Ay kardes ay nerden baslasam bilemedim
Spesyalden baslayalim soyle soyliyeyim 2t ile 4t arasinda bile ciddi fark var mesela 2t makinelerde komprosor azdir buda duvar inislerinde ozellikle farkli hesaplar yapmayi gerektiri 4t de ayrica dusuk devirlerde yuksek tork vardir duvar. Cikislarinda ayri bir kolaylik verir 2t nin avantajida hafifligidir tercih meselesi ama cross ta 2t enduroda 4t diyorum ben bu karsilastirma 2t 250 cc 4t 450 cc uzeri icindir 125 cc 2t ile yangin yollarinda biraz sikinti veya keyifsizlik hissedebilirsin gelelim 4 silindir makinelere o ari bir zevk 600 ile 1000 arasinda bile cok fark var 1000 lik kullansan 600 amelelik dersin oyle birsey tork beygir istedigin an yanlamak 0-200 olaylari ayri bir alem buyuk cc kullandiktan sonra 125. Vs gectim hani r25 diye bir motor var ove ove bitirilemeyen bogurtu verir adama suna saygim var her motorun kullanim yeri ayri benim r1 im varken birde 100 luk cup motorum vardi ondanda keyif aliyordum bursada sehir icnde isimi gormek icin 10 numara ama ana yola cikinca zor be dostum insan bir kere o guce hukmedince o guce saygi ve sevgi besliyor su an er5 kullaniyorum sebebi 1 tane motorumun olmasi ana yoldada ben varim diyor sehir icindede iyi kotu isimi goruyor ama ikiside yarım yamalak ikisindende az haz aliyorum motosikletlerin hepsinin yeri ayri o yuzden mobiletede hayabusayada saygi ve sevgi besliyorum
Şimdilik 135 cc ile mutluyum ilerde de bi Ninja 300 alırım o yeter bana.
racing degil kardesım reyzink , bır ogrenemedınız .
bazıları büyük sever sorunun benım acımdan cevabı, yeterınce de acıklayıcı oldu sanırım
Aslan'ın sahibi severek besleyip, şikayet etmedikten sonra, başkasına da zararı yok ise "Alem"e ne?
---------- Mesajlar birleştirildi - 11:48 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:37 ----------
Z800 çok yakıyor diyorlar (800'lük için çok!), senin yerinde olsam Z1000 derdim. Arada fazla bir fark yok bence. İşte aslan o. Benim de niyetim kayıyor aslında.. Ne zaman ustama gitsem ZZR'ler geliyor. 300+ hızlar. Fakat ben daha o kadar olmadım. Kendimi baskılayamam diye korkuyorum.
---------- Mesajlar birleştirildi - 12:01 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:48 ----------
Bende daha önce Ford Fiesta Fun vardı. Üzerine KN Kobra filtre takmıştım. Şimdi Clio 2 kullanıyorum. küçük arabalar olmalarına rağmen segmentlerinde oldukça güçlü ve hızlı sayılırlar. Clio 98 beygir, 250 kadran var ve gidiyor yaramaz (tabi aslında o hızda uçası var asfalttan). Motorun kükremesini ve seriliğini seviyorum. Hız sınırlarını maalesef şehir içinde aşıyorum istemeden de olsa. Fakat bazen babamın mercedes'ini alıyorum, bazen yanımda o da oluyor. Yahu insan bu arabaya binip de nasıl basmaz? Evet, inanmayabilirler fakat 70'i bile geçtiğimi söyleyemem (babam bile azarlıyor bazen "arabanın hakkını ver" diyor). Ağır ve güçlü arabayla yayıla yayıla, düşük hızlarda kullanımdan ne kadar keyif aldığımı anlatamam..
