bende pcx 125 var gayet güzel fıtı fıtı bir motor
bende pcx 125 var gayet güzel fıtı fıtı bir motor
Otomobilin modeline göre markasına göre ve ne denli sizin performanslı kullanıcağınıza göre değişir. Motosikletinizle eş değer performans muadili araçlar sanırım 911 carrera 2, 360modena, Gallardo gibi araçlardır. Bunların 1 yıllık masrafı sizin motorunuzdan 1 adet almaktadır.
Bu hesaplamaya bende çok girdim. Benim görüşüm şöyle; 600cc üzeri makinalar şehir içinde sürekli oraya buraya haftanın her günü sürülcek makinalar değil. Hergün biniyorsanız kesinlikle düşük cc alınmalı. Ben haftada 2 gün stres atmak amaçlı bindiğimden 600cc kullanıyorum
Uzun zamandan beri araba kullanmadığım için bir aptallık yapıp evin arabasını alıp yola koyuldum.İzmirin Alsancak trafiğindeyim yarım saatten beri.
Bir daha arabanın anahtarını elime bile almam.
Araba kesinlikle bir ulaşım aracı değildir.Tek işe yaradığı konu soğuk bir ortamda sigara içip Instagrama bakabiliyorsunuz.Bu aktiviteyi yapmak için boşuna para ödemenize gerek yok.
Bence en mantıklı tercih 250cc tek silindir motosiklet.Bakım masrafları ucuz ,yedek parçası ucuz , gerekli torka ve güce sahip, 3-3.5 litre yakar daha ne olsun
Her türlü motosiklet işletmesi daha pahalıdır.Arabaya tüp taktır git.
MeNGuC sonuna kadar haklısın. Keşke "çok yetkili birileri" de bunun farkına varsa da tek kişilik hayat için üç kişilik çalışmak zorunda kalmasak. Ulaşım lüks değil ihtiyaçtır en nihayetinde.
Haşmet Bey örnekler Amerika'dan sanırım tok kapı sesli arabalar için bile ciddi bakım maliyetleri çıkıyor Türkiye'de. :/
Benim kamyon var ekmek teknesi. Onla kıyas etmek lazım senin motoru.
Sınıfının en az yakanı 15-16 litre yakıyor. Ben sürünce 13-14 yaktırıyorum.
5000de yağ değişir. 100-150 civarı tutar. Ben 8-9 binde bakıma sokuyorum.
Hava filtresi yok. Yağlı filtre. Paraya kıyıp yanık yağ değilde normal yağ koyarsam 10 lira filan.
İster düşün... Kendini ister hayale kaptır...Uzar uzar, çünkü hiç sonu yoktur yolların.
Bakarsın aldanmışsın, gördüğün bir seraptır. Sevimli bir hayale açılırken kolların.
Arkadaşım soruna Cevap veriyorum: Benim Kia Sportage ile senin ZX636 işletme masrafları aşağı yukarı denkmiş, Hatta seninki biraz fazla gelebilir.
Inanki ben de 4 silindir motorların masraflarını merak ediyordum.
Motor dediğin tek silindir ve hava soğutmalı olmalıymış
250 cc üzeri motosiklet sahibi olmak bu ülkede lüks maalesef.
Arabanin yagini degistirmek cok kolay degil, ama motosikletin kolay. O acidan 4 silindir bir Honda'nin bakim maliyeti yok gibi bisey. Orijinal yag filtresi $10'dan ucuz, orijinal yag $30'dan ucuz. 8000km'de bir degisiyor, toplam $40. Evet lastik pahali, onu da uzun giden touring tipi bi lastik alirsaniz esnetmis olursunuz. Zincir cok sik degismiyor, hidrolik ve antifriz de oyle. Illa ki degistirmek gerekse zor da degil. Araba oyle degil ama. Krikoyla kaldirmadan, altina girmeden zor. Motosiklette hersey elinin altinda. Tek sorun subap ayari, onu da Japonlar cok istemiyor.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)