Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Ani frende debriyaj sıkmayı boşverin!!

    REKLAM ALANI
  1. #21

    Üyelik
    17 Aralık 2012
    Şehir
    Ankara
    Uğur ERTEKİN...

    Ani duruşlardaki debriyaj kullanımıyla ilgili, bir konuyu daha (bence en önemli sebeptir) önemle vurgulamak istiyorum..

    Öncelikle bilgilerimizi tazelemek adına çok basit bir bilgi; Motorun yol üzerindeki ileri hareketi (gidişi), duruşu (frenleme) ve dönüşü (viraj alması), yani her şey yol tutuşuyla ilgilidir. Yol tutuşundaki her şey, sadece ve sadece motorun üzerindeki 2 adet kauçuk lastik vasıtasıyla yapılır.

    Yol tutuşu, ağırlık (ağırlık dağılımı) demektir. Örneğin içi 50 kg. ağırlıkla dolu olan bir koliyi mi itmek kolaydır, yoksa içi boş olan bir koliyi mi? Elbette içi boş olanı. Bu da, üzerinde ağırlık olan nesnede tutuş vardır demektir.

    Motora bindik ve 1. vitese takıp gaz verdik. Ağırlık nereye gider? Elbette arkaya. Bu sebeple arka lastiğimiz içi dolu koli haline gelip, patinajda kalmaz ve yola tutuşu gerçekleştirir. Bu sayede de motor ileriye doğru yürür.

    Frenlemede ne oluyor? Ağırlık öne doğru gidiyor. Yani ön lastiğimiz içi dolu koli haline geliyor ve tutuş önde oluşuyor. Bu sebeple de motoru Ön Fren durdurur diyoruz. Çünkü artık arka lastiğimiz (ağırlık öne gittiği için) içi boş bir koli durumundadır. Yeterli tutuşa sahip değildir, bu yüzden de gerçek beklenen durdurma görevini hiç bir zaman tam olarak yerine getiremez. İyi bir sürücü bu prensibi çok iyi bilir ve ağırlık transferlerini her zaman, şartların tam olarak oluşması için (transferin tamamlanması) yeterli zamanı vererek gerçekleştirir (progresif ön fren kullanımı).

    Şimdi gelelim asıl konumuza;
    Debriyajın görevi nedir? Ya da daha da öncesinde, motorlu araçlardaki motorun görevi nedir, ne için kullanılır? Basitçe; motor çalışarak bir güç üretir, bu güç, aktarma organları vasıtasıyla, kinetik enerji olarak lastiklere iletilir ve aracın hareketi gerçekleşir. Debriyaj, bu gücün kinetik enerji olarak kullanımında, basitçe bir nevi ara nokta (iletilsin veya iletilmesin) görevi yapar.

    Yukarıda dedik ki; motor üzerindeyken yolda gidiş, duruş, viraj alma, hep tutuş vasıtasıyla gerçekleşir. Normal kullanımda bu var olan yol tutuşu, lastiklerimizde, devamlı bir paylaşım halindedir. İyi bir sürücü bu paylaşımı hep dengede tutmayı bilir. Zaten kullanım esnasında, var olan tutuştan fazlasını zorlarsanız kendinizi bir anda yerde bulursunuz.

    Şimdi (burası çok önemli dikkatlice okuyun lütfen); motosiklet üzerindeyken, gerekli anlarda, lastiklerdeki var olan tüm tutuşu, o yaptığımız işe verirsek, o işin en mükemmelini yaparız. Yani, tek bir iş, tek bir tutuş görevi.

    Örneklemek gerekirse; gaz verip ileriye doğru giderken aynı anda frene asılmazsınız. Viraja girdiğinizde lastiğin yan yüzeylerindeki tutuş gribini kullanırken sadece viraj yaparsınız. Frene dokunmazsınız ya da gazı aşırı açmazsınız. Zaten yaparsanız tehlike yaşama olasılığınız yüksektir, çünkü başka tutuş griplerini de işin içine sokmuş olursunuz.

