Benim yaptığım hatayı yapmayın. Yeni başlayanlar...
Reklamlar
-
Uzun yıllar motosiklet sürdüm.Çok şükür ciddi hic bir kazam olmadı, sadece bir kaç yerimde asfalt yanığı var.Şimdiki yazacaklarim genç ve yeni başlayan arkadaşlara ders olsun ki ayni hatayı yapmasinlar.Dediğim gibi uzun yıllar motosiklet sürdüm.En son gecen yıl iş yeri ile ev arasında kullanabileceğim bir motosiklet almaya karar verdim.Oldum olası chopper/cruisser motosiklete karşı aşırı derecede bir sempatim var.İlanların birisinde gördüm baya cüsseli yapılı bir motosiklet.Zealsun zs 150-19 dedim tamam aga işte bu.Boyası falan eskimiş, bi kaç yeri paslı. Dedim yaparız,elimiz anahtar tutuyor.Aldık eve gittik.İlk bi kaç ay her şey yolunda.Başladık yenilemeye.
Benzin deposu,teller,mabetler,fren ve debriyaj balataları,far iyi aydinlatmiyor dedim Led yaptırdık,aynalar,sinyaller ve stoplar,elcikler,kontak seti,ön ve arka çamurluk,dişli ve zincir seti,ön ve arka tekerlek, vs vs derken 2000-2500 TL parçaları toparladik.Motosikleti de aldık zaten 1200 tlye ustaya işçilik ver noter satisiydi vs derken olduğu sana 5000-6000 TL.Muayene günü geldi gittik,girdik asil bomba bu.Ruhsatta 150 cc olan motosikletin silindir ve alayı ile oynanmış.Muayeneden de gecemedik.Gecen gün de yolda yağ radyatörünün boru koptu,tıkadık falan dedik yağ ekler götürürüz.Ama ne hikmetse yağsız kaldı diye az kaldım motor da kitlenecekti.
Yani uzun lafın kısası simdi elimde muayeneden geçmemiş,traktör gibi çalışan 7000 deviri geçince stop eden,ama farları mükemmel aydınlatan bir çöp var.İşin en berbat kısmı da iş yerim ile evimin arasındaki mesafe 100 km civarı ve benim bu yol için otobüs-dolmus ücretin 20 TL tutuyor.Aylık 1750 TL maaş ile simdi ne yapacağımı düşünüyorum günlerdir.Siz olsanız ne yaparsınız...
Reklamlar
-
Mersin İl Temsilcisi
motoru orjinale cevirip hemen uygun fiyata satar, 1500-2000 e uygun bir motor alir devam.ederim
-
yürekçe adlı üyeden alıntı
motoru orjinale cevirip hemen uygun fiyata satar, 1500-2000 e uygun bir motor alir devam.ederim
Onu da "orjinale" çevirmişlerse ?
-
mgora adlı üyeden alıntı
Onu da "orjinale" çevirmişlerse ?
çok yaşa emi
-
Geçmiş olsun
Peki ne yapmışlar motor bloğunu mu değiştirmişler motor numarası mı tutmuyo.
-
1750 tl maaşla şekil yapmaya çalışırsan böyle olur. millet boşuna diyor zaten ybr alın diye. alacaktın 10 yaşında da olsa ybr-cbf sorunsuz kullanacaktın.
-
Bajaj boxer al arkana bakma
-
erreguay adlı üyeden alıntı
Geçmiş olsun
Peki ne yapmışlar motor bloğunu mu değiştirmişler motor numarası mı tutmuyo.
Adamların değiştirmedigi bi şase kalmis dostum öyle diyim...
---------- Mesajlar birleştirildi - 10:59 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:58 ----------
MD.Murat adlı üyeden alıntı
1750 tl maaşla şekil yapmaya çalışırsan böyle olur. millet boşuna diyor zaten ybr alın diye. alacaktın 10 yaşında da olsa ybr-cbf sorunsuz kullanacaktın.
Dostum o donem maaşım 2500 tl.biraz aceleci davranmamin hatası oldu...
---------- Mesajlar birleştirildi - 11:00 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:59 ----------
mescaline adlı üyeden alıntı
Bajaj boxer al arkana bakma
Oda aklımdan geçmedi değil aslında ama model olarak chopper/cruisser daha çok hoşuma gidiyor...Hatta bi dönem TVS Apache bile almayı düşündüm yani...
-
Hemen motoru sat, para kaybın olacak, orası kesin, ama bu oynanmış haliyle bile alacak birileri olacaktır. Zira her gün sana daha çok masraf çıkaracak. Bütçene uygun ne ise onu al, şekil, görünüm boşver bir süre, ister scooter olsun, ister 125 cc bir naked, ama sorunsuz bir makine almaya özen göster, belgelerini vb konuları da muhakkak kontrol ettir, hatta güvendiğin bir usta da baksın alacağın motora.
İkinci seçenek, yine sat, ama motor almadan bir süre bekle, paranı biriktirip öyle bir motor al.
Analogue at birth, digital by design. The fat on my body is the designer and the brain is trying to be the coder.
-
23 Temmuz 2017, 19:44
#10
Motosikleti almadan şase ve motor no'yu kontrol etmekte bir fayda var.
Geçmiş olsun. Muayene yapamadan da satamazsın. İşin çok zor hoca.
-
23 Temmuz 2017, 20:46
#11
Geçmiş olsun.
Merakımdan soruyorum
Muayene harici bunu anlamanın bir yolu yokmudur?
-
23 Temmuz 2017, 21:15
#12
Benim anlamadığım muaynede nasıl anladılar bunu, benim muayneye girmemle çıkmam bir oldu hiçbirşeye bakmadılar. Üstelik yüksek cc motor.
-
23 Temmuz 2017, 22:43
#13
scorpions_59 adlı üyeden alıntı
Geçmiş olsun.
Merakımdan soruyorum
Muayene harici bunu anlamanın bir yolu yokmudur?
Motosikleti alırken detaylı olarak bakmakta fayda var.Zaten silindir kapak üzerinde falan cc olarak yazılı oluyor en azından bendekinde yazıyor bariz bir şekilde
---------- Mesajlar birleştirildi - 22:43 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:40 ----------
voljjn adlı üyeden alıntı
Benim anlamadığım muaynede nasıl anladılar bunu, benim muayneye girmemle çıkmam bir oldu hiçbirşeye bakmadılar. Üstelik yüksek cc motor.
Muayeneye ben çalıştığım bir arkadaşım götürdü onun bana söylediği sıra ile alakalı bi konuda tartışmışlar ve görevli memur diğer motosikletlerde o kadar özenli davranmayıp,sıra bizimkine gelince şase no,blok vs ne varsa alayına bakmış.Zaten silindir alt kısımda cc olarak yazıyor tabi ruhsatta belirtilen cc ile tutmayinca olan olmuş.Bende gidip konuştum görevli ile özür falan diledik hani bi ihtimal diye ama yok baya kızmış arkadaşa.Benim aklıma hoc boyle bir şey yapacakları gelmediği için kontrol etmeden aldık. Ama buda ders oldu.
-
23 Temmuz 2017, 23:13
#14
Cok kotu olmus. Zararin neresinden donerseniz kardir. Biri belki trafikten cekip vitrine evine falan dekor yapmak isteyebilir. Az daha uzerine koyup Ybr tarzi bisey dusunulebilir
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)