Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Küçük motorla uzun yol

    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    17 Aralık 2012
    Şehir
    Ankara
    Yazıyı Wordpress blogdan okumak isterseniz şuradan buyurun. Metnin aynısını aşağıya da ekliyorum.

    125 cc motorla uzun sürüşler yapmanın apayrı bir macera ve coşkusu olduğunun farkındayım. Uzun km’ler ve haftalarca süren seyahatlere küçük motorla çıkan insanları da görüyorum. Yolda oluşacak ek yorgunluk vesaire de halledilir. Ben burada yalnızca uzun yolda, akan trafiğin hızının altında kalan bir aletin tehlikesinden bahsetmek istiyorum. Sürücünün tecrübeli ve eğitimli olduğunu varsayıyorum. Yol eğitimi almamış, tecrübesiz bir sürücü hangi motorla olursa olsun, uzun yolda da şehir içinde de tehlikededir.

    Araba ve daha büyük araç sürücüleri motosikletleri neresinden sollayacaklarına kendileri karar verirler. Bu da çoğu zaman motosikletin 3 cm yanı olur. Bu durum başlı başına motosikletliyi tehlikeye sokar. Yani motosiklet için sollamak kadar sollanmak da tehlikeli bir manevradır.

    Araba sürücüleri motosikletin zaman zaman tüm şeride ihtiyaç duyacağını bilmez. Motosikletin dönmesi için yatması gerektiğini bilmez. Etrafında bir güvenlik balonuna ihtiyaç duyduğunu bilmez. Motosikletlinin de vergisini ödeyen ve yollarda hak sahibi bir motorlu taşıt sürücüsü olduğunu bilmez. Dur-kalk trafikte motorcular için filtrelemenin ve ışıklarda aralara girip öne yaklaşmanın gerekli olduğunu da bilmez. Diğer araç sürücüleri motosikletlilere kızmasa bile sadece motosikletin doğasını bilmedikleri için çok yakından sollama eğiliminde olurlar. Hatta sadece sevdikleri, izlemek istedikleri için bile yakın takip yapabilirler. O yüzden en azından trafikle uyumlu bir hızda gidebilecek kadar güç sahibi bir motosiklet ile seyahat daha güvenli olur.

    Araba sürücüsü bölünmemiş, bir gidiş bir de geliş şeridinden ibaret yolda motosikletliyi sollamak ister. Küçük cc arabadan yavaştır çünkü. Hatta arabanın hızı motosiklet ile aynı olsa da sollamak ister. Motosikletli kendi şeridinin ortasından devam ederken araba sürücüsü de sollamaya kalkar. Karşıdan gelen olmazsa ve araba sürücüsünün zihninde biraz güvenlik algısı varsa, karşı şeride geçer sollamayı tamamlar. Bu senaryoda bir sorun yok. Ama araba sürücüsü “Yahu bu motorlular trafikte aralardan gidiyor. O zaman demek ki bunların dibinden sollayabilirim.” diye düşünür. Dur-kalk trafikte motorcunun yürüme hızında aralardan ilerlemesi ile 90 km/s hızda motorcunun dibinden sıyırıp geçmek arasındaki farkı algılayamaz. Dolayısıyla, motorcuyu sıyırarak sollar ve tehlikeye atar.

    Hele hele karşıdan gelen varsa, ister ki motorcu iyice kenara çekilsin ve arkadan gelen araba karşı şeride taşmadan motorcuyu sollasın. Motorcunun gücü de kaçmaya yetmeyeceği için kurbanlık koyun gibi bu tehlikeli oyunda düşmemek için dua eder durur. Hatta bazı araba sürücüleri motosikletlerin sadece emniyet şeritlerinde gitmesi gerektiğini veya yolun en kenarında gitmesi gerektiğini, bunun bir trafik kuralı olduğunu sanır. Solda ilerleyen motorculara çemkirir. Yolda bir emniyet şeridi varsa kenara çekilir gitmek isteyene yol veririz. O da sorun değil ama yer yoksa? İşte o zaman arkadan sıkıştıran ve bizi kenara iten araba sürücüsünden kaçacak gücümüz de olmadığına göre dua etmekten ve kendimizi sürekli bu tehlikenin içinde bulmaktan başka seçenek yok. Bu nedenle 125 cc motorla uzun yol, elimizde olmayan, yönetemeyeceğimiz çok fazla risk barındırır. Bizi tehlikeye sokar.