    Şimdi buraya kadar özetlediklerimize göre ani frenleme anını düşünün. En çok ihtiyacımız olan şey ön lastikteki (ağırlık öne gitti/tutuş önde) maksimum tutuştur. Tekrar hatırlayalım!!; tek iş, artı var olan tüm tutuşun kullanımı; eşittir mükemmelliyet.

    Eğer, debriyajı çekmezseniz, arka lastikte var olan motor itme (engine pull) kuvvetini hala kullanıyor olursunuz. Motor kompresörü vasıtasıyla daha da çabuk yavaşlayacaksınız gibi gelse de, var olan fiziksel bir itiş kuvveti her zaman arka lastiğinizde mevcut kalacaktır. Bu aynı zamanda, özellikle acil frenleme için, ihtiyacınız olan maksimum ön lastik tutuşunuzun bir kısmını, ileri gitmeye yönelik olarak da çalacaktır (aynı zamanda, arka lastikteki, kompresör nedeniyle oluşan kasma, ağırlığın tam olarak ön lastiğe transferini geciktirir. Ağırlık, önde tam değilse, tam tutuş da yoktur). Yani, Ön lastikteki tutuş, hiç bir zaman tam tutuş performansında olamaz.

    Unutmayalım; TUTUŞ her şeydir. Onu kullanırken akıllı ve bilinçli olmamız lazım ki sorun yaşamayalım. Acil duruş gerektiren pozisyonlarda, debriyajı çekip çekmeme konusunda karar gene de sizin. Ben, var olan tutuşun tamamını (frenleme anında öne giden ağırlığın tamamını) önde görmek istediğim için, debriyajı çekerim.

    Hepimiz motor KULLANIYORUZ. Ama SÜRMEYE başlamanın ana kuralı onu her şart ve koşulda, zamanında ve doğru şekilde, DURDURABİLMEYİ bilmek, becerebilmektir.

    Bu arada eğer TATKU‘yu doğru şekilde uygularsanız, pozisyonunuz, bakışınız yol üzerinde doğruysa, öngörünüz yerindeyse; ACİL FREN kullanma durumunuz hiç olmayacaktır.

    Dünyada motosiklet kazalarının en düşük olduğu ülkelerin başında İngiltere ve Almanya gelmektedir. İleri ve Güvenli sürüş konusunda, neredeyse dünyanın en iyi motor kullanıcıları, İngiliz ve Alman motosikletli polisleridir. ART-ARA; teori, pist ve yol kurslarında; İngiliz RoadCraft (Motosiklet Yol Sanatı) ve Alman ADAC sistemlerini kullanmakta ve uygulamaktadır. RoadCraft Sistemi, İngiliz Motosikletli Polislerinin eğitiminde kullanılan sistemin, yol sürücülerine uyarlanmış halidir.
    RoofRoof, nuwanda324, motörcü ve 5 diğerleri bunu beğendiler..


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    03 Haziran 2017
    Motosikleti
    YZF R25
    Konu kapanmistir bence yukarıda ki arkadaş muhteşem açıklamış

  3. #23
    Tİme_shİft42 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Kasım 2012
    Motosikleti
    Var
    Motor freni ile durun

  4. #24
    RedCBR125 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Mart 2016
    Şehir
    İZMİR. Karşıyaka.
    Motosikleti
    z-ones180 CBR125 CBR250 CBF150 YZFR125 YZFR25
    Gözünüzü 4 açın.
    Ani fren yapma ihtiyacınız olmayacak şekilde kullanın. Kavşaktan bir araba çıkabilir hızını düşür, önündeki araba aniden durabilir takip mesafeni ona göre ayarla, parktan önünüze bir top fırlayabilir ya da köpek çıkabilir her an durman gerekecekmiş gibi yavaş ve dikkatli sür, sağ ön tarafındaki öküz araba aniden sola yani önüne atlayıp yavaşlayabilir senin arkadan çarpmana neden olabilir vs vs vs.

    bu gibi durumları öngörebilirsek zaten panik frenine ihtiyaç duymayız. Bunları 100 lerce örnek ile çoğaltabiliriz.

