Enduro-Cross farkları ? Anlamadığım bazı şeyler?
-
Beyler şimdi benim anlamadığım bişey var enduro motorlar uzun yol için kullanıma uygun gezi motoru demek olmuyor mu? Hani böyle kilolu topcaseleri yan çantaları olan motorları süren uzun yollara giden amcalara endurocu demiyor muyuz? Enduro çamurlu toprak arazide yapılan hareketli aktiviteye mi deniyor? Kafam karıştı.. bir de honda crf 250L ile yol yapılır mı çanta falan takılır mı? Yoksa sadece arazi kullanımı için mi? Bu enduro ile cross un farkları nedir gezi motorlarına ne denir?
Reklamlar
-
Teknolojiden faydalanmalısın.
Yüce googlda gezmeni tavsiye ederim.
Akarı yok.
Kokarı yok.
Ne yazarsan yaz.
Anınında cevap.
Hemide.
Beleş.
Selematle...
-
İşe bu iki sınıf adının kelime anlamını, nereden geldiğini anlamaya çalışarak başla...
-
Cross motorlar sokağa çıkamaz farı kornası vs. yoktur sadece motocross pistinde sürülebilir endurolar ormanlar dağ yolları tarzı yerlerde sürülen motorlara denir crf 250 dual sporttur
---------- Mesajlar birleştirildi - 09:50 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:49 ----------
GS, NC tarzı motorlar yol endurosudur
-
Enduro genel olarak dual purpose makineler için kullanılıyor hem asfaltta hem hafif arazide giden makineler yani. Cross deyince daha çok special makineler akla gelir 2 zamanlı ağırlığı azaltılmış. Enduro katırsa cross keçi dır.
-
enduro ile uzun yol yapılır hafif arazi köy yollarında gezilir seni rahatsız etmez dilediğince dolaşabilirsin
cross motorlarda ön far olmaz asvalta çıkamaz arazide heryere girer çıkarsın
honda crf ile uzun yol tercih meselesi selesi çok rahatsız mınder ayarlaman lazım motorun yolda ortalama kasmadan akış hızı 95 105 km ler deposu küçük sıksık benzin almak zorunda kalabilirsin bu yazdıklarım tamamen eksileri gerisini sen değerlendir
-
Enduro kelimesi ingilize "endurance" ile aynı kökten türetilmiş bir kelime,
Dayanıklılık anlamına geliyor.
Dolayısı ile uzun yollara ve değişik yol şartlarına dayanabilir anlamında.
Konu değişik yol şartları olunca da herhangi bir konuda extrem sınırlara çıkması zor,
Köy yolları, biraz çamurlu araziler uygun ama
çok dik yokuşlar, yoğun arazi koşulları, çok çamur vs. enduro için uygun değil.
Cross ise burada devreye giriyor.
Enduro'nun erişemeyeceği extrem koşullarda kullanılabiliyor ancak uzun mesafeler gitmek için tasarlanmamış.
Yakıt deposu genelde daha küçük, ağırlığı az, sele konforu birinci planda değil.
Hamdım, piştim, hala hamım.
-
Paran varsa enduro paran yoksa kunduro
-
Motosikletin gidebildiği kadar değil, senin sürebildiğin kadardır yol..
Herkes sürücü olabilir ama herkes şoför olamaz. (Babamın sözü)
-
23 Temmuz 2017, 13:30
#10
Profilime gir actigim konular içinde Enduro/Cross Nedir ? konusu var.
Google yazmış olsanda görebilirdin.
Okursan ne olduğunu anlarsın muhtemelen.
---------- Mesajlar birleştirildi - 13:30 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:28 ----------
http://www.motosiklet.net/forum/moto-sohbet/173672-enduro-cross-nedir-nedir-bu-camur-sevdamiz-nedir-bu-asfalt-sevdaniz.html
Hatta buyur maksat misyonerlik olsun..
-
23 Temmuz 2017, 13:52
#11
Kross : Plakasız, farsız, bütün ağırlıklar çıkartılmış, hatta bazen selesiz, çoğu zaman iki zamanlı, spesyal dağ motorlarına denir.
dual sport : Kross gibi görünen fakat üzerinde sokak motoru takılı motorsikletlere denir. Bkz: Crf250l, wr250r vs. Bu motorların amacı her şeyi yapsındır. Kross gibi dağda bayırda zıplayamaz ama endurolar gibi de tıkanmaz arazide.
