Köşe Yazısı : Motosiklete ek vergi işsizliği körükleyecek..
Reklamlar
-
Avrupa dışından ithal edilecek tüm motosikletlere getirilen ek yüzde 20 gümrük vergisi sektörde şok etkisi yarattı.
Avrupa dışından ithal edilecek tüm motosikletlere getirilen ek yüzde 20 gümrük vergisi sektörde şok etkisi yarattı. Sektör temsilcileri, Türkiye motosiklet pazarının son yıllarda bir darboğazda olduğunu, alınan bu kararla durumun daha da kötüleşeceğini ifade ediyor. Şu anda yüzde 8 ile yüzde 37 arasında ÖTV ödeyen motosiklet sektörü, son gelen ek gümrük vergisi ile daha fazla maliyetle karşılaşacak.
Yeni getirilen ek vergi ile birlikte pazardaki daralmanın en az yüzde 20 olacağını söyleyen Motosiklet Endüstrisi Derneği Yönetim Kurulu Başkanı Bülent Kılıçer, bu verginin yerli üretim ve istihdam artışı sağlamayacağını belirtti. Kılıçer, “Bu yeni düzenlemenin 2005-2015 yılları arasında uygulanan örnek koruma önlemlerinde olduğu gibi istihdam ya da üretimi artıracak bir katkı sağlamayacağını tahmin etmekteyiz. Kaliteli ürünlere olan tercihin ucuz ürünlere doğru kayacağı düşünülse de toplam pazarın küçülecek olması istenilen verimliliğe katkı sağlamayacaktır” ifadelerini kullandı.
GÜVENSİZLİĞİ ARTIRACAK
Türkiye'de yerli üretimin zaten korunduğunu dile getiren Kılıçer, yüzde 10'un üzerine çıkan gözetim uygulamasının bulunduğunu hatırlatarak, yeni ek verginin gelmesi ile de ithalat vergisinin yüzde 40'lara kadar yükseldiğini ve bunun sektörde bir şok yarattığını kaydetti. Kılıçer sözlerine şöyle devam etti:
“Pazarın içerisinde bulunduğu inişli çıkışlı güvensizlik ortamına bir yeni olumsuz kararın daha eklenmesi uluslararası markaların ülkemize var olan yatırım yapma düşüncesini de tamamen hedefleri arasından çıkarmasına neden oldu. Ülkemizde uluslararası markaların bulunduğu firmaların dünyada yıllık motosiklet üretimi yaklaşık 20 milyon adet. Pazarın büyümesinin getireceği güven ortamıyla ve büyümenin istikrarlı bir şekilde devam etmesi gerçekleşmeden bu markaların ülkemizde yatırım yapma gibi bir düşüncesi asla oluşamaz. Mevcut olan diğer vergiler ve getirilen ek verginin pazarda büyük bir gerileme yaşatacağını yapacağımız çalışma ile ilgili bakanlıklara sunacağız.”
Getirilen verginin ilk bakışta yerli üretim için avantaj gibi gözükse de uygulamanın aslında bir fayda sağlamayacağının görüleceğini kaydeden Kılıçer, “Ucuz yerli ürünlerde ödenen vergi ve diğer sabit giderlerin yüksek olması pazarın önündeki en büyük engel” dedi.
HAKSIZ REKABET DOĞACAK
Getirilen ek gümrük vergisinin satışları aşağı çekeceğini ve mevcut daralmayı artıracağını söyleyen Suzuki Türkiye Motosiklet Pazarlama ve Satış Koordinatörü Eren Yüksel, uygulamanın birçok bayi ve distribütör için kârsızlık anlamına geldiğini, bunun da istihdamı olumsuz etkileyeceğini kaydetti. Türkiye'de yerli üretimin çok az olduğunu, olanların da ithal parçaları montaj yaparak motosiklet imal ettiğini anlatan Yüksel, müşterinin artık kaliteli mal kullanmak istediğini, son yıllardaki daralmanın biraz da bundan kaynaklandığını dile getirdi. Yüksel, ek vergiden Avrupa'nın ayrı tutulmasının haksız rekabete de neden olacağını sözlerine ekledi.
Kaynak : Sözcü
100 tlye 1300 km yol giden Volta vs5im
Reklamlar
-
NC750 40.000 TL, 250'likler 25.000 TL olur. Ben Inazuma'mı 11'e satamadım. Kalsın daha 3-4 sene binerim.