    Yavaş gidin. Ara ara korna çalın trafikte "ben burdayım" diyin yani görünür olun. Arabaların tam sağında veya tam solunda 4-5 saniyeden fazla yol almayın, sizi göremeyip oranın boş olduğunu düşünürler oraya dalarlar yani üzerinize çıkarlar. Ara ara çalacağınız kornalar sizi gören de görmemiş olan arabacıları da uyandırır.

  5. #25
    emremm - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Ekim 2007
    Şehir
    İST.
    Motosikleti
    YBR125ESD(11)
    Akvaryumdaki balıklar gibi sürün. Hiç birbirlerine çarpmazlar.
    Çok rahat edeceksiniz. Sakin sakin.
    Mamba09 ve Kızıl pars bunu beğendiler.

  6. #26
    -Black- - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Kasım 2005
    Şehir
    Çanakkale
    Motosikleti
    Suzuki DL650 2014
    Alıntı Darkcity2000 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Konu yavaşlamak değil, ani frenaj da tüm gücü kesmek konu. birkaç sn içinde ya öleceksiniz ya yaşayacaksınız böyle zamanlarda...
    Haklısınız. Bu durumda da düşünülmesi gereken öncelikle frendir. Gazı keser, usülüne uygun olarak ani fren yaparsınız ve bu arada gaz kestiğiniz için kompresyondan yararlanırsınız. Kompresyon frenleme/hız kesme araçlarından biridir.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 02:42 ---------- bir önceki mesaj zamanı 02:20 ----------

    Alıntı zaferce adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Uğur ERTEKİN...
    Saygı duymakla beraber, hoca tercih belirtmiş. Nedeni; kalan güçteki itiş, ve tutuşun önde arzu edilmesi.
    Diğer yandan;Hoca'nın da belirttiği üzere, gaz verdiğimizde TUTUŞ arka tekerdedir.

    İlgimi çektiği için yurtdışı kaynakları da kurcalamayı düşünüyorum ama, benim tercihim hem kompresyonu kullanıp, hem de arka tekerde hala tutuşumuz olduğu için, fren kullanımına izin vermesi nedeniyle, debriyajı çekmemek.

    Belki basit bir örnek verilebilir. (Freniniz olmadığını düşünün)

    Gazı keserseniz araba/motor öne yığılır. Boşa atarsanız, debriyaj çektiğinizde bunu yapmış olursunuz, ilerleme devam edecektir.

  7. #27

    Üyelik
    17 Aralık 2012
    Şehir
    Ankara
    Alıntı -Black- adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    benim tercihim hem kompresyonu kullanıp
    Kompresyon gaz kolunu kapatırken güçlü bir şekilde kullanılmış olur zaten. İStediğiniz viteste debriyajı çekmeden gaz kolunu çat diye kapatın ve devrin düşünüşü izleyin. Devir düştükten sonra motorun engine pull'a düştüğünde (eylemsizliğin -inertia- ötesinde) ileri gitmeye başladığını hissedeceksiniz. Yani güç aktarımını kesmediğiniz için motor ileri gitmek isteyecek. Aynısını arabada da deneyebilirsiniz. Veya orta sehpaya motoru alın. Birinci vitese takın. Gaz vermeyin. Arka tekerde itiş olduğunu ve tekerin döndüğünü göreceksiniz. Biz ne yapmak istiyoruz? Durmak. E neden debriyajı çekmeyip motora gitmesi için komut veriyoruz ki? Nedense insanlar gaz kolunu kapatmadan fren yapılırmış veya debriyaj çekilirmiş gibi bir yanlış izlenime sahipler.

