Yuksek cc den sonra dusuk cc ?
Reklamlar
-
05 Ağustos 2017, 14:02
#1
Arkadaslar şu an nc750x kullaniyorum.Motorumdan aslinda gayet memnunum ama artan benzin fiyatlari ve sinifi geregi yuksek servis ucretlerinden dolayi biraz tuzlu oluyor.Hemde o kadar parayı bir motosiklete de simdilik yatırmak biraz rahatsiz etmeye başladı.Pcx ya da n max alsam cok hayal kirikligi yasar miyim?Motosikleti gunluk kullanmiyorum.Pazar gunleri gidersem bir yerlere gidiyorum ya da 2-3 gunluk uzun turlara cikiyorum.Son turumda da nc biraz yetersiz gibi geldi yukseltmeyi dusundum boyle de ayran gonulluyumdur 😀 En iyisi motorumla devam mi edeyim ne yapayim ? 😀
Reklamlar
-
05 Ağustos 2017, 14:32
#2
Bu konuda benden daha tecrübelisini bulamazsın sanırım 2014 R1 satıp Mondial Snappy 100 cup aldım ve ikisiylede şehirler arası yolda gittim açıkçası birinin çok fazla diğerininde çok yetersiz olduğuna karar kıldım. Hem şehir içi hem şehirler arası hemde cüsse bakımından 250cc birşeyler en karar makine gibi geliyor bana tabi şahsi fikrim.Sonuçta hız limitleri belli şehirler arası yolda sürekli gaz açıp gidincede hiç birşey anlamıyorsun zaten yolda olmanında bir anlamı kalmıyor. Ama sanıyorumki senin zamanın tam gelmemiş zamanı geldiğinde zaten tereddüt etmeden doğru yolu bulacaksın.
(1996) Coba 175 > (2007) Yuki YK250 > (2013) Hyosung GT250R > (2014) Yamaha XJ6 Diversion F > (2014) Yamaha YZF R1 > (2015) Mondial Drift 125 > (2016) Mondial Cup 100 > (2016) Mondial RX3İ EVO
-
05 Ağustos 2017, 15:46
#3
Nc750 cok geldi diye 125cc dusmek zorunda degilsin. Bajaj dominar400 yakit tuketimi ve bakim ucuzdur ve gucude yine idare eder belki seni ama pcx125 alip yazik etme kendine, gitmiyor bu makineler.
Boyle en azindan 100 km hiza 7 saniyelerde ulasan bir makine olcak o zaman idare eder.
-
05 Ağustos 2017, 17:57
#4
-
05 Ağustos 2017, 18:01
#5
Attan inip eşeğe binmek eşek ne kadar güçlü kuvvetli olursa geçiş o kadar acısız olur
-
05 Ağustos 2017, 18:11
#6
Bence degistirmeyin. Hem gunluk kullanmiyosunuz. Hemde nc750 nekadar yakit tuketebilirki ? Bence hic heyecan aramayin.
-
05 Ağustos 2017, 18:16
#7
250 sınıfına geçişte MTV farkından bile artı/eksi senede 1500/2000 km fazladan yok yapabileceksin.
(1996) Coba 175 > (2007) Yuki YK250 > (2013) Hyosung GT250R > (2014) Yamaha XJ6 Diversion F > (2014) Yamaha YZF R1 > (2015) Mondial Drift 125 > (2016) Mondial Cup 100 > (2016) Mondial RX3İ EVO
-
05 Ağustos 2017, 18:37
#8
bence müthiş denge 300-400-500 cc.Ne çok ağır ne çok hafif, ne çok yakar ne az yakar, ne hızlı ne yavaş, ne yetersiz ne fazla, tam ayarında.
-
05 Ağustos 2017, 18:58
#9
stupid adlı üyeden alıntı
bence müthiş denge 300-400-500 cc.Ne çok ağır ne çok hafif, ne çok yakar ne az yakar, ne hızlı ne yavaş, ne yetersiz ne fazla, tam ayarında.
elindeki motorun bir sorunu var belli ki yoksa niye değiştirmek isteyesin? o cüsseye güce kuvvete rağmen 4 litrelerde yakıt tüketimi olan bir motor. ondan daha az yakan motor 150cc commuter falan var işte.
