerim kanıyor gerçekten.
Arkadaşlar, unutalım motosikleti, ekolleri, kitapları, eğitimleri; biraz fizik konuşalım mı ne dersiniz?
Kompresyon denen şeyin, motosikleti ileri itmesi, herhangi bir içten yanmalı enjeksiyonlu benzinli motora sahip taşıtı ileri itmesi mümkün değildir.
Orta sehpapada rolantideyken motor kompresyonda değildir, elmayla armutu karıştırmayalım.
Motorun viteste olmasının etkisini mekanik bağlantılar açısından konuşmamız lazım burada. Kompresyonun bir motoru ileri itmesi, fizik kanunları gereği mümkün değildir. Bunu önce bir kabul etmezsek hiç bir yere varamayız zaten. Motosikleti daha etkin/güvenli kullanmakla ilgili tek bir kalem oynatana bile saygım sonsuzdur, ama herhangi bir konuda biri kompresyon motora ivme kazandırır derse orada iş bütün bilimselliğini gerçekliğini kaybeder.
İkna olmayan varsa gerçekten sayfalarca yazabilirim, kompresyondaki motoru hiç bir güç ileri itmez. Kompresyondaki motor, tam tersine sahip olduğu potansiyel enerjiden büyük kısmı kompresyon sırasında kaybederek yavaşlar.
Kompresyonla gerçek frenaya katkıda bulunulur demiyorum, orası bana pek mantıklı gelmiyor, lakin asla ve asla ivme kazanamaz. Fiziğe ters bunu söylemek.
---------- Mesajlar birleştirildi - 14:33 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:24 ----------
MotorKafa adlı üyeden alıntı
10.000km tecrübesi anca olan adam gelmiş burada şöyle frenleyin diye ahkam kesiyor.
Hatta 10.000 değil isterse 1.000.000 km olsun. Ne bir kaynağı, ne bir teknik bilgi var, gelmiş burada şöyle yapın böyle yapın diyor.
Beyni yok fikri var diyor ya Cem Yılmaz. Aynen öyle.
Ne anlattın şimdi burada?
1km bile motosiklet tecrübem yok, Fizik doktoram var ve fren tasarlıyorum Nissin'e. Noldu şimdi? Nedir yani bu yazdığının değeri?
Oturup bilimsel zeminde tartışalım anlamaya çalışalım dediğimizde aldığımız cevap o hoca bu hoca şu ekol bu teknikten ibaret, ve bizim beynimiz yok ama fikrimiz var öyle mi?
-
15 Ağustos 2017, 14:42
#54
Açıklama için teşekkürler killingroad, anlatmaya çalıştım ama işin teknik kısmını bilmediğim için pek etkili olmadı galiba.
"Kompresyonun; motorun gitmesini değil, durmasını sağlayacak bir araç olduğu nettir."
Motordaki bu oluşuma (artık ne derseniz deyin) kompresyon denmesinin nedeni zaten bu.
Yani hem kompresyonun varlığından bahsedip, hem de mantığına ters bir eylem içerisinde olduğunu söylemek ne derece mantıklı oluyor, bilemedim.
(Uğur Hoca'nın tercihe bırakmasının, ben ön tekerde tutuş istediğim için böyle yapıyorum demesinin sebebi de bu sanıyorum.)
(Hoca ön tekerde ister, başka bir hoca kompresyonu da kullanmak ister/isteyebilir.)
-
15 Ağustos 2017, 15:39
#55
killingroad adlı üyeden alıntı
Kompresyon motorun öne gitmesine sebep olur yazılarını gördükçe gözlerim kanıyor gerçekten.
Arkadaşlar, unutalım motosikleti, ekolleri, kitapları, eğitimleri; biraz fizik konuşalım mı ne dersiniz?
Kompresyon denen şeyin, motosikleti ileri itmesi, herhangi bir içten yanmalı enjeksiyonlu benzinli motora sahip taşıtı ileri itmesi mümkün değildir.
Orta sehpapada rolantideyken motor kompresyonda değildir, elmayla armutu karıştırmayalım.