-
Motosiklet Eğitmeni
Düşünülenin tersi olup yerli üretimi cesaretlendirebilir bence.
Bir kac defa daha yazdım daha önce.
Bugun yerli üretim motosiklet olmamasının en büyük sebeplerinden biri ucuz asya mallarıdır.
Bir çok kardeşimiz iyi ki bunlar var yoksa motor alamazdık diye düşünüyor.
Doğru da düşünüyorlar.
Fakat bunlar var oldukça yerli üretim motosiklet hayal olarak kalıyor.
Şimdi bir çoklarınız aynı fiyata yerli olsa onu tercih ederim diyecek ama kazın ayağı öyle değil.
Şu an piyasada bulunan asya malları aslında çok pahalıya satılıyor.
Hatta ülkelerinde sattıkları fiyatın iki katı fiyata satılan asyalı markalar var.
Türk tüketicisi fiyatları japon veya avrupalı ürünlerle karşılastırdığı için fiyatlarını ucuz sanıyor.
Halbuki kendi ülkelerinde ki web sitelerinde perakende satış fiyatları bile aradaki korkunç uçurumu görmek için yeterli.
Yani;
Piyasaya yerli bir üretici girdiğinde fiyatlarını oldukça aşağı çekebilme imkanları var.
Bu da daha yeni milyonlarca lira yatırım yapmış ve ülkemizdeki üretim maliyetleri nedeniyle belirli bir fiyatın altına inemeyen yerli üreticinin batması demek.
Özetle hükümet her ne kadar yerli üretimi teşvik için değil, vatandaşı biraz daha sağmak için bu adımı atmış olsa da gelecek günlerde bir yerli motosiklet fabrikasının temellerinin atılması kimse için sürpriz olmamalı.
Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)
-
Siz Devlet olarak yerli üretimi teşvik edecekseniz ya da böyle bir planlamanız varsa işe YANLIŞ yerden başlayamazsınız. Yerli üretim adına atılmış hangi adımlar var ? Birisi bana sayabilir mi ? Türkiye'de motosiklet üreten kim var ? Parçaları ithal edip ülkede birleştirmek ne zamandan beri üretim olarak geçiyor ?
Gerdek gecesinden başlanan bir evlilik sürecinin mantığı nedir ?
-
COQ adlı üyeden alıntı
Düşünülenin tersi olup yerli üretimi cesaretlendirebilir bence.
Bir kac defa daha yazdım daha önce.
Bugun yerli üretim motosiklet olmamasının en büyük sebeplerinden biri ucuz asya mallarıdır.
Bir çok kardeşimiz iyi ki bunlar var yoksa motor alamazdık diye düşünüyor.
Doğru da düşünüyorlar.
Fakat bunlar var oldukça yerli üretim motosiklet hayal olarak kalıyor.
Şimdi bir çoklarınız aynı fiyata yerli olsa onu tercih ederim diyecek ama kazın ayağı öyle değil.
Şu an piyasada bulunan asya malları aslında çok pahalıya satılıyor.
Hatta ülkelerinde sattıkları fiyatın iki katı fiyata satılan asyalı markalar var.
Türk tüketicisi fiyatları japon veya avrupalı ürünlerle karşılastırdığı için fiyatlarını ucuz sanıyor.
Halbuki kendi ülkelerinde ki web sitelerinde perakende satış fiyatları bile aradaki korkunç uçurumu görmek için yeterli.
Yani;
Piyasaya yerli bir üretici girdiğinde fiyatlarını oldukça aşağı çekebilme imkanları var.
Bu da daha yeni milyonlarca lira yatırım yapmış ve ülkemizdeki üretim maliyetleri nedeniyle belirli bir fiyatın altına inemeyen yerli üreticinin batması demek.
Özetle hükümet her ne kadar yerli üretimi teşvik için değil, vatandaşı biraz daha sağmak için bu adımı atmış olsa da gelecek günlerde bir yerli motosiklet fabrikasının temellerinin atılması kimse için sürpriz olmamalı.
ne kadar da saf ne kadar da naif bir düşünce, ülkeyi ve insanlarını tanımadan böyle oluyor tabi...
