Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
2. sayfa BirinciBirinci 1234 ... SonuncuSonuncu

motosikleti bırakma kararı aldım

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #21
    kurubuz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Aralık 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    CBF1000FA
    Neredeyse 10 yıldır bu foruma üyeyim. Genç, yeni evli çift gibi kendimize benzer gördüğümüz veya tanınmış kişilerin motor üzerinde ölümleri hep benzer travmalar yarattı bu forum üyeleri arasında. Ben de bir kez bu şekilde hissettim. Çok normal. Ancak insanın unutmak gibi hem iyi hem de kötü olan bir huyu var. Zamana bırak. Motoru garaja çek, aküsünü sök, üzerini ört ve aylarca kullanma. Biraz ayrı kalmak çiftlere bazen iyi gelir ....


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22

    Üyelik
    06 Nisan 2017
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    SYM Fiddle III 200i
    Suda boğulmalar acemi yüzücülerin, yüzmeyi bilmeyenlerin değil, usta yüzücülerin daha çok başına gelir. Çünkü iyi yüzücüdür, açılır. Motosiklet kazalarının da öyle olduğunu düşünüyorum. Ben mesela acemi olduğum için düşük güçte motosiklet kullanıyorum, motorumun sınırlarını zorlamak yerine belirlediğim hız limitinin üzerine çıkmadan sürüyorum. Dar yerlere, büyük araç aralarına girmiyorum. Ama usta sürücü bu riskleri göze alacaktır, daha hızlı kullanacaktır. Ama öyle olaylar oluyor ki deneyim maalesef kazandırmıyor dün de gördüğümüz gibi.

    Motoru bırakmak bir tercih, korkuyorsanız bırakabilirsiniz tabii ki. Ama korkulardan kaçmak bir çözüm mü bilmiyorum. Ekipmanı sağlam tutmak, eğitim almak, kendi limitlerini bilip ona göre sürmek daha akılcı bir çözüm yolu bence.

  3. #23
    sailor33 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Mart 2013
    Şehir
    ADANA
    Motosikleti
    VFR 800 (INTERCEPTOR)
    Motosiklete binmeyince ömrümüz uzamayacak.

  4. #24

    Üyelik
    19 Ocak 2016
    Motosikleti
    Yamaha MT-25
    Alıntı polo34 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    80le gitmeye gayret edin...
    Aman diyeyim. İstanbul'da çoğu şartta 80 le gitmek çok tehlilkeli. Daima trafikten bir miktar (havada kalmasın %10 diyelim) hızlı olmalıyız. Yoksa tehlikeli.
    qezgin bunu beğendi.

  5. #25

    Üyelik
    06 Haziran 2017
    Ölüm haktır, illa ki vakti geldiğinde hepimizin kapısını çalacak. Lakin tedbir denen bir şey de söz konusu. Arkadaşımızın verdiği bu karar da riski azaltacak tedbir almak.

    Ne kadar dikkat edilse de kaporta bedenimiz olduğu sürece motosiklet ile ölüm riskinin arttığı gerçeği gün biri ortada.

  6. #26
    Coach_k - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Temmuz 2014
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Xciting R
    Elinden geliyorsa ölümünü bir an öne veya bir an sonraya çek...

  7. #27

    Üyelik
    03 Ekim 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha Xmax 250 Ironmax 2019
    Dün ben de aynı şeyleri düşündüm. Tamamen bırakmak değil de bu keyifsiz günlerde motosiklet evde kalsın işe yaya gideyim hem spor olur dedim ama sabah olunca o metro yolu gözümde büyüdü sonra metroya binip ayakta dikilince spor yapmış da olmuyorum dedim ve yine motosikletle işe geldim.
    Zaman zaman böyle bazı şeylerden vazgeçtiğimiz anlar oluyor. Olaya genelinden bakarsak evet motosiklet aleti insan anatomisine uygun bir ulaşım aracı değil, saatte 100km koşuyor gibisin. En ufak bir riskte ölme durumun var. Barkın'ın kazası da bunu doğruluyor. İstediğiniz kadar önlem alın kaza olduğundaki sonuçlar çok acı olabiliyor. Ama rahatlık, kolaylık, keyif, zevk ne derseniz deyin bu riskleri göze aldığımızı kabul etmek lazım.
    İhsan34 bunu beğendi.

  8. #28
    abeciMotoru - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Ağustos 2013
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Cb125E-SymWolf-Inazuma-XJ6 F
    Motor bir ruhtur ve bedene indirgenemez der giderim.
    Motosikletimin üstü açık..
    https://www.youtube.com/channel/UCp4K0dvqaCd6YAr_beEsudA/featured?view_as=subscriber

  9. #29

    Üyelik
    10 Aralık 2006
    Alıntı Öz_Musti adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Barkın için sürelim. Ride for Barkın.

