Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
1. sayfa 123 SonuncuSonuncu

Eldeki motorla 200 bin km yapmak

    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    04 Kasım 2014
    Malum zamlar ardı ardına patlıyor. Artık don değiştirir gibi motor değiştiremeyiz. Elimizdekine sahip çıkmak gerek.

    Her ihtiyacımı gören bir scooterim var. Yamaha Nmax 125. Güvenlik, yakıt ve ekonomi olarak tam istediğim gibi. Euro 4 uyumlu. Konforu biraz düşük ama şehir içi kullandığım için çokta dert etmiyorum.

    Bakımları 1000-6000-12000 km olarak 6 binde bir gidiyor. Rodajini güzel yaptım, bakımlarına da yetkili serviste giriyor. Bakım aralığı uzun olduğu için, 3 bin km de bir yağını kendim değiştiriyorum. Motul scooter yağ koyuyorum. Her çalıştırma öncesi mutlaka 2 dk rölantide ısıtıyorum. Mecbur kalmadıkça ani gaz açmıyorum. 100 km hıza bile çok nadir çıkıyorum. Zaten 125 cc motorun gideceğide en fazla 100-110, limitleri bilmek gerek.

    Sizce bu motor rektefiye görmeden kaç km dayanır? Bazı motosikletler görüyorum 25 binde falan motor istiyor. Bununda öyle olacağını düşünsem kaldırır çöpe atarım bu aleti. Ben en az 150 bin km görmeyi düşünüyorum. Sizce bu şartlar altında bu scooter kaç km gider?

    Tahminleri alalım.
    mombohunter ve sxysl bunu beğendiler.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    whitedeamon - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Eylül 2013
    Şehir
    Dünya
    Motosikleti
    MTT Y2K
    Orta halli kullanılırsa 60 bin civarı gider.

  3. #3
    mfBulut - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Mayıs 2016
    Şehir
    Adana
    Normalde kitapçıktaki bütün şeyler doğru ve zamanında uygulandığında, sürüş de motorun limitlerine göre yapıldığında 150 bin km rahatlıkla götürmeli diye düşünüyorum ben de.

    Bizim ülkemizde bu ikisine uyan kişi sayısı %2 yi geçmez herhalde. Çünkü motoru son hızına göre değerlendirenler genelde %98 civarı

  4. #4

    Üyelik
    21 Kasım 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    RS 660, Tuareg 660
    70-80bin km civarlarında o iplemediğimi rodaj, motor yağı, sıcak/soğuk gözetimi, yakıt kalitesi gibi faktörler kendini göstermeye başlıyor.
    Sonra kafayı yiyoruz Avrupalı Avustralyalı bunlarla nasıl 150bin km gitmiş diye.
    ahmetyildiz bunu beğendi.

  5. #5

    Üyelik
    02 Nisan 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Şu an yok..
    bu şekilde kullanmaya devam edersen 100 bin rahat görür belkide 150 bin.
    komşumda çinli 125 motor vardı (sattı)ilk aldığı günü hTırlıyorum (10 sene oldu sanırım)yağını bile doğru dürüst değiştirmezdi.Geçen gün sattı km 68 bin olmuş.Motorda ufak tefek masraflar hariç yağ yakma vs yoktu.
    motor hiç yapılmadan bu km leri gördüyse yamaha çok daha fazla km leri görür diye düşünüyorum.

  6. #6
    uzay gemisi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Ocak 2017
    Şehir
    İstanblue
    Motosikleti
    09
    Bakımlarını aksatmadığınız ve bu şekilde özenli kullandığınız taktirde 300bin kmyi geçersiniz.

    öyle bir algı oluşmuş ki sanki 50binde motor bitecek. Yok öyle birşey. Benim r1 44 bine dayandı hala canavar gibi 10 saniyede 250kmhnin üstündesin.
    SS lerin 50 binde motoru biterciler yanıldı busefer

  7. #7
    ubuntu67 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Eylül 2009
    Şehir
    Hatay - İskenderun
    Motosikleti
    Pulsar NS200
    Yakın bir arkadaşımın Honda Wave motoru 150 bini geçti. Bakarsanız bağ olur, bakmazsanız dağ taş olur...

    Şuan kullandığım Bajaj Pulsarın 100bin 130bin km de olanlarını gördüm(kurye), ben de inşallah 100bin yapmadan satmam motorumu.

    Selamlar, kazasız sürüşler.

  8. #8
    mfBulut - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Mayıs 2016
    Şehir
    Adana
    Zaten sürekli bu korkuyla motosiklet değiştirdiğimiz için algı bu halde, algı bu halde olduğu içinde sürekli motosiklet değiştiriyoruz millet olarak.