Enduro: Yol ağırlıklı dağ motorlarına denir. Genelde ağır olurlar, konforludurlar, süspansiyonları dağ-köy yolları için tasarlanmıştır. Uzun yol motorlarıdırlar. Touring motorlardan farkları, bozuk yollarda da gidebiliyor olmalarıdır, nehir geçilecekse geçerler, affetmezler.
Adventure bike: Enduro ile dual-sport arasındaki motorsikletlere denir. Enduro gibi ağır değildir, kaliteli bir advanture bike'ın yapabilecekleri neredeyse 140kg bir dual sport'un yapabilecekleriyle aynıdır.(neredeyse). Advanture bike'lar dual sportların bir üst kademesidir. Söyle, dual sportlar her şeyi yaparlar ama hiçbir şeyi iyi yapamazlar. Ne yol motoru kadar iyi gider yolda ne de kross kadar keyiflidir arazide. Adventure bike'lar ise genel olarak bütün kategorilerin işini yapmaya kalkar. Hız yapar ama ss kadar yapamaz, konforludur ama enduro kadar konforlu değildir, arazide gider ama kross gibi gidemez vs vs.
-
23 Temmuz 2017, 14:18
#12
tndgu adlı üyeden alıntı
Kross : Plakasız, farsız, bütün ağırlıklar çıkartılmış, hatta bazen selesiz, çoğu zaman iki zamanlı, spesyal dağ motorlarına denir.
dual sport : Kross gibi görünen fakat üzerinde sokak motoru takılı motorsikletlere denir. Bkz: Crf250l, wr250r vs. Bu motorların amacı her şeyi yapsındır. Kross gibi dağda bayırda zıplayamaz ama endurolar gibi de tıkanmaz arazide.
Enduro: Yol ağırlıklı dağ motorlarına denir. Genelde ağır olurlar, konforludurlar, süspansiyonları dağ-köy yolları için tasarlanmıştır. Uzun yol motorlarıdırlar. Touring motorlardan farkları, bozuk yollarda da gidebiliyor olmalarıdır, nehir geçilecekse geçerler, affetmezler.
Adventure bike: Enduro ile dual-sport arasındaki motorsikletlere denir. Enduro gibi ağır değildir, kaliteli bir advanture bike'ın yapabilecekleri neredeyse 140kg bir dual sport'un yapabilecekleriyle aynıdır.(neredeyse). Advanture bike'lar dual sportların bir üst kademesidir. Söyle, dual sportlar her şeyi yaparlar ama hiçbir şeyi iyi yapamazlar. Ne yol motoru kadar iyi gider yolda ne de kross kadar keyiflidir arazide. Adventure bike'lar ise genel olarak bütün kategorilerin işini yapmaya kalkar. Hız yapar ama ss kadar yapamaz, konforludur ama enduro kadar konforlu değildir, arazide gider ama kross gibi gidemez vs vs.
Enduro denilince Aklınıza 500 kiloluk aletler geliyorsa yanılıyorsunuz beyler.
GS1200R Enduro değildir haberiniz olsun.
Touringdir.
Sadece zamanla araziyede girebildiginden dolayı deyim yerindeyse "Halk Dilinde" "yol endurosu" gibi bir kavram oluştu.
Yol endurosu diye bi kavram bana sorarsanız sadece sallama bi terim.
Enduronun yolu olmaz, Enduronun kültürü yol secmeden, Non-stop gitmektir, pusulasız, haritasız...
Gs1200r Enduro ise Husqvarna 701 nedir ?
Biri 120kg diğeri yarım ton.
Doğru bildiğin bir sürü yanlış var dostum...
-
23 Temmuz 2017, 14:26
#13
MrMud adlı üyeden alıntı
Enduro denilince Aklınıza 500 kiloluk aletler geliyorsa yanılıyorsunuz beyler.
GS1200R Enduro değildir haberiniz olsun.
Touringdir.
Sadece zamanla araziyede girebildiginden dolayı deyim yerindeyse "Halk Dilinde" "yol endurosu" gibi bir kavram oluştu.
