Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
2. sayfa BirinciBirinci 123 SonuncuSonuncu

bir günde 900-1000 km yapılabilir mi? veya 16 saatte max kaç km yapılabilir?

    REKLAM ALANI
  1. #21

    Üyelik
    10 Aralık 2015
    Şehir
    Copenhagen
    Motosikleti
    Tracer700
    1000 km re ve uzeri rahat yapiyorum ama motosikletine gøre degisir.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22
    ..YaNKee.. - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Şubat 2017
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    CBR 650F
    Mersin yolunu kullanmayı düşünmezsen belki sıkıntı çekmezsin..

  3. #23
    Okan Sinan Ocan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Mayıs 2009
    Şehir
    Hamburg
    Motosikleti
    BMW K1200GT (Helga) BMW S1000XR M Sport
    Sevgili kardeşim yanlış anlamadıysam 10,5 saatte bitirmeyi planlıyorsun ancak o sürede bitirmek için molaları çıktığımızda GPS ölçümü ile 110 km ortalama hız ile gitmelisin ki bu kadranda 120 - 125 km ye denk gelir. Bu hız senin motorunun kapasitesinin sınırına çok yakındır ve 10,5 saat boyunca sürdürülmesi kesinlikle güvenli değildir. Touring bir motor ile keyifle ve güvenle aynı sürede yapılabilecek bir seyahat senin motorun ile oldukça riskli olabilir. Ortalama hızı motoruna uygun seviyelere düşürürsen süre 14-15 saatlere uzayacaktır. Bu kadar uzun süreler ile motosiklet kullanmak dikkat dağınıklığı ve aşırı yorgunluğa sebep olur , kesinlikle tavsiye etmem.

    Sevgilerimle
    karacabeg, RoofRoof, -Black- ve 2 diğerleri bunu beğendiler..

  4. #24
    Tİme_shİft42 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Kasım 2012
    Motosikleti
    Var
    550 km gittim en fazla ve nakavt
    Elde olan motorunla gidersen 2 gün kendine gelemessin diye tahmin ediyorum )
    2 ye böl yolu hiç gerek yok böyle maceralara
    -Black- bunu beğendi.

  5. #25
    Ekarademir - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Kasım 2016
    Şehir
    Aksaray
    Motosikleti
    KTM 640 Adventure
    Alıntı kovboy03 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    1500 km izmir erzurum arası valla helal olsun.Kola kahve ilişkisini ilk defa duydum tadı nasıl oluyor ;)
    O zamanlar dayımın yanında şofördüm. O yolda çift şoför olur normalde. Diğeri işten çıkınca bi süre tek idare etmiştim. Kargo kamyonunda durmak olmaz. Tadı kötü ama iş görür :D

  6. #26

    Üyelik
    21 Aralık 2016
    Senin dayanınıklığın ve motorsikletin bakımlarına baglı bir durum. Diyarbakırdan Antalyaya gittim bende 145 cc kuba pars ile indigimde hala yorgun değildim, motorsiklet sevgisinden herhalde.
    Alanyadan çıktıktan sonra virajlara dikkat et.
    Yol kenarında Muz satan yerler var ormanlık alanda ihtiyaçlarını karşılarsın

  7. #27
    YBRMANİA - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Kasım 2011
    Şehir
    AnTALYA
    Motosikleti
    HONDA CBR 1000RR(14)-YAMAHA YBR(12)
    Yamaha r1 ile bir günde 500 küsur km yaptım.çok rahat 1000 km bile yaparım.o kadar uzun yola gitmek nasip olmadı.ama arada bir durup ayakta dolanmak gerekiyo bi kaç dakika

  8. #28

    Üyelik
    17 Aralık 2012
    Şehir
    Ankara
    Neden 10 beygirlik motordan sonra 100 beygire geçmek isteriz? Neden 100 km'lik sürüşten sonra 1000 km'lik sürüş yapmak isteriz? Öyle santim santim artırmaya elbette gerek yok ama arada bir 40-50 beygirlik bir motor sürsek veya 400-500 km'lik bir sürüş tecrübe etsek, bunlarla nasıl baş edebildiğimizi görsek, ondan sonra daha büyük sıçramalara doğru adım atsak...
    espresso ve Osm@n bunu beğendiler.

