Dostum tam tersini yapman lazım. Daha çok motora bin ki barkın abi bizlerle yaşamaya devam etsin. Bundan sonra onu bizlere öğrettiği şeyleri uygulayarak ve çevremize öğreterek yaşayabiliriz. Motosikleti bırakırsan onu bir kez dah öldürürsün, yapma..
Dostum tam tersini yapman lazım. Daha çok motora bin ki barkın abi bizlerle yaşamaya devam etsin. Bundan sonra onu bizlere öğrettiği şeyleri uygulayarak ve çevremize öğreterek yaşayabiliriz. Motosikleti bırakırsan onu bir kez dah öldürürsün, yapma..
Sigaradan, alkolden , uyuşturucudan binlerce kişi ölüyor...
Hatta kardeşimiz babamız amcamız..
Neden bu meretleri bırakamıyoruz ?... Ya da bırakmıyoruz ????
kaderimizde kaçınılmaz bir ölüm var fakat ölümün zamanı bizim elimizde. isra suresi 13. ayette kaderimizin çabalarımıza bağlı olduğu yazıyor yani kader çizgisi bir değil birden çok ve bizim özgür irade doğrultusunda seçimimizi bekliyor. şu dakikada intihar edip ölmek benim kaderimde var ama ben irademce bu yolu seçmiyorum ve yaşamaya devam ediyorum.
kazalar bizim için ibret olsun ama bu motoru bıraktırması için ibret değilde kaza risklerine dikkat etmemiz ve koruma önlemleri almak için ibret olmalı.
ve motosiklet benim vazgeçemeyeceğim bir tutkum.
Benimde bırakma düşüncesi geçti aklımdan, herkesin geçmiştir eminim. Ama Barkın abi kendi ölümü yüzünden bizim motoru bıraktığımızı görse bana göre daha çok üzülürdü. Bundan sonra daha dikkatli ve daha özverili olarak motor sürmeye çalışmamız gerekiyor. Önce kendimiz sonra da Barkın abinin bizler için çabaladığı herşey için.
bu konuda bırakmayı düşünen arkadaşlara saygı duyarım bende baya soğudum ama bırakabilceğimi sanmıyorum, bizleri motosiklet öldürmüyor daha çok sığırlar ve olmayan kanun öldürüyor, motosiklet e egzoz yasak olmasaydı daha doğrusu diğer ülkeler gibi bir dbi ölçme sistemi falan olsaydı belki tarladaki eşşek sağına soluna bakar görürdü
Türkiye'de motosiklet kullanarak çok ciddi risk alıyorsunuz. Ben bile küçük, güvenli ve eğitimli bir Amerika şehrinde motosiklet kullanmayı delilik olarak görüyor, ama riski kısmen makul görüp, göze alıp, biniyorum. İstanbul veya Izmir'de yaşasaydım dokunmazdim muhtemelen motosiklete. Hayatım ve sevdiklerim o kadar ucuz değil. Kimse kusura bakmasın.
Eğer motosiklet kullanırsanız 40 yaşında öleceğinizi bilseydiniz kaçınız kullanırdı? Ben kullanmazdım.
Tutarsız mantık oyunlarıyla, "Barkın yaşasaydı ne isterdi?" türü hayallerle, dengesiz kadercilikle kendinizi kandırmayın. Çevrenizde kaç tane motosiklet sürücüsü öldü, sakat kaldı? Oradan hesabınızı yapın. Gerçekçi olun.
Ben böyle düşünüyorum. Herkesin hayatı kendine.
Arkadaşlar bu başlığı açan kişiye cesaret vermek ve destekleyerek sevdiği şeye devam etmesine teşvik edenler itinalı bir iş yapıyorlar ama adama bağırıp çağırıp öleceğini düşünüyorsan hiç almasaydın motor diyenleri kesinlikle anlamıyorum. Yahu bu adam şu an bu ölümü motosikletle ile bağdaştırıyor çünkü çok sevdiği bir insan motosiklet kazasında öldü. Buraya gelip kendi başına kaldıramadığı bir duyguyu sizinle paylaşmak istemiş. Hepimizin acısını yaşama şekli farklıdır. Adam demekki artık dayanamamış başlık açmış. Bundan sonra her ne olursan olsun biz motorcular birbirimizi kollamak zorundayız. Artık daha da kenetlenmek zorundayız. Bizim bizden başka dostumuz olmadığı aşikar.
