En iyisi, motosikletle ilgili araştırma yapmak, eğitim almak, tecrube sahibi olmak, ama hiç bir zaman "usta motorcu" olmamak.
Bu da çok basit bir mantık hatası. Türkiye'de her gün trafik kazasında ölen insan sayısı, kanserden ölen insan sayısından fazla. Öyleyse trafiğe çıkmak, kanser olmaktan daha mı tehlikeli? Tabii ki değil. Trafiğe çıkan insan sayısı ile kanser olan insan sayısı arasında uçurum var çünkü.
Peki Türkiye'de bir günde araba ile toplam kaç km yol alınıyor, motosiklet ile kaç km yol alınıyor?
Gidilen km başına motosiklet, AB verilerine göre 25, Amerika verilerine göre 35 kat daha fazla ölümcül kazaya karışma riski içeriyor, arabayla karşılaştırıldığında. Acaba bu risk Türkiye'de kaça katlanıyordur?
Motosiklet tehlikeli bir şey, riski küçümsemeyelim, kendimizi kandırmayalım.
Aklını kullanan birisine benziyorsunuz. Genel bir istatistik paylaşmak istiyorum:
* Motosiklet sürücüsünün bir kazada ölme ya da ciddi bir şekilde yaralanma olasılığı otomobil sürücüsünden 35 kat daha fazladır.
* Yaralanma ile sonuçlanacak bir kaza yapma olasılığı ise 8 kat fazladır.
Hocam amacım cinsiyetçilik veya kadınlarımızı 2.plana atmak falan değil.İnanın girişi değil içeriği düşündüğüm için maalesef atladığım ÖNEMLİ bir nokta olmuş.Bir dahaki sefere dikkatli olacağım girişlerimde
---------- Mesajlar birleştirildi - 19:10 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:04 ----------
Birde genel olarak tartışılan bir konuya değinmek istiyorum.Arabalar daha fazla kaza yapıyor,daha çok ölüyor gibi cümleler kuruyorlar.Objektif olmak lazım matematiksel olarak sayı bilmiyorum ama eminim 1 günde trafikteki araba sayısı motosiklet sayısının 2 3 katıdır.Ve şu bilgi paylaşılmış
* Motosiklet sürücüsünün bir kazada ölme ya da ciddi bir şekilde yaralanma olasılığı otomobil sürücüsünden 35 kat daha fazladır.
* Yaralanma ile sonuçlanacak bir kaza yapma olasılığı ise 8 kat fazladır.
arkadaşım 2 3 ay önce arabayı perte çıkardı çok şükür çiziksiz atlattı.Bizim pert motosikletten sıyrıksız çıkma ihtimalimiz nedir? Belki %1.Dikkatli olalım,lütfen dikkatli olalım..
Korku değilde bende şu sıralar ölecekmiş gibi hissediyorum içimde çok kötü bir his var umarım benimde ölüm haberimi almazsiniz
Dün eşimle Sarıyer emirgan gezerken haber geldi direk Bağcılar devlet hastanesine gittik eşimin kuzenin eşi motorla kaza yapmış kalça ve ayağı kırılmış gördüm kötü. Normal bi kırık değil bende 4-5 kere kırdım bu yaşımda insan biraz kötü oluyor ama bırakamıyorsun işte seviyorum ne yapayım
korkmak iyidir bende korkuyorum korku bilinci ve dikkati açık tutuyor asıl ben oldum bana bişey olmaz dediğin gün korkmaya başla
Nakliyat ambarı işi yapıyırum ve kamyon sürüyorum. Her gün bir sürü haber okurum şoför gruplarında. Vefat edenler kaza yapanlar. Çok kaza gördüm. Ölüm gördüm. Hatta kaza görüp ilk koştuğum yardım etmeye çalıştığım kişinin can çekişmesini izledim. Vefat etti.
Geçen hafta benimle aynı marka kamyonu kullanan aynı işi yapan annemin amcası kaza yaptı. Kamyonu gören bu araçtan sağ çıkan olmuşmu diyor. Eşinde çocuğunda ufak şeyler var. Kendinin sağ bacağı düzeltmeye çalışıyorlar ve büyük ihtimalle topal kalacakmış. Bilekte sorun olacakmış sinirler zarar görmüş. Belkide araç kullanamayacak. İnşallah düzelir.
Ve ben her gün duamı okur marşa basarım. Gerisi takdir-i ilahi.
İşim bitince kamyonu eve bıraktığım gibi motora atlarım. Kanatlarımı takmış gibi olurum. Ekipmanları bu sıcakta bile herşeyiyle giyerim. Gerisi takdir-i ilahi.
http://www.motosiklet.net/forum/donald-duck/
Fırsat buldukça aç oku, uygula ve rahatla.
o zaman bir tiyo vereyim mi korkmak iyidir.. daha defansif kullanırsın.. tedbirli olursun bence.. gazı her açtığında aklına tv de izlediklerini getir ve gazı yavaşça bırak belkide çoğumuzun bunu yapması gerek..
Korku iyidir dostum.Benim daha önce actigim bir konuda sormustum bu gibi bir soruyu.Korkmak iyidir,hata yapma riskini azaltır. Daha dikkatli bir şekilde trafiğe çıkarsın.
Ölüm gelince hiçbişekilde kaçamayız motor ölen insanlara sadece vesile oluyor motor olmasada öleceklerdi onlar.
Korku her zaman iyi değildir.
Bazen de gereksiz panik sebebidir. Gereksiz yere aşırı heyecan yapıp kendini tehlikeye atma sebebidir. Acil karar verilmesi anda karar veremeyip başına iş açma vesilesidir.
Hava kuvvetlerinde çalışanlar bilir, bir uçak veya helikopter düştü mü en kısa zamanda tüm pilotlar cesaret uçuşuna çıkarılır.
İşte yukarıda bahsettiğim cebriye tabir edilen batıl kadercilik anlayışına tipik bir örnek.
---------- Mesajlar birleştirildi - 22:56 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:52 ----------
Anlıyorum. Muhtemelen risk motosiklete göre çok daha az olduğu, veya uygun alternatif olmadığı içindir diye diye düşünüyorum.
Hocam batıl kadercilikle ilgisi yok benim dinimde kadere iman var ölüm tarihi değiştirilemez diyor senin inancınada saygı duyarım tabi..
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)