    Buna rağmen, debriyajın gaz kapatılır kapatılmaz çekilmesi veya (Japon sürüş okullarındaki gibi) durmaya yakın çekilmesi meselesi fren konusundaki en önemsiz konulardan biridir. Fren yapmaya çalışırken peglerin ayaklardaki konumu, dizlerle depoyu tutmak, kolların gevşek olması çok daha önemli. Ve en önemlisi bakışın yere inmemesi. Sert bir frende kolları gevşek, dizleri sıkı, bakışı ileride tutmak acayip zor bir iş. Motorun ABS'li olduğunu varsayıyorum yani ön teker kilitledi mi kilitlemedi mi derdini de zihinden çıkardık. Buna rağmen zor iş. Eğitim vepratik ister.

    (bkz: fren)

    Fren konusunda bu kadar önemli olayın neredeyse hiç birini yerine getirememişken debriyajı sıksak da mı fren yapsak sıkmasak da mı fren yapsak diye konuşmak abesle iştigal aslında. Hele bu konuşmaları henüz motosiklet sahibi olmamış, sürüşe dair formal eğitim almamış sürücü adaylarının önerileri doğrultusunda yapmak hepimizin ayıbı.

    Hatta fren yapıyor olması gerekirken kornaya basmakla, diğer araç sürücüsüne bağırmakla uğraşan onlarca aptal varken boşuna konuşuyoruz. Hepsini geçtim gaz kolu açıkken fren yapmaya çalışan insan var. Tabii onun sebebi de gazı açıyor olsa da kapatıyor olsa da 2 parmak sürekli manetin üzerinde sürüş yapmak sevdası. Güya intikal süresini azaltıp hızlıca durabilecek. Yaw bazen hakkaten what can I do sometimes diyesi geliyor insanın...
    motörcü, computeus, RoofRoof ve 4 diğerleri bunu beğendiler..

  8. #28

    Üyelik
    16 Aralık 2016
    Debriyajı sıktığınız anda motosikletiniz hızlı giden 150 kiloluk bir bisiklete dönüşür. Frenlere bastığımızda debriyaja da basarsak bu 150 kiloluk bisikleti durdurmak, ön ve arka frenlerin lastikleri yavaşlatma kabiliyetine kalmıştır. Debriyaja basmazsanız motosikletiniz bisiklete dönüşmez ve motor kompresyonu denen durdurucu güçten de istifade etmiş olursunuz. Aslında en güzeli uygun alanlarda debriyajı sıkarak ve sıkmadan pratikler yapmaktır. Deneme yanılmayla insan aradaki farkı hissedecek görecektir.
    Tommy bunu beğendi.

  9. #29

    Üyelik
    11 Eylül 2012
    Şehir
    Türkiye
    Motosikleti
    Yamaha X-Max 250
    Scooter kullanıcıları ilgiyle izliyor konuyu
    Mamba09, computeus ve motörcü bunu beğendiler.

  10. #30
    simurgg - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Şubat 2016
    Şehir
    Istanbul
    Motosikleti
    Yamaha MT-07
    Alıntı fenerbahceli adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Debriyajı sıktığınız anda motosikletiniz hızlı giden 150 kiloluk bir bisiklete dönüşür. Frenlere bastığımızda debriyaja da basarsak bu 150 kiloluk bisikleti durdurmak, ön ve arka frenlerin lastikleri yavaşlatma kabiliyetine kalmıştır. Debriyaja basmazsanız motosikletiniz bisiklete dönüşmez ve motor kompresyonu denen durdurucu güçten de istifade etmiş olursunuz. Aslında en güzeli uygun alanlarda debriyajı sıkarak ve sıkmadan pratikler yapmaktır. Deneme yanılmayla insan aradaki farkı hissedecek görecektir.
    Motosiklet ilerlerken gazi kapatirsan motorun yavaslama hizi motosikletin yavaslama hizindan fazla oldugu icin kompresyon motosikleti yavaslatacaktir.