    Yalnız buradan trafikte bütün araçlardan daha hızlı olmamız gerektiği gibi hatalı bir sonuç çıkarılmamalı. Hatta yaygınca kullanılan bir söz var: Akan trafiğin ortalama hızından %10 daha hızlı olmak daha güvenlidir. Bu söz de sanki trafikteki en hızlı araçtan daha hızlı olmamız gerektiğini söylüyor gibi algılanıyor. Hocam taciz edilmemek için yapacağımız şey öndeki araçla aramızdaki mesafeyi makul ve güvenli ölçülerde tutmak. Genelde 2 saniye. Bu mesafeyi çok açarsak taciz edilir, çok azaltırsak kendimizi riske atarız. Bu konudaki detaylı açıklama için 88… 89… yazısını öneririm.

    Bazen de motorumuz güçlü olsa bile grup sürüşlerinde öndeki motorcuyu korumak için arkamızdaki sürücüleri yavaşlatır, kendimizi tacize açık hale getiririz. Oysa hiç gerek yok, aynada sana yaklaşan araba mı gördün? Önün açıksa aç gazı ilerle. Arkadaki arabadan kurtul. Önünde başka motorcu arkadaşın olabilir, başka bir araba olabilir o nedenle hızlanamıyor olabilirsin. Hatta kendi sürüş becerilerin, o koşullarda önün açık olsa bile, arkadaki arabadan kurtulmana yetecek kadar hızlı gitmene imkan vermiyor olabilir. Hiç dert değil yol ver gitsin. O araba seni solladıktan sonra öndeki araçları da teker teker sollayacaktır. Sıkıntı yok. Zaten sana çok yakın gelmese bile arkadan seni takip eden bir araba senin ileri bakmana engel olan, zihninde hep yer kaplayan bir dikkat dağıtıcıdır. İlerleyip kaçamıyorsan yol ver gitsin. İnan ki sürüş daha güzel, daha zevkli ve daha güvenli olacak. Şu videoda düşürülen motosiklet sürücüsü gibi seni sollamaya çalışan arabayla aynı hızda ilerlemeye çalışıp sonunda düşürülmeye hiç gerek yok. Bu konuda detaylı bilgi ve başka mağduriyet örnekleri için öndeki motorcuyu korumak yazısı okunabilir.
    emremm, acemi60, KTMADDICTED ve 6 diğerleri bunu beğendiler..


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    09 Temmuz 2017
    Motosikleti
    Yamaha YZF - R25
    200cc den aşağı motorla uzun yol yapılmaz

  3. #3
    hokahey - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Kasım 2016
    Şehir
    papua yeni gine
    en büyük sorun yazarın da belirttiği üzere "araçlar"

    belli bir hızı geçemedigimiz için araçlar ile cebelleşmek durumunda kalıyoruz maalesef.

    bazen sollamaya çıkarsın, araçta seninle birlikte hızlanır, yol vermez.

    seni geçmek isteyen araç 1 cm. yakınından geçer.

    yollarımız saygısız, sevgisiz, terbiyesiz; ne bir aile terbiyesi almış, ne eğitim almış; hasbelkader büyümüş ve lalettayin yaşayan araç sürücüleri ile dolu.

