Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

ön far motorun gücünden ne kadar yer?

    REKLAM ALANI
  1. #1
    enlighteray - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Mayıs 2015
    Şehir
    antalya
    Motosikleti
    Hero Karizma R (2016)
    eski 100 cc commuterde, düşük devirlerde far açınca güç biraz düşüyordu,şimdi 220 cc motorumun farı hep açık. acaba fara bir anahtar taktırsam gündüz far kapalı iken azıcık hissedilebilir güç artışı elde edebilir miyim?
    bu konuda bilgisi olan var mı?


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    simurgg - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Şubat 2016
    Şehir
    Istanbul
    Motosikleti
    Yamaha MT-07
    Alıntı enlighteray adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    eski 100 cc commuterde, düşük devirlerde far açınca güç biraz düşüyordu,şimdi 220 cc motorumun farı hep açık. acaba fara bir anahtar taktırsam gündüz far kapalı iken azıcık hissedilebilir güç artışı elde edebilir miyim?
    bu konuda bilgisi olan var mı?
    Far 55 watt filan olsa beygir gucu cinsinden 0.07 hp ediyor (yanilmiyorsam). Verim, kayip vs. isin icine katsan 0.1 hp eder ki ihmal edilebilir bir deger bence. 1 - 2 kilo zayiflasan daha cok etkisi olur

    Ayrica gunduz yanan farlarin guvenlige etkisinin cok onemli oldugunu dusunuyorum, yuzde 10 bile etkilese kapatmazdim.
    enlighteray bunu beğendi.

  3. #3
    Hedef_Turan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Ağustos 2011
    Şehir
    Türkiye
    Motosikleti
    Rx3i Evo
    Edemezsin.
    (1996) Coba 175 > (2007) Yuki YK250 > (2013) Hyosung GT250R > (2014) Yamaha XJ6 Diversion F > (2014) Yamaha YZF R1 > (2015) Mondial Drift 125 > (2016) Mondial Cup 100 > (2016) Mondial RX3İ EVO

  4. #4
    enlighteray - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Mayıs 2015
    Şehir
    antalya
    Motosikleti
    Hero Karizma R (2016)
    Alıntı simurgg adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Far 55 watt filan olsa beygir gucu cinsinden 0.07 hp ediyor (yanilmiyorsam). Verim, kayip vs. isin icine katsan 0.1 hp eder ki ihmal edilebilir bir deger bence. 1 - 2 kilo zayiflasan daha cok etkisi olur
    Ayrica gunduz yanan farlarin guvenlige etkisinin cok onemli oldugunu dusunuyorum, yuzde 10 bile etkilese kapatmazdim.
    hesap olarak doğru, beygir gücü olarak yok hükmünde ama kafamda 2 yeni soru oluştu,
    1.si arabalarda klima açınca preformans düşüşü ve benzin artışı oluyor araba kliması 2000 watt olsa 2.6 beygir etmesi ve hissedilmemesi lazım, güç düşüşü sebebi ne olabilir?
    2. eski motorda farı açınca azıcık çekişten düşmenin sebebi ne?

    arabayla ilgili şeyle bir yazı buldum yazıda altarnatörün yüzde 50 gibi verimle çalıştığı ve 50 watt için 100 watt yediği yazıyor ama hesap olarak onlar da yok hükmünde.
    http://wowturkey.com/forum/viewtopic.php?t=107509
    fazil bunu beğendi.

  5. #5
    UNdocab - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Mart 2011
    Motosikleti
    Hyosung GT650, RT125
    Alıntı enlighteray adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    hesap olarak doğru, beygir gücü olarak yok hükmünde ama kafamda 2 yeni soru oluştu,
    1.si arabalarda klima açınca preformans düşüşü ve benzin artışı oluyor araba kliması 2000 watt olsa 2.6 beygir etmesi ve hissedilmemesi lazım, güç düşüşü sebebi ne olabilir?
    2. eski motorda farı açınca azıcık çekişten düşmenin sebebi ne?

    arabayla ilgili şeyle bir yazı buldum yazıda altarnatörün yüzde 50 gibi verimle çalıştığı ve 50 watt için 100 watt yediği yazıyor ama hesap olarak onlar da yok hükmünde.
    http://wowturkey.com/forum/viewtopic.php?t=107509
    Mesele elektirik değil. Klimanın benzinle çalışması. Çoğu ucuz aracın klima için ayrı benzin pompası kullanmaması sebebi ile motora giden benzinin bir kısmının klimaya gitmesi sonucu motora giden benzinin azalması.

