motosikleti bırakma kararı aldım
Reklamlar
-
27 Temmuz 2017, 14:20
#101
Sakat kalana sorun, ölene sorun demişler. 16 yaşında motorla tanisip 30 yasinda yaptigi kazayla belden asagi felc arkadasim var. Motordan pismanim dedigini duymadim. Zor cok zor zamanlar gecirdi ama binemesede motoru var duruyor. Nefret etmedi hatta hayatada küsmedi. Motosiklet toplantilarina yardimla gelirdi, katilirdi yüzü hep gülerdi. Ona, yasama sevincine gipta ederdim.
Eşimde agir kaza gecirdi. Felc kalmaktan ucuz yirtti. Uzun sure korse kullandi. Elinin birini kullanamiyordu. Fizik tedavi gordu. Şükür iyi ve hala motosiklet üstünde. Vucudum izin verdikce kullancam der.
Motora biniyor diye herkes bu aleti aynı oranda sevecek diye birsey yok tabiki. Belki ölmekten daha cok korkuyor belki hayati bizimkilerden daha degerli. Olabilir.
Ama bu tarz konu açmayi gereksiz buldum. Üzgünlükse mevzu hepimiz üzgünüz, öfkeliyiz kim kime destek olacak?
Motosikleti hayatimdan cikartmak beni, bizi mutsuz eder. Cok sevdigim biyere arabayla giderken, keske motoru alsaydik diye icerlendigim olur ayni oranda mutlu olmuyorum cunku. Bazi yerlere sirf motosikletle gitmesi eglenceli diye gidiyoruz.
Disari cafeye bilmem neye cikmak icin degil motora binmek icin cikiyoruz. Isin en eglenceli kismi bir mekana, bir şehre, bir noktaya ulasmaktan cok yolda oldugun kisimdir. Ulastigin yerdeki mutluluk ondan sonra gelir. Bana iyi geliyor, ruhuma iyi geliyor.
Ölcem korkusuyla saman gibi yaşamaya karar verip yine genc yasimda ölürsem nolcak )) Boşuna kisacik omrumu saman gibi yaşamis olacagim ve bununda bir geri dönüşü yok.
---------- Mesajlar birleştirildi - 14:20 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:06 ----------
Ek olarak ayni fikirde oldugumuz bir konu var. Bir tane hayatimiz var, geri dönüşü yok ve kimse nezaman ölecegini bilmiyor. Ancak siz bu hayati mantikli, hesapli, istatistik hesaplayarak gecirebilirsiniz. Ben mutlu olarak gecirmek istiyorum.
Motosikletin yerine koyup, ayni oranda mutlu olacaginiz baska seyler varsa onlara tutunun.
Reklamlar
-
27 Temmuz 2017, 14:30
#102
Ya asil soru biz bu kustah ergenlerden nasil kurtulacagiz? Yas 18, sorsan dogru duzgun tecrubesi yok, videolarla motorculuk oynuyor, burada bir kardesimiz gelmis skintisini paylasmis, ona yok motorcu ruhu bilmemne sacma sapab ilkokul akillari veriyor. Arabaci ruhu var mi? Kamyoncu ya da kaykayci? Sevdigin seyin bir ruhu vardir illada bunu ruhuyla yapmak istiyorsunuz madem gidin yazilin bir kursa yarisa kastirin. Rossi olmadan ne ruhu ya? Zevktir bu zevk. Hobidir, huzurdur. Tasittir. Eger adam kendine guveni gitmisse birakabilir bu kadar.
Barkin bayoglu nun olumu cidden skinti oldu. Gercek bir kabile reisiydi saka degil. Simdi savasta krallarini kaybetmis sovalye toplulugu birsuru insan var. Hak veriyorum. Ve herkeste bu konuda ozgur...
-
27 Temmuz 2017, 14:43
#103
Hepimiz aynı sebeplerden ölebiliriz
Ancak motosiklet kullanmak, dünyanın her yerinde ölüm riskin artıran bir faktördür
Hele ki motosiklet sürüşünü bizimki gibi trafiği problemli ülkelerde kullanıyorsanız ölüm riskiniz daha da artar
Bu nedenlerle kullanmayı bırakmak ölme riskini azaltır, bu bir gerçek
Bu durum sürüşü bırakmak için yeterli bir sebep midir? Bazıları için evet, bazıları için hayır
-
27 Temmuz 2017, 18:54
#104
DKN adlı üyeden alıntı
üzerinde akrapoviç egzoz varmış zaten. bu arada dün hoş sözler içermeyen bir yorumunuzu görmüştüm ona istinaden şunu da yazayım, senelerce orjinal egzozlarla kullandım (kazam yok)
evet sonradan fark ettim, benimde kazam yok , ama kaza riskini azalttığı bir gerçek kabul ederseniz
-
27 Temmuz 2017, 22:18
#105
hasmet adlı üyeden alıntı
Türkiye'de motosiklet kullanarak çok ciddi risk alıyorsunuz. Ben bile küçük, güvenli ve eğitimli bir Amerika şehrinde motosiklet kullanmayı delilik olarak görüyor, ama riski kısmen makul görüp, göze alıp, biniyorum. İstanbul veya Izmir'de yaşasaydım dokunmazdim muhtemelen motosiklete. Hayatım ve sevdiklerim o kadar ucuz değil. Kimse kusura bakmasın.