-
Dr. Fatih adlı üyeden alıntı
Siz Devlet olarak yerli üretimi teşvik edecekseniz ya da böyle bir planlamanız varsa işe YANLIŞ yerden başlayamazsınız. Yerli üretim adına atılmış hangi adımlar var ? Birisi bana sayabilir mi ? Türkiye'de motosiklet üreten kim var ? Parçaları ithal edip ülkede birleştirmek ne zamandan beri üretim olarak geçiyor ?
Gerdek gecesinden başlanan bir evlilik sürecinin mantığı nedir ?
COQ adlı üyeden alıntı
Düşünülenin tersi olup yerli üretimi cesaretlendirebilir bence.
Bir kac defa daha yazdım daha önce.
Bugun yerli üretim motosiklet olmamasının en büyük sebeplerinden biri ucuz asya mallarıdır.
Bir çok kardeşimiz iyi ki bunlar var yoksa motor alamazdık diye düşünüyor.
Doğru da düşünüyorlar.
Fakat bunlar var oldukça yerli üretim motosiklet hayal olarak kalıyor.
Şimdi bir çoklarınız aynı fiyata yerli olsa onu tercih ederim diyecek ama kazın ayağı öyle değil.
Şu an piyasada bulunan asya malları aslında çok pahalıya satılıyor.
Hatta ülkelerinde sattıkları fiyatın iki katı fiyata satılan asyalı markalar var.
Türk tüketicisi fiyatları japon veya avrupalı ürünlerle karşılastırdığı için fiyatlarını ucuz sanıyor.
Halbuki kendi ülkelerinde ki web sitelerinde perakende satış fiyatları bile aradaki korkunç uçurumu görmek için yeterli.
Yani;
Piyasaya yerli bir üretici girdiğinde fiyatlarını oldukça aşağı çekebilme imkanları var.
Bu da daha yeni milyonlarca lira yatırım yapmış ve ülkemizdeki üretim maliyetleri nedeniyle belirli bir fiyatın altına inemeyen yerli üreticinin batması demek.
Özetle hükümet her ne kadar yerli üretimi teşvik için değil, vatandaşı biraz daha sağmak için bu adımı atmış olsa da gelecek günlerde bir yerli motosiklet fabrikasının temellerinin atılması kimse için sürpriz olmamalı.
Kim o "yerli" "üretici" ???
Üreticilik(milyon dolar yatırımlı); bugün iç pazarla dönemeyecek bir süreçtir. (Ne üretirseniz, üretin.)
Kararın yerli üretimle hiç bir alakası olmayıp, gazı açtılar mı; giydirmekten geri kalmadıkları Avrupa ülkelerine kıyak, ve bize "kazık" tan öte bir şey değildir.
Kimin yaptırdığını/yaptığını anlamak için, kime yaradığına bakmak yeterlidir.
-
ülkedeki sorun girişimci yok..
ülkedeki sorun çin malı bol üretmeye gerek yok..
ülkedeki sorun bir babayiğit çıkmıyor..
ilköğretiminden üniversitelerine kadar eğitimin her geçen gün daha daha dibe vurduğunun hiç önemi yok
okul müdüründen rektörlerine kadar nasıl kukla olduklarının felan... Tübitak filan bahsetmeyelim bile oturup ağlarsınız.. Neyse imamlar filan çok gelişmiş ülkelerdeki gibi artık nikah kıyacaklarmış.. Biz nelerle uğraşıyoruz Çinli Koreli Alman nelerle uzaktan görünmüyor galiba hocam. Ama işin tuhafı yakından da görünmüyor.. kör oldu bu insanlar.
Size net bilgi ; gelecek 250 sene ne biz ne de herhangi bir müslüman ülke değil otomobil motosiklet filan bu kafalarla berberlik börekçilik inşaatçılık filandan başka hiçbirşey yapamaz.. Acı ama gerçek bu.
O teknolojiler bilgi bilim filan onlar çok uzak çok bizde hala kadınlar nasıl giyinir nerede ne giyer hangi parkta nasıl gezilir biz bunlara karar verelim bilime filan sonra bakacağız..
Babayiğit çıkmıyor... Nasıl bir algı operasyonudur bu Allahım.
-
Yerli üretim
-
Yerli üretim artacaksa imam hatiplere fen liselerinden 17 kat daha fazla yatırım yapacağına, fen liselerine imam hatiplere göre 17 kat daha fazla yatırım yapacaksın.
-
31 Temmuz 2017, 08:49
#10
Torunlarından biri COQ'un hesabını mı çaldı?