  4. #4
    Ekarademir - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Kasım 2016
    Şehir
    Aksaray
    Motosikleti
    KTM 640 Adventure
    Alıntı Sie adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    200cc den aşağı motorla uzun yol yapılmaz
    100 CC ile geziyor yaşlıveacemi kullanıcı adlı abimiz.

    50 cc mobilet ile gezen biri vardı adını unuttum şimdi. Baya uzun yol yapmıştı adam. Büyük cc motorla cesaret edilemeyecek yol.

    Yapılır niye yapılmasın. Herkesin beklentisi farklı.
    İster düşün... Kendini ister hayale kaptır...Uzar uzar, çünkü hiç sonu yoktur yolların.
    Bakarsın aldanmışsın, gördüğün bir seraptır. Sevimli bir hayale açılırken kolların.

  5. #5
    Hedef_Turan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Ağustos 2011
    Şehir
    Türkiye
    Motosikleti
    Rx3i Evo
    100cc cup ile çok defa uzun yol yaptım en son İstanbul-Çanakkale yapmıştım feribotla beraber 10 saat sürdü sağdan sağdan gayet güzel tabi buradaki altın kural sabırlı olmak yolda olmanın keyfine varmak. Mecbur yavaş gittiğiniz için diğer araçları daha fazla gözlemleme size karşı ve birbirlerine karşı yaptıkları hataları daha iyi gözlemleyebiliyorsunuz. Çünkü çok vaktiniz oluyor. vesselam
    (1996) Coba 175 > (2007) Yuki YK250 > (2013) Hyosung GT250R > (2014) Yamaha XJ6 Diversion F > (2014) Yamaha YZF R1 > (2015) Mondial Drift 125 > (2016) Mondial Cup 100 > (2016) Mondial RX3İ EVO

  6. #6

    Üyelik
    16 Eylül 2014
    Motosikleti
    F850 Gs
    100 luk ile gunluk 450 km , gece cadirli dinlenerek totalde 900 yaptim. Gece yatakta hala titriyodum vibrasyondan ha keyiflimiydi evet !

    Tek sorun bana gore hiz .. sehir disinda millet olabileceginden daha hizli kullanabiliyor. Sizi sollarken bir tehlike yasatiyolar ne kadar guvenlik balonu birakirsaniz bırakın tacize ugruyosunuz. Ben baska bir tehlike gormedim, yasamadim.

    Sonra ciktigim uzun yolculuk ,250 cc ile oldu
    Ikisi arasinda yaptigim tek kiyas , aslinda kucuk cc ile daha cok keyif aldim. Ancak su sizi sollamalari ve sollarken sizi yok saymalari , cidden sıkıntii.
    yulis bunu beğendi.

  7. #7

    Üyelik
    04 Nisan 2017
    Ben 600 lükle gittim gene 120 ile gidiyosunuz gençler hız yapmakta rahatsız ediyor bi süre sonra. Sadece sollamalarda işe yarıyor o kadar.

  8. #8
    Ekarademir - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Kasım 2016
    Şehir
    Aksaray
    Motosikleti
    KTM 640 Adventure
    Alıntı oluroyle adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    100 luk ile gunluk 450 km , gece cadirli dinlenerek totalde 900 yaptim. Gece yatakta hala titriyodum vibrasyondan ha keyiflimiydi evet !

    Tek sorun bana gore hiz .. sehir disinda millet olabileceginden daha hizli kullanabiliyor. Sizi sollarken bir tehlike yasatiyolar ne kadar guvenlik balonu birakirsaniz bırakın tacize ugruyosunuz. Ben baska bir tehlike gormedim, yasamadim.

