Vitesi nasıl değiştiriyorsunuz
-
01 Ağustos 2017, 15:54
#21
Adam kesinlikle ikna olmuyordu . Forum üyeleri anlatıyor konuyu açan kesin bilgi mı yayalim mı diyordu :(
İnsanların beyni aciyordu, gözlerden ellerden kan geliyordu .
Reklamlar
-
01 Ağustos 2017, 16:05
#22
Aga duruşa göre değişir. Eğer gazlıyorsam motoru ön fren ile kontrol altında tutarak zincire az yük bindirerek motor freni yaparım. Bunu kademeli olarak vitesi düşürerek yaparım. MotoGP ve F1 yarışlarında viraja giren araçları izle. Motor sesi sana nasıl yapman gerektiği konusunda ciddi bir ipucu verecektir.
-
01 Ağustos 2017, 22:59
#23
shruikan adlı üyeden alıntı
Aslinda iyi olur. Acaba kac kisi sanzimanda dislilerin gercekten de gectigini dusunuyordur merak ediyorum dogrusu...
Bilgi iyidir. Basimiza ne geliyorsa mantik yurutmeden geliyor.
-
01 Ağustos 2017, 23:06
#24
Yıllardır motor ve araba sürerim, şu soruda kendimi ifade edemedim.
-
01 Ağustos 2017, 23:21
#25
hasmet adlı üyeden alıntı
Aslinda iyi olur. Acaba kac kisi sanzimanda dislilerin gercekten de gectigini dusunuyordur merak ediyorum dogrusu...
Bilgi iyidir. Basimiza ne geliyorsa mantik yurutmeden geliyor.
aga sen hiç "kırılan şanzıman dişlisi" diye bi şey duymadın herhalde?
-
02 Ağustos 2017, 00:23
#26
GreenheadG adlı üyeden alıntı
Aga duruşa göre değişir. Eğer gazlıyorsam motoru ön fren ile kontrol altında tutarak zincire az yük bindirerek motor freni yaparım. Bunu kademeli olarak vitesi düşürerek yaparım. MotoGP ve F1 yarışlarında viraja giren araçları izle. Motor sesi sana nasıl yapman gerektiği konusunda ciddi bir ipucu verecektir.
Ön fren sıkarken ön frenin dozajını sabit tutup nasıl aragaz veriyoruz hocam ? Ben her aragaz verişimde ön freni kontrol edemiyorum. Arka frenle yavaşlarken ara gaz verip vites düşürmek eyvallah ama bunu ön frenle birlikte yapmak büyük bir çalışma istiyor sanırım :D
-
02 Ağustos 2017, 01:00
#27
-
02 Ağustos 2017, 01:08
#28
Jemand adlı üyeden alıntı
ayakla????
-
02 Ağustos 2017, 01:10
#29
Darkin adlı üyeden alıntı
Ben hep birinci viteste gittiğimden beni etkilemiyor.
Bu 50 lira olayı değilmi abi ?
-
02 Ağustos 2017, 01:11
#30
Jemand adlı üyeden alıntı
ayakla????
hocam f1 şanzıman var bende - ye basınca vites düşüyor...
"ONE DAY YOU WILL WALK ALONE"
-
02 Ağustos 2017, 01:13
#31
-
02 Ağustos 2017, 01:20
#32
shruikan adlı üyeden alıntı
öyle totoşa böyle pipiş
---------- Mesajlar birleştirildi - 01:20 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:19 ----------
jimi_hendrix adlı üyeden alıntı
hocam f1 şanzıman var bende - ye basınca vites düşüyor...
