Kamera almaktaki amacım 3. göz gözü ile sürüşümün eleştirilmesi idi , vakti olan arkadaşlardan ricam izleyip rahatça eleştiren olursa sevinirim.
Kamera almaktaki amacım 3. göz gözü ile sürüşümün eleştirilmesi idi , vakti olan arkadaşlardan ricam izleyip rahatça eleştiren olursa sevinirim.
Bimden mi aldın, baya bir vasat görüntü kalitesi.
Le gopro
Motosikleti görmüyoruz, kameranın konumlandırması ve görüş açısı yamuk. Bu nedenle sürüş açısından değerlendiremiyorum.
Probiel Outdoor G23 Full Hd 1080P/30 Fps 12Mp 2.0" Lcd 30Mt Su Geçirmez Aksiyon Kamera
Bu kamera Sj4000 kopyası sanırım , 1500 liralık bir kamera alırsam kullanamam düşersem zarar görür diye
---------- Mesajlar birleştirildi - 21:52 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:51 ----------
Teşekkür ederim izlediğiniz için , gidonunda mı görünmesi gerekiyor ben yol görünsün diye düşünmüştüm.
Biraz göz attım videonuza, birkaç yorumum olsun bari.
1) Kamera çok kötü. Öndeki aracın plakası okunmuyor, çözünürlük düşük, hızı düşük. Ne araç kamerası olur, ne de aksiyon kamerası.
2) Aynaları ayarlayabilirseniz ya da değiştirebilirseniz iyi olur gibi. Ayna kontrolü için kafa çevirmek zorunda kalıyorsunuz, göz ucuyla bakabilmeniz gerek.
3) Omuz kontrolünüz yetersiz gibi geldi. Kafanızı çok az çeviriyorsunuz. Aynanızın kör noktalarını test edin ve kafanızı ne kadar çevirmeniz gerektiğini bilin derim.
Bunun dışında sürüşte bir sıkıntı görmedim, riske girmeden sakin sürüyorsunuz. Zaten gösterge gözükmediği ve motor sesi duyulmadığı için çok yorum yapılmaz.
hocam hayırlı olsun
ama neden selfıe cubugu gıbı tee kaskın ustune taktın kı kamerayı motosıklet surmuyor sankı kosuyorsun , 1500 mt tabelasının orada dedım ' aha kamerayı taktı tabelaya '
bırde kamera ayarların da cozunurluk falan ayarı varsa bı karıstır bence cunku kamera pek 1080p de 30 fps verecekmıs gıbı degıl , ıs yapar mı yapar ama ben vlog ısıne gırecem dersen o kamera bu kamera degıl
kazasız belasız ...
İstanbulda emniyet şeritinden gidiyo bütün motorcular anladığım kadarıyla.. arkadaşları dediği gibi ayna için çok fazla sağa sola dönmek zorunda kalıyosunuz bana göre. hafif bi dönüşle görmeniz lazım hatta göz ucuyla diyebiliriz.. bunu söylüyorum ama çok mu profosyonelim yok kendi çapımızda yorumluyoruz yanlış anlaşılmasın.. herşey normal sayılır bana göre sadece klasik istanbul trafiği işte çok dikkatli olmak lazım emniyet şeritinde gitseniz bile..
ohh evin yerini göstermiişsin, yakında patlatmaya gelirler. halat kilit de kolay kesilir.
Aşırı hız ve dikkatsizlik motorcunun en büyük düşmanıdır.
Sj4000 kullanıyorum görünün bununla akalası yok bu görüntü daja çok A101 de satılan piranha kamerayanınkine benziyor.
kameranıyda kaskta çene kısmına yerleştirirsen bence güzel bir açı yakalarsınız
Bunlarda Sj4000 ile çekilmiş görüntüler.
1- Dakka bir gol bir, yola çıkışta dörtlüleri yanan beyaz aracıni lastikleri sağa tam dönük halde bekliyor, her an yola çıkabilir ve sen dönüşten çıktığın için seni görmez. Hatta kapıyı bile açan olabilir. Orada korna kısa ve sık sık ile ikazda bulunman gerekirdi. Yer Mecidiyeköy ve saat 18 civarı. Tüm arkadaşları uyaralım saat 17 ile 19 arası bu millete bir haller oluyor, saçma sapan ve dikkatsizce sürüş hareketleri en yüksek sınıra çıkıyor. Bu bir gerçek. Kanıksamayalım.