    Sonra ciktigim uzun yolculuk ,250 cc ile oldu
    Ikisi arasinda yaptigim tek kiyas , aslinda kucuk cc ile daha cok keyif aldim. Ancak su sizi sollamalari ve sollarken sizi yok saymalari , cidden sıkıntii.
    Evet düşük cc ile gitmek daha keyifli. Manzaraya doya doya gidiliyor. Keyifli oluyor fazla sürat yapamayınca. Ama kamyon tır sollayınca insanın zoruna gidiyor.
    İster düşün... Kendini ister hayale kaptır...Uzar uzar, çünkü hiç sonu yoktur yolların.
    Bakarsın aldanmışsın, gördüğün bir seraptır. Sevimli bir hayale açılırken kolların.

  9. #9
    hachiko - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Şubat 2017
    Şehir
    Kocaeli
    Motosikleti
    Piaggio X9 500
    Burgmanin selesine kıçımı yaya yaya oturtacağım büyük sırtlığına yaslanacağım arkamda da kızarkadaşım varsa değmeyin keyfime kurtarmaz gerisi..Dün akşam yine öyle şehri gezerken bol bol sevdim burgmanimi 25 bin km boyunca bir öksür tıskır yahu...
    100 tlye 1300 km yol giden Volta vs5im

  10. #10

    Üyelik
    20 Mart 2017
    Bir üst post da kopegi kasıtlı ezen mahluklar ile (ki malesef yasalar onlarıda insan sayıyor) beraber yaşıyoruz.

    Bu mahluklar sizin motor Küçük ise maalesef hiçe sayıyor ama sizin motor buyuk ise kendi kullandığı araca yetisebilecegini kestiriyor ise mecburiyetten saygı duyor ,

    Buyüzden cc demiyorum HP diyorum ,ülkemizde 40 HP den aşağı motor sıkıntılı 60hp den ise fazlası gereksiz . 40 HP den yukarı bir motor ile her türlü Doblo , Linea cıları yakalarsınız.

    Yakalayın diye kavga edin demiyorum yakalana bileceği motor Lara nispeten daha fazla saygı gösteriyorlar ama garantisi yok

  11. #11

    Üyelik
    04 Temmuz 2014
    ride2world isimli cift ybr ile gitmedik yer birakmadi. sanirim kucuk motorla uzun yol meselesi biraz kisinin beklentisiyle ilgili.

  12. #12

    Üyelik
    01 Ağustos 2016
    Şehir
    Istanbul Ataşehir-Levent
    Motosikleti
    Honda PCX150 >>> PULSAR NS200
    Bu konu motordan cok motorcunun trafiği ne kadar iyi okuduguyla ilgili bence.
    Geçtiğimiz haftalarda sadece haftasonu için toplam 1000 km olan bir Yunanistan turu yapmıştım. Otobanlarda hem Türkiye hem Yunanistan'da en sol şeride cok temkinli ve aşırı hızlı bir araba gelmiyorlen çıkıyor ve sadece sollama amacıyla o şeritte kalıyordum.
    Onun dışında genelde sağ şeritte o şeritteki araçlarla uyumlu bir hızda gidince kimse sizi sıkıştırmıyor. Eğer beni taciz edecek kadar yakın seyreden veya geçmeye çalıştığımda geçmeye müsade etmeyen bir araç olursa hiç uğraşmadan ve keyfimi kaçırmadan ya yol veriyordum ya da güvenlik balonunh ayarlayıp seyrimi tehlikeye düşürmemeye bakıyordum.

    Trafikte; sinirlerinize hakim olup sizi sıkıştıranlarla tartışmak yerine yol verirseniz, sağ şeritte uygun hızda giderseniz ve sollama yaparken gerçekten çıkmanızın güvenli oldugunu analiz edil sonra sol şeride çıkar ve sollamayı en kısa sürede tamamlarsanız çok bir riske düşmezsiniz.
    İşin püf noktası, trafiği iyi okumak, motorunuzu ve yeteneklerinizi iyi tanımak ve gereksiz stresten uzak durmak!