    Araçlarda elektirik motordan alınmaz. Motordan üretilir ama aküden alınır. Elektiriği araç sadece aküden alır

  6. #6
    enlighteray - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Mayıs 2015
    Şehir
    antalya
    Motosikleti
    Hero Karizma R (2016)
    ek olarak şu linkte haklaşık 1 beygir tüketen alternatörü çıkarıp arabayla test etmişler, yakıtta yüzde 10 azalma olmuş. sonuçlar aşırı bir acayip. bir mühendis olsa da anlatsa...
    http://www.metrompg.com/posts/alternator-optional.htm

  7. #7
    Halit_79 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Haziran 2015
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Mondial 150 Mash
    Konuyla ilgili bir fikrim yok fakat öyle birşey olsa dahi bırak motorun çekişi düşsün önemli değil. Far açık iken farkındalığın iki kat artıyor, farımı açmazsam kendimi diken üstünde hissediyorum.

  8. #8
    simurgg - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Şubat 2016
    Şehir
    Istanbul
    Motosikleti
    Yamaha MT-07
    Alıntı enlighteray adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ek olarak şu linkte haklaşık 1 beygir tüketen alternatörü çıkarıp arabayla test etmişler, yakıtta yüzde 10 azalma olmuş. sonuçlar aşırı bir acayip. bir mühendis olsa da anlatsa...
    http://www.metrompg.com/posts/alternator-optional.htm
    Simdi araba ya da motosiklet 90bg diye her an 90 bg uretiyor diye bir sey yok. Yakit olcumu 90 km/s sabit hizda yapiliyor diyelim. Bu hizda motorun sadece ruzgar direnci ve surtunme vb. kuvvetleri yenmesi yetiyor. Yani (atiyorum) 15 bg uretiyor. Iste bu durumda klimanin (ya da alternatorun) etkisi tuketimi etkileyecektir.


    Not: Klimaya benzin gitmesi gibi bir durum asla yok.

  9. #9
    shooter1 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2013
    Şehir
    Manisa
    Alıntı enlighteray adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    hesap olarak doğru, beygir gücü olarak yok hükmünde ama kafamda 2 yeni soru oluştu,
    1.si arabalarda klima açınca preformans düşüşü ve benzin artışı oluyor araba kliması 2000 watt olsa 2.6 beygir etmesi ve hissedilmemesi lazım, güç düşüşü sebebi ne olabilir?
    far ile bunu nasıl birbirine bağlayacaksın akıl sır ermiyor
    klima arabalarda nasıl konumlandırıldığına ve çalışma düzenine bak bir de motosiklet ön farının çalışma sistemine bak ikisi apayrı dünya

  10. #10
    Romedon - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Temmuz 2015
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Kawasaki Ninja ZX-636,Bajaj PULSAR 200 RS
    farla motor bloğunun ne alakası var yav?

  11. #11

    Üyelik
    11 Eylül 2012
    Şehir
    Türkiye
    Motosikleti
    Yamaha X-Max 250
    Alıntı UNdocab adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Mesele elektirik değil. Klimanın benzinle çalışması. Çoğu ucuz aracın klima için ayrı benzin pompası kullanmaması sebebi ile motora giden benzinin bir kısmının klimaya gitmesi sonucu motora giden benzinin azalması.
    Hayatımda ilk defa böyle bir şey duyuyorum, hangi araçmış bu benzinle çalışan klima kullanan , söyleseniz de bilgimiz artsa !

  12. #12

    Üyelik
    13 Eylül 2016
    "düşük devirlerde far açınca güç biraz düşüyordu"
    kelebek etkisi

    alternatör vasat, devir vasat, akü vasat olunca; far ateşleme kalitesini de etkiliyor ...

    yeni (pcx, medley) modellerde, tek dinamo
    gerektiğinde marş(en fazla güç gerektiren görevi). gerektiğinde şarj görevini rahatça yapıyor.
    motorla teması da verimsiz(kayış) bir bağlantı değil

    sonuç da: ne farın güce etkisini, nede gazın aydınlatmaya etkisini fark etmiyosun
    Kızıl pars bunu beğendi.

  13. #13
    enlighteray - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Mayıs 2015
    Şehir
    antalya
    Motosikleti
    Hero Karizma R (2016)
    biraz araştırma sonucu
    öncelikle klimalar genelde aracın krankına bağlı extra alternator kullanıyormuş

    elektrik ve güç ile ilgili
    kalifornia enerji komisyonu arabalarda farların yüzde 1 civarında yakıt tükettiğini yazmış,
    http://www.energy.ca.gov/2005publications/CEC-600-2005-024/addendum_individual_files/CEC-600-2005-024-AD-1G.pdf

    araca ne kadar elektrik yüklemesi olursa alternatörü döndürmek o kadar zorlaşıyormuş,
    https://skeptics.stackexchange.com/questions/20400/is-a-cars-fuel-consumption-increased-when-the-headlights-are-on

    şurada elemanlar tüm elektrik aksamı, radyo-korna-uzunlar açıkken beygir gücü ve torkta yüzde 2 düşüş bulmuşlar,
    http://www.superstreetonline.com/how-to/interior-electrical/impp-1008-do-electrical-system-decrease-power-fact-fiction/

    motorun ön farı 35 watt, kapatılırsa tahminen tüm devirlerde 0.1 beygir ve 0.1 nm tork kazancı falan olacak. pek bişey değilmiş
    Kızıl pars bunu beğendi.