Ben de Barkın'ın ölümünden sonra dün motoru çok tedirgin kullandım. Sanki bir anda bir yerden bir yaya, bir araba üzerime fırlayacakmış gibi. Bugün biraz daha sakindim. Sonuç olarak hepimizi derinden etkiledi. Barkın'la yakın bağ kuranları çok daha fazla etkilemiştir. Bu durumdaki arkadaşların en azından bir süre ara vermesi gayet makul. Hatta belki de gerekli.
Barkın abi vefat etti, motosiklet tehlikeli diyerek motosikleti birakan zaten hemen biraksin. O hic bir zaman motorcu olmamis bu ruhu tasiyip benimseyememiştir.
Ben sadece barkın abi icin bile daha birçok sene motosikleye binerim yeğenlerimi ve çocuklarima aşılarım.
Şu konuyu açmak yerine
"Arkadaşlar ben tuvalete gidiyorum" adında başlık açmış olsaydın inan bir gram farkı olmaadı benim için.
Haliyle "Gidersen git birader" derler yani mantıken..
Hayır dostum bu kadar ozguvensiz bir insanmisinda ciddi bir karar vereceğin zaman hiç tanımadığın yüzünü adını yaşını bilmediğin insanlara sorup karar vereceksin..
Illa cevap istiyorsan bence hemen bırak ciddiyim...
Aklında bu soru olduğu sürece trafikte her an ölebilirsin.
Şunu şuraya iliştireyim. İstatistiklere göre arabalarla motositletlerin ölüm oranı aynıdır birinin birinden avantajı yok dileyen araştırabilir. Ölüm gerçeğini kabullenip hayatı yaşamak gerek. Kaçışı yoktur ve har canlı ölümü tadacaktır.
Sonuçta hepimiz ölecez...!
mesajların çoğunu okumadım,
tahmin etmek zor değil.
konu sahibinin kararını destekliyorum,
şüphe ile motosiklet kullanılmaz,
inat ile motosiklet kullanılmaz,
sinirli iken motosiklet kullanılmaz,
rakıya buz atılmaz,
en azından bir süre ara vererek durumu değerlendirmek gerekir.
mekanik anlamda
motosiklet tam konsantrasyon isteyen en ufak hatanızın karşılığını anında geri yansıtan bir araçtır.
Motosiklette aşırı öz güven acemilik kadar tehlikelidir. Ufak tefek kazalarım var hepsi aşırı öz güvenli olduğum anlarda başıma geldi. motosiklet sürücüsünün paranoyak olması lazım.
Merhaba,
yakın vakitte, zamanında nişanlısını da tanıdığım bir arkadaşım vardı ve motosiklet kazasında rahmetli oldu. 1 hafta doğru dürüst birşey yiyemedim. Boğazımdan geçmiyord, facebookta , ikisinin çekildiği resmi koyarak uzunca bir süre profil resmi yaptı ,kızcağız rahmetli sevgilisinin yasını tutarken neler yaşadı kim bilir.. Resmen içi eziliyor insanın... Benim de içim çok ezildi o zamanlar, ama geçiyor. Alışmak doğamızda var.
Her ölüm haberinde aldığım " motosikleti bırakıyorum" kararımdan geri dönüşüm,kısa sürüyor. Bırakamam gari ben... Netcez, bilmiyorum
Kaç kez tartışıldı ama bu.
Katedilen km başına motosiklet, arabadan, AB istatistiklerine göre 25, çok eski Amerika istatistiklerine göre 35 kat daha tehlikeli. Her iki istatistikte de tehlike, ölümcül kazaya karışma olarak tanımlanıyor.
Şimdiye kadar motosikletin güvenli olduğunu iddiasında edenlerin hepsi trafikteki kayıtlı motosiklet ve araba sayısına göre hesap yapma hatasına düşmüşler.
Araba yerine motosikleti tercih ettiğimiz her seferde en az 30 kat, kim bilir belki Türkiye'de 50-100 kat ölüm riskini göze almış oluyoruz, oluyorsunuz.
Şahsen sevgili Barkın'ın vefatının motosiklet kullanmama hemen hemen hiç etkisi olmadı. Zaten az çok farkındayım bu meretin ne kadar tehlikeli ve ölümcül olduğunun, yaşamla ölüm arasındaki çizginin motosiklet üzerinde ne kadar inceldiğinin.
Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)