    Ama!

    Ayni zamanda guclu bir sekilde fren yaparsan, artik motosikletin yavaslama hizi motorunkinden fazla olacaktir ve bu durumda motor motosikleti yavaslatan degil, yavaslamasina engel olan bir etken haline gelecektir.
    mustafa_325 ve computeus bunu beğendiler.

  11. #31
    Metehan07-70 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Mart 2016
    Şehir
    Antalya
    Ben ekol-mekol bilmem, mantığım ve yıllardır edindiğim tecrübe ve refleks le hareket ediyorum. Burada bir ayrımı iyi yapmak lazım, yavaşlamak mı-ani durma gereksinimi mi? Yavaşlamak için veya önünüzde durmak için mesafe var ise debriyajı çekmem, ama ani durumlardan söz ediyorsak, gazı kesmemle birlikte üçüne birden asılırım(ön fren, arka fren,debriyaj). Tabi bu normal yol koşulları için geçerli. Şunu unutmamak lazım, her motor gazı keser kesmez kompresyona girmez, bir süre daha ileri atılma eğilimde olur, çünkü devir yüksek, ateşleme devam ediyor. Öyle ani bir durumda (çok yaşanmıştır) bazı sürücüler gazı kesmek yerine panikle daha da asılmaktadır, bunun da önüne geçmek için debriyaj asılmakta fayda görüyorum.
    -Black- ve computeus bunu beğendiler.

  12. #32
    erenedip - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Ekim 2016
    Motosikleti
    mondial znu 125
    şimdi ben mantık kuruyorum. motorla 80 le giderken gazı kesince motor yığılıyor ve o sırada frene asılınca duruyorsun. aynı 80 le giderken ben debriyaja basarsam motorda yığılma olmayacaktır. daha geç yavaşlaması olası. bu sırada frene basarsam daha geç duracağını düşünüyorum. Bence debriyaj kullanımı tehlikeli. arabada pro. eğitimde ne yapılır? kişi çok tecrübeliyse vites bile düşürür,amacı yığılmayı sağlamak. ben böyle düşünüyorum ancak ciddi profesyonel birinin cevaplaması lazım.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 10:42 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:40 ----------

    Alıntı simurgg adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Motosiklet ilerlerken gazi kapatirsan motorun yavaslama hizi motosikletin yavaslama hizindan fazla oldugu icin kompresyon motosikleti yavaslatacaktir.

    Ama!

    Ayni zamanda guclu bir sekilde fren yaparsan, artik motosikletin yavaslama hizi motorunkinden fazla olacaktir ve bu durumda motor motosikleti yavaslatan degil, yavaslamasina engel olan bir etken haline gelecektir.
    bu da mantıklı valla

  13. #33

    Üyelik
    27 Nisan 2010
    Şehir
    Gemlik
    Motosikleti
    Yamaha xt 600
    Fazer gibi frenleri zayıf motorlarla debriyajı sıkmayı denesin o sıkın diyen arkadaşlar. Sonuçlarını çok merak ediyorum.Debriyaj sıkmak fren yaparken gazı kontrol edemeyen acemiler için geçerli olabilir tabi frenleri iyi olmak şartıyla.debriyaj 20 30 km/h hızlara düşüldükten sonra sıkılır.Gerçi sert frenin yapmanın nasıl olduğunu da pek hatırlamıyorum çünkü 50 bin km dir sert fren yapmadım.takip mesafesi önemli bir de yavaş akan trafikte önünüzdeki aracın tam arkasından gitmeyin tekerler izasında gidin ki aralara kaçabilin.