  13. #13

    Üyelik
    31 Ağustos 2010
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    MT07
    Yazinin tamamını okumadım.Izmir-istanul-izmir yaptim 180 lik motorla.sirtimda omuzlarimda ve boynumda kronik agrilar biraktigini dusunuyorum.Yola cikmamin en buyuk sebebi cahilligimdi sonrasinda gencligin verdigi gereksiz cesaret ve birazcikta enerji.Su an olsa kafami kesseler gitmem o yolu o motorla diyip kaciyorum.

  14. #14

    Üyelik
    07 Ekim 2017
    Alıntı zaferce adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yazıyı Wordpress blogdan okumak isterseniz şuradan buyurun. Metnin aynısını aşağıya da ekliyorum.

    125 cc motorla uzun sürüşler yapmanın apayrı bir macera ve coşkusu olduğunun farkındayım. Uzun km’ler ve haftalarca süren seyahatlere küçük motorla çıkan insanları da görüyorum. Yolda oluşacak ek yorgunluk vesaire de halledilir. Ben burada yalnızca uzun yolda, akan trafiğin hızının altında kalan bir aletin tehlikesinden bahsetmek istiyorum. Sürücünün tecrübeli ve eğitimli olduğunu varsayıyorum. Yol eğitimi almamış, tecrübesiz bir sürücü hangi motorla olursa olsun, uzun yolda da şehir içinde de tehlikededir.

    Araba ve daha büyük araç sürücüleri motosikletleri neresinden sollayacaklarına kendileri karar verirler. Bu da çoğu zaman motosikletin 3 cm yanı olur. Bu durum başlı başına motosikletliyi tehlikeye sokar. Yani motosiklet için sollamak kadar sollanmak da tehlikeli bir manevradır.

    Araba sürücüleri motosikletin zaman zaman tüm şeride ihtiyaç duyacağını bilmez. Motosikletin dönmesi için yatması gerektiğini bilmez. Etrafında bir güvenlik balonuna ihtiyaç duyduğunu bilmez. Motosikletlinin de vergisini ödeyen ve yollarda hak sahibi bir motorlu taşıt sürücüsü olduğunu bilmez. Dur-kalk trafikte motorcular için filtrelemenin ve ışıklarda aralara girip öne yaklaşmanın gerekli olduğunu da bilmez. Diğer araç sürücüleri motosikletlilere kızmasa bile sadece motosikletin doğasını bilmedikleri için çok yakından sollama eğiliminde olurlar. Hatta sadece sevdikleri, izlemek istedikleri için bile yakın takip yapabilirler. O yüzden en azından trafikle uyumlu bir hızda gidebilecek kadar güç sahibi bir motosiklet ile seyahat daha güvenli olur.

    Araba sürücüsü bölünmemiş, bir gidiş bir de geliş şeridinden ibaret yolda motosikletliyi sollamak ister. Küçük cc arabadan yavaştır çünkü. Hatta arabanın hızı motosiklet ile aynı olsa da sollamak ister. Motosikletli kendi şeridinin ortasından devam ederken araba sürücüsü de sollamaya kalkar. Karşıdan gelen olmazsa ve araba sürücüsünün zihninde biraz güvenlik algısı varsa, karşı şeride geçer sollamayı tamamlar. Bu senaryoda bir sorun yok. Ama araba sürücüsü “Yahu bu motorlular trafikte aralardan gidiyor. O zaman demek ki bunların dibinden sollayabilirim.” diye düşünür. Dur-kalk trafikte motorcunun yürüme hızında aralardan ilerlemesi ile 90 km/s hızda motorcunun dibinden sıyırıp geçmek arasındaki farkı algılayamaz. Dolayısıyla, motorcuyu sıyırarak sollar ve tehlikeye atar.

