Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Vitesi nasıl değiştiriyorsunuz

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #21
    gogozh - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Ağustos 2016
    Şehir
    istanbul
    Adam kesinlikle ikna olmuyordu . Forum üyeleri anlatıyor konuyu açan kesin bilgi mı yayalim mı diyordu :(
    İnsanların beyni aciyordu, gözlerden ellerden kan geliyordu .
    Ali Bircan bunu beğendi.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22

    Üyelik
    29 Temmuz 2017
    Aga duruşa göre değişir. Eğer gazlıyorsam motoru ön fren ile kontrol altında tutarak zincire az yük bindirerek motor freni yaparım. Bunu kademeli olarak vitesi düşürerek yaparım. MotoGP ve F1 yarışlarında viraja giren araçları izle. Motor sesi sana nasıl yapman gerektiği konusunda ciddi bir ipucu verecektir.

  3. #23
    hasmet - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Alıntı shruikan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    kesin bilgi ne ya? adam motoru açıp sana şanzıman dişlilerinin fotoğrafını mı atsın? azıcık mantık yürütürsen anlarsın dişlileri yiyeceğini.

    izle şunu bi

    https://www.youtube.com/watch?v=tPTNTZk9JfQ
    Aslinda iyi olur. Acaba kac kisi sanzimanda dislilerin gercekten de gectigini dusunuyordur merak ediyorum dogrusu...

    Bilgi iyidir. Basimiza ne geliyorsa mantik yurutmeden geliyor.

  4. #24

    Üyelik
    20 Aralık 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Gsx-R 1000(gixxer k9)
    Yıllardır motor ve araba sürerim, şu soruda kendimi ifade edemedim.

  5. #25
    shruikan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Nisan 2015
    Motosikleti
    turuncu
    Alıntı hasmet adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Aslinda iyi olur. Acaba kac kisi sanzimanda dislilerin gercekten de gectigini dusunuyordur merak ediyorum dogrusu...

    Bilgi iyidir. Basimiza ne geliyorsa mantik yurutmeden geliyor.
    aga sen hiç "kırılan şanzıman dişlisi" diye bi şey duymadın herhalde?

  6. #26

    Üyelik
    24 Eylül 2016
    Şehir
    Kocaeli
    Motosikleti
    WR125R
    Alıntı GreenheadG adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Aga duruşa göre değişir. Eğer gazlıyorsam motoru ön fren ile kontrol altında tutarak zincire az yük bindirerek motor freni yaparım. Bunu kademeli olarak vitesi düşürerek yaparım. MotoGP ve F1 yarışlarında viraja giren araçları izle. Motor sesi sana nasıl yapman gerektiği konusunda ciddi bir ipucu verecektir.
    Ön fren sıkarken ön frenin dozajını sabit tutup nasıl aragaz veriyoruz hocam ? Ben her aragaz verişimde ön freni kontrol edemiyorum. Arka frenle yavaşlarken ara gaz verip vites düşürmek eyvallah ama bunu ön frenle birlikte yapmak büyük bir çalışma istiyor sanırım :D
    mavellen bunu beğendi.

  7. #27
    Jemand - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Eylül 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    MT-10 SP
    ayakla????
    Graywolf bunu beğendi.

  8. #28
    shruikan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Nisan 2015
    Motosikleti
    turuncu
    Alıntı Jemand adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ayakla????

  9. #29

    Üyelik
    06 Eylül 2016
    Şehir
    Konya
    Motosikleti
    Mondial 150 MR Vulture
    Alıntı Darkin adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ben hep birinci viteste gittiğimden beni etkilemiyor.
    Bu 50 lira olayı değilmi abi ?

  10. #30
    jimi_hendrix - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Temmuz 2015
    Motosikleti
    Yohhh
    Alıntı Jemand adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ayakla????
    hocam f1 şanzıman var bende - ye basınca vites düşüyor...
    "ONE DAY YOU WILL WALK ALONE"

  11. #31
    RedCBR125 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Mart 2016
    Şehir
    İZMİR. Karşıyaka.
    Motosikleti
    z-ones180 CBR125 CBR250 CBF150 YZFR125 YZFR25
    ..........

  12. #32
    Jemand - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Eylül 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    MT-10 SP
    Alıntı shruikan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    öyle totoşa böyle pipiş

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 01:20 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:19 ----------

    Alıntı jimi_hendrix adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    hocam f1 şanzıman var bende - ye basınca vites düşüyor...
    gitarını satmana üzüldüm