  14. #34
    capozzz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Nisan 2014
    Şehir
    İzmir, Güzelyalı
    Motosikleti
    Dragstar 1100 sport
    Şöyle bir örnek vermek istiyorum. En güzel et bonfiledir. Ama bonfile risklidir, yağsız olduğu için pişirmek zordur. Usta bir aşçı değilseniz bonfileyi beceremezsiniz, ağızda kayış gibi olur. Oysa antrikot bonfileden bir tık daha altta diye kabul edilse de pişirmede riski sıfıra yakındır, hata kaldırır, bozmak zordur. Bu durumda antrikot alıp pişirmek bonfile alıp pişirmekten çoğunlukla daha iyi bir sonuç verir.

    Evet debriyajı da çekerek fren yapmak tüm tutuşu frene verecektir ve teoride en hızlı duruşu sağlayacaktır. Ama bunu hakkıyla yapabilmek için çok usta olmak gerekiyor. Çünkü tüm tutuşu fren amacı ile ön tekerleğe verdiğimiz zaman, genel yol tutuşu ve denge kaybı ile baş etmeyi becermek lazım. Motorun çalışması ve yüksek devir çevirmesi motosikleti yola bağlayan en önemli unsurdur. 150 ile falan giderken debriyajı çekip motoru boşa alarak fren yapmak çok zor bir iş. Çok usta olmayan birisi için daha riskli bir durum bu. Kompresyon aynı zamanda yol tutuşu da demektir.

    Bu durumda yüksek hızlarla giderken frene kompresyon ile başlayıp, hızımız artık kontrol edilebilir seviyelere geldiğinde debriyaja asılmak gerekir. Ha 150 ile giderken önünde durmuş aracı 10 metre kala fark ettiysen zaten yapacak bir şey yok
    matrax33 ve -Black- bunu beğendiler.

  15. #35
    ismaileren - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Haziran 2016
    Şehir
    Kuyucak, Aydın
    Motosikleti
    şimdilik yok. gelecekten ümitli
    Debriyaj sıkılır.

    Debriyaj sıkmama taraftarı arkadaşlar motor kompresyonu diyor, motor yığılır diyor.

    Bu durumu bir örnek ile açıklıyayım.
    8000 devir gidiyorsunuz.
    Gazı bıraktınız.
    Kompresyon sayesinde birinci saniye 7000 devir,
    İkinci saniye 6000 devir,
    Üçüncü saniye 5000 devir
    Vb olacak şekilde kompresyon sayesinde yavaşlama başlar.

    Ama ben o kompresyon ile ancak 5000 devire indiğin anda durmuş olmam gerekiyor.
    Ama ben o anda debriyaj sıkmassam normal şartlarda beni yavaşlatan motor kompresyonu o anda hızlandıran şey olacaktır.

    Yani panik frende motor sizi yavaşlatmaz, aksine hızlandırır.
    Çünkü gazı kesince motorun yavaşlama hızından çok daha fazla hızlı bir yavaşlama ihtiyacı içinde olunca, o yavaşlama gibi görünen şey aslında sizi hızlandıran şey oluyor.

  16. #36
    Darkcity2000 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Mayıs 2014
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    HONDA NC 750X
    Alıntı RamonRojo adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Fazer gibi frenleri zayıf motorlarla debriyajı sıkmayı denesin o sıkın diyen arkadaşlar. Sonuçlarını çok merak ediyorum.Debriyaj sıkmak fren yaparken gazı kontrol edemeyen acemiler için geçerli olabilir tabi frenleri iyi olmak şartıyla.debriyaj 20 30 km/h hızlara düşüldükten sonra sıkılır.Gerçi sert frenin yapmanın nasıl olduğunu da pek hatırlamıyorum çünkü 50 bin km dir sert fren yapmadım.takip mesafesi önemli bir de yavaş akan trafikte önünüzdeki aracın tam arkasından gitmeyin tekerler izasında gidin ki aralara kaçabilin.
    Arkadasim konuyu okumadan mi yaziyorsun? Ustelik genel kurali fazer la aciklamaya caliyorsun.. konu yavaslamak degil, yavaslarken motor frenindan faydalaniriz, dikkat ederseniz ani fren panik frenden bahsediyoruz diyoruzki az sonra olecen arkadas kazma sansin yoksa ve dogru fren yapamazsan..
    Açacaksın gazı, vereceksin coşkuyu ...

