Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
1. sayfa 123 ... SonuncuSonuncu

400cc ve üzeri motorların gereksiz olması sorunu.

    REKLAM ALANI
  1. #1
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    27 Ekim 2015
    Lafım Cruiser/Chopper ve Enduro/touring motorsikletleri dışında.

    Yarış motorları alıyorsunuz mesela, 600cc, 1000cc, pist dışında 250-300 basıyor musunuz o motorla? Hadi diyelim ki ben basıyorum, 40 yıllık motorcuyum, x ile y yolu arasında 300'ü gördüm diyebilirsiniz, mutlu mu oluyorsunuz? Açıkçası ben 100ü geçtikten sonra yolculuk yapmaktan keyif alamamaya başlıyorum. Sadece bir yerden bir yere ulaşma aracına dönüşüyor o raddeden sonra, bunu yapmak için de gider araba alırım, keyif alamıyorum ki hızlı gidince.

    Adam honda 600rr alıyor 120 yi geçmeden sürüyor, sırf büyük görünmesi için mi? Çek 1200cc cruiser büyük görünsün tamam, ya da uzun yola gidiyorsundur alırsın 1200cc touring enduro, ona lafım yok.

    Offroad motorsikletler için konuşursak(ya da dual sport) 250cc minicik yamaha wr250r'ın yapamadığı şey yok. Gidipte husky 710 ya da ktm690 almaya gerek yok mesela. ya da 2 zamanlı 125cc avrupa motorsikletlerinin gerçek anlamda tırmanamayacağı, yapamayacağı şey yok.(Beta,Sherco,Gas gas, Husky, Husaberg vs.) (gerçi bu konu tartışılır ve kişiden kişiye değişir).

    Fakat yarış motorları ya da naked motorsikletlerde yüksek CC fantazisini anlayamıyorum ben. Şehir içi, prof yarışçı olmadığı halde 600cc ve üzeri motorsiklet kullanan arkadaşlar nedenlerini yazabilirler mi acaba? Gerçek anlamda merak ediyorum. Teşekkürler.
    bican33, fedos ve Cevdet61 bunu beğendiler.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    17 Mayıs 2011
    Kızıl pars, ulkas831, Bashwarp ve 1 diğerleri bunu beğendiler..

  3. #3

    Üyelik
    20 Aralık 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Gsx-R 1000(gixxer k9)
    Hız, adrenalin, tutku, rüzgarın sana hissettirdikleri...

    Dedin ya işte 100km hızdan sonra keyif alamıyorum diye. İşte biz alıyoruz.

    Sen muz seversin, ben elma.
    esbabsız, xawa, braveguy ve 6 diğerleri bunu beğendiler..

  4. #4
    MrMud - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Ekim 2016
    Şehir
    İSTANBUL
    Motosikleti
    Husqvarna TE250
    Offroad motorsikletler için konuşursak(ya da dual sport) 250cc minicik yamaha wr250r'ın yapamadığı şey yok. Gidipte husky 710 ya da ktm690 almaya gerek yok mesela. ya da 2 zamanlı 125cc avrupa motorsikletlerinin gerçek anlamda tırmanamayacağı, yapamayacağı şey yok.(Beta,Sherco,Gas gas, Husky, Husaberg vs.) (gerçi bu konu tartışılır ve kişiden kişiye değişir).
    Şu kısma gelene kadar seni sevmiştim dostum.
    Özellikle racinglere saydırdığın kısımda sevdim.

    Ama bahsettiğim satıra gelince işin rengi değişti...
    Biz buralarda speciallere laf atanları sevmeyiz...

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 04:17 ---------- bir önceki mesaj zamanı 04:10 ----------

    Gel gelelim merakın gitsin diye söylüyorum.
    Yamaha wr250r'ın yapamayacağı şey nedir biliyomusun , 3 metre yükseklikten dağınık kayadan oluşan zemine zank diye düştüğünde kalkıp devam etmek mesela...
    Yada ayağını bastığında yardım almadan yürünemeyecek kadar yapışkan ve güçlü olan balçık içinden geçmek.
    Zibilyon senaryo anlatırım sana burda sabaha kadar wr250r ile yapamayacağın.
    Ama bi 2T husky yada ktm bu işleri gündelik olaylar olarak yapabiliyor.