Şaka bir yana bayağı bir bayi kapanacak eninde sonunda, öyle veya böyle.
-
31 Temmuz 2017, 08:53
#11
COQ adlı üyeden alıntı
Düşünülenin tersi olup yerli üretimi cesaretlendirebilir bence.
Bir kac defa daha yazdım daha önce.
Bugun yerli üretim motosiklet olmamasının en büyük sebeplerinden biri ucuz asya mallarıdır.
Bir çok kardeşimiz iyi ki bunlar var yoksa motor alamazdık diye düşünüyor.
Doğru da düşünüyorlar.
Fakat bunlar var oldukça yerli üretim motosiklet hayal olarak kalıyor.
Şimdi bir çoklarınız aynı fiyata yerli olsa onu tercih ederim diyecek ama kazın ayağı öyle değil.
Şu an piyasada bulunan asya malları aslında çok pahalıya satılıyor.
Hatta ülkelerinde sattıkları fiyatın iki katı fiyata satılan asyalı markalar var.
Türk tüketicisi fiyatları japon veya avrupalı ürünlerle karşılastırdığı için fiyatlarını ucuz sanıyor.
Halbuki kendi ülkelerinde ki web sitelerinde perakende satış fiyatları bile aradaki korkunç uçurumu görmek için yeterli.
Yani;
Piyasaya yerli bir üretici girdiğinde fiyatlarını oldukça aşağı çekebilme imkanları var.
Bu da daha yeni milyonlarca lira yatırım yapmış ve ülkemizdeki üretim maliyetleri nedeniyle belirli bir fiyatın altına inemeyen yerli üreticinin batması demek.
Özetle hükümet her ne kadar yerli üretimi teşvik için değil, vatandaşı biraz daha sağmak için bu adımı atmış olsa da gelecek günlerde bir yerli motosiklet fabrikasının temellerinin atılması kimse için sürpriz olmamalı.
Yerli üreticilerde zaten diyolardı vergi gelsede çinlilere bizde bi tane 1000lik SS yapsak.Her gün binlerce şeye vergi geliyor nerde yerli üretim var?Kendi üretim telefonu bile olmayan bir ülke o kadar vergi gelmesine rağmen elektronik ürünlere
-
31 Temmuz 2017, 09:07
#12
kim la bu yerli üretici ne üretiyor?
-
31 Temmuz 2017, 09:29
#13
hasmet adlı üyeden alıntı
Torunlarından biri COQ'un hesabını mı çaldı?
Şaka bir yana bayağı bir bayi kapanacak eninde sonunda, öyle veya böyle.
kesin kuzeni yazmıştır
-
31 Temmuz 2017, 09:52
#14
Motosiklet Eğitmeni
Naaaptınız yahu!
Yazdıklarımdan hükümet iyi yapıyor gibi bir anlam mı çıkardınız?
Üstelik yukarıda yazdım.
' Hükümet bu vergi arttırımını yerli üreticiyi teşvik için değil, vatandaşı biraz daha sağmak için yapıyor.'
Üstelik fetöcünün, pkklının, ipsiz sapsız bir sürü adamın şahitliği ile ve hatta keyfi olarak yüzlerce şirkete el konulan bir ortamda hangi salak Türkiye'ye yatırım yapar?
Ben sadece olması gerekeni yazdım.
Bu olan bitenin böyle devam edemeyeceği ortada.
Hükümetin yaptığı işlerde geri adım atmaya da niyeti yok.
Bu durumda ya Türkiye gidecek böyle bir ülke kalmayacak, ya da hükümet.
Bu güne kadar bu uçurumun kenarına defalarca geldik.
Her seferinde de hükümetler gitti.
Ben alışılmışın dışında bir şey olacağını sanmıyorum.
Türkiye'de motosiklet pazarı dipte.
Yıllık satış adedi 150 binlere düşmüş durumda.
Yine de 5-15 bin lira arasında fiyatla satışa sunulacak bir ürün gamının en az 100bin adetlik satış potansiyeli var.
En çok satan Honda ve satış adedi 30bin.
Yani 100binlik satış hedefi bir fabrika kurmak için gayet iştah kabartıcı.
Bizde eskiden beri motosiklet üretimi olsaydı asyalılar bu pazara bu kadar rahat hakim olamazlardı.
Üretim yaptığımız sektörleri bir düşünün.