    Adam bu memlekette herkesi motosiklet tutkunu yapmaya çalıştı. Çoğu kişi için de başarılı oldu. O ölünce biz elimizi eteğimizi çeksek adam boşa kendini paralamış, ömrünü boşa geçirmiş, boşa ölmüş olacak.

    Hadi arkadaşlar, Barkın için.
    Ride for Barkın.
    Bu sloganla her yıl ölüm yıldönümünde onun için bir sürüş bile yapılabilir, bizim motosiklet kültürümüz yok deniyor ya işte Barkın abide gibi duruyor, bu vesile ile hem onu yaşatmış oluruz hem de Türk Motosiklet Kültürüne bir mihenk taşı konulur.
    Ciddi olarak bu Ride for Barkın işi düşünülmeli AEA ekibi bu işe el atmalı kulüpler de desteklemelidir. Acı daha çok taze ama kısa zamanda bu konuda bir sabit başlıkla bu iş organize edilmelidir.

    Hatta bir önerim daha var, yabancılar çokça yapar, bir motosikletçinin hayatını kaybettiği yere bir minik anıt ya da dilek ağacı gibi bir tak v.s. yapılır, geçen motorcular saygı için bir patch, arma v.s. bırakır. Evet kazanın olduğu yerde bu zor ama en azından orada viyadüğe bir saygı tabelası konulabilir bir girişimle, bu bile motosiklet kazaları için bir farkındalık yaratabilir, oradan geçen otomobil sahipleri bu neymiş diye merak edip öğrenebilir.
    Ben bugün işe giderken kazanın olduğu yerde kornama basıp Barkın'a ebediyete bir selam gönderip geçeceğim.
    berk_cglr bunu beğendi.

  10. #30
    zekeriyaimam - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Mayıs 2016
    Şehir
    Gebze
    Motosikleti
    simson
    Ok kib bye

  11. #31
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    31 Temmuz 2012
    Sanırım ekrem ata bey açıklamıştı motosiklette ölüm oranı 1,3 arabada 1,4 demişti.Motosiklet tehlikeli değildir.Yavaş sürelim ekipman kullanalım takdiri allaha bırakalım.

  12. #32

    Üyelik
    28 Temmuz 2016
    Şehir
    afyonkarahisar
    Motosikleti
    CRF 1000L Africa Twin
    Alıntı drtayfun adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bu mantıkla Afrika ülkelerindeki insanlar az yaşarken Batı ülkelerindeki insanların çok yaşamasını, ülkemizde ortalama yaşam süresinin giderek yükselmesini falan da açıklayabilsek ne güzel olurdu değil mi? Boşu boşuna sağlık masrafı, ilaç araştırmaları, temiz su, güvenli çevre gibi şeylere para harcanmazdı.
    Hocam madem böyle düşünüyorsun binme motosiklete. Seni zorlayan yok. Hatta git bir hastaneye doktorun dizinin dibinde yaşa. Belki bu şekilde 1000 yıl falan yaşarsın.

  13. #33

    Üyelik
    11 Eylül 2012
    Şehir
    Türkiye
    Motosikleti
    Yamaha X-Max 250
    Alıntı agris adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hocam madem böyle düşünüyorsun binme motosiklete. Seni zorlayan yok. Hatta git bir hastaneye doktorun dizinin dibinde yaşa. Belki bu şekilde 1000 yıl falan yaşarsın.
    Sorunuzun cevabı cümlenizin içinde.Doktorlar ve gelişmiş tıp sayesinde artık daha uzun yaşıyorsunuz. İsterseniz gitmeyin siz de mesela hastanelere ? Nasılsa ölüm zamanı değişmeyecek, boşa zaman ve para harcamayın?

  14. #34
    talha_865 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Ağustos 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Kawasaki Z250SL
    Çok iyi yaparsın. Yöneticilerdende rica et senin üyeliğinide silsinler lütfen.

  15. #35
    uzay gemisi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Ocak 2017
    Şehir
    İstanblue
    Motosikleti
    09
    benim anlamadığım bundan bize ne? bırakacaksan ne diye konu açıyorsun ilgi görmek, fikrinin değişmesini sağlamaları için mi?

  16. #36
    Salurbey - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Nisan 2016
    Motosikleti
    Triumph Streettriple 765
    Arkadaşa çok yüklenmişsiniz, bırakıp bırakmamak her kişinin kendi seçimidir. Bir aslan terbiyecisinin aslan tarafından yenme,parçalanma,yaralanma ihtimali ile benim aslan tarafından zarar görme ihtimalim aynı olamaz. Veya sky diving yapıp wing suit le atlayan birinin düşerek ölme ihtimali ile benim ki aynı olamaz.

    Kader,ölüm zamanını bilmemek farklı, hayatı ortalamalara göre daha yüksek riskli aktivitelerle yaşamak farklı durumdur.