    E motoru alıyor mesela 15 binde. O motorun 3. Sahibi oluyor. Kendinden öncekiler bakım yapmış mı filan yine bir derece de nasıl kullandığına dair bilgi yok. Sen istediğin kadar bak o motora, sen de zaten 25-30 binde elimde kalacak korkusuyla satıyorsun. O araya bir iki tane daha bilinçsiz kullanıcı girse zaten olay bitiyor.

    Mesela biz 60 binde araba sattık. Sıfır almıştık. Ondan sonraki 2 arabamız bize o arabayı arattırdı hep. Biz de 34 binde temiz sanarak aynı model aynı arabadan aldık. Biz sattığımız arabayı bir 60 bin daha kullansak bile bu aldığımız kadar yıpratamazdık. Şuan 60 bine geldi o araba da ve arada DAĞLAR kadar fark var.
    sxysl bunu beğendi.

  9. #9

    Üyelik
    21 Kasım 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    RS 660, Tuareg 660
    Alıntı uzay gemisi adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bakımlarını aksatmadığınız ve bu şekilde özenli kullandığınız taktirde 300bin kmyi geçersiniz.

    öyle bir algı oluşmuş ki sanki 50binde motor bitecek. Yok öyle birşey. Benim r1 44 bine dayandı hala canavar gibi 10 saniyede 250kmhnin üstündesin.
    SS lerin 50 binde motoru biterciler yanıldı busefer

    Geçen sene bir arkadaşıma "naptın 1000rr ne durumda" diye sormuştum, 55bin km'de dedi. Hiç bir ağır sorunu da yok tıkır tıkır çalışıyor, özenle bakan eden biri zaten. Yerine bir şey de alamayacak bu fiyatlarla, temiz temiz gidiyor.

  10. #10
    Riptalon - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Mayıs 2012
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha XMax 300
    İngilizceniz var ise göz atın:

    https://www.reddit.com/r/motorcycles/comments/2go5ri/lets_talk_about_high_mileage_on_motorcycles/
    http://www.stromtrooper.com/dl1000-2002-2012/318818-400-000-mile-k3-dl1000-v-strom.html


    Motosiklet konusunda en çok sinirlendiğim şeylerden biri. Motorlara iyi bakarsanız size istediğiniz kadar hizmet ederler. İnsanlar motorların 30.000 km'de bittiğine dair berbat bir illüzyona kapılmış durumdalar.

    Konuda bahsi geçen motosikletlerden bazıları:

    K3 DL1000 V-Strom - 643.000 Km.
    2004 CBR 600 F4i - 445.000 Km.
    2002 VFR800 - 131.000 Km.
    GPZ900R - 434.000 Km.
    2004 FJR - 482.000 Km.
    2002 Gold Wing - 683.000 Km.
    GSX-R 1000 - 482.000 Km.
    CBR1000RR - 321.000 Km.
    Emreerol, BAIIHAN, mombohunter ve 1 diğerleri bunu beğendiler..

  11. #11

    Üyelik
    20 Aralık 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Gsx-R 1000(gixxer k9)
    2014 eylül ayında yeni kasa pcx almıştım 125 cc. 25 bin km ben bindim. Kar kış, kıyamet Çanakkale, Sakarya gittim hep uzun yol dip gaz. Şuan arkadaşımda ve 70 binlerde. Tık ses yok,sorun yok.
    Kitapçıkda yazan yağ bakımı çok uzun ona uyma keyfi değiştir km yaşlandıkça özen göster yağ değişimine yağsız bırakma 150 bin devirir.

    Yani işin özü nmax sürmedim etmedim ama pcx gibi motor bu performansı veriyorsa nmaxde aşağı kalmaz..

    Selametle.

  12. #12

    Üyelik
    05 Şubat 2011
    Şehir
    İSTANBUL
    Motosikleti
    SUZUKI gsx r 1000
    150 bini rahat görür.Km arttıkça yağ değişim km sini erkene al sorunsuz yürür.99 Modenasım 110 binde ve hiç yağ eksiltmiyordu.

  13. #13
    Kızıl pars - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Ekim 2016
    Şehir
    Londra
    Motosikleti
    Bisiklet
    Motosiklet kullanım kitapçıklarında km ömrü belirtilmemiş parçalar var, silindir, piston, sekman vs gibi.
    bunların ömrü hem kullanım profiline, hem de kullanılan sarf - bakım malzemelerine göre değişkenlik arzediyor.

    her ikisi de dikkatli ve özenli olursa rahatlıkla 150.000 yapabilir.
    Hamdım, piştim, hala hamım.