Eğer motosiklet kullanırsanız 40 yaşında öleceğinizi bilseydiniz kaçınız kullanırdı? Ben kullanmazdım.
Tutarsız mantık oyunlarıyla, "Barkın yaşasaydı ne isterdi?" türü hayallerle, dengesiz kadercilikle kendinizi kandırmayın. Çevrenizde kaç tane motosiklet sürücüsü öldü, sakat kaldı? Oradan hesabınızı yapın. Gerçekçi olun.
Ben böyle düşünüyorum. Herkesin hayatı kendine.
+1 diyorum ve gidiyorum..
-
28 Temmuz 2017, 03:58
#106
Bırakma, sadece ara ver... Alanya'da senin gibi motosikletli az.
-
28 Temmuz 2017, 09:10
#107
yılda otomobıl kazasında, otobus kazasında , veya iş kazasında veya dogal afetler yuzunden olen ınsanların sayısı motosıklet uzerınde hayatını kaybeden ınsan sayısından cok cok daha fazla bu sebepten oturu eger motosıkletı bırakacaksanız bu saydıgım dıger seylerden de uzak durmalısınız. yanı evden cıkmayın gercı o zamanda hareketsızlıkten saglık sorunları baslar yıne ölürsünüz. kısacası zaten öleceksiniz. bu bırakmayı dusunen ınsanların bır cogu ekıpmansız veya egıtımsız oldukları ıcın korktuklarını dusunuyorum bence korkuyosan korkudan faydalan ve egıtım al kımse motoru bırakmasın bınmeye ama adam gıbı bınmeye devam..
-
28 Temmuz 2017, 09:32
#108
Bence bu kararı almışken bırak gitsin.İlerde pişman olma.Şahsen motosiklet üzerinde kötü hissediyor olsam kimsenin düşüncesini umursamaz bırakırdım.
Ölüm her yerde karşımıza çıkabilir en azından kendi kararlarımın sonucunda ölmek isterim.
Örnek1 sigara içiyorsanız akciğer kanseri olma ihtimaliniz yüksek
Örnek2 hazır gıdalar hamburger,patates vb ürünler kullanıyorsanız şeker hastası ve kolesterol hastası olma ihtimaliz yüksek
Örnek3 motosiklet kullanıyorsanız arabaların arasında tost olma ihtimaliniz yüksek
En azından aldığınız risklerin farkında olun çomar gibi kader , alın yazısı diyip geçmeyin.
-
28 Temmuz 2017, 09:47
#109
motosiklet kullamimiyla diger saydiklarinizin kullanim oranlari arasinda cok fark var.su gercegi unutmayalimki ulkemizde motosiklet kullanmak herseyden daha riskli.birakmak tutkuyla alakali eger birseyler azaldiysa birakmak en mantikli olanidir.
-
28 Temmuz 2017, 09:52
#110
Ya da enduroya saracagiz ormanda dagda tepede hoplayip ziplayacagiz, trafige cikmayacagiz... off road enduroya cikanin trafige dondugunu pek duymadim zati..
-
28 Temmuz 2017, 10:22
#111
YAMAHA-MT adlı üyeden alıntı
yılda otomobıl kazasında, otobus kazasında , veya iş kazasında veya dogal afetler yuzunden olen ınsanların sayısı motosıklet uzerınde hayatını kaybeden ınsan sayısından cok cok daha fazla bu sebepten oturu eger motosıkletı bırakacaksanız bu saydıgım dıger seylerden de uzak durmalısınız. yanı evden cıkmayın gercı o zamanda hareketsızlıkten saglık sorunları baslar yıne ölürsünüz. kısacası zaten öleceksiniz. bu bırakmayı dusunen ınsanların bır cogu ekıpmansız veya egıtımsız oldukları ıcın korktuklarını dusunuyorum bence korkuyosan korkudan faydalan ve egıtım al kımse motoru bırakmasın bınmeye ama adam gıbı bınmeye devam..
Doğrusu şöyle olacak:
Kaç insan düzenli otomobil kullanıyor, bunların kaçı otomobil kullanırken ölüyor?
Kaç insan düzenli otobüse biniyor, bunların kaçı otobüs kazasında ölüyor?