  9. #29
    Mersin İl Temsilcisi yürekçe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Ağustos 2006
    Şehir
    Bende sığar iki cihan, ben bu cihana sığmazam
    Motosikleti
    Cân ile hem cahan, dehr ile hem zaman
    istanbul mersin arasi sabah 5 te ciktim aksama evdeydim. gsr600 ile oldukca konforluydu. ama yapilan km den cok kimi rotalarda guzegah yapisi da onemli. mesela mersin-antalya yolu 300-500 km civari ama 10 saat suruyor. ben 7 saat araliksiz surdugumu bilirim. arazide 4 saat araliksiz ofroad yap.ak zorunda kalisim belki 2000km ye bedeldi.

  10. #30

    Üyelik
    07 Ekim 2014
    Şehir
    Gebze
    Arkadaşlar, uzun yol tecrübe işi midir ? Benim de birkaç gün içinde 1200 km'lik bir uzun yol düşüncem vardı. Şimdiyse böyle bir macera için çok mu erken diyorum. Motosiklet tecrübem toplamda 5000 km değil. Bu yolculukta tek başıma olacağım. Motorum Yamaha Tenere iç lastikli bir model yani patlama durumunda yolda kalacağım. Bir de aşırı sıcaklarda sürüş nasıl olacak diye düşünüyorum. Bütün bunlar beni korkutuyor ve acaba diyorum. Yoksa bunlar tecrübesiz olmamdan kaynaklı yaptığım kuruntular mı ? Aman ne olacaksa olsun diyerek marşa basmak mı lazım ? Özellikle uzun yol tecrübesi olanların tavsiyeleri benim için daha önemli. Teşekkürler.

  11. #31
    enlighteray - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Mayıs 2015
    Şehir
    antalya
    Motosikleti
    Hero Karizma R (2016)
    Alıntı SlimShady1 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Çok konforlu bir motorun yoksa, günlük 500 km'den fazlası çok yorucu oluyor. Popon üçgen olur, yorgunluktan yola konsantre olamıyorsun bi yerden sonra bu yüzden yorucu olmasındansa tehlikeli oluyor Karizma R ile ise kesinlikle önermiyorum titreşimden bileklerin çok fena uyuşur, ertesi gün ölü gibi uyursun. Eğer çok acelen varsa gitmek zorundaysan, çıkmadan önce uykunu iyi almış iyi dinlenmiş şekilde, kafein yükleyip çık. Benim tavsiyelerim bunlardır.
    motorun selesine ek olarak bir minder ayarlayacağım, tekerlekli sandalye satan medikalcilere bunu danışacağım onlar uygun bir minder önerir sanıyorum.
    motorun arka dişli 40 idi, 32 yaptım en son viteste 120-130la titreme hemen hemen olmadan gidiyorum. bir önceki gün akşam 9 da yatıp sabah 5 gibi yola çıkarım tahminen.


    Alıntı drsteel adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ben olsam sabah namazını kılar yola çıkarım. Toroslari yol sakinden geçerim. Sonraki yol zaten bildiğim kadarıyla otoban orada rahat rahat giderdim. Alanya uZerinden gideceksen Alanya - Anamur arası yolda çok dikkatli ol. Orası tam macera giderken sağ tarafın uçurum sol tarafında araçlar olacak.
    antalya mersin yolu otobüsle bile işkence. konya yolundan gideceğim.


    Alıntı Ekarademir adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Uzun yol şoförü olarak uyku konusunda tavsiye vereyim.

    Enerji içeceği kesinlikle içme. Benim bi şoför abim onun yüzünden kalp krizi geçirdi. Uykuyu açıyor uyutmuyor ama riskli.

    Kolanın içine 2si bi arada kahve dök. Onu döküp 24 saatte İzmir Erzurum giderdim hiç durmadan. Uyutmuyor. Ama tabi motor farklı kamyon farklı.
    hocam bildiğim kadarıyla uzun çalışma saatleri olan ve sık sık enerji içeceği içenlerde kalp krizi gibi şeyler olabiliyor, ayda bir içen ve fiziksel efor sarfetmeyen genç kişiler için risk çok düşük. muhtemelen ilk 600 km falan hiçbir uyarıcı almam, sonra yorgunluk vs çok olursa mola verir içerim.


    Alıntı 54RR adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sünger kulaklık al rüzgar sesini keser. Uzun süre rüzgar sesine maruz kalınca insanın beyni uyusuyor.
    kabaca 60 km hızı geçtiğim her uzun yolda kulaklık takarım, çok kmye gerek yok bazen 15-20 kmde bile ses baş ağrısı yapıyor.


