400cc ve üzeri motorların gereksiz olması sorunu.
-
21 Temmuz 2017, 10:31
#21
Sen hızlı gidince keyif alamama nedenin ne kadar anlatabilirsen, hızlı gitmeyi seven de bundan neden keyif aldığını o kadar anlatabilir.
Senin sevemiyorum, keyif almıyorum dediklerinin tamamı, anlamak istediğin insanlar için de onların sevdiklerinin tersi anlamında geçerli. Takılacak bir şey yok bence.
Reklamlar
-
21 Temmuz 2017, 10:39
#22
Olur öyle. Çok insan sadece kendi çerçevesinden bakar dünyaya. Kendinden yavaş gidenler beceriksiz, geri zekalı, hızlı gidenler de manyaktır.
https://www.youtube.com/watch?v=XWPCE2tTLZQ
-
21 Temmuz 2017, 10:55
#23
Racing tarzı motorları şehir içinde kullanılmasını anlayamıyorum bende. Enduro Touring Cruiser tarzı motoru olanlar hadi biraz daha şehir dışı için kullanıyor ama racing 250'den sonrası şehir içi için çok mantıklı gelmiyor bana. Racing tarzını sevmediğim için de böyle düşünüyor olabilirim tabi.
-
21 Temmuz 2017, 10:55
#24
Bir şey demek istiyorum: 250cc makine kullanıcılarını anlıyorum, 600-1000cc makine kullanıcılarını da anlıyorum. Ama 400cc kullananları bir türlü anlayamadım. 250cc'ler kadar ekonomik değil, 250cc'lerden az bir şey daha hızlı. 250cc'lerden daha güzel durmuyor. 600-1000'likler ile hız, performans vs. karşılaştırılamaz bile. Peki 400cc makine neden kullanılır? Bir türlü anlayamadım. Ben imkansız kullanmam mesela bir dominar 400, beleş verseler, hımm, belki.
-
21 Temmuz 2017, 11:03
#25
Seni unutmayacağız
Nur içinde yat
tndgu adlı üyeden alıntı
Lafım Cruiser/Chopper ve Enduro/touring motorsikletleri dışında.
Yarış motorları alıyorsunuz mesela, 600cc, 1000cc, pist dışında 250-300 basıyor musunuz o motorla? Hadi diyelim ki ben basıyorum, 40 yıllık motorcuyum, x ile y yolu arasında 300'ü gördüm diyebilirsiniz, mutlu mu oluyorsunuz? Açıkçası ben 100ü geçtikten sonra yolculuk yapmaktan keyif alamamaya başlıyorum. Sadece bir yerden bir yere ulaşma aracına dönüşüyor o raddeden sonra, bunu yapmak için de gider araba alırım, keyif alamıyorum ki hızlı gidince.
Adam honda 600rr alıyor 120 yi geçmeden sürüyor, sırf büyük görünmesi için mi? Çek 1200cc cruiser büyük görünsün tamam, ya da uzun yola gidiyorsundur alırsın 1200cc touring enduro, ona lafım yok.
Offroad motorsikletler için konuşursak(ya da dual sport) 250cc minicik yamaha wr250r'ın yapamadığı şey yok. Gidipte husky 710 ya da ktm690 almaya gerek yok mesela. ya da 2 zamanlı 125cc avrupa motorsikletlerinin gerçek anlamda tırmanamayacağı, yapamayacağı şey yok.(Beta,Sherco,Gas gas, Husky, Husaberg vs.) (gerçi bu konu tartışılır ve kişiden kişiye değişir).
Fakat yarış motorları ya da naked motorsikletlerde yüksek CC fantazisini anlayamıyorum ben. Şehir içi, prof yarışçı olmadığı halde 600cc ve üzeri motorsiklet kullanan arkadaşlar nedenlerini yazabilirler mi acaba? Gerçek anlamda merak ediyorum. Teşekkürler.