Kaç insan düzenli çalışıyor, bunların kaçı çalışırken ölüyor?
Kaç insan düzenli motosiklet kullanıyor, bunların kaçı motosiklet kullanırken ölüyor?
Hatta bu mantık da yanlış, ama bunda bile motosiklet kullanmanın diğerlerine göre ciddi dezavantajda olduğunu görmek mümkün. Gerçekte daha da kötü, çünkü süreyi de hesaba katmak gerekli.
Motosiklet kullanmanın tehlikesini küçümsemeyin, önemseyin. Bilinçli karar verin.
Şahsen 15 seneden fazla süredir motosiklet kullanıyorum. Çok seviyorum, ama kimseye tavsiye de etmiyorum. Gerçekten seven, içinde bulunduğu şartları (yol kalitesi, trafik yoğunluğu, trafikteki diğerlerinin tutumu) değerlendirip risk hesabını yapıp kararını verir.
-
28 Temmuz 2017, 10:46
#112
Unutmamamız gereken büyük gerçek şu ki biz Türkiye de yaşıyoruz.
Saçma ölümler ülkesi..
İş kazaları,trafik kazaları tavan seviyede. Çalınan rögar kapakları yüzünden insanlar öldü bu ülkede.
Motosiklet kullanmak her ülkede riskli ama Türkiye de o risk oranı diğer ülkelerin en az 2 katı. Motosiklet kullanmayı bırakan insana neden demem..
-
28 Temmuz 2017, 11:00
#113
ŞU videoyu paylaşmak istiyorum (Rahatsız edicidir dikkat). Ölümün her an her yerde olduğunu hatırlatmak adına güzel bir örnek. Onun dışında bir şey yazmayacağım. Bırakmak isteyen bırakır, devam etmek isteyen eder.
-
28 Temmuz 2017, 11:37
#114
En az 2 mi çok iyimser bir tahmin.. Londra'da bir kazı çalışması varsa eğer etrafına öyle bir çit cekerler ki sanki MİT'in giriş duvarı. Yani sizin açılan çukura düşme ihtimaliniz sıfır.
Şimdi bizim insanımız, iş yapısı, kurallara duyduğu saygı nasıl ?
Motosikleti hepimiz çok seviyoruz. Duygularımız dışında analizler yapmamız gerek ve objektif olmamız gerek. İsviçre'de 4 ay kaldım ve çalıştım. Türkiye ile kıyaslandığında motora binerken kendimi çok daha güvende hissedeceğimi biliyorum. Kafamda trafik güvenliği ile alakalı çok az şey olacak. Eşim,dostum her gün boşver şu motoru, bu ülkede yapılacak iş demeyeceklerdi.
Eee ama geri döndüm, İstanbul'da yaşıyorum... Hayatın gerçekleri tümüyle önümde
-
28 Temmuz 2017, 12:27
#115
Salurbey adlı üyeden alıntı
En az 2 mi
çok iyimser bir tahmin.. Londra'da bir kazı çalışması varsa eğer etrafına öyle bir çit cekerler ki sanki MİT'in giriş duvarı. Yani sizin açılan çukura düşme ihtimaliniz sıfır.
Şimdi bizim insanımız, iş yapısı, kurallara duyduğu saygı nasıl ?
Motosikleti hepimiz çok seviyoruz. Duygularımız dışında analizler yapmamız gerek ve objektif olmamız gerek. İsviçre'de 4 ay kaldım ve çalıştım. Türkiye ile kıyaslandığında motora binerken kendimi çok daha güvende hissedeceğimi biliyorum. Kafamda trafik güvenliği ile alakalı çok az şey olacak. Eşim,dostum her gün boşver şu motoru, bu ülkede yapılacak iş demeyeceklerdi.
Eee ama geri döndüm, İstanbul'da yaşıyorum... Hayatın gerçekleri tümüyle önümde
E ok. işte. Sen motosiklet kullanmayı tercih ettin, neden diyen var mı ?
Ben de bırakan adama neden bırakıyorsun demiyorum.
-
28 Temmuz 2017, 14:29
#116
Gelen yüzde20 ek gümrük vergisi ve artan kurlar ile daha sıkar abi motora binmek. Bunun yedek parçası var zartı var zurtu var.
-
29 Temmuz 2017, 19:44
#117
bu seni ölümsüz yapmaz.
yerine ne koyucan
-
29 Temmuz 2017, 20:24
#118
Darkcity2000 adlı üyeden alıntı
Ya da enduroya saracagiz ormanda dagda tepede hoplayip ziplayacagiz, trafige cikmayacagiz... off road enduroya cikanin trafige dondugunu pek duymadim zati..
@MrMud bunu beğendi...