    Velhasıl kelâm, şu forumda benim kadar +299 yapmanın amacını sorgulayan yoktur emin ol.
    Sana tavsiyem sorgulama.
    Herkesin tutkusu farklı.

    Ama mesela ben misyonerlik yapıyorum.
    "Bak abim/ablam/kardeşim tamam racing zevklidir ama gel enduro dene" diyorum.
    Olmazsa geri dönersin diyorum.

    Eline hiç bir şey geçmeyecek sorular/konular bunlar, kendini yada sevdiğin klasmanı geliştirecek şeylerin peşine düşmeni tavsiye ederim
    xawa, ulkas831, Green Arrow ve 2 diğerleri bunu beğendiler..

  5. #5

    Üyelik
    20 Aralık 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Gsx-R 1000(gixxer k9)
    Gönül istiyor ki alayım yine k8'i takayım mono kapağı tek tabanca devam.

    Müd'de hadi aga nerde crf, ağaç oldum ormanda beklemekten diyor.


    Yengen bir yandan alalım şu xmax'i onlara binemiyorum diyor.

    Kafamda deli sorular Müdddddd.

  6. #6
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    27 Ekim 2015
    Alıntı MrMud adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Şu kısma gelene kadar seni sevmiştim dostum.
    Özellikle racinglere saydırdığın kısımda sevdim.

    Ama bahsettiğim satıra gelince işin rengi değişti...
    Biz buralarda speciallere laf atanları sevmeyiz...

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 04:17 ---------- bir önceki mesaj zamanı 04:10 ----------

    Gel gelelim merakın gitsin diye söylüyorum.
    Yamaha wr250r'ın yapamayacağı şey nedir biliyomusun , 3 metre yükseklikten dağınık kayadan oluşan zemine zank diye düştüğünde kalkıp devam etmek mesela...
    Yada ayağını bastığında yardım almadan yürünemeyecek kadar yapışkan ve güçlü olan balçık içinden geçmek.
    Zibilyon senaryo anlatırım sana burda sabaha kadar wr250r ile yapamayacağın.
    Ama bi 2T husky yada ktm bu işleri gündelik olaylar olarak yapabiliyor.

    Velhasıl kelâm, şu forumda benim kadar +299 yapmanın amacını sorgulayan yoktur emin ol.
    Sana tavsiyem sorgulama.
    Herkesin tutkusu farklı.

    Ama mesela ben misyonerlik yapıyorum.
    "Bak abim/ablam/kardeşim tamam racing zevklidir ama gel enduro dene" diyorum.
    Olmazsa geri dönersin diyorum.

    Eline hiç bir şey geçmeyecek sorular/konular bunlar, kendini yada sevdiğin klasmanı geliştirecek şeylerin peşine düşmeni tavsiye ederim
    Tabi canım. Hardcore off-road içinde iki zamanlı 125cc ya da 250cc motorların yapamayacağı şey yok. İzliyorum videoları adamlar 125cc te ile uçuyorlar kayalardan atlıyorlar vs, tabiki de aynı şey değil. Fakat dual sport olarak konuşuyorum. wr250r zaten kross değil ki, her yerde gidebilecek motor. Her yerde gidebilecek motorsikletler klasmanında o kadar küçük haliyle o kadar fazla şey yapabilmesini örnek verdim sadece.