  14. #14

    Üyelik
    04 Kasım 2014
    Bu titizlikle 150-200 bin gider gibi. Sonrasında gerekirse rektefiye yaparım. Scooter iyi oluyor şehir içinde. Belki yanına +400 cc çekerim ama fiyatlar böyle artmaya devam ederse çok zor.

  15. #15
    DKN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Ocak 2013
    Bundan sonra ki alacağım motoru ölene kadar kullanıp torunlarıma bırakma kararı aldım. karburatorlu, ön arka kampana frenli tam mekanik, parca ihtiyaci gerektirmeyecek grenajsiz saglam bisey bakıyorum

  16. #16

    Üyelik
    04 Kasım 2014
    Alıntı DKN adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bundan sonra ki alacağım motoru ölene kadar kullanıp torunlarıma bırakma kararı aldım. karburatorlu, ön arka kampana frenli tam mekanik, parca ihtiyaci gerektirmeyecek grenajsiz saglam bisey bakıyorum
    Aradığın motor cb125 ace
    DKN bunu beğendi.

  17. #17
    BAIIHAN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Eylül 2008
    Şehir
    İst
    Motosikleti
    CB1000R
    Bakımları aksatmamaktan anlaşılan sadece yağ koymaktan ibaret olunca bizde motorlar pek dayanmıyor.

    Senkronu, valf boşluklarını, kaliperlerin pistonlarının kontrolünü geçtim, hidrolik sıvısı bile değiştirmiyor insanlar. Periyodik olarak kontak spreyi, gres kullanan yok. Yine millet biraz wd40 basıyor. Gidon tıkırdamadan göbek bilyasına baktırmış olanı az. Yağlayan daha az.

    Daha 30000'de, 2 yaşında boş lambası yanmıyor, bi tıkırtı geliyor ama arkadan mı önden mi belli değil. Fren kitliyor, ses yapıyor...

    Kullanım klavuzundaki çizelgede gösterilenlerin tamamının yapıldığına emin olun. Mühendislikten haberi olan adamlarla çalışın. Titiz olun. İpin ucunu kaçırmadan hiçbirşeyi aksatmadan halledin. Motosiklet motordan ibaret değil. Muhtemelen amortisörü, frenleri, kozmetiği yada elektroniği daha önce bozulacaktır. Zamanı geldiğinde bu parçalar kontrol edilip eskimiş ise değiştirilmeli. Anahtar iyi birine teslim edilip motosiklete değmesinden korkulmamalı.
    serif abi ve Kızıl pars bunu beğendiler.

  18. #18

    Üyelik
    20 Mart 2017
    bazı malzemelerde şans işidir ,

    Misal evinizde kulandıgınız elektirik ampulu ortamalama 10 bin saat der ama kimisi bin saatde keser kimisi 30 bin saatde keser .
    Onunda mı yagı balı var sen hımmm sen açma dügmesine sert bastın bunu kablosu zaten kırmızıydı beliydi başına bir şey gelecegi avizenin için de yan yana duruan lambalar sonuçta,

    İlla ki kulanım ile alakalı %50 kullanım ise %50 de çevre faktörüleri ve şansdır.

    Sürekli uzun yol mu kulanıyorsun, ?
    Bulundugun bölgede hava sürekli tozu mu yem yeşil tozsuz vadi mi?
    YAkıtında kükürt oranı fazlam mı ?
    Çok aşırı sıcak bölgemi çok soguk bölgemi...gibi gibi..

    Kulanımda bozacak şeyler,başlıcaları ise;
    sürekli kısa mesafe kullanmak,(ki bence en önemlisi üçüncü faktör)
    Yüksek devirlerde redline kullanmak,
    Çok aşırı devirsiz yüksek vitesde kulanmak (12 devir çeviren aleti 3 bin devir 6 vitesde kulanmak),
    Sürekli gaz-fren şeklinde kulanmak &ya ön kadırıp arka kaldırmak (stopie) (ki bence en önemlisi birinci faktör)
    Bakımsız kulanmak (ki bence en önemlisi ikinci faktör)

  19. #19

    Üyelik
    04 Kasım 2014
    Günlük ortalama 70 km kullanıyorum. 35+35 şeklinde. Kısa mesafe çok nadir kullanıyorum.

    Düzenli varyator temizliği falanda yapayım diyorum. Hem elim alışır

  20. #20

    Üyelik
    03 Ekim 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha Xmax 250 Ironmax 2019
    sen km yi değil, motosikleti değiştirmeden kaç yıl aynı motoru kullanırsın onun hesabını yap bence. Hadi 1-2 yıl değiştirmedin 3 ten sonra kurtlar kaynamaya başlar elin de biraz para biriktirir maddiyatı toparladın mı max 4yıl diyorum ben. O zamana kadar da 100000km anca yaparsın.


1. sayfa 123 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)