  14. #14
    Kızıl pars - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Ekim 2016
    Şehir
    Londra
    Motosikleti
    Bisiklet
    alternatör vasat, devir vasat, akü vasat olunca; far ateşleme kalitesini de etkiliyor ...
    Arkadaşın bahsettiği etki eski motorlarda da arabalarda da oluyordu, farı açınca motordan gelen ses biraz değişirdi.
    Muhtemelen bu kelebek etkisi yüzündendi.

    Yeni arabalarda da motorlarda da o durum yok.
    Hamdım, piştim, hala hamım.

  15. #15
    shooter1 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2013
    Şehir
    Manisa
    Alıntı drtayfun adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hayatımda ilk defa böyle bir şey duyuyorum, hangi araçmış bu benzinle çalışan klima kullanan , söyleseniz de bilgimiz artsa !
    klima kompresörü kayış vasıtasıyla kranktan güç çektiği için demek istedi galiba

  16. #16

    Üyelik
    24 Kasım 2015
    Şehir
    istanbul
    Bu sayfada farın motor gücüne etkisi mi tartışılıyor yoksa ben mi yanlış okuyorum.
    Arkadaşlar far enerjisi ile motor enerjisinin ne bağlantısı var, farklı bobinlerden enerji üretilmektedir. Ha bilmediğimiz birşey var ise söyleyin bizde bilelim.

  17. #17
    simurgg - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Şubat 2016
    Şehir
    Istanbul
    Motosikleti
    Yamaha MT-07
    Alıntı medusa_0302 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bu sayfada farın motor gücüne etkisi mi tartışılıyor yoksa ben mi yanlış okuyorum.
    Arkadaşlar far enerjisi ile motor enerjisinin ne bağlantısı var, farklı bobinlerden enerji üretilmektedir. Ha bilmediğimiz birşey var ise söyleyin bizde bilelim.


    Bilmedigin enerjilerini nereden cekerlerse ceksinler, hepsinin kaynaginin aractaki yakit olmasi, o yakitin enerjiye donusmesinin tek yolunun icten yanmali motorda yakilmasi olmasi. Yani o far 35 watt enerji harciyorsa o enerji yakitin yakilmasindan elde ediliyor ve bu sebepten aracin gucunden (az ya da cok) yiyor.

    Nasil yiyor?

    Yukarida da yazildigi gibi farlari acinca aku bosalmaya basliyor. Akuyu doldurma gorevi olan ve motor tarafindan dondurulen alternatorun donusu zorlasiyor (cunku akim basiyor) bu zorlanma da motorda guc dususu seklinde gozlemleniyor (az ya da cok).
    fazil ve killingroad bunu beğendiler.

  18. #18
    Hedef_Turan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Ağustos 2011
    Şehir
    Türkiye
    Motosikleti
    Rx3i Evo
    Far, sinyaller, stop çıkarılır, koltuk yerine minder koyulur varsa ayak marşı, artçı ayaklığı vs. Gereksiz olan yükler atılır ardından motor deniz seviyesinde yani motorun zengin karışımı en iyi dengeleyeceği rakımda sürülür. Mümkünse hava akımının karşıdan değil arkadan estiği bir rota seçilirse tadıdan yenmez.
    (1996) Coba 175 > (2007) Yuki YK250 > (2013) Hyosung GT250R > (2014) Yamaha XJ6 Diversion F > (2014) Yamaha YZF R1 > (2015) Mondial Drift 125 > (2016) Mondial Cup 100 > (2016) Mondial RX3İ EVO

  19. #19
    weirdo1 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Haziran 2015
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Honda pcx125
    Alıntı UNdocab adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Mesele elektirik değil. Klimanın benzinle çalışması. Çoğu ucuz aracın klima için ayrı benzin pompası kullanmaması sebebi ile motora giden benzinin bir kısmının klimaya gitmesi sonucu motora giden benzinin azalması.

    Araçlarda elektirik motordan alınmaz. Motordan üretilir ama aküden alınır. Elektiriği araç sadece aküden alır
    Klimanin benzinle calistigini ilk defa duydum. Yanlisiniz var bence, klima gucunu trigerden alir.

  20. #20
    hardy1234 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Mayıs 2017
    Alıntı UNdocab adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Mesele elektirik değil. Klimanın benzinle çalışması. Çoğu ucuz aracın klima için ayrı benzin pompası kullanmaması sebebi ile motora giden benzinin bir kısmının klimaya gitmesi sonucu motora giden benzinin azalması.


    Araçlarda elektirik motordan alınmaz. Motordan üretilir ama aküden alınır. Elektiriği araç sadece aküden alır

    Bilmiyorsanız sallamayın lütfen


1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)