Mesela beyaz esya.
Kaçınızın evinde çin markası buzdolabı, çamaşır makinası var?
Bırak çinli almayı muhtemelen çoğunuz bir kaç çinli markayı bile sayamazsınız bu sektörde.
Hatta üretim değil montaj yaptığımız otomobil sektörüne bile giremiyor çin malları.
Neden?
Araba mı yapamıyorlar?
Hayır tabi ki.
Oturmuş bir piyasa var.
Eğer hükümetin yerli üretimi teşvik gibi bir amacı olsaydı bunu yapmak için vergi arttırımı yerine çok daha basit ve kabul edilebilir bir önlem alabilirdi.
Nedir o?
AB normlarını tam olarak uygulamak.
Euro4 mevzusunu bile erteleyen hükümetin bu konuda ciddi olmadığı aşikâr.
AB kalite normu uygulansa ülkeye giren asyalıların önü kesilir.
Bugün dünyanın en büyüklerinden diye bahsedilen bajaj hangi avrupa ülkelerinde kaç tane motosiklet satabiliyor?
Neden avrupa ülkelerine satış yapabilmek için avrupa markalarının peşinde koşuyor?
Hükümet piyasayı bu kadar boş bırakmasa ve AB ile ilişkilerimizi savsaklamasa yerli sermaye yapmasa bile asya sermayesi Türkiye'de AB kalite standardı hedefli bir üretim hattı kurmazmıydı sizce?
Basit bir örnek daha vereyim.
Türkiye bir otomobile avrupanın 2 bazen 3 katı para ödüyor.
Ama renault markası yıllardır ülkemizde üretiliyor.
Bir fransız markası olmasına rağmen bir çok modeli fransa ile aynı fiyata veya cok az farkla satılıyor.
Sadece üretim hattı bile neleri değiştiriyor.
Yani bırakın fabrika kurmayı, montaj hatları bile AB standartlarında üretim yapmaya teşvik edilse çok şey değişir.
Ama bize üreten değil, ara eleman ve ölü yıkayıcıları lazım herhalde ki mevcut hükümet bunu bakan düzeyinde dillendirip buna yönelik okullar açıyor.
Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)
-
31 Temmuz 2017, 10:12
#15
Yerli üretim yapmadan önce montaj yapmak gerekir, işi öğrenip sonra kendi üretimini araya sıkıştırabilirsin, ha deyince olmaz. Ve fakat Hintlilerin durumunu düşünsenize şimdi? Adamlar tam yatırım mı yapsak bu ülkeye falan diye niyetlenirken işlerin bir anda terse dönebildiğini canlı canlı yaşamış oldular, muhtemelen o fikri vereni dövmekle meşguldürler şimdi :D
-
31 Temmuz 2017, 10:15
#16
hocam,
memlekette ciddi bir ekonomik darboğaz var (kriz deel, ehonomi eyü).
piyasada para dönmüyor,
bir çok sektörde hacimsel daralma var,
sarayın ve saz arkadaşlarının durumu iyi,
misal bu zam yerine cengizden vergi alsalar pek sıkıntımız kalmaz.
inşaattan kafayı kaldırıp memlekete faydası dokunacak yatırım yapacak kimse yok gibi,
bilirisin bir yerli araba meselesi var,
her seçim öncesi bor ile meydanlara çıkar,
ne'se
yukarıdaki tepkiler ise haklı olsan dahi bunun bir önemi olmadığının göstergesidir,
dediğin gibi çok ciddi bir yatırım fırsatı var şu an,
motosiklet satışlarına bakıldığında satılan motosikletlerin çoğunluğunun 250 cc ye kadar olanlar olduğunu anlıyoruz,
%30 montaj, %70 yerli üretim bir motosiklet yapmak çok zor değil,
kimse 1000rr yap demiyor,
100 lük yap,
250 lik yap,
125 lik yap,
çok zor görünüyor.
know-how.
yani teknoloji ithalatı,
düşünsene elin başbakanı gazeteciler karşısında kuantum etrafından bulut teknolojisi konuşuyor,
bizim cüruftan imal edilmiş profili olan ise fazla kafanızı takmayın diyor.
neyse ki millet ağır vergiler altında ezilmiyor.
etrafında hiç yağız türk erkeği düşkünü fransız da mı yok ?
bir ayağımızı da o tarafa atalım.
can't be worried about that shit. life goes on man.