    Alıntı ..YaNKee.. adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Mersin yolunu kullanmayı düşünmezsen belki sıkıntı çekmezsin..
    tabi ki konya üzerinden gideceğim, aklımı peynir ekmekle yemedim :D


    Alıntı Okan Sinan Ocan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sevgili kardeşim yanlış anlamadıysam 10,5 saatte bitirmeyi planlıyorsun ancak o sürede bitirmek için molaları çıktığımızda GPS ölçümü ile 110 km ortalama hız ile gitmelisin ki bu kadranda 120 - 125 km ye denk gelir. Bu hız senin motorunun kapasitesinin sınırına çok yakındır ve 10,5 saat boyunca sürdürülmesi kesinlikle güvenli değildir. Touring bir motor ile keyifle ve güvenle aynı sürede yapılabilecek bir seyahat senin motorun ile oldukça riskli olabilir. Ortalama hızı motoruna uygun seviyelere düşürürsen süre 14-15 saatlere uzayacaktır. Bu kadar uzun süreler ile motosiklet kullanmak dikkat dağınıklığı ve aşırı yorgunluğa sebep olur , kesinlikle tavsiye etmem.


    Sevgilerimle
    yok hocam google yolu 10.30 saat gösteriyor, ben yolu bile bilmiyorum, bu motorla uygun yerlerde basabildiğim kadar basıp mola vslerle 13-18 saat arası alabileceğimi tahmin ediyorum.


    Alıntı zaferce adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Neden 10 beygirlik motordan sonra 100 beygire geçmek isteriz? Neden 100 km'lik sürüşten sonra 1000 km'lik sürüş yapmak isteriz? Öyle santim santim artırmaya elbette gerek yok ama arada bir 40-50 beygirlik bir motor sürsek veya 400-500 km'lik bir sürüş tecrübe etsek, bunlarla nasıl baş edebildiğimizi görsek, ondan sonra daha büyük sıçramalara doğru adım atsak...
    keyfine düşkün bir adam olarak değil 1000 km, 100 km bile yapmak istemem. fakat otobüs yolculuğundan nefret ediyorum, mide bulantısı vb sorunlar yaşıyorum. 2-3 saat üstü otobüs yolculukları birer çile. kendi kullandığım otomobil-motosiklette bu sorunlar olmuyor.


    Alıntı tuttacromata adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arkadaşlar, uzun yol tecrübe işi midir ? Benim de birkaç gün içinde 1200 km'lik bir uzun yol düşüncem vardı. Şimdiyse böyle bir macera için çok mu erken diyorum. Motosiklet tecrübem toplamda 5000 km değil. Bu yolculukta tek başıma olacağım. Motorum Yamaha Tenere iç lastikli bir model yani patlama durumunda yolda kalacağım. Bir de aşırı sıcaklarda sürüş nasıl olacak diye düşünüyorum. Bütün bunlar beni korkutuyor ve acaba diyorum. Yoksa bunlar tecrübesiz olmamdan kaynaklı yaptığım kuruntular mı ? Aman ne olacaksa olsun diyerek marşa basmak mı lazım ? Özellikle uzun yol tecrübesi olanların tavsiyeleri benim için daha önemli. Teşekkürler.
    genel olarak şehir içinde ne kadar becerikli isen, ne kadar iyi şöförsen uzun yolda da o kadar iyisin gibi düşünülebilir, fakat uzun yolda hangi extra zorluklarla karşılaşacaksın tam biliyor musun?
    mesela kulak tıkacı kullanmıyorsan özellikle rüzgar sesinin baş ağrıtması, yorgunluk katması,
    boğuşurken gayet yorulacağın sağdan soldan rüzgarlar,
    yağmur-çamur-kar
    bozuk yollar
    üşüme ve vücud sıcaklığının düşmesi
    gövde kaslarının yorulması
    titreşimden kol bacakların uyuşması
    uzun süre oturmaktan kıç bölgesinde ağrı
    vucudun çeşitli yerlerinde dolaşım yavaşlaması ve çeşitli etkileri
    farkında olmadan bol efor sarfedeceğin için şekerinin normalin altına inebilmesi
    bunlara ek ummadık süprizler...

    eğer yol düz ise (virajları az ise) ve yeterli hazılıklarla 1200 kmyi 3 güne rahatça yapabileceğini düşünüyorum, yok ben 2 güne yapacağım diyorsan olay fiziksel dayanıklılığı zorlamaya giriyor. tecrube yetersizse ve üstüne fiziksel olarak zorlama işin içine girerse kötü şeyler yaşanabilir. otobüs şöförlerini tecrubelerine veya molalarına bakılmaksızın, günde max 8 araç kullanabiliyorlar.