Motorun viteste olmasının etkisini mekanik bağlantılar açısından konuşmamız lazım burada. Kompresyonun bir motoru ileri itmesi, fizik kanunları gereği mümkün değildir. Bunu önce bir kabul etmezsek hiç bir yere varamayız zaten. Motosikleti daha etkin/güvenli kullanmakla ilgili tek bir kalem oynatana bile saygım sonsuzdur, ama herhangi bir konuda biri kompresyon motora ivme kazandırır derse orada iş bütün bilimselliğini gerçekliğini kaybeder.
İkna olmayan varsa gerçekten sayfalarca yazabilirim, kompresyondaki motoru hiç bir güç ileri itmez. Kompresyondaki motor, tam tersine sahip olduğu potansiyel enerjiden büyük kısmı kompresyon sırasında kaybederek yavaşlar.
Kompresyonla gerçek frenaya katkıda bulunulur demiyorum, orası bana pek mantıklı gelmiyor, lakin asla ve asla ivme kazanamaz. Fiziğe ters bunu söylemek.
---------- Mesajlar birleştirildi - 14:33 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:24 ----------
Ne anlattın şimdi burada?
1km bile motosiklet tecrübem yok, Fizik doktoram var ve fren tasarlıyorum Nissin'e. Noldu şimdi? Nedir yani bu yazdığının değeri?
Oturup bilimsel zeminde tartışalım anlamaya çalışalım dediğimizde aldığımız cevap o hoca bu hoca şu ekol bu teknikten ibaret, ve bizim beynimiz yok ama fikrimiz var öyle mi?
Sen niye üstüne alındın anlamadım.
Benimle aynı şeyi diyorsun zaten.
Ben konunun ilk mesajı için yazdım onu. Teknik bilgisi yok (varsa da bahsetmemiş), "bak burada böyle diyor bu doğru olabilir" gibi bir şey bile dememiş, duracağı zaman debriyajı çekin zaten stop etmez diyor.
Motosikletli Kaplumbağa...
-
15 Ağustos 2017, 15:45
#56
MotorKafa adlı üyeden alıntı
Sen niye üstüne alındın anlamadım.
Benimle aynı şeyi diyorsun zaten.
Ben konunun ilk mesajı için yazdım onu. Teknik bilgisi yok (varsa da bahsetmemiş), "bak burada böyle diyor bu doğru olabilir" gibi bir şey bile dememiş, duracağı zaman debriyajı çekin zaten stop etmez diyor.
Peki ben çok yanlış anlamışım o zaman deyip özür dileyeyim.
-
15 Ağustos 2017, 15:50
#57
bende çok deniyorum trafikte dururken yavaşlarken bilerek ani fren vs kaldıki soğuk kanlı olarak tabir edilebilirim.ama o an geldiği zaman biz buna REFLEX diyoruz çat diye salisesinde debriyajı sıkıyorum aynı anda kombineyle devamını getiriyorum.kendime kızıyorum çünkü motor kompresyonunu kullanmak istiyorum niyetimde var ama dediğim gibi olmuyor reflex olarak debriyajı sıkıyorum.kafayı buna yormakta tehlikeli o yüzden kabullendim direk fren işine giriyorum debriyaja bastımmı basmadımmı diye yapılıcak pek bir şeyim yok.japon tekniği ingiliz tekniği 2side mantıklı.kalbim ingilizde ama teknikte japon oluyorum
-
15 Ağustos 2017, 16:04
#58
Arkadaşlar,
Havanda su dövüyorsunuz...
Soru ne ???
Debriyaj çekilir mi , çekilmez mi ?
Cevap
Önceliğiniz kısa mesafede durmak ise debriyaj çekilir. Düz çizgide yapılan frenlemelerde en kısa fren mesafesi bu şekilde elde edilir. Bu husus Hondanın eğitim kitapçığında da belirtilir ve kabul edilir.
Ancak;
Uzak doğu ekolünde motorun düz sürüşü nadir bir durum olup motor çoğunlukla yatık ve dönüş halindedir.
