ön far motorun gücünden ne kadar yer?
Reklamlar
-
08 Ağustos 2017, 12:57
#1
eski 100 cc commuterde, düşük devirlerde far açınca güç biraz düşüyordu,şimdi 220 cc motorumun farı hep açık. acaba fara bir anahtar taktırsam gündüz far kapalı iken azıcık hissedilebilir güç artışı elde edebilir miyim?
bu konuda bilgisi olan var mı?
Reklamlar
-
08 Ağustos 2017, 13:13
#2
enlighteray adlı üyeden alıntı
eski 100 cc commuterde, düşük devirlerde far açınca güç biraz düşüyordu,şimdi 220 cc motorumun farı hep açık. acaba fara bir anahtar taktırsam gündüz far kapalı iken azıcık hissedilebilir güç artışı elde edebilir miyim?
bu konuda bilgisi olan var mı?
Far 55 watt filan olsa beygir gucu cinsinden 0.07 hp ediyor (yanilmiyorsam). Verim, kayip vs. isin icine katsan 0.1 hp eder ki ihmal edilebilir bir deger bence. 1 - 2 kilo zayiflasan daha cok etkisi olur
Ayrica gunduz yanan farlarin guvenlige etkisinin cok onemli oldugunu dusunuyorum, yuzde 10 bile etkilese kapatmazdim.
-
08 Ağustos 2017, 13:13
#3
(1996) Coba 175 > (2007) Yuki YK250 > (2013) Hyosung GT250R > (2014) Yamaha XJ6 Diversion F > (2014) Yamaha YZF R1 > (2015) Mondial Drift 125 > (2016) Mondial Cup 100 > (2016) Mondial RX3İ EVO
-
08 Ağustos 2017, 13:36
#4
simurgg adlı üyeden alıntı
Far 55 watt filan olsa beygir gucu cinsinden 0.07 hp ediyor (yanilmiyorsam). Verim, kayip vs. isin icine katsan 0.1 hp eder ki ihmal edilebilir bir deger bence. 1 - 2 kilo zayiflasan daha cok etkisi olur
Ayrica gunduz yanan farlarin guvenlige etkisinin cok onemli oldugunu dusunuyorum, yuzde 10 bile etkilese kapatmazdim.
hesap olarak doğru, beygir gücü olarak yok hükmünde ama kafamda 2 yeni soru oluştu,
1.si arabalarda klima açınca preformans düşüşü ve benzin artışı oluyor araba kliması 2000 watt olsa 2.6 beygir etmesi ve hissedilmemesi lazım, güç düşüşü sebebi ne olabilir?
2. eski motorda farı açınca azıcık çekişten düşmenin sebebi ne?
arabayla ilgili şeyle bir yazı buldum yazıda altarnatörün yüzde 50 gibi verimle çalıştığı ve 50 watt için 100 watt yediği yazıyor ama hesap olarak onlar da yok hükmünde.
http://wowturkey.com/forum/viewtopic.php?t=107509
-
08 Ağustos 2017, 13:48
#5
enlighteray adlı üyeden alıntı
hesap olarak doğru, beygir gücü olarak yok hükmünde ama kafamda 2 yeni soru oluştu,
1.si arabalarda klima açınca preformans düşüşü ve benzin artışı oluyor araba kliması 2000 watt olsa 2.6 beygir etmesi ve hissedilmemesi lazım, güç düşüşü sebebi ne olabilir?
2. eski motorda farı açınca azıcık çekişten düşmenin sebebi ne?
arabayla ilgili şeyle bir yazı buldum yazıda altarnatörün yüzde 50 gibi verimle çalıştığı ve 50 watt için 100 watt yediği yazıyor ama hesap olarak onlar da yok hükmünde.
http://wowturkey.com/forum/viewtopic.php?t=107509
Mesele elektirik değil. Klimanın benzinle çalışması. Çoğu ucuz aracın klima için ayrı benzin pompası kullanmaması sebebi ile motora giden benzinin bir kısmının klimaya gitmesi sonucu motora giden benzinin azalması.
