1000 km re ve uzeri rahat yapiyorum ama motosikletine gøre degisir.
1000 km re ve uzeri rahat yapiyorum ama motosikletine gøre degisir.
Mersin yolunu kullanmayı düşünmezsen belki sıkıntı çekmezsin..
Sevgili kardeşim yanlış anlamadıysam 10,5 saatte bitirmeyi planlıyorsun ancak o sürede bitirmek için molaları çıktığımızda GPS ölçümü ile 110 km ortalama hız ile gitmelisin ki bu kadranda 120 - 125 km ye denk gelir. Bu hız senin motorunun kapasitesinin sınırına çok yakındır ve 10,5 saat boyunca sürdürülmesi kesinlikle güvenli değildir. Touring bir motor ile keyifle ve güvenle aynı sürede yapılabilecek bir seyahat senin motorun ile oldukça riskli olabilir. Ortalama hızı motoruna uygun seviyelere düşürürsen süre 14-15 saatlere uzayacaktır. Bu kadar uzun süreler ile motosiklet kullanmak dikkat dağınıklığı ve aşırı yorgunluğa sebep olur , kesinlikle tavsiye etmem.
Sevgilerimle
550 km gittim en fazla ve nakavt
Elde olan motorunla gidersen 2 gün kendine gelemessin diye tahmin ediyorum )
2 ye böl yolu hiç gerek yok böyle maceralara
Senin dayanınıklığın ve motorsikletin bakımlarına baglı bir durum. Diyarbakırdan Antalyaya gittim bende 145 cc kuba pars ile indigimde hala yorgun değildim, motorsiklet sevgisinden herhalde.
Alanyadan çıktıktan sonra virajlara dikkat et.
Yol kenarında Muz satan yerler var ormanlık alanda ihtiyaçlarını karşılarsın
Yamaha r1 ile bir günde 500 küsur km yaptım.çok rahat 1000 km bile yaparım.o kadar uzun yola gitmek nasip olmadı.ama arada bir durup ayakta dolanmak gerekiyo bi kaç dakika
Neden 10 beygirlik motordan sonra 100 beygire geçmek isteriz? Neden 100 km'lik sürüşten sonra 1000 km'lik sürüş yapmak isteriz? Öyle santim santim artırmaya elbette gerek yok ama arada bir 40-50 beygirlik bir motor sürsek veya 400-500 km'lik bir sürüş tecrübe etsek, bunlarla nasıl baş edebildiğimizi görsek, ondan sonra daha büyük sıçramalara doğru adım atsak...
istanbul mersin arasi sabah 5 te ciktim aksama evdeydim. gsr600 ile oldukca konforluydu. ama yapilan km den cok kimi rotalarda guzegah yapisi da onemli. mesela mersin-antalya yolu 300-500 km civari ama 10 saat suruyor. ben 7 saat araliksiz surdugumu bilirim. arazide 4 saat araliksiz ofroad yap.ak zorunda kalisim belki 2000km ye bedeldi.
Arkadaşlar, uzun yol tecrübe işi midir ? Benim de birkaç gün içinde 1200 km'lik bir uzun yol düşüncem vardı. Şimdiyse böyle bir macera için çok mu erken diyorum. Motosiklet tecrübem toplamda 5000 km değil. Bu yolculukta tek başıma olacağım. Motorum Yamaha Tenere iç lastikli bir model yani patlama durumunda yolda kalacağım. Bir de aşırı sıcaklarda sürüş nasıl olacak diye düşünüyorum. Bütün bunlar beni korkutuyor ve acaba diyorum. Yoksa bunlar tecrübesiz olmamdan kaynaklı yaptığım kuruntular mı ? Aman ne olacaksa olsun diyerek marşa basmak mı lazım ? Özellikle uzun yol tecrübesi olanların tavsiyeleri benim için daha önemli. Teşekkürler.
motorun selesine ek olarak bir minder ayarlayacağım, tekerlekli sandalye satan medikalcilere bunu danışacağım onlar uygun bir minder önerir sanıyorum.
motorun arka dişli 40 idi, 32 yaptım en son viteste 120-130la titreme hemen hemen olmadan gidiyorum. bir önceki gün akşam 9 da yatıp sabah 5 gibi yola çıkarım tahminen.
antalya mersin yolu otobüsle bile işkence. konya yolundan gideceğim.
