Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Cevapları kesinlik kazanmayan sorular

    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    15 Ağustos 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    R25
    Sadece doğruluğundan emin olan kişiler yorumlasın lütfen..

    1. Motoru ilk çalıştırmada rölantide 1-2 dk beklemek gerekirmi yoksa sadece soğuk havadamı yapılmalı bu işlem.

    2. Uzun yol giderken motoru redlina yakın sınırda sürmek motora zarar verirmi.

    3. Motoru belli bir sürüş sonrası rölantide bekletipmi stop etmek gerekiyor yoksa direk kontağı kapatırsak sorun olurmu.

    4. Vites değişimlerini sürekli 7-8 bin devirde yaparsak yakıt harici motora bi zararı varmı.

    5. Motor freni kullanmak motora zarar verirmi

    6. Örnek 50 mt ilerde kırmızıyı gördük ve fren yaparak ışıklara ilerliyoruz, debriyaja basılı şekildemi fren yapmalı yoksa durma noktasına gelincemi debriyaja basmalıyız.
    D e m i r bunu beğendi.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    21 Kasım 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    RS 660, Tuareg 660
    1. Mümkün olduğunca bekliyorum. Yağın belli bir sıcaklığa ulaşmadan önce yağlama kapasitesi çok düşük, o yüzden devir çevirmesini istemiyorum motorun.
    Öte yandan rölantide çalışmak da tüm içten yanmalı motorlara zararlı bir iş, abartmadan ısıtmak lazım.
    (Mümkün olduğunca derken, bekleyebildiğim kadar uzun bekliyorum anlamında değil, acelem yoksa anlamında. Acelem varsa eldiveni takmadan önce çalıştırıp, 10-15sn içinde çıkıyorum).
    2. Ne kadar süre? İyi bir motor 40-45dk redline'a yakın gider bi sıkıntı çıkarmaz, kötü bir motor aşırı ısınabilir zorlanabilir. Her halukarda elbette motor ömründen çalmaktır, ama çatlar patlar kırılır diye bir şey yok, iyi bir motorsa.
    3. Çok sıkıştırıldıysa olabilr, ama sakin sakin gidildiyse gerek yok.
    4. Hangi motor bu? Kimisi 7000'de uyanıyor. Bişey olmaz.
    5. 50mt önümde ışık varsa heralde ben de 3. vitesteyimdir en fazla, hemen debriyaja basmam yavaşlarım bayağı bir, ama bunun doğrusu yanlışı olacağını düşünmüyorum, alışkanlık meselesi olsa gerek.

    tm2c
    D e m i r bunu beğendi.

  3. #3
    hknzrdm - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Ekim 2016
    Şehir
    Antalya <-> İstanbul
    Motosikleti
    Honda NT700V Deauville
    Alıntı Tvs01 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sadece doğruluğundan emin olan kişiler yorumlasın lütfen..

    1. Motoru ilk çalıştırmada rölantide 1-2 dk beklemek gerekirmi yoksa sadece soğuk havadamı yapılmalı bu işlem.

    2. Uzun yol giderken motoru redlina yakın sınırda sürmek motora zarar verirmi.

    3. Motoru belli bir sürüş sonrası rölantide bekletipmi stop etmek gerekiyor yoksa direk kontağı kapatırsak sorun olurmu.

    4. Vites değişimlerini sürekli 7-8 bin devirde yaparsak yakıt harici motora bi zararı varmı.

    5. Motor freni kullanmak motora zarar verirmi

    6. Örnek 50 mt ilerde kırmızıyı gördük ve fren yaparak ışıklara ilerliyoruz, debriyaja basılı şekildemi fren yapmalı yoksa durma noktasına gelincemi debriyaja basmalıyız.
    1. Motora ve iklim koşullarına göre değişir.
    2. Sürekli redline alanında tutmadığın sürece vermez. Hararete sebep olma ihtimali yükselir sadece.
    3. Birinci sorunun aynısı cevabı verebilirim.
    4. Redline alanına girmediğini varsayarsak benzin tüketiminin artması, ve yağın ömrünü azaltması gibi bir durumla karşılaşırsın.
    5. Motor freni olarak bahsettiğin vites küçültme ise buna vites freni diyorlar, ve vites freni quickshifter gibi özelliğe sahip olmayan bir çok motosiklette tavsiye edilmez. Gaz kesmekten bahsediyorsak bir zararı yoktur.
    6. 50 mt ilerde ışığı kaç km hızda gördüğüne bağlı değişir. 30 km hızda durduğun mesafeyi gözünün önüne getir, 50 km ile ani fren yaptığında o mesafeden geçtiğin hız yaklaşık 30 km olur.
    D e m i r bunu beğendi.