  7. #7
    ssates - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Ocak 2014
    Şehir
    Eskişehir
    Motosikleti
    V strom
    Özellikle uzun yolda sabit 100km ile virajı az çevre yolunda dikatim dağılıyor. Aynı fotoğrafa 30dk bakmak gibi. İşte o zaman gazı biraz daha açıp 130 140 civarı seyrediyorum. Hayatımdaki en sıkıcı yol Ankara dan İstanbula geçerken kullandığım çevre yoluydu. O yol satte 100km ile çok yorar. Zaten daha dar ve biraz virajı olan yollarda istesen de 100km üzerine çıkamıyorsun

  8. #8

    Üyelik
    02 Eylül 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Honda CBR 250R
    Bak ne de güzel demiş adam sen muz seversin ben elma.
    braveguy bunu beğendi.

  9. #9
    Tİme_shİft42 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Kasım 2012
    Motosikleti
    Var
    07 tracer sürme imkanım oldu sürmeyen bilemez sende sürdükden sonra fikrin değişebilir sürmelisin

    Şehir içi pratik deyil bence ama

  10. #10
    Mersin İl Temsilcisi yürekçe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Ağustos 2006
    Şehir
    Bende sığar iki cihan, ben bu cihana sığmazam
    Motosikleti
    Cân ile hem cahan, dehr ile hem zaman
    Alıntı tndgu adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Lafım Cruiser/Chopper ve Enduro/touring motorsikletleri dışında.

    Yarış motorları alıyorsunuz mesela, 600cc, 1000cc, pist dışında 250-300 basıyor musunuz o motorla? Hadi diyelim ki ben basıyorum, 40 yıllık motorcuyum, x ile y yolu arasında 300'ü gördüm diyebilirsiniz, mutlu mu oluyorsunuz? Açıkçası ben 100ü geçtikten sonra yolculuk yapmaktan keyif alamamaya başlıyorum. Sadece bir yerden bir yere ulaşma aracına dönüşüyor o raddeden sonra, bunu yapmak için de gider araba alırım, keyif alamıyorum ki hızlı gidince.

    Adam honda 600rr alıyor 120 yi geçmeden sürüyor, sırf büyük görünmesi için mi? Çek 1200cc cruiser büyük görünsün tamam, ya da uzun yola gidiyorsundur alırsın 1200cc touring enduro, ona lafım yok.

    Offroad motorsikletler için konuşursak(ya da dual sport) 250cc minicik yamaha wr250r'ın yapamadığı şey yok. Gidipte husky 710 ya da ktm690 almaya gerek yok mesela. ya da 2 zamanlı 125cc avrupa motorsikletlerinin gerçek anlamda tırmanamayacağı, yapamayacağı şey yok.(Beta,Sherco,Gas gas, Husky, Husaberg vs.) (gerçi bu konu tartışılır ve kişiden kişiye değişir).

    Fakat yarış motorları ya da naked motorsikletlerde yüksek CC fantazisini anlayamıyorum ben. Şehir içi, prof yarışçı olmadığı halde 600cc ve üzeri motorsiklet kullanan arkadaşlar nedenlerini yazabilirler mi acaba? Gerçek anlamda merak ediyorum. Teşekkürler.
    yanılıyorsunuz..
    olaya bir de şöyle bakın;
    normalde otobanda 120 ile gibilen bir araç tüm dünya için yeterli olabilir ama neden bugatti veyron var?
    neden çoook lüks ve sadece3-5 tane yapılan özel seriler var?
    çünkü, hep bir ihtiyaç varmış hissi, hep bir tüketme hırsı ve kazanım yükseldikçe daha pahalı oyuncaklarla kendini şımartma hisleri sömürülüp işlenmeli. bu hem piyasa için geçerli, hem de çoook yüksek meblalarda her şeye sahip insanların bir hedefi, yapmacık da olsa mutluluğu, oyalanacak bir oyuncağı, nefsinin emaresi boy ölçüşme mihengi olmalı. yoksa; amacını kaybetmiş bir halde mutsuzlaşıp söner.
    bu hem pisikolojik olarak gerekli, hem de üretim sektörü için de bir gerekliliktir.
    ayrıca, büyük markaların bu uç ve spesifik konsept yarışları da bir süre sonra standart donanım olarak ucuzlamış ve geliştyirilmiş olarak bir versiyon dahi olsa genel topluma sunulacaktır ( arge masrafları büyük oranda karşılanmış olacaktır )
    ama "ilk bende vardı" kompleksi pohpohlanmış ve sırtı sıvazlanarak katrilyonlar karşılığında ve canı gönülden parası kapital banka hesaplarına aktarılmıştır..
    son sözü güçlü olan söyler
    ve para en güçlü materyaldir..
    sonuç şu anda zaten belli; tüket dedikleri tüketilecek!
    filimlerdeki kullanılan saatler, arabalar, sigaralar, kıyafetler...
    o olmak istiyorsan öyle yapmalısın yahut dışlanırsın.
    lisedeki ergenlerin marka giyme hevesi de buna en basit örnektir
    bican33 bunu beğendi.