hocam bildiğim kadarıyla uzun çalışma saatleri olan ve sık sık enerji içeceği içenlerde kalp krizi gibi şeyler olabiliyor, ayda bir içen ve fiziksel efor sarfetmeyen genç kişiler için risk çok düşük. muhtemelen ilk 600 km falan hiçbir uyarıcı almam, sonra yorgunluk vs çok olursa mola verir içerim.
kabaca 60 km hızı geçtiğim her uzun yolda kulaklık takarım, çok kmye gerek yok bazen 15-20 kmde bile ses baş ağrısı yapıyor.
tabi ki konya üzerinden gideceğim, aklımı peynir ekmekle yemedim :D
yok hocam google yolu 10.30 saat gösteriyor, ben yolu bile bilmiyorum, bu motorla uygun yerlerde basabildiğim kadar basıp mola vslerle 13-18 saat arası alabileceğimi tahmin ediyorum.
keyfine düşkün bir adam olarak değil 1000 km, 100 km bile yapmak istemem. fakat otobüs yolculuğundan nefret ediyorum, mide bulantısı vb sorunlar yaşıyorum. 2-3 saat üstü otobüs yolculukları birer çile. kendi kullandığım otomobil-motosiklette bu sorunlar olmuyor.
genel olarak şehir içinde ne kadar becerikli isen, ne kadar iyi şöförsen uzun yolda da o kadar iyisin gibi düşünülebilir, fakat uzun yolda hangi extra zorluklarla karşılaşacaksın tam biliyor musun?
mesela kulak tıkacı kullanmıyorsan özellikle rüzgar sesinin baş ağrıtması, yorgunluk katması,
boğuşurken gayet yorulacağın sağdan soldan rüzgarlar,
yağmur-çamur-kar
bozuk yollar
üşüme ve vücud sıcaklığının düşmesi
gövde kaslarının yorulması
titreşimden kol bacakların uyuşması
uzun süre oturmaktan kıç bölgesinde ağrı
vucudun çeşitli yerlerinde dolaşım yavaşlaması ve çeşitli etkileri
farkında olmadan bol efor sarfedeceğin için şekerinin normalin altına inebilmesi
bunlara ek ummadık süprizler...
eğer yol düz ise (virajları az ise) ve yeterli hazılıklarla 1200 kmyi 3 güne rahatça yapabileceğini düşünüyorum, yok ben 2 güne yapacağım diyorsan olay fiziksel dayanıklılığı zorlamaya giriyor. tecrube yetersizse ve üstüne fiziksel olarak zorlama işin içine girerse kötü şeyler yaşanabilir. otobüs şöförlerini tecrubelerine veya molalarına bakılmaksızın, günde max 8 araç kullanabiliyorlar.
Gidilir, tabii senin kondisyonunun iyi olması şartıyla.
Titreşiminden böbrek taşı düşürürsün dedikleri KTM Duke 390 ile toplam 11 saatte İstanbul - Antalya yapmış birisi olara söyleyeceğim.
Motoru fazla yükleme.
Lastik bakım kiti al.
80-90 dakikada bir 10 ile 30 dakika (bileğin ve açlık durumun ile orantılı) arası değişen molalar ver.
Hızlı trafik akan yolları fazla tercih etme.
Yolculuktan bir hafta önce 150-200 km bir parkur giderek kendini sına.
Güzergahın çıktısını kağıt üstünde al. Cep telefonu çekmeyebilir, bozulabilir, işini sağlama al.
Yorulduğun anda dinlen, uykun bastırdıysa uyu. Gerekirse bir gün geç git, ama sağlam git.
Spacy Alpha ile bir günde 597 km yaptım. Havanın sıcak olması hariç genel anlamda oldukça iyiydim. 70-90 km/h bandında seyrettim. Hava şartları uygun, gittiğin güzergah zevkli ise yol da zevkli oluyor.
800 km az değil, fakat öyle abartılacak bir mesafede değil, ama en önemlisi uygun motosikletle bu yolu katetmek. O motorla o yolu o kadar zamanda (ki zaten zor o sürede) katettikten sonra yeni bir popo ihtiyacı duyabilirsin.
