Motoru sakin kullanarak zevk alamıyorum ?
Reklamlar
-
02 Ağustos 2017, 00:40
#21
MrMud adlı üyeden alıntı
Enduro kullanıyor olsaydın böyle bir huyu problem olarak görmezdin güzel kardeşim benim...
Hani kendi kolunu bacağını kırmayı hatta Allah korusun ölmeyi sorun etmezsin tamam ama...
Başka birinin sebebi olursan ne bu dünyada ne obur dünyada iki yakan bir araya gelmez...
Yaz kenara.
Başkasının hayatı söz konusu olunca daha dikkatli olmalıyım.Kendimi kısmaya çalışacağım..
---------- Mesajlar birleştirildi - 00:37 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:36 ----------
Tİme_shİft42 adlı üyeden alıntı
Devirli gidince çok yakacağını düşünerekten yavaş gidebilirsin )
Ara sıra aklıma gelmiyor değil
---------- Mesajlar birleştirildi - 00:40 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:39 ----------
[/COLOR]
Graywolf adlı üyeden alıntı
O özgüvenden oluyordur. Bende de vardı bu his , artçıyla 40 ile virajda patlayınca azaldı. Sonra tekrar geldi bu özgüven. Dik yokuşta yine artçıylayken tekere gelip yeri öpünce dahada azaldı. Ara ara apaçilikler oluyor yine tabi ama genel olarak sakinleştim. Ekipmanları eksiksiz giy düşmeye hazır ol. Düşmeden öğrenilmiyor bu alet
Geçmiş olsun..
Umarım ybreyle artçılı bir şekilde ön kaldırmaya çalışmadın.Yanlışlıka tekere geldi ??
Reklamlar
-
02 Ağustos 2017, 00:52
#22
Kübra006 adlı üyeden alıntı
Googleden motor kazaları diye gir görsellerden bakın.
Sonra yorum bekliyorum.
3 büyük kaza hala hayattayım ve arkadaşın dediği olay bende de var.
Google örneğinize ise cok baktım.
He yolda da çok merhum üstünü kapatmışlığım var. Klasik türk insanı kaza gördümü artık ya merak ya yardım severlik.
Sonuç=ben hala aynıyım.?
-
02 Ağustos 2017, 00:58
#23
Yan Yan adlı üyeden alıntı
Başkasının hayatı söz konusu olunca daha dikkatli olmalıyım.Kendimi kısmaya çalışacağım..
---------- Mesajlar birleştirildi - 00:37 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:36 ----------
Ara sıra aklıma gelmiyor değil
---------- Mesajlar birleştirildi - 00:40 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:39 ----------
[/COLOR]
Geçmiş olsun..
Umarım ybreyle artçılı bir şekilde ön kaldırmaya çalışmadın.Yanlışlıka tekere geldi ??
Yokuş 35-40 derece arasıydı. Açıkçası ybr gibi ufak ccleri artçılı kontrol etmek tam bir işkence. Yokuşta motor 2. viteste çekmiyor diye 1 e attım , debriyajı hafif sert bırakmışım farkında olmadan. Bir baktım motosiklet tekerde Arka frene dokunmak aklıma geldi o an ama arkamdaki artçı da 80 kilo olunca oda korktu herhalde tekere gelince oynaştı arkada. O kendi halinde düştü ama benim kafamda kask olmasa o akşam kesin ölmüştüm. Soluma düştüm , kafamı vurduğumda dibine düşen yıldırımla aynı sesi duydum. O yüzden kaza nerede nasıl gelecek bilinmiyor bir anda oluyor. Ekipmanı sakın eksik etme , botum olmasa ayağım , montum olmasa dirseğim kırılmıştı o düşüşte. 15 km hızla iken oldu bunlar , ekipmanlar sayesinde "oluum ne oldu lan ahaha" diyip kalktık yerden Sen sen ol artçı alma acemilik sürecinde. Bana da çok dendi ama dinlemedim. 2 kaza yaptım 2 side artçıyla Ne olur sende yapma aynı hatayı.