  13. #33

    Üyelik
    06 Eylül 2016
    Şehir
    Konya
    Motosikleti
    Mondial 150 MR Vulture
    Baba ben rahmetli barkının videosunu izlemiştim zamanında ben şöyle yapıyorum. Şimdi 5.viteste gidiyorum değilmi önümdede arabalar var ışığa duruyor vs. Şimdi baba motosikleti sık sık kullanıyorsan az biraz bilinçsizde olsa motorun örnek vereyim 3. viteste devir çizgisi kırmızı çizgiye gelmeden 60 yaptığını öğreniyosun. Aynı o mantıkla bende 4 e atarım debriyaj sıkılıyken biraz firen yaparım (bu olayda zamanla hız kazanıyorsun). hızım 4. vitese fren yapmadan rahat ve motoru ileri-geri yapmıcak şekilde bi hızı olsa bile örnek vereyim 3. viteste son hız 60 dedik ya bende 4. viteste 50 ile gidiyorum ama vites düşürürken yinede az biraz fren yaparım motorun bu teklememesi için yani ileri geri olmaması için. sonra 3 sonra 2 sonra 1 e atarım falan. Ayrıca diyelim 5. vitestesin yavaşlaman gerekiyor sen vitesi 2 ye attın biraz daha yavaşlaman gerekiyor diyelim ordada motoru 2 de baygın götürmemek kaydı şartı ile 1 e atarım ama hareket halinde 1 e atıcaksan tabi bu 2 den 1 e olmalı sadece. hafif bi ileri geri oluyor bende. ama şimdi alıştım rahatım. Ani fren yapman gerekiyorsada vitesi düşünme en fazla devir düşer stop eder. Ani frende teknik yapıcam diye uğraşma. Umarım anlatabilmişimdir.

  14. #34
    hasmet - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Alıntı shruikan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    aga sen hiç "kırılan şanzıman dişlisi" diye bi şey duymadın herhalde?
    Farkli hizlarda donen disliler bvirbirine carpmadan kirilmadan nasil birbirine gecer?

    Bu sorunun cevabini bilmiyorsaniz tartismaya gerek yok. Ogrenin, sonra konusalim.
    berk_cglr bunu beğendi.

  15. #35
    shruikan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Nisan 2015
    Motosikleti
    turuncu
    Alıntı hasmet adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Farkli hizlarda donen disliler bvirbirine carpmadan kirilmadan nasil birbirine gecer?

    Bu sorunun cevabini bilmiyorsaniz tartismaya gerek yok. Ogrenin, sonra konusalim.
    bi şey anladıysam arap olayım

  16. #36
    MrMud - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Ekim 2016
    Şehir
    İSTANBUL
    Motosikleti
    Husqvarna TE250
    Alıntı Jemand adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ayakla????
    Hele şükür ya...
    berk_cglr ve Jemand bunu beğendiler.
    +299 Gitmek cesaret ister, Enduro yapmak yetenek.
    Cesaret aptalda da var, ama yetenek herkeste yok...
    -MrMud

  17. #37
    hasmet - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Alıntı shruikan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bi şey anladıysam arap olayım
    Aynen. Manuel şanzımanın yapısını ve nasıl çalıştığını öğrenin, sonra mantık yürütün. Yoksa en iyi ihtimalle havada kalır yorumunuz, büyük ihtimalle de yanlış sonuca götürür.

  18. #38
    Xavosa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Şubat 2015
    Şehir
    Muğla/Fethiye
    Motosikleti
    Yamaha R25
    Anlik gaz acarak dusurup, gaz keserek yukseltiyorum. Isiklara da genelde en yuksek 3. viteste gelirim ust uste dusurmem.

    Eger ucu ucuna kirmiziya yakalandiysam yuksek viteste once dururum sonra beklerken hafif hafif basarak dusururum.

  19. #39
    shruikan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Nisan 2015
    Motosikleti
    turuncu
    Alıntı hasmet adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Aynen. Manuel şanzımanın yapısını ve nasıl çalıştığını öğrenin, sonra mantık yürütün. Yoksa en iyi ihtimalle havada kalır yorumunuz, büyük ihtimalle de yanlış sonuca götürür.
    manuel şanzımanın nasıl çalıştığını biliyorum. "hızlı dönen çarkla yavaş dönen çark birbirine kenetlenmeye çalışırken, birbirilerinin diş kenarlarını fazlaca aşındırır; hadi oldu birbirine geçti diyelim, o birleşmede ya hızlının ya da yavaşın dişlilerinde kırık oluşabilir" diyorum. ama sizin ne dediğinizi ya da ne demeye çalıştığınızı anlayamadım.

  20. #40
    hasmet - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Alıntı shruikan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    manuel şanzımanın nasıl çalıştığını biliyorum. "hızlı dönen çarkla yavaş dönen çark birbirine kenetlenmeye çalışırken, birbirilerinin diş kenarlarını fazlaca aşındırır; hadi oldu birbirine geçti diyelim, o birleşmede ya hızlının ya da yavaşın dişlilerinde kırık oluşabilir" diyorum. ama sizin ne dediğinizi ya da ne demeye çalıştığınızı anlayamadım.
    Gücü ileten dişliler zaten sürekli birbiriyle temas halinde. Neden öyle olduğunu anlamak için açıp öğrenmeniz lazım. Geçişi yapan dişli ise normal bildiğimiz dişli değil. Başka bir arıza olmadığı müddetçe sadece vites değiştirirken kolay kolay kırılıp zarar görecek bir parça da değil.


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)