  4. #4

    Üyelik
    20 Ağustos 2005
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    BMW F 750 GS
    Alıntı Tvs01 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sadece doğruluğundan emin olan kişiler yorumlasın lütfen..

    1. Motoru ilk çalıştırmada rölantide 1-2 dk beklemek gerekirmi yoksa sadece soğuk havadamı yapılmalı bu işlem.

    2. Uzun yol giderken motoru redlina yakın sınırda sürmek motora zarar verirmi.

    3. Motoru belli bir sürüş sonrası rölantide bekletipmi stop etmek gerekiyor yoksa direk kontağı kapatırsak sorun olurmu.

    4. Vites değişimlerini sürekli 7-8 bin devirde yaparsak yakıt harici motora bi zararı varmı.

    5. Motor freni kullanmak motora zarar verirmi

    6. Örnek 50 mt ilerde kırmızıyı gördük ve fren yaparak ışıklara ilerliyoruz, debriyaja basılı şekildemi fren yapmalı yoksa durma noktasına gelincemi debriyaja basmalıyız.
    Madde madde yazayım :

    1 - Motor soğukken verimsiz çalışır ve daha fazla benzin yakar (özellikle karbüratörlülerde). Yağlama da soğukta tam verimli olmadığından (yağın akışkanlığı mevzusu) bilhassa kışları ısıtmakta fayda vardır. Havalar çok sıcakken ısıtmaya gerek olduğunu düşünmüyorum ama yağlamanın yapılabilmesi için yine bir 30 saniye beklemek iyi olur. Motor soğukken marşa basıp anında hareket etmek iyi değildir.

    2 - Redline'a girmedikçe teorik olarak bir zararı olmaz. Fakat Çin motorları ve kalitesiz yağ kullanımı bir araya geldiğinde motoru fazla zorlamamak lazım. Çok kaliteli olmayan Çin modellerinde sorun çıkıp çıkmaması şansa kalmıştır. Hiçbir koşulda hiçbir motorda redline'da sürekli gidilmemeli.

    3 - Motoru rölantide bekletmeye gerek yok. Hava soğutmalı motorlarda bunun, tam tersine motorun sıcaklığını arttırma etkisi olur. Su soğutmalılarda ise eğer fan çalışırsa motor rölantide biraz soğuyacaktır ama kullanma kılavuzu falan yazmıyorsa böyle şeylere kafa yormaya gerek yok. Bunu eskiden belediye otobüsü şoförleri yaparlardı. Motoru sıcak havada kapatınca ateş gibi olmuş motor devir daim olan suyla biraz soğusun diye motoru bir süre çalıştırıp sonra kapatıyorlardı. Gerçi motor parçaları hareket halinde değilken motor ısınsa ne olur ısınmasa ne olur ? Sorgulamadan yapılan Türk usulü bir iştir bana göre...

    4 - Vites değişimini yüksek devirde yapmanın motora zararı motorun ömrünü kısaltmasıdır. Onun dışında bir de gereksiz yere benzin yaktırır ve gidişe de bir faydası olmaz. Bunun işin limiti motoru maksimum tork devrinin üzerine kadar çıkarıp vites değiştirdikten sonra devrin bir üst viteste maksimum tork devrine inmesini sağlamaktır. Bundan daha yukarıdaki devirlerin hızlanmaya faydası olmaz. Bağırta bağırta benzin yakarsın.

    5 - Motor freni kullanmak motora zarar vermez fakat kaydırmalı debriyaj falan yoksa arka tekerin kilitlenmesine sebep olabilir. Kontrollü bir iş değildir bana göre. Bence ona çok güvenme, frenlemeni geliştir. Ufak cc'lerde zaten çok etkisi olmaz.

