R25' DEN MT 07 GEÇMEK İSTİYORUM - TaTaTa öldün çık demeyin !
Reklamlar
-
12 Ağustos 2017, 09:09
#21
istiyosan, imkanın varsa al birader burada kimseye bir şey sormanın manası yok.
biri çıkar şekilcisin der, biri çıkar tecrübesizsin der.
ben geçen sene mayıs ayında başladım motor kullanmaya, gittim fuardan bi 200ns aldım. 2000km sürdüm dedim ben ses istiyorum, azcıkta gitsin istiyorum. gittim bayiden bi xj6 aldım. onla da bi 4000km dolandım, kâh vıraji alamayıp hafiften bariyere tıkladım kâh düştüm kalktım, neticede kimse anasının karnından rossi doğmuyor.
sonra bu alet gitmiyor benim giden bişi almam lazım dedim, sormadım soruşturmadım gittim hop bi tracer 900 aldım bayiden. boy 1.75, ayaklar tabi zor değiyo yere. 8000km boyunca tracerla kâh teker çalıştım kâh uzun yol yaptım, ters ayağa gelince hoop devrildim falan filan derken dedim ki bu iş böyle olmayacak ben gideyim alçak bi alet alayım.
2 ay önce gittim 2016 model bi z1000 aldım. 2 ayda 5bin km yaptım. teker yapmayı da, viraj dönmeyi de, yanlamayı da falanıda filanı da ne kadar motosiklet ahlakına ters şey varsa z1000 ile öğrendim. duyar kasıcı arkadaşlar gelir şimdi "uleaaann trafikte teker yapıyonuz pis ahlaksızlar" falan diye. emin ol yapabilseler onlar da yapacaklar. çünkü hem yapması hem de seyiri çok zevkli bu işlerin. ama gel gelelim nefret kusmaya bayılıyor bizim insanımız böyle durumlarda.
diyeceğim o ki, almaya niyetliysen kimse önünde duramaz zaten. kendi içini rahatlatmak için gelip burda konu açıyosun ya, açma.. sen zaten alacaksın ne istiyosan.
Reklamlar
-
12 Ağustos 2017, 09:22
#22
Bence Fazer 8 yada gsr 750 işinizi görecektir.
-
12 Ağustos 2017, 09:36
#23
Aslında sorunun cevabını sen de biliyorsun.
O yüzden kendine karşı dürüst ol ve doğru olduğunu düşündüğün şekilde hareket et.
Buradaki hiç kimse seni senden iyi tanımıyor.
MR Robot'tan bir alıntı yapayım :
True courage is about being honest with yourself. Especially when it's difficult.
İngilizcesi az olanlar için meali :
Gerçek cesaret kendine karşı dürüst olabilmektir. Özellikle de bunu yapmak zor olduğunda.
Hamdım, piştim, hala hamım.
-
12 Ağustos 2017, 09:42
#24
hep derim hakkını veremedikten sonra h2 alsan neye yarar. r25 li gelir hafif trafikte seni delik deşik eder. Sende geçeyim derken risk alırsın falan filan. 45 bin km dir cbr 250 sürüyorum istanbul trafiğinde hakkını verebileceğiniz tek motor.
-
12 Ağustos 2017, 10:12
#25
Küçük motor adama daha çok şey öğretiyor bence ybr tr binmeye başlayınca anladım bunu. Herkes bi noktada motorunu büyütmek ister tabi ama aceleye gerek yok koca koca firmalar bir yere kaçmıyor sonuçta. Tabi benim tarz da farklı büyütmek dediysem 701 sm demek istedim.
-
12 Ağustos 2017, 10:33
#26
Ben 1000 km CBR 250 tecrübem varken (İlk motorum) sürdüm MT 07 ve kendi motorum harici sürdüğüm gerçek manadaki ikinci motordu. Kendi motorumdan sonra gaz tepkisinin canavar gibi olacağını bildiğimden ona göre sürdüm. Gezdim biraz, otobana da çıktım. Kafama geçmedi motor. Ama abi olay bunlar değil. Panik anlarında yapılacaklar önemli. Ufak bir motorla belki kurtarabileceğin durumları büyük bir motordaki panik anında kurtaramazsın. Virajıydı, freniydi derken motorun vereceği tepkileri küçük motorda dibine kadar görmemişsen, büyük motorda yine bir sıkıntıda kurtaramazsın.
