Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Vitesi nasıl değiştiriyorsunuz

    REKLAM ALANI
  1. #41
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW , Piaggio , Sym
    Alıntı shruikan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bi şey anladıysam arap olayım
    her bir vites için iki adet dişli bulunur ve bunlar sürekli birbirlerini boşta çevirirler..

    şanzımanın içinde, her vitesin sahip olduğu bu iki dişlinin motorun hareketini tekerleğe iletebilmesi için kilit mekanizması (anlamanız için böyle yazdım) bulunur

    ve biz vites değiştirdiğimizde kilit mekanizması harekete geçip boşta dönen dişlileri kilitler arka teker döner..


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #42
    zekeriyaimam - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Mayıs 2016
    Şehir
    Gebze
    Motosikleti
    simson
    Yahu herkes konuşuyor işin görselini koyalım


  3. #43
    shruikan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Nisan 2015
    Motosikleti
    turuncu
    Alıntı zekeriyaimam adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yahu herkes konuşuyor işin görselini koyalım
    https://www.youtube.com/watch?v=E2CybLSrN5Q
    benim demeye çalıştığım, şu videodaki "köpek dişlileri".. dişli derken biraz karıştırmışım.

    kırılmaz değil, ha düşük bir ihtimal vites değiştirmeyle dişli kırılması; ama olmaz değil.

  4. #44
    uzay gemisi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Ocak 2017
    Şehir
    İstanblue
    Motosikleti
    09
    Debriyaji sık, bir vites düşür, gaz ver, ardından debriyaji bırak.
    Ardı ardına çatır çatır vites düşürmek hilallere zarar verir. Sıralı şanzımanda debriyaji her kullandığınızda birkere vites düşürür veya yükseltirsiniz

  5. #45
    R3dBull - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Aralık 2016
    Motosikleti
    YZF - R6
    Yav benim bildiğim debriyaj sıkılır vites düşürülür ve aragaz verilir ardindan debriyaj bırakılır.Yanlış mi biliyorum bi aydınlatin lütfen

  6. #46

    Üyelik
    06 Eylül 2016
    Şehir
    Konya
    Motosikleti
    Mondial 150 MR Vulture
    Alıntı R3dBull adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yav benim bildiğim debriyaj sıkılır vites düşürülür ve aragaz verilir ardindan debriyaj bırakılır.Yanlış mi biliyorum bi aydınlatin lütfen
    Vitesi küçülttükten sonra debriyajı bırakmadan çok az bir fren ve ara gaz veriyorsun gazı vermemizin sebebi dişlilerin birbirine kolay geçmesi için.

  7. #47
    R3dBull - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Aralık 2016
    Motosikleti
    YZF - R6
    Alıntı M3x3l1n4 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Vitesi küçülttükten sonra debriyajı bırakmadan çok az bir fren ve ara gaz veriyorsun gazı vermemizin sebebi dişlilerin birbirine kolay geçmesi için.
    Bunu kastetmistim ama diger arkadaşlar debriyaja basıp aragaz verip ardindan vites düşürün diyorlar

  8. #48
    LynXMaSTeR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Ağustos 2014
    Şehir
    Balıkesir
    Motosikleti
    Honda CBR 650F | Honda CB750 Hornet
    bunun kesin ve net bir cevabı yok, her duruma göre farklı hareket edilir, hangi şekilde rahat ediyorsanız öyle yapın.

  9. #49
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Alıntı M3x3l1n4 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Vitesi küçülttükten sonra debriyajı bırakmadan çok az bir fren ve ara gaz veriyorsun gazı vermemizin sebebi dişlilerin birbirine kolay geçmesi için.
    Eger amac oysa, vites kuculttukten sonra hangi disli hangi disliye geciyor sormasi ayip?

  10. #50
    R3dBull - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Aralık 2016
    Motosikleti
    YZF - R6
    Alıntı hasmet adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Eger amac oysa, vites kuculttukten sonra hangi disli hangi disliye geciyor sormasi ayip?
    Bizim yaptığımız yanlış mi? Vites düşürmeden öncemi vermemiz gerekiyor aragazi açıklarmısınız

  11. #51
    shruikan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Nisan 2015
    Motosikleti
    turuncu
    Alıntı R3dBull adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bizim yaptığımız yanlış mi? Vites düşürmeden öncemi vermemiz gerekiyor aragazi açıklarmısınız
    aragaz verme ile vitesi küçültme aynı anda olacak, benim bildiğim ve yaptığım öyle en azından. arada sırada tam senkronu tutturamadığım oluyor, vites geçiyor gene ama sanki bi şeyler kırılıyormuş gibi "şlak" diye bi ses geliyor. senkronu tutturunca pıt pıt, yağ gibi geçiyor.