    6 - Burada motorun hangi viteste olduğu önemlidir. Ben gaz kesip yavaşlar belki bir vites küçültürüm ama debriyaja basıp fren yapsan da olur. Burada tamamen durumun gerektirdiği şekilde davranmak lazım. Hız, yol, vites gibi faktörler var. Yerler kaygansa fren başına iş açabilir ama motor freniyle de yeterince yavaşlayamayabilirsin gibi...
    D e m i r bunu beğendi.

  5. #5

    Üyelik
    17 Aralık 2012
    Şehir
    Ankara
    1. Motoru ilk çalıştırmada rölantide 1-2 dk beklemek gerekirmi yoksa sadece soğuk havadamı yapılmalı bu işlem.

    Çok öyle iki dakikaya gerek yok. Bir kılavuzda yazan yağın motor içinde birazcık dolanmasına yetecek kadar diye ifade edilmişti. Motoru çalıştırıp arından kaskı eldiveni takıncaya kadar geçen süre yeter.

    2. Uzun yol giderken motoru redlina yakın sınırda sürmek motora zarar verirmi.

    Bilmiyorum. Redline'a ne kadar yakın ve ne kadar uzun süre gibi parametrelere bağlı olabilir. Depo bitinceye kadar YBR 125'i gaz kolunu sonuna kadar dayayıp gidersek ne olur bilemiyorum.

    3. Motoru belli bir sürüş sonrası rölantide bekletipmi stop etmek gerekiyor yoksa direk kontağı kapatırsak sorun olurmu.

    Turbo yok motorlarımızda. Dolayısıyla öyle bir bekletmeye de ihtiyaç yok.

    4. Vites değişimlerini sürekli 7-8 bin devirde yaparsak yakıt harici motora bi zararı varmı.

    Motor 15 bin devir çeviriyorsa 7-8 binde vites değiştirmek çok akıllıca olmayabilir. Veya motorun redline'ı 6500 ise de sakat. Ama motor 10 bin çeviriyorsa sıkıntı olmaz. Şehir içinde ve virajlı parkurlarda dolu devir önerilir. Dümdüz bomboş bir yolda erkenden vites yükseltip düşük devirle yakıt tasarrufu yapılabilir.

    5. Motor freni kullanmak motora zarar verirmi

    Motor freninden anladığımız gazı kapatmak ise vermez. Hatta zaten o şekilde yavaşlamak ilk yapılması gerekendir. Gazı kapatmak yetmiyorsa fren yapmaya başlarız. Ama motor freninden anladığımız hızı düşürmeden vites düşürüp debriyajı yavaşça bırakmak/ara gazla bırakmak/kaydırmalı debriyajla bırakmak ise çok iyi olmayabilir. Önerilen bir yavaşlama biçimi değildir. Keith Code da der ki "Fren balataları ucuz, şanzıman pahalıdır." (bkz: Yavaşlama yolları: Gaz, fren, vites)

    6. Örnek 50 mt ilerde kırmızıyı gördük ve fren yaparak ışıklara ilerliyoruz, debriyaja basılı şekildemi fren yapmalı yoksa durma noktasına gelincemi debriyaja basmalıyız.

    Durduğumuzda birinci vitese geçmiş olalım da nasıl yaparsak yapalım fark etmez.

  6. #6

    Üyelik
    15 Ağustos 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    R25


    Benim motorun gösterge paneli, şimdi bu motorda sürekli 7 binde ve arada 8 bin gibi vites atarsam be olur ?

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 11:49 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:48 ----------

    Ve uzun yolda sürekli 8-9 devir arası gidersem bi zararı olurmu

  7. #7
    hknzrdm - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Ekim 2016
    Şehir
    Antalya <-> İstanbul
    Motosikleti
    Honda NT700V Deauville
    Sanırım motosikletinin marka ve modeline ait kullanım kılavuzu bu.
    Aslında bir çok soruna cevap verilmiş gibi. Bir bak istersen.
    http://www.tvsturkiye.com/assets/ima...he_RTR_150.pdf
    SAZMAN bunu beğendi.
    Analogue at birth, digital by design. The fat on my body is the designer and the brain is trying to be the coder.