---------- Mesajlar birleştirildi - 12:13 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:01 ----------
İzmir'de günlük kullanıyoruz makinelerimizi. İşe git gel toplam 14 km. yol yapıyorum (uzun yoldan). Sizin hesabınıza göre bana 98 cc'lik fly'da yeter Ama ne yapalım, zevkler ve renkler... (Arabamın yakıt tüketimi ve bakım giderleri motorumdan daha az olmasına rağmen geçenlerde aküyü değiştirmek zorunda kaldım. Kullanılmamaktan pert oldu). Ayrıca yine İzmir için konuşayım ki sabah evden çıktıktan sonra akşam iş çıkışı nereye gideceğimiz tamamen sürprizdir. Bir bakmışsın 30 km.ötedeki ustama kahve içmeye gitmişim, ya da 80 km. ötede Foça'da oturan babamı ziyarete gidip dönmüşüm hatta ve hatta küçük bir çılgınlık yapıp arkadaşımı da alıp Çeşme'de kumru yiyip akşam eve dönmüşüm. Kontrol altındaki güç her zaman iyidir. Güç ve hıza her zaman ihtiyacın olmayabilir fakat ihtiyacın olduğunda güç ve hızın yoksa ....:(
Bencede 400 cc üzeri biraz saçma. Yasal hız sınırı belli sonucta. 250 km hız ile giderken çok güzel demi sanki. Ondan sonra başkasının kaskı nı montunu beğenmezler. Antalya yolun da 600 cc bir motorsiklet yanımdan gecti ben 150cc motor var hız genelde 60 km hız ile ancak gidiyordum. tabi yollar çok virajlıdı. Sonuç 5 dakika sonra motorla yoldan çıkmış çok hızlıydı diyorlar. Adam paramparca olmuş. Kask en iyi kask lardan giyside varmıs. Eeee ne oldu ölü bir adam
Motosiklet satış rakamlarına göre %95-96 sı zaten 50-250cc motosiklet kullanıyor Şurda %4-5 için kavga çıkatmayın
Ülkemiz için konuşursak büyük motor hacimli motosikletler maliyetleri, yakıt, yedek parça vs masrafları göz önüne alındığında lüksmüş, ihtiyaç dışıymış gibi gözüküyor.
Almanya, İngiltere, Amerika gibi ülkelerde Bmw r1200 GS 15.000€-£-$ (civarında).
Hani bizi 'kıskanan'! Almanya fiyatları ile ülkemize oranlarsak; Yamaha Mt 07'yi 6.700TL'ye aldığını, benzinin 1,5TL olduğunu düşün .
Motosiklet kullanmayı öğrendikten sonra gidip 125-150cc eski teknoloji motosikletlere biner misin ? Gazı açtımı giden, frene asıldığında ABS ile güvenli durduran daha güvenli, daha stabil... (mt7 geçen seneye kadar abs'sizdi ama 100km/h ile gideken aniden yavaşlamak gerektiğinde mt7'de bir ybr-cbf'ye göre daha çabuk ve güvenli yavaşlanır-durulur.)
MT7 ya da dengi motorları cbf 150 fiyatına alabiliyor olsan ?
Yarış motorları kısmına gelirsek; gelişmiş ülkelerde bu tarz motosikletleri alanlar genelde track days'lere katılan, eğitim almış kitle oluyor. Yani adam hobisi için alıyor motoru.
Burada diyoruz ya hani; hıammmına r125'e o para verilir mi ? Adam yarış motoru seviyor, düşük hacimle racing'e başlayacak, piste de çıkmak istiyor gidip 1500€ civarı para üstüne koyup mt 07 almıyor da bizdeki cb 125e fiyatına r125 alıyor. Zaten parasının alım gücü var, gelirleri düzgün. Asgari ücretle çalışan bile gidip istediği tarz motosikleti alabiliyor.
Velhasıl kelam; 400cc üzeri motosikletler gereksiz değil, kullanmayı bilen için 125-150-250cc gurubu motosikletlerden daha güvenli. Bizde durumlar farklı ama, çok zengin değilsen büyük motosiklet fazla masraflı kaçar.
Asgari ücretli adam bir takım lastiğe, yani 2 tane lastiğe 2000TL verebilir mi ya, bak sinirlendim yine.
Son 4 senedir 200un ustune cok kolay cikan motosikletler kullaniyorum. Sorunun cevabi evet, 200-300 basiyoruz.
Ama 4 senedir 200un ustunde kac kez 15 snden uzun seyrettin desen 5-6 kezi gecmez. 300 basmanin marifet oldugunu sanan denyolar icin bir hediyedir o gostergedeki rakam, arkadaslarina anlatirken kullandigi show malzemesidir.