Ki çok fazla gaza getirebilen bir motosiklet bu. GSX R1000 ve CBR 1000 den sonra almıştı arkadaşım o motoru ve onlardan daha sert bunun gazı diyordu. Gaza gelip sürekli teker yapıyorum bunu satmam lazım yoksa kaza yapacam dedi ve bir hafta içinde kaza yaptı. Bu bahsettiğim kişi 4-5 tane de 600 lük motor sahibi olmuş biri yani.
-
12 Ağustos 2017, 10:43
#27
-
12 Ağustos 2017, 10:50
#28
al gitsin gaz kolu elinin altında
-
12 Ağustos 2017, 10:55
#29
R25 den MT 7 geçilir geçilmez değil hatta MT 7 ile başlayan bile çok kişi vardır ama bir çoğu şuan motorunu 10k hasar kaydıyla sattı ve ya satıyorlar. Tabi bir kaç ayda evde kırıkların iyileşmesini beklediler satmak için.
MT 7 aşırı derecede torklu ve tork ayarı olmayan bir makina. Yani MT 9 da var ama MT 7 de güç seçenekleri yok. Haliyle size sürekli maksimum torku veriyor ki acemi birisi için ölümcül bir şey bu.
Şimdi siz R25 ile 8 bin yapmışsınız ama trafikte 8 bin KM çok az MT 7 gibi bir motora geçmek için. Yani kontrolü aşırı zor tam alıştım dersiniz otobanda basasınız olur sonra bir bakmışsınız kask ayrı yerde kafayla birlikte vücut başka yerde. Eğer kontrol edebilecekseniz olabilir ama bence tehlike var. R25 gibi bir motor da yattı masraf çıktı derdi olduğu için kendinizi çok eğitememişsinizdir.
İlla alacağım diyorsanız kesinlikle ABS li bir MT 7 alın.
-
12 Ağustos 2017, 11:00
#30
zangiff adlı üyeden alıntı
Tabi benim tarz da farklı büyütmek dediysem 701 sm demek istedim.
Moruk 701sm sakin küçümseme bozuşuruz
120kg motor, 6500 devirde 70 beygir güç, 6.9nm tork
Elin debriyajdan kaçsa mermiye dönüşen bir alet sağlam pilota verirsen virajlı yolda tokatlayamayacagi alet sayılıdır dünyada kalıbımı basarım.
Konuyu acan arkadaşa gelince, hocam kendine güvenin varsa al, hayatının yada hatanın bedelini burdan kimse ödemeyecek.
Fikir alıyorsun elbet bu guzel birşey ama kararı başkalarına verdirtme.
+299 Gitmek cesaret ister, Enduro yapmak yetenek.
Cesaret aptalda da var, ama yetenek herkeste yok...
-MrMud
-
12 Ağustos 2017, 11:17
#31
Mt07 agresif olduğu kadar da uysal bir hayvan tabi kontrol edebilene. Ben de daha önce 125'liği satıp 0 km mt07 abs almıştım. Tabi o zaman mt07 yeni çıkmış fiyatları böyle uçuk değildi 250 cc'lere 13-15 vereceğime buna 20 veririm demiştim. Herhangi bir sıkıntı kaza vs. yaşamadım. Yine de bu motor bana fazla diyerek satmıştım. Dediğim gibi sakin kullanırsan çok uysaldır; agresif sürersen de canavar olduğunu anında hatırlatır. Ancak yukarıda bir arkadaşın söylediği motorun hakkını verme sözüne katılıyorum. Motorun hakkını veremedikten sonra h2r sahibi olsan neye yarar.
-
12 Ağustos 2017, 11:41
#32
bberksan adlı üyeden alıntı
Ben makine mühendisi bir abinizim. Motora 1993 de honda kinetix dx100 ile başladım. Onunla izmire bile gittim geldim. Sonra yamaha xt350 motorumla tüm türkşye gezdim. Sonra 30un üzerinde motor değiştirdim ve o gün bugündğr aktif motora biniyprum. Garajımda şu anda gsx1400 , crf1000 (devamlı kullandığım motorum),fzs600 ve r80gs basic im var. Daha bugüne kadar bir yerim kırılmadı ciddi kazam olmadı. Bunları bu mesajda ünanılmaz yanlış hatta cinayete teşebbüs babında tavsiyeler gördüğüm ve sizi de yanlış bir yolda gördüğüm için yazıyor ve belirtiyorum.