  8. #8
    C@LiMeRO - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Ağustos 2008
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Suzuki V Strom 250
    Frenlere basıp iyice yavaşlıyorum debriyajı en son vitesi küçültmem gerekirse ya da tam durma noktasında devreye alıyorum. aksi türlü debriyaj fren bir arada uzun mesafede motosikleti boşa almaktan farkı yok. Bencesi çok da sağlıklı değil. Hatta durma mesafesini de artıyor debriyajda uzun süre elini bekletmek. doğru ifade edebildim mi bilemedim şimdi : )

  9. #9
    whitedeamon - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Eylül 2013
    Şehir
    Dünya
    Motosikleti
    MTT Y2K
    Alıntı Tvs01 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    https://i.hizliresim.com/7NWJBN.jpg

    Benim motorun gösterge paneli, şimdi bu motorda sürekli 7 binde ve arada 8 bin gibi vites atarsam be olur ?

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 11:49 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:48 ----------

    Ve uzun yolda sürekli 8-9 devir arası gidersem bi zararı olurmu
    Olmaz.Zaten uzun yolda 2,3 binle gidemezsin.

  10. #10

    Üyelik
    15 Ağustos 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    R25
    Alıntı hknzrdm adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sanırım motosikletinin marka ve modeline ait kullanım kılavuzu bu.
    Aslında bir çok soruna cevap verilmiş gibi. Bir bak istersen.
    http://www.tvsturkiye.com/assets/ima...he_RTR_150.pdf
    Baktım hocam motor freni motora zarar vermezmiş, bunun harici diğer sorulara cevap alamadım ?

  11. #11

    Üyelik
    21 Kasım 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    RS 660, Tuareg 660
    Alıntı C@LiMeRO adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Frenlere basıp iyice yavaşlıyorum debriyajı en son vitesi küçültmem gerekirse ya da tam durma noktasında devreye alıyorum. aksi türlü debriyaj fren bir arada uzun mesafede motosikleti boşa almaktan farkı yok. Bencesi çok da sağlıklı değil. Hatta durma mesafesini de artıyor debriyajda uzun süre elini bekletmek. doğru ifade edebildim mi bilemedim şimdi : )
    welcome to revmatching

  12. #12
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    03 Ekim 2015
    Şehir
    antalya
    Motosikleti
    R25
    devir kesicin vardır diye tahmin ediyorum.o yüzden tapa gaz gitsende motora zarar vermez devir kesici buna engel olur.ama ona göre gitmek tabiki yanlış motoru yıpratırsın ömrünü yersin.kaç çevirdiğini bilmiyorum ama genelde 10 motordan 7 sinde aynı deviri tutturduklarını gördüm.pulsarım vardı normal seyir devrim 7000 devirdi bunu geçmezdim.hem bağırmaya başlar hem yakıt tüketimin artıyor hemde çok ses çıkmaya başlıyor.aynı şekil r25im var 14bn çeviriyor ama nasıl oluyorsa aynı kafa bundada var.normal seyir hızım 7000 devir sonrasında zaten motor kopmaya başlıyor yakıt artıyor.arkadaşımda vulcan s 650cc var.ona soruyorum oda 6 7 bin arası normal seyir çevirdiğini söylüyor.enteresandır böyle.
    hava soğutmalıysa durduğun zaman motoru kapat rölantide bekletme soğumaz şişer motorun.adı üstünde hava ile soğuyor.kış yada yaz mevsime göre ilk motor çalıştırman değişir.ben 40 saniye kadar bekliyorum.daha sonra ana yola çıkana kadar 5000 devri geçmiyorum motoru ve yağı ısıtarak sürüyorum.arabamda bile aynı şeyi yapıyorum.
    motor freni zaten her motorcunun kullanması gereken bir olay.motora bir zararı olmaz hatta yararı olur.nasıl hızlanıyorsa aynı şekil yavaşlamış oluyor kompresyon ile.6. viteste 100 ile gidelim karşımda 100 metre ile ışık var ben asla debriyaja basmam.yaklaşacak kadar gazı açmaya devam eder gazı bırakırım 30 40 km hıza düşüncede 6dan tek tek çekmeye başlarım vitesi.herkesin yoğurt yemesi farklı oluyor ayrıca motora görede değişebiliyor.örneğin sym scooterımda jigle yok enjeksiyon yoktu.ee ben bunu nasıl soğuk havada çalıştırıp 1 dakika boyunca ısıtıcam ? gaz vermeyi bıraktığım anda stop ediyor haklı olarak soğuktan.bende üstünde 1 dakkaya yakın bekliyordum ara gaz vererek.