SS üzerinden örnek vermeden yazmak gerekirse, 400cc ve altı videodaki dede gibi gidenlerin toshacklarını taşıyamaz. tavsan toshackına sahip olana 100cc de yeter.
-
21 Temmuz 2017, 12:09
#26
Konuyu açan arkadaşa katkıda bulunmak için yazıyorum :Söyledikleri son derece haksız bir durum değil. Yasal ve hayatta kalacağımız hız limitleri belli .Altımızda ki motor kaç beygir değerinde olursa olsun ,120 km üzeri hız ile gitmek zaten yasak .Bunu da neredeyse 100 cc motorlar bile yapıyor.İşin içine burada eğlence kısmı giriyor. Tabi ki 400 cc ile 1000 cc motor arasında ki duygu tarif edilemez ve karşılaştırılamaz.
Birde cc büyüdükçe yakıt ve bakım giderleri de aynı paralel de artıyor.
Demem o ki bu iş aşk işi. Kim neyi sever ise (gücü yetiyorsa) onu alsın
-
21 Temmuz 2017, 12:16
#27
Kime göre, neye göre???
Ya bu millet kendini mutlak doğru sanmayı ne zaman bırakacak?
-
21 Temmuz 2017, 12:41
#28
''400cc ve üzeri motorların gereksiz olması sorunu'' ;
Gerçek olmayan, hayali bir sorundur
-
21 Temmuz 2017, 12:53
#29
ha sen o şekil giyinirsin o o şekil giyinir kimse kimsenin hayatına karışamaz.250 300 cc üzeri her motor evet gereksiz.ama kime göre neye göre ? mantık çerçevesinde kimsenin 600 cc motora ihtiyacı yok uzun yol yapanlar HARİÇ.250 300 cc serisi yeni motorlar zaten şehir içinde uçuyorlar kaçıyorlar ayrıca ekonomikler.ve artık görünüşlerinede çok fazla önem veriyorlar büyük motor havasına sokuyorlar hepsini.benim hayalim z800 0 almak istedim yeşil siyah ama düşünüyorsun 800 cc lan işe gidicem sağa sola gidicem benziniydi kullanım zorluğu idi gerçekten ihtiyacım varmı diye düşünüyorum ama hayalim işte yapıcak şey yok.alamadım malesef üretimi durdu yeni z800 beklerken z900 duyuruldu zaten 800 cc ağır fantezi adamlar z900 çıkartmış yetmemiş 950 cc motor.yeni hayalimde bu nabalım hayal rüya işte
-
21 Temmuz 2017, 13:49
#30
Soru sig olmus... Kisisel fantezilerime girmeden ozetleyeyim... Dusuk cc artcimi tasiyamiyor suspansiyon sistemi yetersiz kucuk cc artcimla beni trafikten siyiramiyor kucuk cc artcimla beni durduramiyor kucuk cc ile virajlarda rahat edemiyorum kucuk cc altimda ufak kaliyor ve trafikte gorunurlugumu azaltiyor kucuk cc zamani delmeme yardimci olamiyor uzun yolda mesafeleri kisaltmaya yetmiyor. Kucuk cc beni heyecanlandirmiyor motosiklete keyif icin biniyorum... Kucuk cc yeterince cilgin atamiyor oluum napiyon lan dedirtmesi lazim altimdaki makine gerektiginde asfalta cakmasi gerektiginde dusundugum yerde bitmesi gerektiginde viyadukten yan yan cikabilmesi gerekiyor. Her seyden once buyuk cc guvenlik icin onemlidir.
-
21 Temmuz 2017, 15:35
#31
gerçekten kullanılabilir olsa 400cc üstü trafikte görürdüm. Hergün motor kullanıyorum haftasonu hariç motosiklet profili : cbr 250 , xmax 250 , pulsar -rc 200 , cbf 150 ,r25 .
-
21 Temmuz 2017, 16:34
#32
Elma armut kel mahmut.. Neyle neyi kıyaslıyorsunuz anlamadım ki.