500 liralık 1-2 eğitimle olursun diyen ve 1000 lik motor al diyen arkadaşlara itimat edersen onlar gibi olursun Aman dikkat. Eğitim önemli hatta şart ama tecrübe ile pekişmiş eğitim olmaz ise hiçbir işe yaramaz.
Motorda mevsimler çok farklı yollarda uzun km ler yapman lazım.
Bir kere Mt25 kamyon gibi geliyorsa en az 1 yıl daha kullanın derim. Hatta daha güçsüz bir motor alıp onda devam edin. motor ve dinamiklerini daha iyi özümsemelisiniz (kızmayın üzülmeyün ama bu konuda eksik kalmışsınız) Ben bunca motorum var oğlumun winggo sunu zevkle kullanıyorum bana hiç kamyon gibi gelmiyor. Mt25 gördüğüm süper bir motor. Mt25 gibi bir motoru sevmeyen adam goldwingi de sevmez. İlk önce onu sevmen lazım. Bunun içşn de bi cbf150 ye bin hatta çin öalı bir motora bin 1-2 güb. Sınra mt25 İle ciddi bir eğitim alın pist eğitimi de dahil , uzun yola gidin hatta arkanızda artçı ile. Yağmurda kışın çok soğukta sürün , çok sıcakta bir bodruma git gel. Hatta bir de yaylaya çıkın çadırınız techizatınız ile hafif bıcır toprak yollara girin. Bu esnada techizat tanıyın yazlık kışlık... Evet ananız ağlıycak çok yorulacaksınız ve motorunuzun ne yapamayacağınızı anladığınızda bi üst modele geçebilirsiniz.
Fz7 ve 4 silindir cb650 nin size daha güzel gelmesinden daha doğal ne olabilir. Fz7 den sonra fz9a yada 1000 lik bir motora binince de o size uçak gibi gelecek. Ondan inip goldwinge bininice de o uçak gibi gelecek. Yapmayın. Kendinizi seviypr ve hayatta. Zevk almak istiyorsanız yapmayın yavaş yavaş gidin sağlıklı ve mutlu gidin.
500 lira nı ayır git eğitim al diyen benim de onlar gibi olursun kısmını anlamadım! Benim neyim gibi olacak arkadaş? Sanki ver 500 ü ondan sonra tamamsın hocam yazmışım gibi.
Arkadaş zaten r25 kullanıyor 36 bg lik alet daha bunu ufak ufak neyle yükseltecek. Japonu bırakıp freni tutmayan aynası göstermeyen titreşimden taş döktüren Çinli önermeniz de takdire şayan.
-
12 Ağustos 2017, 11:46
#33
Daha önce direk 07 alıpta kaza yapmayanları örnek alma bence.. onlar yapmadı sye sizde yapmayacaksınız anlamına gelmiyor. 07 almak için bir sene daha şimdiki motorunuzu kullanmanız daha iyi bence. Biraz daha km ve kışı çıkarın. Belkide kışın motora bakış açınız değişecektir..
-
12 Ağustos 2017, 12:00
#34
Tavsiyem motosikleti tüketme. Yani, hızlı tüketim çağında yaşıyoruz her şeyi hemen deneyip tüketiyoruz. r25 almışsın/tüketmişsin şimdi mt07'ye geçmek istiyorsun. Mt07'den de 1 yıla kalmaz sıkılırsın sonra ne alacaksın 600'lük mü ? Ya sonra. Yani bu işin sonu yok. Bu hataya ben de düştüm. Mt07 aldıktan kısa süre sonra kuzene duke 200 aldık. Sürmeyi bilmiyordu eve kadar motoru ben götürdüm. O güne kadar motosiklet üstünde toplam deneyimim belki 1500 km yoktu neyse duke 200'e bindim. Bu nasıl motor yahu gitmiyor dedim. Aslında motor çok güzel gidiyordu ama ben mt07'ye alışınca duke 200 gitmiyor gibi geliyordu. O yüzden acele etmeden sindire sindire git.
-
12 Ağustos 2017, 12:44
#35
MT07 in varsa teker yaparsın. Yapmadığın zaman az olur söyliyim Benim 8 binde sattıgım 2015 abs li mt7 yi 10 bin km civarında su sıra satıyor arkadaş tanıştırabilirim istersen. Rosso 3 lü full akrepli
-
12 Ağustos 2017, 23:30
#36
Merak ettim de yunus polisler nasıl bir eğitim alıyorlar ? Bu adamlar doğuştan motorcu değiller ve düşük hacimden başlamıyorlar hepsi en az 700-800 cc'lik motosikletlere biniyorlar.