2- Otobüsün kıçına girip drek kendini sağa atma, sen sağa atarken o otobüs zart diye frene basarsa, sen manevra halinde olduğun için motoru devir öyle çarparsın. Daha uzaktan seyret araya gir ama arkandan geleni bloke et bilhassa otobüslere dikkat et emin ol onlar binek taşıttan daha kısa mesafede durur, ne olduğunu bile anlamazsın. Araya mesafe koy, Manevra açını genişlet.
3- Asla ama asla kırık, sökük trafik dubalarının arasından geçme, azcık sabret. Senin ordan zırt diye çıkacağına bir araç sürücüsü ihtimal vermez, onun zihni aracın kütlesini düşünür, ve o kırık dubalar seni ön lastiğini öyle bir yoldan atarki aklın şaşar, oha dersin. Bir olmaz iki olmaz ama mutlaka bir gün olur.
4- Emniyet şeridi kullanırken diğer araçları korna ile zart zart taciz etmemen, yeri geldiğinde beklemen ve aynalara çarpmamak için özen göstermeni gördüm, takdir ettim.
5- Kendini uyanık sanan beyaz araç sürücüsüne şöyle detaylıca, içimden gele gele tüm ailesine samimiyetlerimi ifade eden birkaç cümle kurdum.
6- Ama bak asfalt kaynak izine kafadan giriyorsun, yol kuru diye tamam ama dikkat et yinede.
7- Polis denetim noktasına yaklaşırken fren oranlaman ve hızını dengeli düşürmen güzeldi, beklenen ilk 3 saniyede trafik hızına eşit seviyeye inmişsin. Ama bakışının yola değil polise doğru olduğunu gördüm. Sen onu görmek zorunda değilsin, o kendini sana göstericek. Sen yoluna bak.
8- Zorunlu bölünmüş yolda sol tekerlek hizasını takip ediyorsun, yapma. Sağını kullan. Köprü yahu, sağa çıkış falanda yok. Orası sürekli tek şeride kapatılan bir yol değil, manyagın tekinin önünde ani fren yapılır, manyak hızlıdır drek sola dalar. Gerzek manzaraya bakıyodur, yanındaki bişey gösterir eli kayar. Köprü üstlerinde ve bilhassa manzaralı olan yerler ile kaza mahallerinde sıkça rastlanır. Buna kas hafızası denir. Ben sağa kaçanını görmedim.
9- Köprü bağlantı (deprem ve sıcaklık esnetme payı) demirinden geçerken gazı bırak, debriyaj ile geç. Motor kaysa bile hemen toplar, sen gazı verdiğin an toplar ama gaz ile geçerken kayarsa artık ne yapsan boş. (yağışlı havada)
10- Takip mesafen ve zamaında fren dojajlaman güzel, emniyeli mesafede yavaşlıyabiliyor, öndeki aracın arkasına yapışmıyorsun.
11- Köprüyü geçtikten sonra, tamam ayna kontrolün var, gaza yüklendin ama, bir aracı geçmişsin o aracın önündekini de geçene kadar arada başka araç yok, zırt pırt aynaya bakmanada gerek yok bu iş seni önündeki aracın hızını yada sinyalini farketmene olumsuz yönde bulaşır. Hani böyle hızlanınca daha bir panik halinde yol alıyorsun gibi geldi bana. Daha sakin olmalısın. Gerilirsen kaslarında gerilir, Reflekslerin düşer, ani karar verme kabilliyetin zaman içinde zayıflar.
12- Ataşehir tali yola girişin güzel, ayna kontrolün var, kör noktayada bakmışsın. Hızınıda trafik hızına indirmişsin. Gayet güzel.
