Vitesi nasıl değiştiriyorsunuz
Reklamlar
-
04 Ağustos 2017, 08:24
#61
Merhaba ya biri yardım edebilirmi ybr125 marka bir motosiklete sahibim bende de bu vites konusunda sıkıntı var yada benim aşırı acemiliğimden kaynaklı 1. viteste kalkarken biraz gaz istiyor motor az gaz verirsem stop ediyor kalkmıyor ve 1. vitese atıp kalktığım zaman zincir tarafı sanki boşa kaçıyor sonra tutunuyor
not : motorun zinciri yağsız birkaç gündür yağmur yağdı ben geri yağlamadım
Reklamlar
-
04 Ağustos 2017, 21:15
#62
hasmet adlı üyeden alıntı
İş arkadaşınız yemiş sizi. Binek arabaların hemen hemen hepsinde şanzıman önde, aşağıda, motora bitişiktir.
Şanzıman olmayabilir belki ama aracı tavanında delikle kendim gördüm.
---------- Mesajlar birleştirildi - 21:15 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:23 ----------
GoldHeart adlı üyeden alıntı
Merhaba ya biri yardım edebilirmi ybr125 marka bir motosiklete sahibim bende de bu vites konusunda sıkıntı var yada benim aşırı acemiliğimden kaynaklı 1. viteste kalkarken biraz gaz istiyor motor az gaz verirsem stop ediyor kalkmıyor ve 1. vitese atıp kalktığım zaman zincir tarafı sanki boşa kaçıyor sonra tutunuyor
not : motorun zinciri yağsız birkaç gündür yağmur yağdı ben geri yağlamadım
Bence size forum kullanıcılarından ziyade sanayideki motorcu Abdurrahman abinin yardımı dokunur
Motor bakımı ve tamiri önemlidir. Motorunuzun bakımını aksatırsanız sizi yolda bırakır. Otomobilinizin bakımını aksatırsanız o da sizi yolda bırakır. Fakat aralarında bir fark var. Otomobil sizi canlı bırakır.
-
04 Ağustos 2017, 23:50
#63
bu aragaz verme konusunda yanlış bilinen bir detay var ,
ara gaz verilmesinin sebebi vites değişiminin yani mekanik hareketin rahat gerçekleşmesi değildir , siz ara gaz versenizde vermesenizde hatta debriyajı kullanmasanız bile vites rahatlıkla yükseltilebilir veya küçültülebilir ,
ara gaz vererek aslında vites değişiminden SONRA debriyajı bırakırken meydana gelebilecekleri engelleyebilirsiniz ,
bir çok genç arkadaş şimdi alırsın eline şanzımanı diyecek ama senkromençsiz sıralı şanzımanlarda en sağlıklı ve rahat vites değişimi ara gaz ile değil yarım debriyaj veya hiç debriyaj kullanmadan gerçekleşir..
-
04 Ağustos 2017, 23:59
#64
Nikkfurie adlı üyeden alıntı
bu aragaz verme konusunda yanlış bilinen bir detay var ,
ara gaz verilmesinin sebebi vites değişiminin yani mekanik hareketin rahat gerçekleşmesi değildir , siz ara gaz versenizde vermesenizde hatta debriyajı kullanmasanız bile vites rahatlıkla yükseltilebilir veya küçültülebilir ,
ara gaz vererek aslında vites değişiminden SONRA debriyajı bırakırken meydana gelebilecekleri engelleyebilirsiniz ,
bir çok genç arkadaş şimdi alırsın eline şanzımanı diyecek ama senkromençsiz sıralı şanzımanlarda en sağlıklı ve rahat vites değişimi ara gaz ile değil yarım debriyaj veya hiç debriyaj kullanmadan gerçekleşir..
Eğer dediğiniz gibi debriyajsiz vites değiştirmek sağlıklı olsaydı quickshifter olmazdi sanirim, yanlışsam düzeltin
-
05 Ağustos 2017, 00:07
#65
Bu quick shifter ve kaydırmalı debriyaj teknolojilerini bilenlere soruyorum. Şimdi bu tarz motorlarda vitesi debriyajsız düşürürken otomatik aragaz veren hangisi?
Sorumdaki mantık şu:
Eğer bunu yapan kaydırmalı debriyaj ise gerçekten vites ile alakası olmayıp lastiğin kilitlenmesini önlemek için yapılan bir şey gibi geliyor bu aragaz olayı. Yok eğer bunu sağlayan quick shifter ise bu da sanırım vitesi düşürürken lastik kilitlenmesi ile alakasız da gaz vermemiz gerektiği anlamına gelir.
Mantığım doğru mu yanlış mı bilmiyorum ama bu konuda fikirlerinizi merak ediyorum.
-
05 Ağustos 2017, 00:15
#66
Muzdarip adlı üyeden alıntı
İş arkadaşlarımdan biri otomobilde vites değiştirirken şanzıman dişlisi fırlayıp tavanı delmiş.
Motorda dişli fırlarsa nereyi deler düşünmek bile korkunc.
Haşmet Bey in dediği gibi o arkadaş yemiş seni
hani piston kolu karteri delip yere fırlamış dese ok olur o ama bir şanzıman dişlisi yerinden çıkıp , 1 . şanzımanı delecek 2 . aracın taban sacını,izolasyon malzemesini ,halısını,birde tavan sacını delecek ???
o derece hasar alan bir şanzıman tekerlekleri kilitler , takla atar..
çünkü şanzımana ağır bir darbe gelirde ezilirse, mevcut vites boşa geçmeden başka bir dişlide vitese geçer yani iki dişli aynı anda vitese geçerse şanzıman kilitlenir..
---------- Mesajlar birleştirildi - 00:15 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:13 ----------
R3dBull adlı üyeden alıntı
Eğer dediğiniz gibi debriyajsiz vites değiştirmek sağlıklı olsaydı quickshifter olmazdi sanirim, yanlışsam düzeltin
kuikşiftır da debriyaj kullanılmıyor , amaç bu..
-
05 Ağustos 2017, 10:06
#67
Debriyajsiz vites degistirmek nasil saglikli oluyor bi aciklayiver..
-
R3dBull adlı üyeden alıntı
Debriyajsiz vites degistirmek nasil saglikli oluyor bi aciklayiver..
sorunu şimdi gördüm ,
senkromeçsiz şanzımanlarda vites değişimi ne kadar hızlı yapılırsa o derece sağlıklı bir kullanım olur , en hızlı değişimde debriyaj kullanmadan olur..
tabi quickshifter de debriyaj kullanılmamasının amacı saniyenin bilmem kaçta biri kadar vakit kazanmaktır..
-
evet gaz veriyoruz ama o gaz hep aynı ayarda olmuyor ayarsız oluyor bazen az bazen çok artistik, direk 1 e alırken fren yaparken aynı zamanda düşürebilirsin olmuyorsa zamanla olur zaten direk dursanda sorun olmaz 5. viteste duruncada düşürürsün no problemm
-
çok seri bi şekilde , arka ön frene beraber basarak 3 , yine aynı şekilde 2 , debriyaj fren durur 1 e yada boşa alır beklerim.
-
Şanzumanı çok zorluyosun. Fren kullanmaya çalış en fazla 1 vites düşür bence.
-
Zaten şu freni koyup neden motosikletin ağırlığını artırırlar bilmem. Motor freni ile zaten her şey mümkün.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)