  17. #37
    ..YaNKee.. - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Şubat 2017
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    CBR 650F
    Alıntı 127 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Aksine tam tersi önerilir. Gaz kolunu kestiğiniz zaman zaten gaz kolu sizi yavaşlatır üstüne frenle birlikte çok daha iyi bir frenleme yapılmış olur. Ancak boşa alırsanız motoru bu sefer o kadar momentumu sadece fren ile durdurmak zorunda kalırsınız. Honda eğitiminde öğrettikleri ilk şeylerden birisi debriyaja duracağın zaman bas.
    honda doğru eğitimi vermiyor sanırım

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 11:56 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:54 ----------

    Alıntı Yolcu0 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Peki fren yaparken gazı kapatmayı unutursak ne olacak ?
    onun için direk debriyaj alışkanlık olmalı bence

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 12:00 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:56 ----------

    Alıntı gökay77 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ani frenlemede kesinlikle debriyaj sıkılarak durulmaz arkadaşlar ilk başladığımda motora bu konuyu görüp bende böyle denemiştim azdaha kaza yapıyodum debriyaja basarsanız motor boşa çıkıyo ön lastik her an kayıcakmış hissi veriyo durma mesafeniz uzuyo ve motor durmuyor azdaha arabanın bagajına giriyodum deniyerek öğrendim motor vitesde iken sadece frenler sıkılır ise Altın Elbiseli Adamın ALLAH RAHMET EYLESİN dediği gibi limon sıkma tekniği ile hiç bir sorun olmaz motor durur debriyaja basarak durmaya kalkarsanız bence büyük sorun olur
    her yiğidin yoğurt yemesi farklıdır derler fakat debriyaja basınca ön lastik kayacakmış gibi olur çünkü yük önde o anda ve limiti zorlayıp kaydırmadan durmayı sen yapmalısın.. herşey senin kontrolünde o anda.. abs yoksa freni kilitleyecek kadar basmazsan iyi bir duruş yaparsın

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 12:01 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:00 ----------

    Alıntı Danmark16 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ani frenlemede 3 fren ayni anda kullanilir.Motor freni øn fren ve arka fren kesinlikle debriyaj sikilmaz.Amac ne ani frende cabuk durmak bunun icinde var olan tüm frenler kullanilir..
    motor freni hızlı değildir.. ani frenlemede komprösör bir süre sonra senin hızının kesilmesini yavaşlatır ve motorun ileri gitmesini sağlar..

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 12:02 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:01 ----------

    Alıntı gökay77 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Motor freni ile durun
    motor freni durdurmaz sadece ilk gazı kestiğinde biraz yavaşlatır yukarıda yazdığım gibi..

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 12:06 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:02 ----------

    Umarım denemeye fırsatınız olmaz.. herkesin de kendi tercihi.. ama yılların tecrübeleriyle öğrendiklerimizi yazıyoruz buraya. en iyisini biliyorum demiyorum bakın tecrübelerimi paylaşıyorum ciddiye almak yada almamak sizin tercihiniz.. kimseyi kırmadan bir birimize faydamız olsun. her konuda bir tartışma çıkmasın.. yeni başlayanlar yada tecrübe edinmek isteyen arkadaşlar okusun öğrensiz belki bir canı kurtarmaya faydamız olur.. onun için eleştirilere dikkat edelim.. bir birimizi soğutmayalım forumdan!
    computeus bunu beğendi.

  18. #38

    Üyelik
    21 Kasım 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    RS 660, Tuareg 660
    "Bu arada eğer TATKU‘yu doğru şekilde uygularsanız, pozisyonunuz, bakışınız yol üzerinde doğruysa, öngörünüz yerindeyse; ACİL FREN kullanma durumunuz hiç olmayacaktır."