-
13 Ağustos 2017, 00:14
#37
tuttacromata adlı üyeden alıntı
Merak ettim de yunus polisler nasıl bir eğitim alıyorlar ? Bu adamlar doğuştan motorcu değiller ve düşük hacimden başlamıyorlar hepsi en az 700-800 cc'lik motosikletlere biniyorlar.
aynen nasıl eğitim alıyorlar bilmiyorumda son zamanlarda çok kazadan hayatını kaybeden yunus haberi olmaya başladı.. demek ki eğitim şart..
-
13 Ağustos 2017, 00:28
#38
127 adlı üyeden alıntı
R25 den MT 7 geçilir geçilmez değil hatta MT 7 ile başlayan bile çok kişi vardır ama bir çoğu şuan motorunu 10k hasar kaydıyla sattı ve ya satıyorlar. Tabi bir kaç ayda evde kırıkların iyileşmesini beklediler satmak için.
MT 7 aşırı derecede torklu ve tork ayarı olmayan bir makina. Yani MT 9 da var ama MT 7 de güç seçenekleri yok. Haliyle size sürekli maksimum torku veriyor ki acemi birisi için ölümcül bir şey bu.
Şimdi siz R25 ile 8 bin yapmışsınız ama trafikte 8 bin KM çok az MT 7 gibi bir motora geçmek için. Yani kontrolü aşırı zor tam alıştım dersiniz otobanda basasınız olur sonra bir bakmışsınız kask ayrı yerde kafayla birlikte vücut başka yerde. Eğer kontrol edebilecekseniz olabilir ama bence tehlike var. R25 gibi bir motor da yattı masraf çıktı derdi olduğu için kendinizi çok eğitememişsinizdir.
İlla alacağım diyorsanız kesinlikle ABS li bir MT 7 alın.
MT07 ile münasebetiniz ne kadar oldu bilmiyorum.MT07 kullanmış biri olarak bana göre çok farazi yaklaşımınız var.Yani tahminde bulunarak yazıyorsunuz.Yazdıklarınıza muhalefet olsun diye söylemiyorum mt07 ile binlerce km yi gayet güzel gidilebilir.Mesela tespitiniz acemi için ölümcül olur.Bana göre acemi için 250 lik motorda ne kadar risk varsa o kadar risk yaşar.Asıl ölümcül olan acemiliğini yada kendini bilmeyen diyelim ben oldum diyenler içindir.
Benim düşüncemdir.Kendinizi bilir de güçünüz yeterse 400kg lık GW kullanabilirsiniz.
Her şey insanın beyninde gaza gelme-gelmeme kapasitesindedir.
Tecrübemi paylaşayım.Ben az tecrübe ile MT07 aldım kullandım.
Gidişi muhteşem.
Sesi çok tırt.egzozla da olmuyor.
Yakıt aklı başında adam gibi kullanımda yaklaşık 4 lt.
Ve boyutları küçük bir motor gibi olduğundan sattım.
Şimdi bunlar herkez için doğrudur demek yanlış olur.Benim kıriterlerime göre böyle.
Benim ilgilendiğim motorlar DL yada Vara.Fakat YBR ile sürüş yaparkende zevk alabiliyorum.
Ama siz Z1000 le ilgilisinizdir size küçük gelmez.
Konuya paylaşım olsun diye kendi düşüncelerimi yazdım herhangi bir iddia değildir.Tekeriniz düz bassın.
-
13 Ağustos 2017, 02:07
#39
150 den 600 rr geçtim kardeşim hayattayım ama kendime hakimim 20 gün oldu
---------- Mesajlar birleştirildi - 02:07 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:25 ----------
150 den 600 rr geçtim kardeşim hayattayım ama kendime hakimim 20 gün oldu
-
13 Ağustos 2017, 02:54
#40
Alabilir, keyifle de sürebilirsin. Rahat ol. (Ben alalı 1 ay kadar oldu.)
Alacağın herhangi bir yeni motorda veya genel olarak motor sürüşü ile ilgili yapman gerekenden daha fazla birşey istemiyor senden, merak etme.
Olmaz diyenlerin yorumları ile ilgili soruların olursa yanıtlamaya çalışırım.
Olur diyenlerin önerilerini dikkate al, eksik gelirse detaylı olarak onları da açıklamaya çalışırım.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)