  13. #13
    uzay gemisi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Ocak 2017
    Şehir
    İstanblue
    Motosikleti
    09
    Motoru çalışır halde olduğu yerde dinlendirme efsanesi sadece turbolu araçlar içindir.
    Atmosferik motorlar beklemeden direk stop edilir.

    Gerekli cevaplar verilmiş. Benimde tuzum olsun diye yazmadan edemedim
    Aklına takılan birşey olursa çekinmeden sorabilirsin mutlaka cevap gelir

  14. #14
    C@LiMeRO - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Ağustos 2008
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Suzuki V Strom 250
    Alıntı killingroad adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    welcome to revmatching
    hoşbulduk
    AsLaNLaR ve SıRTLaNLaR HiÇBiR ZaMaN DoST OLaMaZLaR..

  15. #15

    Üyelik
    19 Ocak 2016
    Motosikleti
    Yamaha MT-25
    Sadece doğruluğundan emin olan kişiler yorumlasın lütfen..

    1. Motoru ilk çalıştırmada rölantide 1-2 dk beklemek gerekirmi yoksa sadece soğuk havadamı yapılmalı bu işlem.

    Motor eğer ısınmadan yola çıkınca tekliyorsa, gaz yemiyorsa, çok gaz vermeden rölantide kısa süre çalıştırılabilir. Ama pek çok motorda olduğu gibi enjeksiyon ve otomatik jikle varsa buna gerek yok. Marşa basar basmaz yola çıkılabilir. Hatta çıkılmalıdır. Motor sürerek ısıtılır. Örneğin Almanya'da durduğun yerde arabayı ısıtmak belirttiğim istisnalar haricinde saçma olduğu için yasaktır.

    2. Uzun yol giderken motoru redlina yakın sınırda sürmek motora zarar verirmi.

    Hayır vermez. Ama insan kalbi gibi, her motorun da imal edildiğinde, ömrü boyunca kaç kes döneceği aşağı yukarı bellidir. Örneğin (tamamen misal) "1 milyon devir çevirince bu motor biter" denir. Yüksek devir sürünce o 1 milyonuncu son devire daha çabuk ulaşırsın. Tüm sistemlerin, soğutman, yağın v.s. daha çabuk eskir, daha çok kontrol gerektirir. Sürekli redline da kullanıp, yağına, metaline, subapına her 250 km de bir bakarsan sadece 1 milyon devire çabuk yaklaşırsın o kadar.

    3. Motoru belli bir sürüş sonrası rölantide bekletipmi stop etmek gerekiyor yoksa direk kontağı kapatırsak sorun olurmu.

    Hava soğutmalılarda direk kapat zaten. Daha fazla içeride yakıt yanmasını ve sıcaklığın daha geç düşmesini engellersin. Su soğutmalıda ise rölantide, su devirdaimi olacağından bir miktar daha soğutmaya yardımcı olunur. Ancak elzem değildir. Motor ömrüne etkisi çok azdır.

    4. Vites değişimlerini sürekli 7-8 bin devirde yaparsak yakıt harici motora bi zararı varmı.

    Birinci madde ile benzer bir soru. 1. maddedeki cevabım burada da geçerli.

    5. Motor freni kullanmak motora zarar verirmi

    Debriyajı bırakma sürene ve kullandığın devir bandına göre yine 1. maddedeki olaylar geçerli. Ayrıca motosiklet mototlarının silindir sayıları, hacimleri, strokları arabalara göre daha ufak olduğundan arabalardaki gibi sert bir motor frenlemesi sağlayamazlar. Çok tercih edilen bir yavaşlama şekli değil. İyi bir debriyaj hassasiyetiyle kullanılır mı? Eehh istiyorsan kullan.

    6. Örnek 50 mt ilerde kırmızıyı gördük ve fren yaparak ışıklara ilerliyoruz, debriyaja basılı şekildemi fren yapmalı yoksa durma noktasına gelincemi debriyaja basmalıyız.

    Güvenlik açısından yavaş yavaş ve birer birer vites küçültüp debriyajı bırakmalı ve motoru, gazı emrimizde hazır bekletmeliyiz. Ani bir hızlanma ihtiyacında, debriyajı bırakmak, rölantideki motor devrinin yükselmesini bekleyip gazlamak daha fazla zaman alacaktır.

