Vitesi nasıl değiştiriyorsunuz
Reklamlar
-
02 Ağustos 2017, 12:37
#41
shruikan adlı üyeden alıntı
bi şey anladıysam arap olayım
her bir vites için iki adet dişli bulunur ve bunlar sürekli birbirlerini boşta çevirirler..
şanzımanın içinde, her vitesin sahip olduğu bu iki dişlinin motorun hareketini tekerleğe iletebilmesi için kilit mekanizması (anlamanız için böyle yazdım) bulunur
ve biz vites değiştirdiğimizde kilit mekanizması harekete geçip boşta dönen dişlileri kilitler arka teker döner..
Reklamlar
-
02 Ağustos 2017, 12:54
#42
Yahu herkes konuşuyor işin görselini koyalım
-
02 Ağustos 2017, 13:02
#43
zekeriyaimam adlı üyeden alıntı
benim demeye çalıştığım, şu videodaki "köpek dişlileri".. dişli derken biraz karıştırmışım.
kırılmaz değil, ha düşük bir ihtimal vites değiştirmeyle dişli kırılması; ama olmaz değil.
-
02 Ağustos 2017, 13:12
#44
Debriyaji sık, bir vites düşür, gaz ver, ardından debriyaji bırak.
Ardı ardına çatır çatır vites düşürmek hilallere zarar verir. Sıralı şanzımanda debriyaji her kullandığınızda birkere vites düşürür veya yükseltirsiniz
-
02 Ağustos 2017, 13:19
#45
Yav benim bildiğim debriyaj sıkılır vites düşürülür ve aragaz verilir ardindan debriyaj bırakılır.Yanlış mi biliyorum bi aydınlatin lütfen
-
02 Ağustos 2017, 15:02
#46
R3dBull adlı üyeden alıntı
Yav benim bildiğim debriyaj sıkılır vites düşürülür ve aragaz verilir ardindan debriyaj bırakılır.Yanlış mi biliyorum bi aydınlatin lütfen
Vitesi küçülttükten sonra debriyajı bırakmadan çok az bir fren ve ara gaz veriyorsun gazı vermemizin sebebi dişlilerin birbirine kolay geçmesi için.
-
02 Ağustos 2017, 15:42
#47
M3x3l1n4 adlı üyeden alıntı
Vitesi küçülttükten sonra debriyajı bırakmadan çok az bir fren ve ara gaz veriyorsun gazı vermemizin sebebi dişlilerin birbirine kolay geçmesi için.
Bunu kastetmistim ama diger arkadaşlar debriyaja basıp aragaz verip ardindan vites düşürün diyorlar
-
02 Ağustos 2017, 17:06
#48
bunun kesin ve net bir cevabı yok, her duruma göre farklı hareket edilir, hangi şekilde rahat ediyorsanız öyle yapın.
-
02 Ağustos 2017, 18:29
#49
M3x3l1n4 adlı üyeden alıntı
Vitesi küçülttükten sonra debriyajı bırakmadan çok az bir fren ve ara gaz veriyorsun gazı vermemizin sebebi dişlilerin birbirine kolay geçmesi için.
Eger amac oysa, vites kuculttukten sonra hangi disli hangi disliye geciyor sormasi ayip?
-
02 Ağustos 2017, 19:39
#50
hasmet adlı üyeden alıntı
Eger amac oysa, vites kuculttukten sonra hangi disli hangi disliye geciyor sormasi ayip?
Bizim yaptığımız yanlış mi? Vites düşürmeden öncemi vermemiz gerekiyor aragazi açıklarmısınız
-
02 Ağustos 2017, 20:15
#51
R3dBull adlı üyeden alıntı
Bizim yaptığımız yanlış mi? Vites düşürmeden öncemi vermemiz gerekiyor aragazi açıklarmısınız
aragaz verme ile vitesi küçültme aynı anda olacak, benim bildiğim ve yaptığım öyle en azından. arada sırada tam senkronu tutturamadığım oluyor, vites geçiyor gene ama sanki bi şeyler kırılıyormuş gibi "şlak" diye bi ses geliyor. senkronu tutturunca pıt pıt, yağ gibi geçiyor.