Ben işe MT-25 ile gidip geliyorum. Küçük, pratik, aralardan geçiyor, güya az yakıyor (burası ayrı bir konu)
Şimdi bu benim atyorum VFR1200 almama engel mi? Değil. Çünkü ben haftasonu Şile'ye, Uçmakdere'ye, İnegöl'e, İzmir'e cart curt gitmek istediğim zaman çok çok daha keyifli olacak VFR1200. E onunla işe gidilir mi? (TEM'den gidilmiyorsa işe uzun uzun) hayır.
Ha kullanılabilir değil 400cc üstü evet o yüzden zibilyon tane motor var 1000'lik koca dünya salak gibi kullanılamaz şeyleri alıyor.
Ağzınla söylemişsin haftasonu hariç motosiklet profili diye. O türde bir motor alabilecek/almış kişi neden onunla işe gitsin ne gereği var?
Öte yandan işe gidilemiyor olan alet gereksiz mi oluyor? Toplatın la bütün Porsche'leri Lamborghini'leri.. Hatta satılması yasaklansın, trafikten men edilsin, benzin döküp yakalım.
-
21 Temmuz 2017, 16:44
#33
ne yiyip içiyosunuz merak ediyorum.
bmw nin 3.0 motorlu araçları da gereksiz o halde, bi tane 0.9 motor clio alıp geçmek lazım.
ne o öyle sürekli 260-270 ile mi gidecez.
mercedes de araç üretmesin, gayet gereksiz yani sizin düşüncenize göre.
bugatti ye felan hiç girmiyorum...
-
21 Temmuz 2017, 17:27
#34
Ben motorda Tork gücüne bakarim . Benim zevkimdir tork gücü. O yuzden yuksek cc motor tercihimdir. küçük keratalara bulaşmam. Tamamen maddiyat ve zevk meselesi.
-
21 Temmuz 2017, 17:31
#35
Ben de virago 535 var hız seviyor muyum hayır 100-110 kafi ama özellikle uzun yolda kısa süreliğine de olsa elinizin altında güç olması önemli. Tabi yeni çıkan 250 lik makinaları özellikle yamaha r25 ve mt 25 ler de bunu karşılıyor yeterli beygir gücü var aletler de. Ama iş cruiser motorlara gelince memlekette Çin ve iki tane kore malı var son hızları yeterli olsa da 110 dan 130 çabuk çıkmak istesen o yok işte.
Bu konu sanki mt 25 dominar 400 tartışmasını başka şekle çevirme gibi geldi bana )
-
21 Temmuz 2017, 17:32
#36
-
21 Temmuz 2017, 17:32
#37
çok çapsız bir yorum ve yargı olmuş.
en az "çift koridorlu yolcu uçakları çok gereksiz" demek gibi bir yargıya varmışsınız.
yüksek ccli motorların tek sunduğu top speed değildir, onlardaki ivmelenme gerektiğinde çok seri şekilde uzayabilme size zaten motor kullanırken diğer hiç bir araçta olmayan avantajlar sağlar.
yüksek ccli motorların motor freni vs ye değinmiyorum bile.
kendi dar pencerenizden yorumlamışsınız, tekrar ediyorum çapsız bir yorum olmuş.
-
21 Temmuz 2017, 21:25
#38
Şehir içi için tamamen haklı 400 cc üzeri şehir içinde land rover kadar gerekli ancak imaj ve keyif unsuru önemli bence bu tartışmada 400 cc üzeri motor kullananlar şöyle gerekli böyle yaşanır böyle fantastik anlayamazsın yerine evet gerekli değil sadece keyif demeli zira bende pekala 500 üzeri alabilirim hem keyif hem imaj hemde uzunyol için.
-
21 Temmuz 2017, 21:50
#39
-
21 Temmuz 2017, 21:59
#40
Herkesin hayatına kimse karışamaz. O o şekil motora biner. Bu bu şekil motora biner. Amma lakinki bu böyle değildir.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)