    Hele hele karşıdan gelen varsa, ister ki motorcu iyice kenara çekilsin ve arkadan gelen araba karşı şeride taşmadan motorcuyu sollasın. Motorcunun gücü de kaçmaya yetmeyeceği için kurbanlık koyun gibi bu tehlikeli oyunda düşmemek için dua eder durur. Hatta bazı araba sürücüleri motosikletlerin sadece emniyet şeritlerinde gitmesi gerektiğini veya yolun en kenarında gitmesi gerektiğini, bunun bir trafik kuralı olduğunu sanır. Solda ilerleyen motorculara çemkirir. Yolda bir emniyet şeridi varsa kenara çekilir gitmek isteyene yol veririz. O da sorun değil ama yer yoksa? İşte o zaman arkadan sıkıştıran ve bizi kenara iten araba sürücüsünden kaçacak gücümüz de olmadığına göre dua etmekten ve kendimizi sürekli bu tehlikenin içinde bulmaktan başka seçenek yok. Bu nedenle 125 cc motorla uzun yol, elimizde olmayan, yönetemeyeceğimiz çok fazla risk barındırır. Bizi tehlikeye sokar.

    Yalnız buradan trafikte bütün araçlardan daha hızlı olmamız gerektiği gibi hatalı bir sonuç çıkarılmamalı. Hatta yaygınca kullanılan bir söz var: Akan trafiğin ortalama hızından %10 daha hızlı olmak daha güvenlidir. Bu söz de sanki trafikteki en hızlı araçtan daha hızlı olmamız gerektiğini söylüyor gibi algılanıyor. Hocam taciz edilmemek için yapacağımız şey öndeki araçla aramızdaki mesafeyi makul ve güvenli ölçülerde tutmak. Genelde 2 saniye. Bu mesafeyi çok açarsak taciz edilir, çok azaltırsak kendimizi riske atarız. Bu konudaki detaylı açıklama için 88… 89… yazısını öneririm.

    Bazen de motorumuz güçlü olsa bile grup sürüşlerinde öndeki motorcuyu korumak için arkamızdaki sürücüleri yavaşlatır, kendimizi tacize açık hale getiririz. Oysa hiç gerek yok, aynada sana yaklaşan araba mı gördün? Önün açıksa aç gazı ilerle. Arkadaki arabadan kurtul. Önünde başka motorcu arkadaşın olabilir, başka bir araba olabilir o nedenle hızlanamıyor olabilirsin. Hatta kendi sürüş becerilerin, o koşullarda önün açık olsa bile, arkadaki arabadan kurtulmana yetecek kadar hızlı gitmene imkan vermiyor olabilir. Hiç dert değil yol ver gitsin. O araba seni solladıktan sonra öndeki araçları da teker teker sollayacaktır. Sıkıntı yok. Zaten sana çok yakın gelmese bile arkadan seni takip eden bir araba senin ileri bakmana engel olan, zihninde hep yer kaplayan bir dikkat dağıtıcıdır. İlerleyip kaçamıyorsan yol ver gitsin. İnan ki sürüş daha güzel, daha zevkli ve daha güvenli olacak. Şu videoda düşürülen motosiklet sürücüsü gibi seni sollamaya çalışan arabayla aynı hızda ilerlemeye çalışıp sonunda düşürülmeye hiç gerek yok. Bu konuda detaylı bilgi ve başka mağduriyet örnekleri için öndeki motorcuyu korumak yazısı okunabilir.
    Bende tam gaza gelip yoluma devam edecektim ama benim gibi düşünen birisini buldum sanırım kış sezonunda bir tane CBR denk getirmem gerek http://www.motosiklet.net/forum/moto...-kucuk-cc.html

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 12:45 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:38 ----------