gitarını satmana üzüldüm
-
02 Ağustos 2017, 01:22
#33
Baba ben rahmetli barkının videosunu izlemiştim zamanında ben şöyle yapıyorum. Şimdi 5.viteste gidiyorum değilmi önümdede arabalar var ışığa duruyor vs. Şimdi baba motosikleti sık sık kullanıyorsan az biraz bilinçsizde olsa motorun örnek vereyim 3. viteste devir çizgisi kırmızı çizgiye gelmeden 60 yaptığını öğreniyosun. Aynı o mantıkla bende 4 e atarım debriyaj sıkılıyken biraz firen yaparım (bu olayda zamanla hız kazanıyorsun). hızım 4. vitese fren yapmadan rahat ve motoru ileri-geri yapmıcak şekilde bi hızı olsa bile örnek vereyim 3. viteste son hız 60 dedik ya bende 4. viteste 50 ile gidiyorum ama vites düşürürken yinede az biraz fren yaparım motorun bu teklememesi için yani ileri geri olmaması için. sonra 3 sonra 2 sonra 1 e atarım falan. Ayrıca diyelim 5. vitestesin yavaşlaman gerekiyor sen vitesi 2 ye attın biraz daha yavaşlaman gerekiyor diyelim ordada motoru 2 de baygın götürmemek kaydı şartı ile 1 e atarım ama hareket halinde 1 e atıcaksan tabi bu 2 den 1 e olmalı sadece. hafif bi ileri geri oluyor bende. ama şimdi alıştım rahatım. Ani fren yapman gerekiyorsada vitesi düşünme en fazla devir düşer stop eder. Ani frende teknik yapıcam diye uğraşma. Umarım anlatabilmişimdir.
-
02 Ağustos 2017, 03:00
#34
shruikan adlı üyeden alıntı
aga sen hiç "kırılan şanzıman dişlisi" diye bi şey duymadın herhalde?
Farkli hizlarda donen disliler bvirbirine carpmadan kirilmadan nasil birbirine gecer?
Bu sorunun cevabini bilmiyorsaniz tartismaya gerek yok. Ogrenin, sonra konusalim.
-
02 Ağustos 2017, 03:06
#35
hasmet adlı üyeden alıntı
Farkli hizlarda donen disliler bvirbirine carpmadan kirilmadan nasil birbirine gecer?
Bu sorunun cevabini bilmiyorsaniz tartismaya gerek yok. Ogrenin, sonra konusalim.
bi şey anladıysam arap olayım
-
02 Ağustos 2017, 03:09
#36
Jemand adlı üyeden alıntı
ayakla????
Hele şükür ya...
+299 Gitmek cesaret ister, Enduro yapmak yetenek.
Cesaret aptalda da var, ama yetenek herkeste yok...
-MrMud
-
02 Ağustos 2017, 11:14
#37
shruikan adlı üyeden alıntı
bi şey anladıysam arap olayım
Aynen. Manuel şanzımanın yapısını ve nasıl çalıştığını öğrenin, sonra mantık yürütün. Yoksa en iyi ihtimalle havada kalır yorumunuz, büyük ihtimalle de yanlış sonuca götürür.
-
02 Ağustos 2017, 11:26
#38
Anlik gaz acarak dusurup, gaz keserek yukseltiyorum. Isiklara da genelde en yuksek 3. viteste gelirim ust uste dusurmem.
Eger ucu ucuna kirmiziya yakalandiysam yuksek viteste once dururum sonra beklerken hafif hafif basarak dusururum.
-
02 Ağustos 2017, 11:50
#39
hasmet adlı üyeden alıntı
Aynen. Manuel şanzımanın yapısını ve nasıl çalıştığını öğrenin, sonra mantık yürütün. Yoksa en iyi ihtimalle havada kalır yorumunuz, büyük ihtimalle de yanlış sonuca götürür.
manuel şanzımanın nasıl çalıştığını biliyorum. "hızlı dönen çarkla yavaş dönen çark birbirine kenetlenmeye çalışırken, birbirilerinin diş kenarlarını fazlaca aşındırır; hadi oldu birbirine geçti diyelim, o birleşmede ya hızlının ya da yavaşın dişlilerinde kırık oluşabilir" diyorum. ama sizin ne dediğinizi ya da ne demeye çalıştığınızı anlayamadım.
-
02 Ağustos 2017, 12:10
#40
shruikan adlı üyeden alıntı
manuel şanzımanın nasıl çalıştığını biliyorum. "hızlı dönen çarkla yavaş dönen çark birbirine kenetlenmeye çalışırken, birbirilerinin diş kenarlarını fazlaca aşındırır; hadi oldu birbirine geçti diyelim, o birleşmede ya hızlının ya da yavaşın dişlilerinde kırık oluşabilir" diyorum. ama sizin ne dediğinizi ya da ne demeye çalıştığınızı anlayamadım.
Gücü ileten dişliler zaten sürekli birbiriyle temas halinde. Neden öyle olduğunu anlamak için açıp öğrenmeniz lazım. Geçişi yapan dişli ise normal bildiğimiz dişli değil. Başka bir arıza olmadığı müddetçe sadece vites değiştirirken kolay kolay kırılıp zarar görecek bir parça da değil.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)