  16. #16

    Üyelik
    15 Ağustos 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    R25
    Peki abiler son soru ben vitesi atmak için devirdi sürekli 7 bin ve üstü kullanıyorum, öyle motoru ön kaldırma sürekli redline felan yapmam, ama sert kullanıyorum, şimdi motoru ilana koydum bi vatandaş geldi, tvs servisine gösterdik, usta baktı motor boştayken gazı sonuna kadar iki üç kez çevirdi ve egzozdan hafif duman atıyordu, motor yağ yakmaya başlamış ve 15 bin yada 20 bin km sonra motoru sıfırlarsın dedi, adam almaktan vazgeçti ve tüm bakımlarını eksiltmediğim, değişmesi gereken parçaları zamanından önce değiştiğim, güvendiğim motoruma nasıl motor bitmiş ben ne yaptım diye kendi kendime söylenmeye başladım.
    Dün başka bi servise götürdüm usta motora bi bak satıcam durumu nasıl dedim, adam boşa aldı ve biraz gaz vererek elini egzoza yapıştırdı, siyah duman varmı diye baktı sanırım, motorda bişey yok temiz dedi ama bi alıcı geldi motoru bi ustaya gösterdik motorun ömrünün azaldığını yağ yaktığını söyledi dedim, s*ktirsin sallamış o dedi, sıfır motorda bile gazı sonuna kadar açarsan duman çıkar dedi sen öyle bi durumda alıcıya tvs servislerinden birine gidelim soralım de dedi, bize yada diğer servislerden birine götür göster dedi. Tamam da usta dedim bunu diyen usta zaten tvs servisi dedim hemde motorun bugüne kadar ki tüm bakımlarını yapan usta dedim, adam bişey demedi motorumun yağ eksilttiğinide hatırlamıyorum zaten, motor 20000 km de alalı 1,5 yıl olmadı daha 3000 km uzun yolda yaptım, şimdi ben hangi ustaya güveneyim ?

  17. #17

    Üyelik
    20 Ağustos 2005
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    BMW F 750 GS
    Ustaya güvenmesi gereken sen değilsin, senden satın alacak olan adamın güvenmesi gerekiyor. Ayrıca RTR 150 gibi titreşim makinesi bir motoru neden sert kullanıyorsun ki ? Ben anlattığın kullanım şekline bakarak ilk ustanın doğru söylediğini düşünüyorum. 20 bin km sert kullanılmış bir motor 40 bin km'de rektifiye isteyebilir. Muhtemelen şimdiden yağ yakmaya başlamıştır.

  18. #18

    Üyelik
    15 Ağustos 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    R25
    Alıntı Seko adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ustaya güvenmesi gereken sen değilsin, senden satın alacak olan adamın güvenmesi gerekiyor. Ayrıca RTR 150 gibi titreşim makinesi bir motoru neden sert kullanıyorsun ki ? Ben anlattığın kullanım şekline bakarak ilk ustanın doğru söylediğini düşünüyorum. 20 bin km sert kullanılmış bir motor 40 bin km'de rektifiye isteyebilir. Muhtemelen şimdiden yağ yakmaya başlamıştır.

    TAMAM.....

  19. #19

    Üyelik
    21 Aralık 2016
    Arkadaşım çin motorları ile ilgili ben sana şunu deyim. Diyarbakırdan Antayaya kadar allah ne verdiyse bastım. Bide geri geldim. 7 defa oldu diyarbakırdan k.maraş'a gidiyorum. 2 defa elazığ a gittim. 1 defa sivasa gittim. Ve herzaman bastım. Deviri kırmızıya getirmedim genelde çünkü düz yolda kesiçiye girecek kadar hızlanamıyordu. 100 ile 120 km hız, genel de hızım bu. Bendeki motor KUBA PARS 1 yıl oldu bugün 17000 km de. Aslında kış girdi 30000 km yi tamamlardım. Hadi eyvallah

  20. #20
    kurubuz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Aralık 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    CBF1000FA
    Fazla kafana takma bunları. Bozulunca yaptırırsın. Her makina eninde sonunda arıza verecektir. Bozulana dek keyfine bak.


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)