    Şuna benziyor rakı içen öldü de su içen ölmedi... evet öldü fakat hepimizi biliyoruz aradaki büyük farkları.

    Özetle,bırakalım binmek istemeyen riski almak istemeyen binmesin,motorun riskleri diğer taşıtlara göre daha yüksek,bunu olduğundan az göstermeye çalışmayalım.

    Üstüne çok yazdık çizdik forumda,dedik ki istisnai durumlar hariç aynı kaza sonuçlarında araba ve motor kullanıcısı için durum bambaşka bitiyor. Arabanın on taraf pert ama çizik kırık yok,motor binicisi ortadan ikiye bölünüyor...

    Kararlara saygı duyuyorum,bırakma kararı alan arkadaşlar,inandiginiz yolda devam edin. Hayat sizin...

    ( ayrıca şunu belirtmek isterim,ciddi kaza geçirmiş,yakınını kaybetmiş veya kaza sonucu engelli olan arkadaşlarımında bu konularda tecrübelerini paylaşmasını istiyorum,çoğunlukla hiç bir büyük kaza tecrübesi olmayan arkadaşlar iyi niyetle yorumlar yazıyor, istiyorum ki yaşamış arkadaşlarda paylaşsın faydalanalim)

  17. #37
    hknzrdm - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Ekim 2016
    Şehir
    Antalya <-> İstanbul
    Motosikleti
    Honda NT700V Deauville
    Alıntı j700 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    barkın abinin vefatından sonra benim artık motosiklet hevesim falan kalmadı daha motoru alalı 2 ay oldu ama artık kullanmayacağım satacağım motorumu baya bi zararına gidecek ama olsun canımdan değerli değil ya her gün 100 lerce kişi motosiklet kazasında gidiyor biz dikkatli olsakta çevremiz olmuyor markın abi gibi güvenli sürüş uzmanu bile kazada gittiyse benim gibi bir acaminin hiç şanşı yok
    Ecel denen olgunun bizi ne zaman alacağını bilmemize imkan yok, motosiklet üstünde ölmek kadar, araba kullanırken, yolda yürürken, hatta banyodayken de ölme ihtimalimiz var. Barkın kardeşimizin ölümünden önce de, hem şahsen tanıdıklarımdan, hem de ismi bu alemde bilinen kişilerden ölümlerle yüzleştim. İtiraf edeyim, senin gibi düşündüğüm anlar bile oldu. 43 yaşındayım, annem aradı dün, bilir Barkın ismini, benim motosikletle olan sevdamı. 80 darbesinden önce çevresinde bir çok öğretmen arkadaşı öldürüldüğünde, çalıştığı okulu terketmek yerine, daha da azimle gitmiş bir kadındır.

    "Bırakmayı düşünüyorum" dedim.
    "Dikkatli ol sadece, ama bırakma sakın, asıl şimdi bu sevdana sahip çıkman lazım. Sadece her motora bindiğinde oğlunu düşün." dedi.

    Bu sevdadan vazgeçesim yok, asıl Barkın gibi bu sevdayı, tüm önyargılara rağmen, bunca kardeşimize aşılayan birisi aramızdan ayrılmışken, bizim bu sevdaya daha sıkı sahip çıkmamız lazım. Trafikte bizim değil, onların asıl tehlike olduğunu ispat edercesine, düzgün ve bilinçli olmamız lazım.

    Tabii bu benim görüşüm, katılan da olabilir, katılmayan da.
    Yeri gelmişken, motosiklet kullanan bir çok arkadaşla "kardeşim" diyerek hitap ettik uzun süre. İki teker kullanan, bu sevdaya sahip çıkan, bizi küçük düşürmeyen herkes kardeşimden farksızdır gözümde.

    Saygılarımla kardeşim...
    Analogue at birth, digital by design. The fat on my body is the designer and the brain is trying to be the coder.

  18. #38

    Üyelik
    15 Temmuz 2014
    Şehir
    İstanbul
    Neden arkadaşın fikrini değiştirmek için mesaj yazıyorsunuz ki. Bırakın aldığı kararı gerçekleştirsin. Belki kendisi için daha hayırlı olur.
    Ayrıca Barkın güvenli sürüş uzmanı değildi. Kendisine de sorsanız muhtemelen "ne alaka?" derdi.

  19. #39

    Üyelik
    29 Nisan 2015
    İstanbuldaysan bence sen istanbulu bırak dostum motosiklet değil istanbul öldürüyor zaten günden güne

  20. #40

    Üyelik
    21 Kasım 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    RS 660, Tuareg 660
    Barkın hayatını "motosiklet güvenli değil" söylemlerine karşı çıkarak yaşadı.
    Şimdi Barkın ölünce "motosiklet güvenli değil" diyerek bırakıyorsunuz. Bırakın.


    REKLAM ALANI
2. sayfa BirinciBirinci 1234 ... SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)