-
31 Temmuz 2017, 10:19
#17
Yerli üretim tamamen safsata, olmayacak kimsenin de bu sektöre girmeyeceği bir alan.
Şöyle olabilir, bugüne kadar da böyle olmuştur.Asyalı yatırımcı gelip burada fabrika açar.Motorlar dışarıdan gelmek suretiyle mekanik ve aksamların çoğu parçası burada üretilir.
Fakat bunu sadece Türkiye pazarı için kimse yapmaz.Bir kere senin işçilik maliyetin ve bunun yanında çoğu maliyet rekabetinde asya dan çok çok geridesin.
Yani her zaman ki gibi, olan yine vatandaşa olacak, fakat bu sektör bu zamdan büyük yara alacak.
250 cc motorlar 24 25 lira bandına çıkacak, kim verecek bu paraları?
Zam yapılması önemli değil, malın satılmadiktan sonra istedigin kadar zam yap..
-
31 Temmuz 2017, 10:57
#18
Motor ticaretiyle ilgili kurum ve kuruluşların yaygaralarına kanmayın. Ne işsizlik olur, ne fiyatlar aşırı yükselir. Hiç bişey olmaz içiniz rahat olsun.
Vatandaşı sağabildiği kadar sağmaya çalışan devlet değil özel firmalardır. Motosiklet Endüstrisi Derneği de bu özel firmaların sesidir.
Mevcut vergi düzenlemeleri ile çinli motor fiyatına koreli motorlar rahatlıkla satılabilir ve bundan gayet iyi kar elde edilir. Fakat paraya doymayan motor satıcıları tahmininizden çok çok ucuza aldıkları kalitesiz çin motorlarını hakettiklerinden çok yüksek fiyatlarla piyasaya sürmekte diretiyor. Çinlilerin aksine kaliteli, sürücünün ve diğer insanların hayatı ile oynamayan koreli motorlar ise kasti olarak yüksek fiyat bandında, çoğumuzun bütçesinin yukarısında tutuluyor. Çinli motorlardaki kar payı daha yüksek olduğu için firmalar öncelikli çin motoru satma derdinde.
Ülkemizde serbest ekonomi var. Çok sıradışı bir durum olmadıkça devlet son kullanıcı fiyatlarına müdahale etmez. Fakat 2000 TL'ye satıp gayet iyi kar edebilecekleri motorları, aralarında anlaşarak 3500 - 4000 TL'ye satan firmalara da bir dur demek gerekiyor. Bunun yolu vergidir. Bir sektörde hakedilenin üzerinde aşırı kazanç varsa o sektöre ek vergi uygulanır. Kazancın haksız kısmının vatandaşa geri dönüşü sağlanır.
Motor fiyatları artar mı?
Artmaması gerek. Neden? Çünkü satıcılar ürün fiyatını belirlerken maliyeti dikkate almazlar, o motor kaç liradan satılır, son kullanıcı o motor için kaç para verir araştırırlar, fiyatı ona göre belirlerler. Aralarında anlaşarak motorun daha ucuza satılmasını engellerler. Anlayacağınız, motorlara yapabilecekleri en yüksek zammı zaten yapmış durumdalar. Fiyatları daha da yükseltirlerse alıcının bütçesinin dışına çıkacaklarından satış yapamazlar.
Tüketiciler olarak bu noktada duruşumuz sağlam olmalı. Yapılan vergi zammını firmaların sineye çekmesini sağlamamız gerek. %20 vergi satıcı firmalar için hiçbir şey. Hala bu işten manyak paralar kazanacak durumdalar emin olun.
-
31 Temmuz 2017, 11:08
#19
Hımm, bildiğiniz şöyle çabuk tarafından intihar edecek bir yer var mı arkadaşlar ??
-
31 Temmuz 2017, 15:04
#20
drtayfun adlı üyeden alıntı
Hımm, bildiğiniz şöyle çabuk tarafından intihar edecek bir yer var mı arkadaşlar ??
Yok yok, intihar etme. Yakında bi duvar varsa oraya sertçe bi kafa atabilirsin. Ben öyle yapıyorum. Acıyı alıyor biraz.
Bence tüm suç COQ'un. Ondan yüz buluyor bu muzdaripler. Az saçmalayınca çok saçmalamanın önü açılıyor, sel olup kaplıyor ortalığı...
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)