    Şunu okuyunca kan beynime sıçrıyor, sağa sola yumruk atasım geliyor.
    Koca makaleyi böyle cümlelerle hiç ediyorlar, deliriyorum. Acil frenle karşılaşma durumunu minimuma indirmek için TATKU uygulayın de.. ne demek hiç olmayacaktır? Ben detaycılık yapıyorum biliyorum, ama çok sinirleniyorum.

    -

    %100 bağlı kaldığım bir ekol yok şu an panik fren durumları için, bu kararsızlık da en kötüsü aslında. Ama biraz sesli düşününce şu yöne kayıyorum.
    Debriyajı sıkmak, arka freni de ek olarak kullanabilme kapasitesini azaltıyor. Bir SS ile overdue braking yapmıyorsak, iki freni birden kullanmak en yüksek fren gücün veriyor, o yüzden ön freni etkin kullanabilmenin önemini tartışırken, arka freni de yabana atmamak lazım.
    Debriyajı sıktığımızda arka lastik boşa düşüyor ve hem daha kolay kilitleniyor, hem de kilitlendiği zaman üzerinde hiç bir ağırlık olmadığından sağa sola doğru kayma ihtimali de artıyor. Viteste kaldığımızda ise arkası daha stabil, frenleme gücüne katkısı daha yüksek oluyor.

    Bu arada fikrini yazarken "kompresyon yavaşlatmaz" falan gibi şeyler yazanlar oluyor, biraz daha sakin yazalım arkadaşlar, fatal hale gelmesin beyin fırtınalarımız, vermek istediğimiz mesajlar. Ortalama 10-12bin rpm çeviren bir motorda olduğumuzu varsayarsak, huzursuz devirlere inene kadar kompresyon motoru öne itmeye falan çalışmaz. Düz bir yolda iki denemede birinde gaz kesip diğerinde kompresyona düşürerek motosikletin ne yapmaya çalıştığını gözlemleyebilirsiniz.
    Boşta giden motosikleti yavaşlatan tek şey sürtünme kuvvetleridir, yerçekimi lastikler üzerinde sürtünme oluşturur ve bu da motosikleti yavaşlatır. Kompresyona giren motorda ise sıkıştırmasına göre motorun hareket etmek için kullandığı güçöde (yakıt enerjisi kesildiğine göre) lastiklerden çalınır.
    Ancak panik frende debriyaj kullanımı konusunda ne Japon ekolü ne de İngiliz ekolu buna bakmaz. Frenleme esnası ve sonrasındaki güvenlik yaklaşımı ile ayrışırlar.
    MotoRR ve -Black- bunu beğendiler.

  19. #39
    Metehan07-70 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Mart 2016
    Şehir
    Antalya
    Alıntı RamonRojo adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Fazer gibi frenleri zayıf motorlarla debriyajı sıkmayı denesin o sıkın diyen arkadaşlar. Sonuçlarını çok merak ediyorum.Debriyaj sıkmak fren yaparken gazı kontrol edemeyen acemiler için geçerli olabilir tabi frenleri iyi olmak şartıyla.debriyaj 20 30 km/h hızlara düşüldükten sonra sıkılır.Gerçi sert frenin yapmanın nasıl olduğunu da pek hatırlamıyorum çünkü 50 bin km dir sert fren yapmadım.takip mesafesi önemli bir de yavaş akan trafikte önünüzdeki aracın tam arkasından gitmeyin tekerler izasında gidin ki aralara kaçabilin.
    Hangi fazer dan bahsediyorsun bilmiyorum ama, 2001 Fzs de çokça tatbik etme şansım oldu.

  20. #40
    Pcxbear - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Nisan 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Honda Pcx 125
    scooter alın
    zaferce ve fenerbahceli bunu beğendiler.


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)