Yoksa suren bilir, 180den sonra hic bir araci kontrol etmesi o hizlarda surmesi kesinlikle keyifli degil. Aksini soyleyenin sapsal oldugunu dusunuyoruz biz =p
Hocam kesinlikle haklısın da, mesajı yazarken "Touring ve enduro konu dışıdır" yazdım. Dediklerin doğru. Enduro motorsikletler zaten 600cc den başlıyor. :D Bana kalırsa üst segment arabaları sürmekten bile daha keyifli. Zaten avrupa geneli en popüler motorsiklet bmw gs serisi. Herkeste var. Racing görmüyorum hiç. Almanyada da görmedim.(pek kalmadım gerçi ama motorcularla beraberdim). Avrupa ülkelerinin neredeyse tamamında 10 mevsim yağış var zaten, ss'lar o yüzden popüler değil, sadece tutkunları alıyor.
Farkında değildim fakat mesajı yazarken yarış motorcularına sitem etmişim inceden. Chopper, touring ve enduro dışınadır lafım derken zaten sadece naked ve ss'lar kalıyor geriye...
"Chopper, touring ve enduro"nun 600cc'den büyük olması mantıklı ama "naked ve ss'lar" mantıksız demek biraz birbiriyle çelişmiyor mu ? Konuya yaklaşım açınız '100km/h hız üzerinde seyahat etmek gereksizdir, ne gerek var' olduğu için 1800cc'lik enduro ile de seyahat gereksiz olmuyor mu bu durumda ? 250-300cc'lik bir motosikletle de 100-120km/h bandında hızlarla seyahat edilebilir.
Demem o ki; enduro, chopper, touring alan vatandaş ne gibi sebeplerle büyük hacim motosiklete yöneliyorsa; naked, racing seven vatandaş da benzer sebeplerle büyük hacime yöneliyor.
Örneğin; bir Yzf r125 sürmekle Yzf R1 sürmek arasındaki fark 'anlatılmaz, yaşanır' denilen cinstendir. O ivmelenme düşük hacimde olmaz.
Kişisel zevkler bunlar yani, herkesin kendine göre geçerli sebepleri var.
Bunun yanında bir de sırf dikkat çekmek için, çıkardığı sesle insanları etkileyeceğini düşündüğü için 4 silindir motosiklet alan var sığırlar da var. Çok da mantık aramayın bu ülkede
Konu sahibinin motoru Dominar 400 galiba
boş verin bu işleri arkadaşlar,en iyi motor kendininkidir,hani bir söz vardır (HIZLI GİDEN ATIN BOKU SEYREK DÜŞER) , ALLAH Hepimizi kazadan ve de beladan korusun
- HAYAT GEZİNCE GÜZEL -
Sadece sunu dusunun herkes sizinle ayni fikirde olmak zorunda degil, ayni zevki paylasmaz. Fakat kesin olan birsey var motorda hayatta kalmak istiyorsan ya 150 km ve ustu hizlarda olmali ve o hizlari kolay yakalamalisin, yada motor kullanmamalisin. 600rr 636 gibi makinalar kullaniyorum, bu yaz ege sahiline gittim ayvalik izmir kusadasi ve didim. oradada bi scootorumuz var tatile gidiyoruz ne yappacaz buyuk motoru dedik. Kac kez sikistirildim, kac kez yavasim diye 1 metre gotume giren araclar risk olusturdu, yanimdan silme gecen yavsaklar saymakla bitmez..
Bir ara izmirde minibusun biri tahminen 150km ustu hizla geldi, en sag seriteyim hizim 90 iki kisi yolculuk ediyorum. Adam bir an yavaslamadan ustume geldi aynadan farkettim. emniyet seridine atlamam ki emniyet seridi yok sayilir, (1 metreden dardi alan) adam sag seritten (benim solumdan) hayvan gibi gecti ruzzgarini cok iyi hissetim kisa bir tuneldeydik, hayatimda o kadar kotu durumda kaldigimi bilmem. izmitten dilovasina gelmeeden onceki virajlara bir ara 180 km girdigimde 150km hizlq seyreden yavsak bir doblo kafasina gore serit degisip onumdeki motorcu arkadasi ve beni sikistirmisti onda bile motoru dikleyio yavsagin saolundan kacmistik bu kadar heyecen yapmamistim.
Buradaki mantik kucuk motor, torku ve beygiri az motor her zaman daha tehlikelidir. Sen ozellikle istanbul, izmir, ankara cevresi motor suruyorsan 100km de gidicem kural bu dersen 299 km ile gidenler senden cok daha uzun yasar... en azindan 150km hizlarda olmak ve o hizlara cokkisa surede cimabilmek cogukez hayatinizi kurtarir.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)