  12. #52
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Alıntı R3dBull adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bizim yaptığımız yanlış mi? Vites düşürmeden öncemi vermemiz gerekiyor aragazi açıklarmısınız
    Eger "dişlilerin birbirine kolay geçmesi" gibi bir amaciniz varsa tabii ki. Sahsen aragaz vermememe ragmen simdiye kadar vites gecmemesi veya zorlanmasi gibi bir sorun yasamadim hic bir motosikletimde. Ama arabada mutlaka aragaz veriyorum, cunku:

    1. daha agir oldugu icin yuruyen aksama daha cok yuk biniyor
    2. sanziman senkromesh'li oldugu icin onlarin asinmasi azaliyor
    3. kuru debriyaj oldugu icin debriyajin omru ciddi miktarda uzuyor

  13. #53
    divergent - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Kasım 2014
    Motosikleti
    Honda MSX




    4. viteste ilerliyorum, ileride kırmızı ışığı gördüm. Vites düşürdüğümde motorun bağırmayacağı uygun devire inene kadar debriyaja dokunmuyorum yavaşlıyorum. Motorun sesinden uygun devire indiğime karar verdiğimde ise debriyajı sıkıp vitesi düşürüp tekrar debriyajı bırakıyorum ancak nasıl fren yaparken limon sıkma sertliğinde sıkıyoruz, debriyajıda limon sıkma sertliğinde bırakıyorum, birdenbire değil. Bir yandanda fasılalı olarak ön ve arka fren kombine vaziyette yavaşlıyorum. Kırmızı ışığa varana kadar ve uygun hıza düşüpte vitesi boşa atacağım zaman gelene kadarda böyle sürdürüyorum. Ara gaz vermeyi gerekli görmüyorum. Vites düşürürken ara gaz verip motorun devriyle arka tekerin devrini eşitleme gibi matematiksel hesaplarla değilde hissederek sürüyorum. Aynı tarzda vites düşürmeyi trafik yavaşladığındada uyguluyorum. Başka bir senaryoda ise kırmızı ışığı gördüğümde ışığa varana kadar vites düşürmekle uğraşmayıp 20km hıza kadar yavaşlayıp vitesi blok şekilde düşürüyorum.

    Vites düşürme şeklim videodaki gibi oluyor. Dikkat ederseniz adam vites düşürdüğünde gaz vermiyor.

    https://www.youtube.com/watch?v=XWARv_VNEKU#t=1m30s

  14. #54
    shruikan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Nisan 2015
    Motosikleti
    turuncu
    Alıntı divergent adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Vites düşürme şeklim videodaki gibi oluyor. Dikkat ederseniz adam vites düşürdüğünde gaz vermiyor.
    https://www.youtube.com/watch?v=XWARv_VNEKU#t=1m30s
    eleman bu videoda aragaz vermiyor; ama debriyajı kaydırıyor. yok yere plakaları aşındırıyor
    Ali Bircan bunu beğendi.

  15. #55
    Ali Bircan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Nisan 2016
    Şehir
    Mersin
    Motosikleti
    motor mu, ne motoru ? motor ne arar la ögrencide
    Benim bildiğim (Keith Code'un yalancısıyım)
    1) Frenler ve debriyaj sıkılır
    2) Ardından bir miktar aragaz verilir
    3) Gaz kolu kapatılır kapatılmaz vites düşürülür
    4) Verdiğimiz aragaz'ın devri düşmeden debriyaj bırakılır

    Bunlar çok kısa bir süre içerisinde yapılır motosikleti orta sehpasına alıp üstünde alıştırma yapmanız ardından sürüş esnasında alıştırma yapmanız önerilir bunları yapmak biraz karışık geliyorsa bunları sayılarıyla hatırlayın ve bir üçgen çizin sol üstten sağ üste oradan sol aşağı ve tekrar sol üste giden bir üçgen.
    Bunları şu şekilde sadece sayılarını söyleyin ve o üçgeni hayal ederek yapın
    1) Debriyajı sık
    2) Aragazı ver
    3) Vitesi düşür
    4) Debriyajı bırak

    Bunları her vites için tekrarlayın.
    Kes traşı, ver kontra'yı!

  16. #56
    Morphin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Kasım 2014
    Şehir
    İstanbul-Maltepe
    Motosikleti
    CBR650F
    Ayağımla...

  17. #57

    Üyelik
    14 Temmuz 2017
    Frenin ve ara gazı vermenin dişli geçmesi ile ilgisi yoktur.
    Fren ile lastiğinizin devir hızını, gaz ile de motorunuzun devir hızını kontrol ederek debriyajı bırakmadan önce ikisinin de aşağı yukarı aynı hızda dönüyor olmasını sağlarsınız. Bu şekilde debriyajı bıraktığınızda silkeleme yapmadan vites geçirmiş olursunuz.
    ahmetyildiz bunu beğendi.

  18. #58
    54RR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Şubat 2013
    Şehir
    Sapanca
    Motosikleti
    --12 R1 Crossplane
    Tam durmadan yada iyice yavaşlamadan 1 e çekme vitesi için yanar 😁😁

  19. #59

    Üyelik
    14 Temmuz 2017
    İş arkadaşlarımdan biri otomobilde vites değiştirirken şanzıman dişlisi fırlayıp tavanı delmiş.
    Motorda dişli fırlarsa nereyi deler düşünmek bile korkunc.


  20. #60
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Alıntı Muzdarip adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    İş arkadaşlarımdan biri otomobilde vites değiştirirken şanzıman dişlisi fırlayıp tavanı delmiş.
    Motorda dişli fırlarsa nereyi deler düşünmek bile korkunc.

    İş arkadaşınız yemiş sizi. Binek arabaların hemen hemen hepsinde şanzıman önde, aşağıda, motora bitişiktir.


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)