  12. #32
    hknzrdm - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Ekim 2016
    Şehir
    Antalya <-> İstanbul
    Motosikleti
    Honda NT700V Deauville
    Gidilir, tabii senin kondisyonunun iyi olması şartıyla.

    Titreşiminden böbrek taşı düşürürsün dedikleri KTM Duke 390 ile toplam 11 saatte İstanbul - Antalya yapmış birisi olara söyleyeceğim.

    Motoru fazla yükleme.
    Lastik bakım kiti al.
    80-90 dakikada bir 10 ile 30 dakika (bileğin ve açlık durumun ile orantılı) arası değişen molalar ver.
    Hızlı trafik akan yolları fazla tercih etme.
    Yolculuktan bir hafta önce 150-200 km bir parkur giderek kendini sına.
    Güzergahın çıktısını kağıt üstünde al. Cep telefonu çekmeyebilir, bozulabilir, işini sağlama al.
    Yorulduğun anda dinlen, uykun bastırdıysa uyu. Gerekirse bir gün geç git, ama sağlam git.
    sheriff87 bunu beğendi.

  13. #33

    Üyelik
    18 Mart 2017
    Spacy Alpha ile bir günde 597 km yaptım. Havanın sıcak olması hariç genel anlamda oldukça iyiydim. 70-90 km/h bandında seyrettim. Hava şartları uygun, gittiğin güzergah zevkli ise yol da zevkli oluyor.

  14. #34
    Metehan07-70 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Mart 2016
    Şehir
    Antalya
    800 km az değil, fakat öyle abartılacak bir mesafede değil, ama en önemlisi uygun motosikletle bu yolu katetmek. O motorla o yolu o kadar zamanda (ki zaten zor o sürede) katettikten sonra yeni bir popo ihtiyacı duyabilirsin.

  15. #35

    Üyelik
    30 Mart 2014
    Şehir
    Mardin
    Motosikleti
    Mondial cup, Pulsar 200 NS, Dominar, Honda NC750 S
    Azıcık kondisyon varsa yapılır, yaptım oldu. 900 km yaptım ben tek günde kaç saat tuttuğunu bilmiyorum çünkü gezerek yaptım o yolu. Sabah 9-9buçuk gibi kapadokyadan çıkıp Adana yolundaki Gülek Kalesine takılmıştım baya. Saat 14 civarları halen Adanada olduğumu hatırlıyorum. Toplam 900 km yol yapıp gece eve vardığımda saat 23 civarıydı. Bunu Pulsarla yaptım tabi, rahat ve daha güçlü bir motorla çok daha kolay yapılır.
    Sonuçta hepimiz ölecez...!

  16. #36
    Pisman - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Mart 2008
    Şehir
    Çanakkale
    Motosikleti
    Pulsar 200NS
    ne gerek var?

  17. #37
    Machair - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Mart 2014
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Honda VFR 800X 2018
    Baştaki yazıların bir kısmını okudum sonrası zor geldi direk cevaba girişiyorum.

    25 Haziran sabah 05:20 de İzmir Üçkyular Shell benzin istasyonundan yola çıktım. Bildiğimiz yoldan Osmangazi Köprüsü'ne gelip oradan TEM'e bağlandım. Ankara üzerinden Adana'ya inip otobana girdim ve sürüşümü Urfa Birecik'te bitirdim. 1621 km yolu 19 saat 45 dakikada tamamladım. Toplam 4,5 saat mola vermişim. 15 saat kadar motor kullanarak geçmiş. Ortalama hızım genelde 80, sürüş süresi için 105 çıkıyor. Ama ben çevre yollarında 100, otoyollarda 130 altına inmeden devam ettim. Dileğim daha rahat bir sele ve daha hafif bir motor olurdu. Motorda 3lü çanta seti, takım taklavat ve kamp malzemeleri vardı. (Iron Butt evraklarımı gönderdim sonuç bekliyorum)

    Dönüşte Antep'ten yola çıkıp Mersin'e gittim. 6 saat rahat rahat sürüyor. Yol düz. Bir sonraki gün Mersin'den Antalya'ya gittim. 300 km yol 6 saat sürdü. Çünkü sürekli iniş çıkış ve durmadan viraj. Güvenli ortalama hızın 50 km/h olabilir bu yolda. O motor ile 10 saatte bitirmen biraz zor olacaktır. Tahminimce molalar ile 13-14 saat sürer. Kıyıdan da içeriden de çok değişmez diye düşünüyorum.

