Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
2. sayfa BirinciBirinci 12

Araba işletmek Vs 600cc+ motosiklet işletmek

    REKLAM ALANI
  1. #21
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    11 Kasım 2014
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    xmax_250 ABS 2015 + Sepetli 52 litre
    bende pcx 125 var gayet güzel fıtı fıtı bir motor


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22
    Romedon - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Temmuz 2015
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Kawasaki Ninja ZX-636,Bajaj PULSAR 200 RS
    Alıntı anılbel adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Aslan besleyen yemini düşünmez , süpersport kullanıcısı hele hiç düşünmez. Ayrıca siz sadece 636 nın masrafı olarak düşünmeyin , şehir içi kolaylık olsun diye kullandığınız pulsari da masrafa ekleyin...He , Pulsar bedavaya geldiyse o zaman başka. Araba ile yüksek CC motor masrafı kıyaslaması sizi ancak motordan soğutur .Benim 650 CC drag bile yılda benzin hariç 1500 TL civarı yiyor . Süpersport ?!? Düşünemiyorum bile
    yakıyor makıyor ama aşk yaşıyoruz resmen :D pulsarı elimden çıkartım çin cupa yönelerek masrafı azaltacağım.

  3. #23
    BerkB. - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Aralık 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha Thunderace YZF1000R
    Otomobilin modeline göre markasına göre ve ne denli sizin performanslı kullanıcağınıza göre değişir. Motosikletinizle eş değer performans muadili araçlar sanırım 911 carrera 2, 360modena, Gallardo gibi araçlardır. Bunların 1 yıllık masrafı sizin motorunuzdan 1 adet almaktadır.

  4. #24
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    28 Aralık 2016
    Motosikleti
    Honda Cbr250r--> Yamaha Yzf R25-->Honda CBR600f4i
    Bu hesaplamaya bende çok girdim. Benim görüşüm şöyle; 600cc üzeri makinalar şehir içinde sürekli oraya buraya haftanın her günü sürülcek makinalar değil. Hergün biniyorsanız kesinlikle düşük cc alınmalı. Ben haftada 2 gün stres atmak amaçlı bindiğimden 600cc kullanıyorum

  5. #25
    Romedon - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Temmuz 2015
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Kawasaki Ninja ZX-636,Bajaj PULSAR 200 RS
    Alıntı tuncel_85 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bu hesaplamaya bende çok girdim. Benim görüşüm şöyle; 600cc üzeri makinalar şehir içinde sürekli oraya buraya haftanın her günü sürülcek makinalar değil. Hergün biniyorsanız kesinlikle düşük cc alınmalı. Ben haftada 2 gün stres atmak amaçlı bindiğimden 600cc kullanıyorum
    kesinlikle öyle zaten bu yüzden haal satmadım pulsarı.Markete gitmeye motoru ısıtmaya değmiyor. Ufak bi motor olmalı

  6. #26
    K121L - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Ağustos 2015
    Uzun zamandan beri araba kullanmadığım için bir aptallık yapıp evin arabasını alıp yola koyuldum.İzmirin Alsancak trafiğindeyim yarım saatten beri.
    Bir daha arabanın anahtarını elime bile almam.
    Araba kesinlikle bir ulaşım aracı değildir.Tek işe yaradığı konu soğuk bir ortamda sigara içip Instagrama bakabiliyorsunuz.Bu aktiviteyi yapmak için boşuna para ödemenize gerek yok.

    Bence en mantıklı tercih 250cc tek silindir motosiklet.Bakım masrafları ucuz ,yedek parçası ucuz , gerekli torka ve güce sahip, 3-3.5 litre yakar daha ne olsun

  7. #27
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    31 Temmuz 2012
    Her türlü motosiklet işletmesi daha pahalıdır.Arabaya tüp taktır git.

  8. #28
    MeNGuC - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Mart 2011
    Şehir
    Dünya
    Motosikleti
    KYMCO SÜPER 8 Kara Şimşek :)
    Alıntı Metilen adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Açılın ben hem motosiklet hem de araba kullanıcısıyım

    2010 Mazda 6
    Benzin - 100 km/9 lt
    Son servis 60.000 km/500 TL
    MTV Yıllık - 1300 TL
    Kasko Yıllık - 1600 TL
    Yıllık Kullanım - 10.000 Km
    Bakım Aralığı - 10.000 Km Ya da Her yıl
    Lastik Fiyat - 4*400=1.600 Michelin CrossClimate
    Lastik Ömrü - Minimum 4 yıl

    2016 Yamaha MT-07
    Benzin - 100 km/4.5 lt
    Son servis 1.600 km/300 TL
    MTV Yıllık - 650 TL
    Kasko Yıllık - 1700 TL
    Yıllık Kullanım - 10.000 KM (Tahmini)
    Bakım Aralığı - 10.000 Km Ya da Her yıl
    Lastik Fiyat - Takım - 1.300 TL
    Lastik Ömrü - Maksimum 3 yıl.

    Not: Yukarıdaki bilgiler ortalama değerlerdir.

    bu veriler ışığında yakıtı göz önünde bulundurmadığınızda diğer maliyetler hemen hemen benzer. Tabi burada Mt-07 nin en cep dostu +600cc lik motor olduğunu Mazda 6 nında nispeten orta segmentte yer aldığını göz önünde bulundurmak gerek. Kıyaslama Clio ile Hasmet Bey in superduke ü arasında yapılsa otomobil, Mt-07 ile BMW 5.20 arasında yapılsa motosiklet daha uygun fiyat çıkaracaktır.
    Gardaş sen bildiğin devlete sgorta kasko şirketlerine çalışıyorsun devir tasarüf devri her zaman böyle akmaz

    Kendimce fakir teselisi
    CENNET UCUZ DEĞİL CEHENNEM LÜZUMSUZ DEĞİLDİR..