-
02 Ağustos 2017, 01:03
#24
Hız yapmak ani gaz tepkileri almak istiyorsun bunun sonucunda da devirli kullanıyorsun. Sıkıntı yok dostum sadece kendine bugün yavaş gidicem de fiti fiti baktın hizlisin yavaşla devirli kalkma mesela hızlı vites geçişi yap kalk 5 bin de 2 6 binde 3 yavaş yavaş git 4 e at birak 5 e atma zaten 4 den 5 e atınca o performans kaybolunca moralin bozuluyor. Boşuna demiyorlar her şey bilekte bitiyor diye bir Ybr kullanıcı olarak bende ayniyim o vites redline da değişecek babacım hele kalkışta ego tatmini çok güzel oluyor sonra uzun yolda 50 ile müzik dinleyerek giderken buluyorum kendimi şekil sukul yapacak kimse olmayınca sakin sakin gidiliyor
-
02 Ağustos 2017, 01:08
#25
Hocam zamları düşünün ve ona göre davranın motorunuza...
"ONE DAY YOU WILL WALK ALONE"
-
02 Ağustos 2017, 01:33
#26
Sanırım ciddi bir kaza geçirmedin hiç.. bu tecrübeyi edinmeden daha yavaş ve dikkatli kullanmanı tavsiye ederim.. motosikletle ilk tanıştığımda ortalama 1 hafta sonra bayiiye gittim ve 'bu 125 cc gitmiyor sen bana şu 250 cc sat' dediğimde bayiidekiler abi sana motor satmıyoruz senin vebalini alamayız dediler şükür şimdiye kadar kırık çıkık olmadı kazalarımda.. ilk başlarda rüzgarla tanışıyosun ve altındaki ufacık motosikletle şehir içinde arabalara kafa tutunca özgür hissediyosun kendini ve insan gaza geliyor, ama kaza anında bir film şeriti geçiyor gözünün önünden ve öncekilerin hepsini unutuyosun GAZA GELME..
-
02 Ağustos 2017, 01:35
#27
hokahey adlı üyeden alıntı
birkaç kazadan sonra durulursun yavrucuğum.
Kendimden biliyorum
-
02 Ağustos 2017, 01:36
#28
sailor33 adlı üyeden alıntı
Bir gün hepimizi endurocu yapmaya niyetin var sanırım
Bende hız meraklısı değilim. Ama uzun süreli otoban sürüşleri bayıltıyor adamı.
Hız yapma isteği bazen kişinin ruh haline göre değişkenlik gösterebiliyor.
Herkes bir gün toprağa bulanacak zaten babuş , öyle yada böyle
---------- Mesajlar birleştirildi - 01:36 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:35 ----------
Başkasının hayatı söz konusu olunca daha dikkatli olmalıyım.Kendimi kısmaya çalışacağım..
Aklı selim insana yakisanda budur dostum.
-
02 Ağustos 2017, 01:48
#29
sailor33 adlı üyeden alıntı
Bir gün hepimizi endurocu yapmaya niyetin var sanırım
Bende hız meraklısı değilim. Ama uzun süreli otoban sürüşleri bayıltıyor adamı.
Hız yapma isteği bazen kişinin ruh haline göre değişkenlik gösterebiliyor.
Bir gün herkes endurocu olacak zaten.
Bir kere enduronun keyfini çıkaran birisi (özellikle dual sport), bir daha başka bir motorsiklet türüne binmek istemeyecek çünkü.
-
02 Ağustos 2017, 02:19
#30
stupid adlı üyeden alıntı
Bir gün herkes endurocu olacak zaten.
Bir kere enduronun keyfini çıkaran birisi (özellikle dual sport), bir daha başka bir motorsiklet türüne binmek istemeyecek çünkü.
chopper her türlü enduroyu döver
-
02 Ağustos 2017, 03:31
#31
-
02 Ağustos 2017, 04:10
#32
Soylendigi gibi ilk zamanlar yasanan, ozellikle daha once otomobil kullanan insanlarin motosiklete bindiginde hissettigi bir ozgurluk hissi vardir. Bu his yuzunuze vuran ruzgarla yeni tanisilmasi ve motorun ani gaz tepkisini kolayca ivmeye cevirmesiyle hos bir hal alir.
Buna karsi koymak zordur ve malesef ters orantili olarak en cok risk alinan donem en tecrubesiz oldugunuz donemde olur. Bu da haliyle ciddi kazalar getirebilir.