    Alıntı voljjn adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ben 600 lükle gittim gene 120 ile gidiyosunuz gençler hız yapmakta rahatsız ediyor bi süre sonra. Sadece sollamalarda işe yarıyor o kadar.
    Hocam o sollamalar çok önemli maalesef uzun yol için en azından bastığında rahat 130-140 görecek motosiklet lazım ben yakında başka şehre yerlesiyorum YBR ile gidicem onun öncesinde yavaş yavaş deneme turlari yapıyorum fazla trafik yoksa sıkıştıran pek olmuyor ama önde birkaç tane araba olsa yanından silme geçiyorlar bu gerçekten çok tehlikeli bir olay ben canımın tehlikeye atılmaması için şeridin ortasinda giderim ve sık sık serit değiştiririm sağ şeridin ortasinda giderken bir gerizekalı kendi caninida tehlikeye atarak sağımdan makas attı 90 la değilde 140 la gidiyor olsam o hareketi yapmayacaktı büyük ihtimal ama sağ seritte 90 bence zaten yüksek bir hız ..

  15. #15

    Üyelik
    04 Mayıs 2016
    Alıntı Sie adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    200cc den aşağı motorla uzun yol yapılmaz
    http://motorium.com/wordpress/?page_id=333
    Yürek hacmi yüksekse motor hacminin pek önemi kalmıyor.

  16. #16
    rEnE - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Ağustos 2005
    Şehir
    Denizli
    Rahmetli Ümmet abi 125 cc scooterla Türkiye'yi gezmişti. İsteyen kendisine güvenen küçük cc ile de uzun yol yapar, ben geçen yaz 150 cc makinayla küçük bir ege turu yaptım, dikkatli ve kontrollü olduktan sonra cc çok önemli değil. Konforunuzdan kısarsınız, daha sık dinlenirsiniz, üç saatte gidecekseniz 5 saatte gidersiniz ama yapılır.

  17. #17
    escape0813 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Aralık 2007
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Yamaha YBR 125, Yamaha Cripton, Honda CBR 250 R
    Adamlar bisikletle dünyayı geziyorlar. Önemli olan yola çıkıp özgürce istediğin yere gitmektir bence.

  18. #18

    Üyelik
    15 Aralık 2014
    Şehir
    Isparta
    Motosikleti
    Yeşil Kubazaki CR1
    Şehir dışına çıkacaksanız anlık 100-120 km/h hızlara çıkabilen bir motosiklete ihtiyacınız var arkadaşlar.

    Hız sınırı zaten 80-100 demeyin; kamyonun arkasına takılıp kalıyorsunuz; o 80, siz 90, sollamak baya bir sürüyor...

    Hadi solladınız, bu sefer de hemen arkanızda koca bir kamyonla önlü arkalı gitmek riskli...

    Arayı şöyle bir açamıyorsunuz...

    Çözüm: emniyet şeridine geçip, yavaşlayıp, onun arayı açıp gitmesini tercih etmek en doğrusu oluyor...

  19. #19
    serconline - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Ekim 2017
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Yamaha Mt25 ABS
    Düşük CC o yollar dar geliyor bana yapılmıyormu yapılıyor ama uzun yola neden gider insan zevk almak rahatlamak için yani 50 cc 100 cc motorla ne kadar rahatlayabilir ?

  20. #20
    acemi60 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Ekim 2007
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha X-City 250
    Daha büyük cc sahibi olamamış biri olarak pek işime gelmiyor. Fakat yazılanların hepsi doğru. Kullandığım 250cc ile sağ şeritte ancak tutunabiliyorum. Uzun yolda 130 km/h ile giden Tır da gördüm. Eğlence olsun diye üzerime kıran da oldu. İlk kez 40 küsür sene önce motora bindim. 10 yıldır da kesintisiz kullanıyorum. Bundan sonrasını bilemem. Fakat bu güne kadar sadece bir kere kaza nedeniyle motorum servise gitti. Onda da motor park halindeydi. Sanıyorum sakin bir sürücü olmamın sonucudur. Olası kötü senaryolara göre defansif bir sürüş, ve herşeye rağmen trafik kurallarına uyarak sürüş yapmayı tercih ederim. Tavsiye de ederim.

    Not: Büyük motor verdiler de almadık mı?
    fz6_fazer bunu beğendi.


1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)