Araçlarda elektirik motordan alınmaz. Motordan üretilir ama aküden alınır. Elektiriği araç sadece aküden alır
-
08 Ağustos 2017, 13:49
#6
ek olarak şu linkte haklaşık 1 beygir tüketen alternatörü çıkarıp arabayla test etmişler, yakıtta yüzde 10 azalma olmuş. sonuçlar aşırı bir acayip. bir mühendis olsa da anlatsa...
http://www.metrompg.com/posts/alternator-optional.htm
-
08 Ağustos 2017, 13:52
#7
Konuyla ilgili bir fikrim yok fakat öyle birşey olsa dahi bırak motorun çekişi düşsün önemli değil. Far açık iken farkındalığın iki kat artıyor, farımı açmazsam kendimi diken üstünde hissediyorum.
-
08 Ağustos 2017, 14:31
#8
enlighteray adlı üyeden alıntı
ek olarak şu linkte haklaşık 1 beygir tüketen alternatörü çıkarıp arabayla test etmişler, yakıtta yüzde 10 azalma olmuş. sonuçlar aşırı bir acayip. bir mühendis olsa da anlatsa...
http://www.metrompg.com/posts/alternator-optional.htm
Simdi araba ya da motosiklet 90bg diye her an 90 bg uretiyor diye bir sey yok. Yakit olcumu 90 km/s sabit hizda yapiliyor diyelim. Bu hizda motorun sadece ruzgar direnci ve surtunme vb. kuvvetleri yenmesi yetiyor. Yani (atiyorum) 15 bg uretiyor. Iste bu durumda klimanin (ya da alternatorun) etkisi tuketimi etkileyecektir.
Not: Klimaya benzin gitmesi gibi bir durum asla yok.
-
08 Ağustos 2017, 14:36
#9
enlighteray adlı üyeden alıntı
hesap olarak doğru, beygir gücü olarak yok hükmünde ama kafamda 2 yeni soru oluştu,
1.si arabalarda klima açınca preformans düşüşü ve benzin artışı oluyor araba kliması 2000 watt olsa 2.6 beygir etmesi ve hissedilmemesi lazım, güç düşüşü sebebi ne olabilir?
far ile bunu nasıl birbirine bağlayacaksın akıl sır ermiyor
klima arabalarda nasıl konumlandırıldığına ve çalışma düzenine bak bir de motosiklet ön farının çalışma sistemine bak ikisi apayrı dünya
-
08 Ağustos 2017, 15:02
#10
farla motor bloğunun ne alakası var yav?
-
08 Ağustos 2017, 15:06
#11
UNdocab adlı üyeden alıntı
Mesele elektirik değil. Klimanın benzinle çalışması. Çoğu ucuz aracın klima için ayrı benzin pompası kullanmaması sebebi ile motora giden benzinin bir kısmının klimaya gitmesi sonucu motora giden benzinin azalması.
Hayatımda ilk defa böyle bir şey duyuyorum, hangi araçmış bu benzinle çalışan klima kullanan , söyleseniz de bilgimiz artsa !
-
08 Ağustos 2017, 15:09
#12
"düşük devirlerde far açınca güç biraz düşüyordu"
kelebek etkisi
alternatör vasat, devir vasat, akü vasat olunca; far ateşleme kalitesini de etkiliyor ...
yeni (pcx, medley) modellerde, tek dinamo
gerektiğinde marş(en fazla güç gerektiren görevi). gerektiğinde şarj görevini rahatça yapıyor.
motorla teması da verimsiz(kayış) bir bağlantı değil
sonuç da: ne farın güce etkisini, nede gazın aydınlatmaya etkisini fark etmiyosun
-
08 Ağustos 2017, 16:46
#13
biraz araştırma sonucu
öncelikle klimalar genelde aracın krankına bağlı extra alternator kullanıyormuş
elektrik ve güç ile ilgili
kalifornia enerji komisyonu arabalarda farların yüzde 1 civarında yakıt tükettiğini yazmış,
http://www.energy.ca.gov/2005publications/CEC-600-2005-024/addendum_individual_files/CEC-600-2005-024-AD-1G.pdf
araca ne kadar elektrik yüklemesi olursa alternatörü döndürmek o kadar zorlaşıyormuş,
https://skeptics.stackexchange.com/questions/20400/is-a-cars-fuel-consumption-increased-when-the-headlights-are-on
şurada elemanlar tüm elektrik aksamı, radyo-korna-uzunlar açıkken beygir gücü ve torkta yüzde 2 düşüş bulmuşlar,
http://www.superstreetonline.com/how-to/interior-electrical/impp-1008-do-electrical-system-decrease-power-fact-fiction/
motorun ön farı 35 watt, kapatılırsa tahminen tüm devirlerde 0.1 beygir ve 0.1 nm tork kazancı falan olacak. pek bişey değilmiş
-
08 Ağustos 2017, 16:48
#14
alternatör vasat, devir vasat, akü vasat olunca; far ateşleme kalitesini de etkiliyor ...