-
02 Ağustos 2017, 20:19
#52
R3dBull adlı üyeden alıntı
Bizim yaptığımız yanlış mi? Vites düşürmeden öncemi vermemiz gerekiyor aragazi açıklarmısınız
Eger "dişlilerin birbirine kolay geçmesi" gibi bir amaciniz varsa tabii ki. Sahsen aragaz vermememe ragmen simdiye kadar vites gecmemesi veya zorlanmasi gibi bir sorun yasamadim hic bir motosikletimde. Ama arabada mutlaka aragaz veriyorum, cunku:
1. daha agir oldugu icin yuruyen aksama daha cok yuk biniyor
2. sanziman senkromesh'li oldugu icin onlarin asinmasi azaliyor
3. kuru debriyaj oldugu icin debriyajin omru ciddi miktarda uzuyor
-
02 Ağustos 2017, 21:49
#53
-
02 Ağustos 2017, 22:44
#54
divergent adlı üyeden alıntı
eleman bu videoda aragaz vermiyor; ama debriyajı kaydırıyor. yok yere plakaları aşındırıyor
-
03 Ağustos 2017, 01:59
#55
Benim bildiğim (Keith Code'un yalancısıyım)
1) Frenler ve debriyaj sıkılır
2) Ardından bir miktar aragaz verilir
3) Gaz kolu kapatılır kapatılmaz vites düşürülür
4) Verdiğimiz aragaz'ın devri düşmeden debriyaj bırakılır
Bunlar çok kısa bir süre içerisinde yapılır motosikleti orta sehpasına alıp üstünde alıştırma yapmanız ardından sürüş esnasında alıştırma yapmanız önerilir bunları yapmak biraz karışık geliyorsa bunları sayılarıyla hatırlayın ve bir üçgen çizin sol üstten sağ üste oradan sol aşağı ve tekrar sol üste giden bir üçgen.
Bunları şu şekilde sadece sayılarını söyleyin ve o üçgeni hayal ederek yapın
1) Debriyajı sık
2) Aragazı ver
3) Vitesi düşür
4) Debriyajı bırak
Bunları her vites için tekrarlayın.
Kes traşı, ver kontra'yı!
-
03 Ağustos 2017, 11:57
#56
-
03 Ağustos 2017, 13:32
#57
Frenin ve ara gazı vermenin dişli geçmesi ile ilgisi yoktur.
Fren ile lastiğinizin devir hızını, gaz ile de motorunuzun devir hızını kontrol ederek debriyajı bırakmadan önce ikisinin de aşağı yukarı aynı hızda dönüyor olmasını sağlarsınız. Bu şekilde debriyajı bıraktığınızda silkeleme yapmadan vites geçirmiş olursunuz.
-
03 Ağustos 2017, 14:16
#58
Tam durmadan yada iyice yavaşlamadan 1 e çekme vitesi için yanar 😁😁
-
03 Ağustos 2017, 14:21
#59
İş arkadaşlarımdan biri otomobilde vites değiştirirken şanzıman dişlisi fırlayıp tavanı delmiş.
Motorda dişli fırlarsa nereyi deler düşünmek bile korkunc.
-
03 Ağustos 2017, 23:55
#60
Muzdarip adlı üyeden alıntı
İş arkadaşlarımdan biri otomobilde vites değiştirirken şanzıman dişlisi fırlayıp tavanı delmiş.
Motorda dişli fırlarsa nereyi deler düşünmek bile korkunc.
İş arkadaşınız yemiş sizi. Binek arabaların hemen hemen hepsinde şanzıman önde, aşağıda, motora bitişiktir.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)