Yemişim yerli üretim ve teşvik zırvalıklarını, mevcut hükümetin fıtratına ters şeyler bunlar. Hükümet ithal ürüne basıyor vergiyi üreticiden daha fazla kazaniyor, hemde istihdam için 5 kuruş bütçe ve teşvik payı bile harcamıyor, işine geliyor.
Sonuç: Kitle halinde uyuyunca sıkıntı büyük oluyor😉
Net.
Devlet teşvik etsin kolaylık sağlasın kendisi yapsın paraları ceplerine indireceklerine Tübitak ne işe yarıyor
O bakanı bu bakanı şu bakanı hiç baktıklarınıda görmedik üretmeden yapandan daha çok kazanan bir devlet bizden bir ok olmaz
Var var . Kadırga mıydı adı hatta.
250 cc crf tarzı bir enduro modeli var hatta yanlış hatırlamıyorsam.
Karadenizdeydi hatta fabrikasıda yine yanılmıyorsam.
Ha fabrika hala faaliyette mi bilemiyorum. Büyük ihtmalle kepenk kapatmışlardır diye düşünüyorum.
Mevcut hükümetten zerre haz etmeyen biri olarak artık 1 tık daha iğreniyorum.
üretmeyi bilmem de
taşımadan şikayetçiyim (biz taşımayalım)
ups favorim
Birileri padişahlık çok istedi herşeye evet dedi cezasını herkes çekiyor.
Hadi itiraz edin..
Hadi bu cumartesi her ilde 20% vergi iptal konvoyu olsun alanlar şanslı alamayanlar ne yapsın?
10.000tl lik motor 12.000 TL olcak adam kredi ceksin 15.000 TL olsun borc içinde uğraşsın!!
Yerli motor üreticisi yok..
Mondial-Kanuni-Yuki-Kuba-ASya-Arora hepsi Çin'den geliyor Burda montaj oluyor..
Birileri çıkar ;
✓Ak motor
✓Tayyip motor der al sana yerli motorcu diye yandaşları kandırırlar bizi değil
2013 te recep altepe tarafından pejolar üretildi. Satılmadı. Bu motoru anca 1900 yıllarda anca satarsın. Yıl olmuş 2017. Kaç yıl geriden geliyoruz belli değil. 1. si motosiklet üretmesi için parça üreten fabrikası olması lazım. Zaten fabrika falan da açmazlar. Çünkü adamlar eline gelen malı 2-3 katına satıyorlar. Üreten firmadan çok çok kazanıyorlar
Tamamen yerli üretim diye birşey yok.Bu bütün firmalar için böyle.En büyük dev Dünya markaları bile birçok malzemeyi ithal ediyor.
Artık işin bir yerinden başlamalıyız.Bu kadar mı zor kıçı kırık bir motosiklet yapmak..
Forum başlığı üretici değil, montajcı olmalıdır. Üretim yapılan bir tek şaşidir. Dünya seri şaşi numarasına kayıt yaparsınız alırsınız şaşi nolarını, sonra made in turkey yazabilirsiniz. Vergi sistemi de bu şekilde işler. Bakınız iç edilen benelli trk 502 modellere. Antepte montaj anlaşması yapılmaya başlandığından beri sorunlar var kullanıcılarda. Benelli merkezi üretim adeti bittiğinde bir daha üretme izni vermeyecekmiş.
Şuan da ülke böyle bir yarışa giremez. Girmesi de doğru olmaz. Bizim Türkiye olarak öncelikle yapmamız gereken tarım ve hayvancılık. Yani dünya’ya tüm meyvelerini, sebzelerini ihraç etmeliyiz. Bu kadar çok toprak varken bu kadar az üretim inanılır gibi değil.
Çiftçiye teşvikler olmalı. Daha çok üretmesi için ayrıcalıklar sağlanmalı.
Yazılım yapıp yurtdışına satmalıyız. Gençleri böyle istihdam etmeliyiz. Bu da çok önemli ve başarılı oldugumuz bir konu.
Bunlar yapıldıktan sonra sizin yurtdışından alacağınız 1000lik motorun fiyatı belinizi bükmez. Çünkü dolar ve euro düşer. Bizim paramız değerlenir.
Dışa bağımlılıktan kurtulmalıyız.
İnşaat yapmak, bina yapmak ülkemize en ufak bir şey kazandırmaz.
Hükümet hâla denizli aydın arasına otoban yapma projesini onaylıyor. Yollar bize para kazandırmaz. İhracatımızı arttırmaz.
Araba veya motosiklet üretmekten önce, parça üretmeliyiz. Örneğin sadece motor blogu üretebiliriz. Rotax motor var örneğin avusturya’da. Sadece motor blogu uretiyor ve satıyor. Bmw f800lerin hepsi rotaxdır. Husqvurna da da bu bloklar kullanılıyor bazı modellerde.
Yani bu tarz sadece tek bir seye odaklanılmalı.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)