-
05 Ağustos 2017, 20:41
#10
fatih.met adlı üyeden alıntı
elindeki motorun bir sorunu var belli ki yoksa niye değiştirmek isteyesin? o cüsseye güce kuvvete rağmen 4 litrelerde yakıt tüketimi olan bir motor. ondan daha az yakan motor 150cc commuter falan var işte.
Deneyim kazanınca anlarsın
Eğer pcx veyahutta ybr cbf gibi motosiklet almayı planlıyorsanız mantıklı bir hareket
Farklı bir model düşünüyorsanız çok büyük bir değişim beklemeyin
Fzr6 dan bajaj boxera düşmüştüm
8 litre yakıt 2-2.5 litre arasına düşünce mutluluktan bir sigara yaktım
Bakımını kendim yapıp , bakım masrafını 25-30 liraya getiriyordum.
Bir ara hesaplamıştım eğer günlük 30-40 km arası yol yapıyorsanız ulaşımın en ucuz yolu Honda CBF dir.
-
05 Ağustos 2017, 21:15
#11
yahu zaten nc az yakan bir motosiklet daha ne olcak hocam ? 750 cc motora biniosunuz 5-6 lt yakıta çokmu diyorsunuz ? sat bisiklet al bence uğraşma.
-
05 Ağustos 2017, 21:20
#12
K121L adlı üyeden alıntı
Deneyim kazanınca anlarsın
Eğer pcx veyahutta ybr cbf gibi motosiklet almayı planlıyorsanız mantıklı bir hareket
Farklı bir model düşünüyorsanız çok büyük bir değişim beklemeyin
Fzr6 dan bajaj boxera düşmüştüm
8 litre yakıt 2-2.5 litre arasına düşünce mutluluktan bir sigara yaktım
Bakımını kendim yapıp , bakım masrafını 25-30 liraya getiriyordum.
Bir ara hesaplamıştım eğer günlük 30-40 km arası yol yapıyorsanız ulaşımın en ucuz yolu Honda CBF dir.
neyi anlarım deneyim kazanınca? artan benzin fiyatları diyor arkadaş gördün mü? zaten nc750x ne yakıyor ki? benim 150cc motordan 1 litre fazla yakıyor hadi 2 litre olsun bırakta yani kaç katı tork ve beygir var.
nc750 kaç litre yakıyor sanıyorsun?
https://www.yakittuketimi.net/honda-nc-750x/
-
05 Ağustos 2017, 21:43
#13
gümrük vergisi nedeniyle insanlar elinde ki motorla yüz binlerce km yapmayı düşünüyor siz nc750 gibi bir motoru satıp küçük ccye geçmeyi düşünüyorsunuz komiklik yapmayın size garanti ediyorum sattığınıza ileride çok çok pişman olursunuz
-
05 Ağustos 2017, 22:57
#14
Evet çok hayal kırıklığı yaşarsın. O hayal kırıklığını gidermek için fazladan çevireceğin gaz kolu sayesinde de alacağın hiçbir motor NC'den daha az yakmayacaktır.
R1100RT'den sonra 200NS, CBR250 ve R25 kullandım (R25 sadece deneme amaçlıydı) ve gördüm ki üçünün birleşimi bile R100RT'nin verdiği keyfi vermeyecek...
-
06 Ağustos 2017, 00:43
#15
Moderatör
Benim gibi yapın.
150 cc, 250 cc 650 cc (tek silindir) 600 cc(4 silindir) 900 cc, 150 cc ve son olarak 50 cc.
50cc bu ülke şartlarında biz fakirler için en iyi çözüm hocam
-
06 Ağustos 2017, 00:53
#16
Ben cbf e az yaktıramadım. Performans pek yok o yüzden gaz açıyorsun, devir olarak çok az devir çevirdiğinden dolayı nerdeyse hep redline gidiyordum. Uzun yol olarak otobanda 100 ile giderken tacize uğruyorsun, yokuşlarda zaten kamyonlar seni korkutuyor motosiklet otobanda korkutuyor. Ve karbüratörlü olduğu için ilk çalıştırma aşamasında jikle aç kapat ayarını tuttur tekle stop et vs çok canını sıktığından sattım. Bir de granajsız olduğu için bacaklardan çok rüzgar alıyor.