Azıcık kondisyon varsa yapılır, yaptım oldu. 900 km yaptım ben tek günde kaç saat tuttuğunu bilmiyorum çünkü gezerek yaptım o yolu. Sabah 9-9buçuk gibi kapadokyadan çıkıp Adana yolundaki Gülek Kalesine takılmıştım baya. Saat 14 civarları halen Adanada olduğumu hatırlıyorum. Toplam 900 km yol yapıp gece eve vardığımda saat 23 civarıydı. Bunu Pulsarla yaptım tabi, rahat ve daha güçlü bir motorla çok daha kolay yapılır.
Sonuçta hepimiz ölecez...!
Baştaki yazıların bir kısmını okudum sonrası zor geldi direk cevaba girişiyorum.
25 Haziran sabah 05:20 de İzmir Üçkyular Shell benzin istasyonundan yola çıktım. Bildiğimiz yoldan Osmangazi Köprüsü'ne gelip oradan TEM'e bağlandım. Ankara üzerinden Adana'ya inip otobana girdim ve sürüşümü Urfa Birecik'te bitirdim. 1621 km yolu 19 saat 45 dakikada tamamladım. Toplam 4,5 saat mola vermişim. 15 saat kadar motor kullanarak geçmiş. Ortalama hızım genelde 80, sürüş süresi için 105 çıkıyor. Ama ben çevre yollarında 100, otoyollarda 130 altına inmeden devam ettim. Dileğim daha rahat bir sele ve daha hafif bir motor olurdu. Motorda 3lü çanta seti, takım taklavat ve kamp malzemeleri vardı. (Iron Butt evraklarımı gönderdim sonuç bekliyorum)
Dönüşte Antep'ten yola çıkıp Mersin'e gittim. 6 saat rahat rahat sürüyor. Yol düz. Bir sonraki gün Mersin'den Antalya'ya gittim. 300 km yol 6 saat sürdü. Çünkü sürekli iniş çıkış ve durmadan viraj. Güvenli ortalama hızın 50 km/h olabilir bu yolda. O motor ile 10 saatte bitirmen biraz zor olacaktır. Tahminimce molalar ile 13-14 saat sürer. Kıyıdan da içeriden de çok değişmez diye düşünüyorum.
Ama ben yapılabilir olduğuna inanıyorum. Kendimi düşünerek.
CRF 250L 11000 Km, GW 250 12000 Km, XT 660Z 39000 Km, VFR 800X 6000 km
3 ay sonra demişsin, yani Kasım ayı bu yolculuk. Uzun yol tecrübesi olmayan biri için fazla macera olur. Soğuk ve yağışlı hava olması muhtemel. Bence Eylül bitmeden olabilir, o da sık sık mola vererek veya konaklamalı.
Lastiklerle ilgili sıkıntı yaşadın mı ? Lastik patlamasına karşı ne gibi önlemler alıyorsun ?
---------- Mesajlar birleştirildi - 15:28 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:25 ----------
Lastiklerle ilgili sıkıntı yaşadın mı ? Lastik patlamasına karşı ne gibi önlemler alıyorsun ?
Tel jant olduğu için haliyle şambrelli lastik. Yanıma ön ve arka yedek iç lastik almıştım. Motor 20k lerde iken arkadaşım lastikler çatlamaya başlamış diye uyarmıştı. 26k de servise girdiğimde usta da çatlaklar çok fazla diye uyardı. Değiştirmek için lastikçiye gittiğimde bana normal şartlarda lastiğin ömrünün 15k olduğunu nasıl 26k yaptığıma hayret ettiğini söyledi. Lastiğin dişleri azalmış olsa da kauçuk olarak hala esnek bu yolu yapar dedi. Yol öncesi OMM kapalı alan eğitimine katıldım. Orada lastikler iyi performans verince değiştirmek vazgeçtim bütçe için. Yolun son kesimi otobanda 150 üstü gittim. Ertesi sabah motorda göz ile kontrol yaparken lastiğin kaplamasından bir baklanın kopmuş olduğunu gördük. Karkas üzerinde gelmişim. Sonrasında ise asıl büyük sıkıntı oldu. Güneydoğu ve Doğu Anadolu da bu ölçüde lastik yok. Sağ olsun Karayol Lastik Antalya Uğur Abi otobüse çıkma lastik verdi de onu takarak Antalya'ya kadar gittim. Ben gidene kadar istediğim lastiği getirdi ve orada taktık. Ama lastik için Antep'te fazladan 1 gün kaldım.
Gezilerim ve lastik ile ilgili resimler instagram: machairodon
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)