  11. #11

    Üyelik
    28 Temmuz 2016
    Şehir
    afyonkarahisar
    Motosikleti
    CRF 1000L Africa Twin
    Birgün anlarsın belki. Anlatılmaz yaşanır derler ya. İşte tam da öyle.

  12. #12
    hokahey - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Kasım 2016
    Şehir
    papua yeni gine
    400 cc ve üzeri yasaklansın.

    şaka bir yana maliyeti, yakıtı çok.

  13. #13
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Alıntı tndgu adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Lafım Cruiser/Chopper ve Enduro/touring motorsikletleri dışında.

    Yarış motorları alıyorsunuz mesela, 600cc, 1000cc, pist dışında 250-300 basıyor musunuz o motorla? Hadi diyelim ki ben basıyorum, 40 yıllık motorcuyum, x ile y yolu arasında 300'ü gördüm diyebilirsiniz, mutlu mu oluyorsunuz? Açıkçası ben 100ü geçtikten sonra yolculuk yapmaktan keyif alamamaya başlıyorum. Sadece bir yerden bir yere ulaşma aracına dönüşüyor o raddeden sonra, bunu yapmak için de gider araba alırım, keyif alamıyorum ki hızlı gidince.

    Adam honda 600rr alıyor 120 yi geçmeden sürüyor, sırf büyük görünmesi için mi? Çek 1200cc cruiser büyük görünsün tamam, ya da uzun yola gidiyorsundur alırsın 1200cc touring enduro, ona lafım yok.

    Offroad motorsikletler için konuşursak(ya da dual sport) 250cc minicik yamaha wr250r'ın yapamadığı şey yok. Gidipte husky 710 ya da ktm690 almaya gerek yok mesela. ya da 2 zamanlı 125cc avrupa motorsikletlerinin gerçek anlamda tırmanamayacağı, yapamayacağı şey yok.(Beta,Sherco,Gas gas, Husky, Husaberg vs.) (gerçi bu konu tartışılır ve kişiden kişiye değişir).

    Fakat yarış motorları ya da naked motorsikletlerde yüksek CC fantazisini anlayamıyorum ben. Şehir içi, prof yarışçı olmadığı halde 600cc ve üzeri motorsiklet kullanan arkadaşlar nedenlerini yazabilirler mi acaba? Gerçek anlamda merak ediyorum. Teşekkürler.
    Soru direk bana sorulmus gibi

    Cogunlukla sehir ici 15 dakikalik yol icin 1300cc 180 beygir motosiklet kullaniyorum. Neden? Daha zevkli cunku. 600cc o zevki verir mi? Malesef. Verir de cok hesap kitap ister. Gazi acinca aninda hizlanma icin uygun vites ister. 250cc o zevki verir mi? Malesef. Arabadan yavas naked motosiklet kullanmak, motosiklet kullanma riskine degmez bence. 2 teker riskine katlaniyorsam zevk almaliyim. Basinca laga luga etmeden hizlanmali. Suspansiyon ve fren zevk vermeli. Makine-surucu iletisimi yuksek olmali. Dezavantaji var mi? Fiyat disinda cok yok bence. Agir ve zor degil. 1300cc Superduke ile 250cc Inazuma arasindaki agirlik farki yuzde on civari.
    OnurTr bunu beğendi.