Cbf enjeksiyonlu olduğu zaman ve 200 cc olduğu zaman tadından yenmez. Çok kıvrak tam bir yılan gibi, çok uygun yedek parça fiyatları var, her yola gidiyor çok sağlam, ve çok rahat...
Sizdeki motosiklette çok az yakıyor ama işletim maaliyeti vergi olsun bakım fiyatları olsun lastik değişimi maliyeti olsun sizi ekonomik olarak çok yoruyorsa cbf öneririm. Ekonomik olarak çok tçok yorulmuyorsanız küçük cc de pişman olacağınızı düşünüyorum. Makine güçlü olmadığı için gaza çok yükleneceksiniz ve NC kadar yakabilir bilginiz olsun.
-
06 Ağustos 2017, 01:03
#17
250cc altına inersen mutsuz edebilir. Bununla birlikte olay sadece yakıtsa 250cc ortalama bir motosiklet NC750X den daha az yakmayacaktır.
---------- Mesajlar birleştirildi - 01:03 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:01 ----------
RedCBR125 adlı üyeden alıntı
Cbf enjeksiyonlu olduğu zaman ve 200 cc olduğu zaman ...
Acaba honda ne zaman cbf'i yenileyecek? Ya da bu motosikletle daha ne kadar gidecek?
"Önemli olan acil durumda ne yapacağını bilerek sürmek değil, acil duruma hiç düşmeyecek şekilde sürebilmektir."
-
06 Ağustos 2017, 01:11
#18
Yahu hocam sanırım altınızdaki motordan sıkıldınız. Unutmayın önümüzdeki ay Yüzde 20 zam kapıda. Ne yapacaksanız yapın, elinizi çabuk tutun. Ama şu da var. NC gerçekten satılası bir motosiklet değil. Derdiniz adrenalin ya da teker teker gitmek değilse, yağmurda kullanmıyorsanız, öyle çılgın viraj merakınız da yoksa, bence bundan devam edin. Alacaksınız satacaksınız bir ton para saçacaksınız, gerek yok. Zevktir bu iş biliyorum ama mantıken gerek yok. Ama ben illa küçültçem derseniz Nmax 155 veya 250lik bir skuter bakın derim. (500ccye kadar vitesli motosiklet de olabilir.) Bende bir tane nmax125 vardı yakıt tüketimi 3-3.4 litrelerde geziyordu. Düşük cc, cihazın limitlerinde (tapagaz) giderseniz az yakmaz. Şayet ybr alıp uzun yolda 70e sabitlerseniz, bakımınızı da kendiniz yaparsanız ekonomi o zaman söz konusu olur. Nc optimum bir makinadır, temizse yazık etmeyin derim.
-
06 Ağustos 2017, 01:19
#19
NC750 cidden az yakıyor. Bakım masrafından dolayı satmayı düşünüyorsanız sadece anlarım ama yakıt derseniz şaşırırım.
Ben 600lükten 250'liğe geçmiş biri olarak söylüyorum. Küçük cc güzeldir. Tatlıdır. Sadece ilk zamanlar sol şeride çıkarken sorunlar yaşadım.
-
06 Ağustos 2017, 01:54
#20
500cc az yakan bir makine orta karardır. Motosikletin hatrı sayılır miktarda güce sahip olmasının getirisinin fazla olacağına inananlardanım. Süperspor otomobiller olmasa da 3-4.0lt arabalar kadar yürümesi güven vericidir. Bakım meselesine takılmanın anlamı yok, madem fazla geliyor kendiniz yapın bakımlarını. Rutini yağdır o da her bakımda 2lt fazla yağ eder. Naci fazla yakan bir makine değildir, 0.5-1lt fazla yakar 250cc' den ama uzun yolda dağlar kadar güç farkı olur. Hele artçılı kullanıyorsan... Naci iyidir aslında, naci fazla geliyorsa sat en fazla 150cc sukutır al.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)