"ONE DAY YOU WILL WALK ALONE"
-
31 Temmuz 2017, 14:38
#119
Bugün düşüncemi gerçekleştirip motosikleti bıraktım, ama evde bıraktım.
Şunu farkettim ki hareket etmiyorum, abur cubur tüketiyorum, sağlıksız besleniyorum ve bira içiyorum. Bunların hepsi bende kilo olarak kalıyor. Kilo vermeye karar verdim ve işe metro ile geldim. Ev metro arası 1.5km, Metro-İş arası da 1.2km olmak üzere yürüyüş olacak. Bunu düzenli yapabilirsem aldığım kiloları verebilirim diye düşünüyorum. Tabi yemek olayında da sıkı bir rejim lazım. Bugün ilk günüm, sabah kahvaltı yapmadım, öğlen 1 porsiyon etsiz sebze yemeği yedim ve ilk defa masadan aç kalktım. Hadi bana kolay gelsin. Zaten motorun da benzini bitti benzin parasından da tasarruf etmiş olurum.
-
31 Temmuz 2017, 16:01
#120
Motosiklet yüksek risk içeren bir taşıttır.
Motosiklete kaderci yaklaşarak değil, akılla ve mantıkla yaklaşarak binmek, gerçekçi olmak ve riskleri göze alıp limitlerini(hem kendinin, hem motorunun) bilerek binmek gerekir.
Nasılsa bi gün ölecem diyerek her şeyi kadere terk eyleyip motor sürülmez. Sigara içen de risk alıyor diyerek de binilmez. Çünkü aynı şey değil.
İstediğin kadar iyi bindiğini san ya da iddia et başkaları tarafından (bu Barkın özelinde olduğu gibi hiç olmayacak bir anda ve yerde bir yaya da olabilir) tehlikeye maruz kalma ihtimalin her an vardır. Bir taşıt, yaya, hayvan, sel, kaya, eşşeğin bilmem nesi v.s. her an seni üzebilir.
Agresif değil, defansif sürmekte fayda var diye düşünenlerdenim, buna rağmen her bindiğimde bin tane musibetle karşılaşıyor muyum bu canına yandığımın şehrinde, evet karşılaşıyorum. Korkuyor muyum evet korkuyorum, bi kıvılcımla ben de vaz geçebilir miyim, valla geçebilirim. Çocuğumu, eşimi, anamı en nihayet kendi canımı hiçe sayamam, buna hakkım yok. Kimsenin de yok.
Evet Barkın sürmemizi istedi, ben de yazdım ama bu arkadaşımız gibi düşünenlere de saygı duyuyorum, kimi zaman ben de ulan başlarım böle işe satayım bi daha da binmeyeyim diyorum, bu sadece trafikte olmuyor, park ettiğim bir yerde bir esnafın ya da tezyenin "oraya bırakma kardeşim" demesiyle de olabiliyor.
Motosiklet bana göre tamamen kişisel riskler alınarak, bireysel olarak sorumluluğu yüklenerek binilebilecek bir taşıt. Bu işin hocası, hacısı ne diyor, motosiklette kaza yapıyorsan öncelikle suçu kendinde ara, demek ki sende de bir hata vardı ki o duruma düştün falan filan. Ama diyeceksiniz ki Barkın gecenin 1.5'unda vatandaşın birinin Boğaz köprüsü çıkışında karşıya geçmeye karar vereceğini nasıl ön görecekti, doğrudur, aynı duruma düşsek pek çoğumuz aynını yaşayacaktık muhtemelen, işte bu yüzden de bırakıyorum, bu saatten sonra binilmez diyenlere saygı duymak lazım. Son motorumla işe gidip gelmek dışında çokça gerekmedikçe ne geziyorum ne zevk için bir yere gidiyorum. İstanbul'da işe gidip gelmemi bunca kolaylaştırmıyor olsa, başka bir alternatif ulaşımım olsa o kadar sürede beni işe götüren, buradan göç edene kadar motosiklete binmezdim doğrusu.
Yani 2 ucu oklu değnek, binmesem de batıyor, binsem de batıyor. İstanbul'da binmek ekstradan batıyor bi tarafımıza.
Çokça su kaldıracak bir konu.
Binmeyecem diyeni vazgeçirmem, başlayayım mı, diyene başla diye tavsiyede de bulunmam. O sorumluluk alınacak bir şey değil zannımca.
Evet Barkın bu işi yaygınlaştırmaya uğraştı başardı da bi anlamda ama birine bırakma ya da başla demek zor bir sorumluluk.
Bir kurye arkadaşım, büyük küçük pek çok motorla her koşulda milyon km yapmış bir arkadaşım, eşi motosiklet ehliyeti almak istediğinde kızmış, "biz kelle koltukta sürüyoruz bi de seninle uğraşmayayım" deyip eşini vazgeçirmişti yıllar önce.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)