    Ama ben yapılabilir olduğuna inanıyorum. Kendimi düşünerek.
    enlighteray bunu beğendi.
    CRF 250L 11000 Km, GW 250 12000 Km, XT 660Z 39000 Km, VFR 800X 6000 km

  18. #38

    Üyelik
    03 Ekim 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha Xmax 250 Ironmax 2019
    3 ay sonra demişsin, yani Kasım ayı bu yolculuk. Uzun yol tecrübesi olmayan biri için fazla macera olur. Soğuk ve yağışlı hava olması muhtemel. Bence Eylül bitmeden olabilir, o da sık sık mola vererek veya konaklamalı.

  19. #39

    Üyelik
    07 Ekim 2014
    Şehir
    Gebze
    Lastiklerle ilgili sıkıntı yaşadın mı ? Lastik patlamasına karşı ne gibi önlemler alıyorsun ?

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 15:28 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:25 ----------

    Alıntı Machair adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Baştaki yazıların bir kısmını okudum sonrası zor geldi direk cevaba girişiyorum.

    25 Haziran sabah 05:20 de İzmir Üçkyular Shell benzin istasyonundan yola çıktım. Bildiğimiz yoldan Osmangazi Köprüsü'ne gelip oradan TEM'e bağlandım. Ankara üzerinden Adana'ya inip otobana girdim ve sürüşümü Urfa Birecik'te bitirdim. 1621 km yolu 19 saat 45 dakikada tamamladım. Toplam 4,5 saat mola vermişim. 15 saat kadar motor kullanarak geçmiş. Ortalama hızım genelde 80, sürüş süresi için 105 çıkıyor. Ama ben çevre yollarında 100, otoyollarda 130 altına inmeden devam ettim. Dileğim daha rahat bir sele ve daha hafif bir motor olurdu. Motorda 3lü çanta seti, takım taklavat ve kamp malzemeleri vardı. (Iron Butt evraklarımı gönderdim sonuç bekliyorum)

    Dönüşte Antep'ten yola çıkıp Mersin'e gittim. 6 saat rahat rahat sürüyor. Yol düz. Bir sonraki gün Mersin'den Antalya'ya gittim. 300 km yol 6 saat sürdü. Çünkü sürekli iniş çıkış ve durmadan viraj. Güvenli ortalama hızın 50 km/h olabilir bu yolda. O motor ile 10 saatte bitirmen biraz zor olacaktır. Tahminimce molalar ile 13-14 saat sürer. Kıyıdan da içeriden de çok değişmez diye düşünüyorum.

    Ama ben yapılabilir olduğuna inanıyorum. Kendimi düşünerek.
    Lastiklerle ilgili sıkıntı yaşadın mı ? Lastik patlamasına karşı ne gibi önlemler alıyorsun ?

  20. #40
    Machair - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Mart 2014
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Honda VFR 800X 2018
    Tel jant olduğu için haliyle şambrelli lastik. Yanıma ön ve arka yedek iç lastik almıştım. Motor 20k lerde iken arkadaşım lastikler çatlamaya başlamış diye uyarmıştı. 26k de servise girdiğimde usta da çatlaklar çok fazla diye uyardı. Değiştirmek için lastikçiye gittiğimde bana normal şartlarda lastiğin ömrünün 15k olduğunu nasıl 26k yaptığıma hayret ettiğini söyledi. Lastiğin dişleri azalmış olsa da kauçuk olarak hala esnek bu yolu yapar dedi. Yol öncesi OMM kapalı alan eğitimine katıldım. Orada lastikler iyi performans verince değiştirmek vazgeçtim bütçe için. Yolun son kesimi otobanda 150 üstü gittim. Ertesi sabah motorda göz ile kontrol yaparken lastiğin kaplamasından bir baklanın kopmuş olduğunu gördük. Karkas üzerinde gelmişim. Sonrasında ise asıl büyük sıkıntı oldu. Güneydoğu ve Doğu Anadolu da bu ölçüde lastik yok. Sağ olsun Karayol Lastik Antalya Uğur Abi otobüse çıkma lastik verdi de onu takarak Antalya'ya kadar gittim. Ben gidene kadar istediğim lastiği getirdi ve orada taktık. Ama lastik için Antep'te fazladan 1 gün kaldım.

    Gezilerim ve lastik ile ilgili resimler instagram: machairodon


2. sayfa BirinciBirinci 123 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)