Bu durumda Japon ekolü arka tekerleğin dönüşü ile elde ettikleri jiroskopik dengeyi kaybetmemek için arka tekerleğin durmasını istemez. Arka tekerleğin kilitlenme riskini en aza indirmenin yolu makina ile olan irtibatını kopartmayarak (debriyajı çekmeyerek) dönüşe devam etmesini sağlamaktır.
Bu yöntem kıvrak kullanımda duruş mesafesinden küçük bir ödün vermekle beraber (%5 den fazla değil) motorun dengesini korumasında büyük fayda sağlar.
Her iki yöntemi yerli yerinde kullanmayı başarabilen sürücü en gelişmiş sürücüdür.
Klavye başında takım tutar gibi çekelim - çekmeyelim kavgası yapanlar ise boşa zaman kaybetmektedirler.
Sevgilerimle
-
15 Ağustos 2017, 16:10
#59
Kompresyon motorun ileri gitmesini sağlar derken kompüresöre alınca dahada hızlanır demek istemiyoruz hocam zaten.. senin daha hızlı yavaşlamanı engeller demek istiyoruz. Yani ben o maksatla yazdım en azından debriyaja basıp ön fren ağırlıklı bir kombine ile daha hızlı durur diyorum. Motor ileri atılırdaki kasıt (en azından benim yazma maksatım) kompresördeyken güç kesiliyor ama devir birden kesilmediği için (yani yavaş iniyor) senin ani yavaşlamanı engeller diyorum..belki anlatımı yanlış yapıyorumdur. benim fikrim bu yönde. Tecrübeylede sabittir. Denemek isteyen tehlikeye girmeden denesin
-
15 Ağustos 2017, 16:20
#60
..YaNKee.. adlı üyeden alıntı
Kompresyon motorun ileri gitmesini sağlar derken kompüresöre alınca dahada hızlanır demek istemiyoruz hocam zaten.. senin daha hızlı yavaşlamanı engeller demek istiyoruz. Yani ben o maksatla yazdım en azından
debriyaja basıp ön fren ağırlıklı bir kombine ile daha hızlı durur diyorum. Motor ileri atılırdaki kasıt (en azından benim yazma maksatım) kompresördeyken güç kesiliyor ama devir birden kesilmediği için (yani yavaş iniyor) senin ani yavaşlamanı engeller diyorum..belki anlatımı yanlış yapıyorumdur. benim fikrim bu yönde. Tecrübeylede sabittir. Denemek isteyen tehlikeye girmeden denesin
Fizik kanunları biz tehlikeye girmeden konuşabilelim diye varlar hocam.
Ani yavaşlamamı nasıl engeller peki? Bunu anlamak istiyorum ben. Kompresyonda ne olduğu konusunda hem fikir olmamıza sevindim, kompresyon sırasında motor lastiği çevirmiyor artık, lastik motoru çeviriyor. Benim öne yığılmama neden engel teşkil ediyor bu durum? Devir birden kesilmiyor da, motorun çevirdiği devir benim lastiğimi döndürmüyor ki?
Pistonların mı enerjisi daha fazla, lastiğin mi? Bunun deneyi çok daha basit.
Boştayken 10000rpm'e çıkarıp gazı keselim, 2 saniyede rölantiye iniyor, söndü bitti enerjisi, daha kranka zincire falan kaybetmeden.
Peki 80kmh'ye çıkarıp tekeri serbest bırakalım? ooh dön baba döner. =) Tekerin enerjisi motordan kat be kat yüksekte.. Yani motorun tekerin dönmesine bir katkısı yok kompresyon sırasında, tam tersine, tekerin enerjisinden çalarak kendi de dönüyor ve vakumda kaldığı için bunu sömüre sömüre tekeri durduracak noktaya getiriyor - ta ki otomatik ateşleme motora benzin verene kadar. bu "full stop" noktasında debriyajı tartışan yoktur sanırım :D
Yanlış anlaşılmıyorum umarım, çözemediğim bir şey olsun ikna olayım çabası da var yazdıklarımda. Ama henüz bişey bulamadım =)
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)