Yol endurosu diye bi kavram bana sorarsanız sadece sallama bi terim.
Enduronun yolu olmaz, Enduronun kültürü yol secmeden, Non-stop gitmektir, pusulasız, haritasız...
Gs1200r Enduro ise Husqvarna 701 nedir ?
Biri 120kg diğeri yarım ton.
Doğru bildiğin bir sürü yanlış var dostum...
husqvarna 701 zaten dual-sport kategorisinde diye biliyorum ben. Yamaha xt, kawa klr falan endurodan sayılıyor daha ağır ve daha çok yol odaklı olduğu için.
-
23 Temmuz 2017, 15:15
#14
tndgu adlı üyeden alıntı
husqvarna 701 zaten dual-sport kategorisinde diye biliyorum ben. Yamaha xt, kawa klr falan endurodan sayılıyor daha ağır ve daha çok yol odaklı olduğu için.
Dostum meshur Erzberg yarışları Enduro yarışı olarak geçer.
Resmiyette Enduro turnuvası olan dünya çapında bir turnava yani.
Herhangi bir videosunu açıp bak yarışan makinaları görünce demek istediğimi anlayacaksın.
Enduro denilen sporun, asfalt ile uzaktan yakında alakası yok buna emin ol.
+299 Gitmek cesaret ister, Enduro yapmak yetenek.
Cesaret aptalda da var, ama yetenek herkeste yok...
-MrMud
-
23 Temmuz 2017, 22:28
#15
MrMud adlı üyeden alıntı
Dostum meshur Erzberg yarışları Enduro yarışı olarak geçer.
Resmiyette Enduro turnuvası olan dünya çapında bir turnava yani.
Herhangi bir videosunu açıp bak yarışan makinaları görünce demek istediğimi anlayacaksın.
Enduro denilen sporun, asfalt ile uzaktan yakında alakası yok buna emin ol.
Benim yaptığım motor ne olacak şimdi?
Sınıfı ne yani. Soranlara söylerim sen doğrusunu bilirsin.
İster düşün... Kendini ister hayale kaptır...Uzar uzar, çünkü hiç sonu yoktur yolların.
Bakarsın aldanmışsın, gördüğün bir seraptır. Sevimli bir hayale açılırken kolların.
-
23 Temmuz 2017, 23:06
#16
Enduro endurance dan gelir ama motora binip uzun kilometreler yapmaktaki dayanıklılık değil sürücüsünü totosundan soluttugu, sürücünün endurance'ını gösteren spesyel saatlik bakımları olan makineler endurodur. Oburleri devşirme endurolardır. Genelde 6 vites olurlar, far donanımına sahiptirler gece yarışları için sokağa cıkıp gazlamak ya da muayeneden geçmek için değil. Crosslar da enduroların daha sert amartısor ve daha kısa şanzımana sahip, farklı lastik ölculerındeki ikiz kardeşleri diyebiliriz. Crosslar sadece zıplamalı hoplamalı turlu pistlerde yarışır. Endurolar da doğa anaya karşı yarışır.
-
23 Temmuz 2017, 23:21
#17
Ekarademir adlı üyeden alıntı
Benim yaptığım motor ne olacak şimdi?
Sınıfı ne yani. Soranlara söylerim sen doğrusunu bilirsin.
Enduro olur reis
+299 Gitmek cesaret ister, Enduro yapmak yetenek.
Cesaret aptalda da var, ama yetenek herkeste yok...
-MrMud
-
24 Temmuz 2017, 02:50
#18
MrMud adlı üyeden alıntı
Enduro olur reis
olmazzzzz öyle kestirip enduro diyemezsin çünkü 2 zamanlıdır başına special eklemek lazım
-
24 Temmuz 2017, 03:31
#19
shooter1 adlı üyeden alıntı
olmazzzzz öyle kestirip enduro diyemezsin çünkü 2 zamanlıdır başına special eklemek lazım
Senimi kiricaz dayıcım, dediğin gibi olsun
+299 Gitmek cesaret ister, Enduro yapmak yetenek.
Cesaret aptalda da var, ama yetenek herkeste yok...
-MrMud
-
24 Temmuz 2017, 09:42
#20
google nedir hiç duydun mu?
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)
Bu Konudaki Etiketler