13- Başından beri dikkatimi çeken bişey, dar sokaklarda virajı geniş alıyorsun, tek yön oraları eyvallah. Ama sen o kadar geniş alma dar al, hızını düşür. Birincisi karşıya geçmek
isteyen yaya daima ilk önce sağına bakar, bu böyledir. Sol tarafına gözünün ucuyla bakar ilk adımını atar sonra soluna birdaha bakar, sağından emindir çünkü. Karşı şerit boş nasıl olsa ya… o arada seni görürse ne yapar biliyon mu, kuvvetle muhtemel ışık görmüş tavşan gibi kalır yada geriye doğru kaçar. Hele birde tesettürlü ise zaten yolun büyük kısmını görmüyordur. Bu esnada bırak ta sana sola kaçacak alan kalsın. Bir kontra ile yayanın açığına kaçarsın. Üstüne gitmek risk.. kaçmaz tavşan gibi klaır, arkasına gitsen risk, genelde geri kaçar ve altına girerler. Sen sola kaç, kontra kullan. Yüksek ihtimalle (diğer manevralara göre) kurtarırsın. Virajı geniş alırsan o yaya senin geniş geldiğini düşünerek yolunun tam üstünde durur, soldan çıkan yaya ise geri kaçamaz, sen zaten açılı gidiyorsun ve dönüşündeki açı onunla kesicecek.
14- Döner kavşağa ortada kalan araç olarak girince hiçbir zaman iki araç arasında kalma, yanına gir, arkandaki kavşağa sığmak için drek dalabilir ve üstüne çıkar… Sonra görmedim der. Göreydin efendi diye birşeyde yok ne yazıkki. Olan sana olur.
15- 16:00 a kadar izledim benden bu kadar.
Bu arada yeni moda düzmece atraksiyon bir bilgi geldi, paylaşmak isterim. Bilhassa Suriye kökenli kişiler, tesettürlü vaziyette ellerinde bebek arabası ile iki araç arasından düşük hızlı ama yüksek yoğunlulu caddelere fırlıyorlar, bilhassa motosiklet sürücülerini hedefliyorlar, çarpman kesin çünkü, hiç kaçarrın yok. Bebek arabası boş, sözde anne feryat figan, ya bebeğim bu arabada olsaydı, sonrası susturmak için para koparmaca ve kırılan bebek arabasını tel ile ip ile tekrar birleştirmece…
Uyanık olunuz, gözünün yaşına bakmayıp ordan hemen uzaklaşınız. Zira esnaf bu kişileri gariban zannedip işin içinde bebek puseti, tesettürlü anne falan olunca acayip bir duyarlılık içine giriyor.
İyi sürüşler dilerim, arkadaşım, kameran hayırlı olsun, iyi günlerde kullan.
Evinide öğrendim işyerini de Bu arada işyerin benim işyerime çok yakın. Bi ara bi çay içelim
1.16 daki yansımadan kaskın içine telefon koydunuz onunla çekiyorsunuz sandım :D allah korusun başınıza bişey gelse bundaki görüntüden eşgali belirlemek çok zor olabilir
Görüntü 1982 de çekilmiş gibi, gözüken arabalar yeni model olmasa hani eski İstanbul diye gazlanır haber kanallarına
evet videoyu çok kısa olarak izledim, neydi o siyah araba? jetta mı? passat mı? plakası okunmuyor diyeceğim ama plakayı bırak arabayı seçmek bile zor iş.
bence güzel bir telefon tutacağı ve araç şarjı ile telefonunuza kayıt yapsanız daha makbule geçer. ben öyle düşünüyorum.
ben a101 den almıştım piranha aksiyon kamerası. 1080p 12 megapixel yazıyordu ve ilk denemem ile hemen götürüp iade etmem bir oldu. 2 megapixel olsa yine kabul edecektim fakat fps 15 lerde falandı. ne biçim aksiyon kamerası ise artık yani benim bildiğim action cam'larda fps yüksek olur özellikle.
---------- Mesajlar birleştirildi - 18:20 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:21 ----------
vay ......, hem yayaların kaldırımından git hemde utanmadan arkalarından korna çal. milletin alanını işgal edip birde "çıkın önümden" der gibi korna öttürmek!
madem yediniz bir halt bari bırakın da kendi rızaları ile yol versinler. ben yaklaştığımda zaten farkedip çekiliyorlar yani yürüme hızında sürüyorum eğer kaldırımda isem ve adam yada kadın yol vermezse de onu bekliyorum paşa paşa. hiç olmazsa bari hafif gaz verir gibi yapın daha makbul olur. ne o öyle "dat" diye korna öttürmek?
yok abi yok, şu memleketin sevdiğim yanlarını getirmek istiyorum aklıma ama yok.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)