  14. #14
    zekeriyaimam - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Mayıs 2016
    Şehir
    Gebze
    Motosikleti
    simson
    Eller havaya Ekrem Abi yakaladım seni!
    Dominar virali yaptırmışsın

  15. #15
    trancexp - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Nisan 2006
    Şehir
    ist/b.çekmece
    Motosikleti
    MT-07 &MT125
    istanbul için 250cc üstü bence çok lazım değil . 3 senede cbr 250 im ile 66.000 km yaptım hala satmayı düşünmüyorum. Yakıt, yedek parça , servis işletim maliyetleri olarak 250 üstü gündelik kullanımda adamı yorar maddi olarak , hemde 200 kg civarı motorları şehir içinde sürmek , park etmek , döndürmek falan eziyet olur güçlü kuvvetli iseniz o ayrı. Günlük 60km yol yapıyorum.

  16. #16
    uzay gemisi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Ocak 2017
    Şehir
    İstanblue
    Motosikleti
    09
    400cc ile 600-1000cc yi karşılaştıran kafayı bende yaşamak istiyorum. Arkadaşım sen hiç 1000cc 4 silindirli bir motorun ivmelenmesini tecrübe ettin mi? Yaklaşık 2.5 saniyede 100kmh hıza çıkan bir makineden bahsediyoruz. Sen dominar 400 ile 10 saniyede 100kmhleri zorlarken o alet 10 saniyede 250kmh suratı geçiyor.

    Bir kere o ivmelenmeyi tattınmı, birdaha düşük cc aramazsın.
    Monty ve braveguy bunu beğendiler.

  17. #17

    Üyelik
    07 Aralık 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Honda Cbr250R -> Yamaha MT-07
    Son hız benim için hiçbir zaman önemli değil olmadı da. Benim için önemli olan keyif veren hızlanma. Bende 100 km/s hızdan sonra aynı hızda devam etmeyi sevmiyorum. Ama 5-6 sn gibi zamanlarda 150 km/s hıza çıkmanın verdiği haz hiçbirşeyde yok bunu 250lik bir motorla yapamazsın. Ayrıca her viteste altımdaki canavarın torkunu hissetmek her gaz açışımda hangi viteste olursa olsun verdiği tepkiler muazzam. Bunları hiçbir 250likle alamazsın. Şehir içinde gezeyim işime gidip geleyim falan mantığında 250'lik üstü motorun pek mantığı yok evet ama motor kullanmaktan keyif almaya güçlü bir makinaya geçtikten sonra başlıyor insan.

  18. #18

    Üyelik
    14 Şubat 2016
    Motosikleti
    Honda Cb500f & SYM Joymax Z+
    250'likle uzun yolda 120'yle giderken motorun canını almak, titreşimden el ayak uyuşması, sollamalarda motorun üstüne kapanmak... Anlayamazsınız
    bilirkişi bunu beğendi.

  19. #19

    Üyelik
    03 Nisan 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    HONDA CBR 600
    4 silindir sürünce anlarsın genç anlatmakla olmaz

  20. #20
    gorefest - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Eylül 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    MT09 Tracer
    Hepsinin yerine göre ayrı ayrı anlamı var, mesala şehir içi scooter harici çok anlamsız, hem konfor hem ihtiyaç olarak 250cc scooter ı tek geçerim.

    Uzun yol yapıcaksam biraz daha güçlü makine isterim ama çok gereklimidir hayır,

    racing olayı bambaşkadır, pistte motor kullanmaya başladıktan sonra racing i pist dışında kullanmadım, ızdırap geldi, belkide göbek yapıp yaşlandım ondandır ama keyfini pistte çıkarıyorum gerisi gereksiz geliyor.

    Sonuç olarak bu bir hobi zaten bırakın kim ne istiyorsa onu yapsın.


1. sayfa 123 ... SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)