  9. #29
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Alıntı BerkB. adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Otomobilin modeline göre markasına göre ve ne denli sizin performanslı kullanıcağınıza göre değişir. Motosikletinizle eş değer performans muadili araçlar sanırım 911 carrera 2, 360modena, Gallardo gibi araçlardır. Bunların 1 yıllık masrafı sizin motorunuzdan 1 adet almaktadır.
    Modena için bir şey diyemeyeceğim ama 911 ve Gallardo, eğer yeni alındıysa, bakımları hiç te sık ve pahalı değil. (Bi arkadaşımın Gallardo'su vardı, sonra 911 Turbo aldı.) Gallardo zaten Audi. Ama yaşlı ikinci el ise o başka. Hele hele eski İtalyanlar çok kötüymüş.

  10. #30
    Metilen - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Ağustos 2016
    Şehir
    Denizli
    MeNGuC sonuna kadar haklısın. Keşke "çok yetkili birileri" de bunun farkına varsa da tek kişilik hayat için üç kişilik çalışmak zorunda kalmasak. Ulaşım lüks değil ihtiyaçtır en nihayetinde.

    Haşmet Bey örnekler Amerika'dan sanırım tok kapı sesli arabalar için bile ciddi bakım maliyetleri çıkıyor Türkiye'de. :/

  11. #31
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Alıntı Metilen adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    MeNGuC sonuna kadar haklısın. Keşke "çok yetkili birileri" de bunun farkına varsa da tek kişilik hayat için üç kişilik çalışmak zorunda kalmasak. Ulaşım lüks değil ihtiyaçtır en nihayetinde.

    Haşmet Bey örnekler Amerika'dan sanırım tok kapı sesli arabalar için bile ciddi bakım maliyetleri çıkıyor Türkiye'de. :/
    Evet. SDR ilk bakım $250 civarı. İkincisi $500-$600 civarı, 15000km'de.

  12. #32
    zekeriyaimam - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Mayıs 2016
    Şehir
    Gebze
    Motosikleti
    simson
    Yeni passsssatın 30bin bakımı 900 tl

  13. #33
    Ekarademir - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Kasım 2016
    Şehir
    Aksaray
    Motosikleti
    KTM 640 Adventure
    Alıntı Romedon adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Merhaba aklıma takılan bir şey var. Ben hayatımda hiç araba kllanmadım. Daha doğrusu kendime ait bi arabam olmasına rağmen hiç kullanmadım. Ailem kullanıyor. Birkaç ay önce Yeni kasa kawasaki ZX 636 aldım.Fazla yakması sebebi ve bakım masrafların ağır olduğu için genelde hafta sonları ve uzun gezilere çıkacağımda kullanıyorum. Şehir içi ufak tefek yerler ve işe git gellerde pulsar kullanıyorum. Merak ettiğim şey şu Atıyorum 45 bin liralık bi hundai accent veya fordun o civarlarındaki arabaları işletmek mi daha zor yoksa 600cc motosiklet işletmek mi? İşletmekten kastım yakıt miktarı parça fiyatı periyodik bakım ücreti. Bilmeyenler için ksıaca 636 nın parça fiyattını bakım ücretini yakıtını yazıyorum.

    Yakıt miktarı 100km/7-11 litre
    periyodik 6000 bakım ücreti: 470 tl
    hava filtresi 166,85 TL
    Konjektör:875 TL
    Benim kamyon var ekmek teknesi. Onla kıyas etmek lazım senin motoru.

    Sınıfının en az yakanı 15-16 litre yakıyor. Ben sürünce 13-14 yaktırıyorum.
    5000de yağ değişir. 100-150 civarı tutar. Ben 8-9 binde bakıma sokuyorum.
    Hava filtresi yok. Yağlı filtre. Paraya kıyıp yanık yağ değilde normal yağ koyarsam 10 lira filan.
    İster düşün... Kendini ister hayale kaptır...Uzar uzar, çünkü hiç sonu yoktur yolların.
    Bakarsın aldanmışsın, gördüğün bir seraptır. Sevimli bir hayale açılırken kolların.

  14. #34

    Üyelik
    11 Mart 2007
    Şehir
    iskenderun
    Arkadaşım soruna Cevap veriyorum: Benim Kia Sportage ile senin ZX636 işletme masrafları aşağı yukarı denkmiş, Hatta seninki biraz fazla gelebilir.
    Inanki ben de 4 silindir motorların masraflarını merak ediyordum.
    Motor dediğin tek silindir ve hava soğutmalı olmalıymış

  15. #35

    Üyelik
    07 Ekim 2014
    Şehir
    Gebze
    250 cc üzeri motosiklet sahibi olmak bu ülkede lüks maalesef.

  16. #36
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Arabanin yagini degistirmek cok kolay degil, ama motosikletin kolay. O acidan 4 silindir bir Honda'nin bakim maliyeti yok gibi bisey. Orijinal yag filtresi $10'dan ucuz, orijinal yag $30'dan ucuz. 8000km'de bir degisiyor, toplam $40. Evet lastik pahali, onu da uzun giden touring tipi bi lastik alirsaniz esnetmis olursunuz. Zincir cok sik degismiyor, hidrolik ve antifriz de oyle. Illa ki degistirmek gerekse zor da degil. Araba oyle degil ama. Krikoyla kaldirmadan, altina girmeden zor. Motosiklette hersey elinin altinda. Tek sorun subap ayari, onu da Japonlar cok istemiyor.


2. sayfa BirinciBirinci 12

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)