Arkadaşın bahsettiği etki eski motorlarda da arabalarda da oluyordu, farı açınca motordan gelen ses biraz değişirdi.
Muhtemelen bu kelebek etkisi yüzündendi.
Yeni arabalarda da motorlarda da o durum yok.
Hamdım, piştim, hala hamım.
-
08 Ağustos 2017, 16:50
#15
drtayfun adlı üyeden alıntı
Hayatımda ilk defa böyle bir şey duyuyorum, hangi araçmış bu benzinle çalışan klima kullanan , söyleseniz de bilgimiz artsa !
klima kompresörü kayış vasıtasıyla kranktan güç çektiği için demek istedi galiba
-
08 Ağustos 2017, 17:32
#16
Bu sayfada farın motor gücüne etkisi mi tartışılıyor yoksa ben mi yanlış okuyorum.
Arkadaşlar far enerjisi ile motor enerjisinin ne bağlantısı var, farklı bobinlerden enerji üretilmektedir. Ha bilmediğimiz birşey var ise söyleyin bizde bilelim.
-
08 Ağustos 2017, 18:47
#17
medusa_0302 adlı üyeden alıntı
Bu sayfada farın motor gücüne etkisi mi tartışılıyor yoksa ben mi yanlış okuyorum.
Arkadaşlar far enerjisi ile motor enerjisinin ne bağlantısı var, farklı bobinlerden enerji üretilmektedir. Ha bilmediğimiz birşey var ise söyleyin bizde bilelim.
Bilmedigin enerjilerini nereden cekerlerse ceksinler, hepsinin kaynaginin aractaki yakit olmasi, o yakitin enerjiye donusmesinin tek yolunun icten yanmali motorda yakilmasi olmasi. Yani o far 35 watt enerji harciyorsa o enerji yakitin yakilmasindan elde ediliyor ve bu sebepten aracin gucunden (az ya da cok) yiyor.
Nasil yiyor?
Yukarida da yazildigi gibi farlari acinca aku bosalmaya basliyor. Akuyu doldurma gorevi olan ve motor tarafindan dondurulen alternatorun donusu zorlasiyor (cunku akim basiyor) bu zorlanma da motorda guc dususu seklinde gozlemleniyor (az ya da cok).
-
08 Ağustos 2017, 19:10
#18
Far, sinyaller, stop çıkarılır, koltuk yerine minder koyulur varsa ayak marşı, artçı ayaklığı vs. Gereksiz olan yükler atılır ardından motor deniz seviyesinde yani motorun zengin karışımı en iyi dengeleyeceği rakımda sürülür. Mümkünse hava akımının karşıdan değil arkadan estiği bir rota seçilirse tadıdan yenmez.
(1996) Coba 175 > (2007) Yuki YK250 > (2013) Hyosung GT250R > (2014) Yamaha XJ6 Diversion F > (2014) Yamaha YZF R1 > (2015) Mondial Drift 125 > (2016) Mondial Cup 100 > (2016) Mondial RX3İ EVO
-
08 Ağustos 2017, 19:17
#19
UNdocab adlı üyeden alıntı
Mesele elektirik değil. Klimanın benzinle çalışması. Çoğu ucuz aracın klima için ayrı benzin pompası kullanmaması sebebi ile motora giden benzinin bir kısmının klimaya gitmesi sonucu motora giden benzinin azalması.
Araçlarda elektirik motordan alınmaz. Motordan üretilir ama aküden alınır. Elektiriği araç sadece aküden alır
Klimanin benzinle calistigini ilk defa duydum. Yanlisiniz var bence, klima gucunu trigerden alir.
-
08 Ağustos 2017, 19:20
#20
UNdocab adlı üyeden alıntı
Mesele elektirik değil. Klimanın benzinle çalışması. Çoğu ucuz aracın klima için ayrı benzin pompası kullanmaması sebebi ile motora giden benzinin bir kısmının klimaya gitmesi sonucu motora giden benzinin azalması.
Araçlarda elektirik motordan alınmaz. Motordan üretilir ama aküden alınır. Elektiriği araç sadece aküden alır
Bilmiyorsanız sallamayın lütfen
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)