Ben de bir iki ufak kaza ve kilpayi kacisla bu donemi sansli atlatanlardanim.
Bir sure sonra tum bu deneyimler gozununuz onune gelip sizi dizginleyecektir. O doneme kadar irade gostermeye calisin.
-
02 Ağustos 2017, 05:44
#33
-
02 Ağustos 2017, 06:44
#34
Hızlı kullan madem, ybr'yi istediğin kadar agresif kullan ne olacak ki?
-
02 Ağustos 2017, 12:04
#35
sevdiklerini düşün hız yapınca
-
02 Ağustos 2017, 12:27
#36
yaşınla alakalı biraz. geçenlerde ben de 125 lik scooterciğimle gaza geldim 20likler gibi. kulağıma müzik taktım çıktım yola. on dakika sonra kafam şişti, beynim patladı, yoruldum, tat alamadım ve normal sürmeye devam ettim. Biraz yaşla alakalı, kan hızlı akıyor sizin şimdi ama işte bu noktada ne olursa olsun kendini kontrol et kardeşim. Bu işin affı yok. bilek senin bileğin, açmayacaksın! kendini kültür seviyesi yüksek avrupalı bir insan olarak düşün, apaçi değilim ben de ve buna uy...
-
02 Ağustos 2017, 12:32
#37
İlk motorumu aynı bende o şekilde kullanırdım. Fabrika verisi 2.5 litre yakıyor yazıyor ama ben daha 3.5-4 litre altını görmedim. Sonra ne mi oldu. 2-3 defa kaza yaptık. Ama hâlen böyle kullanıyordum. Daha sonra subap ayarı bozuldu, zincir ve dişli seti değiştirdim, arka dişli takozunu degistirdim, debriyaj balatasını degistirdim. Yani motoru agresif kullanıyorsun. Motorun içine ediyorsun. 2. Motoru aldığımda kesinlikle böyle kullanmayacağım
-
02 Ağustos 2017, 12:46
#38
stupid adlı üyeden alıntı
Bir gün herkes endurocu olacak zaten.
Bir kere enduronun keyfini çıkaran birisi (özellikle dual sport), bir daha başka bir motorsiklet türüne binmek istemeyecek çünkü.
Geçen gün topraklı kumsal bir alana girdim r1 ile, ne mi oldu? Tekerlek kumda spin atarak kuma saplandı. Yeni temizlediğim zincir kum oldu. Motordan inip sıcağın altında yürüyerek gezdim. O an dişli lastikleri olan bir enduro canlandı gözümde.. sanırım alicam su aletlerden birtane vurucam kırbacı
-
02 Ağustos 2017, 13:17
#39
Atin atin toprak da atin arkadasin ustune. 50yi gecmiyorsunuz zaten hic biriniz.
Babam sende bir cogumuzda bulunan delibozuk apaci kani geziyor. Yapacak bir sey yok, ancak sakin kullanmamak tehlikeli kullanmak anlamina gelmez hic bir zaman. Guzel bir egitim al, bu hirsini guvenli bir sekilde suruse kanalize etmis olursun.
Ve evet sakin kullanmak gercekten cok sıkıcı.
-
02 Ağustos 2017, 13:21
#40
Yalnız değilsin arkadaşım. 10 motorcudan taş çatlasa biri hızını sürekli kontrol altında tutar.
Yani burada "cık cık iyi etmiyorsun, kaza yaparsın" diyen adamlar dahi çoğunlukla hızlı kullanır. Ki çoğu bu hız +100 km civarında seyreder. Senin motorun o kadar hızlı değil. Bu sınır motorun kapasitesiyle ölçülüyor.
Çünkü altınızdaki çevik bir vasıta. Çok çabuk hızlanır, siz daha anlamadan kritik noktayı geçersiniz.
Herkesin duygusu bu olunca motorcular hızlı kullanmayı kabul edilebilir bir kural ihlali olarak görür. Misal konu açsan "Ben
kask takmayı sevmiyom, gereksiz." desen burada linç edilirsin. Ama top speed denemesi yapıp video çeksen övgü bile alırsın.
Görebildiğin mesafe durabileceğin mesafeden uzun olsun.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)