Motosiklet fiyatı hakkında bilgim yok fakat şu yanlış algıyı düzeltmek istiyorum,
2005 yılında sıfır olarak 20.000tl ye alınan bir motosiklet, 2017 yılında 25.000tlye satılabilir. Buna kimse gelip sıfırını daha ucuza aldın diyemez, dememeli.
Bunu diyen kişinin enflasyondan haberi yok demektir. Paranın değer kaybından da haberi yok demektir. 2005 yılında 25.000tl ye alacağın eşyaları şuanda 50.000tl ye ancak alabiliyorsan, 2005 yılında 20.000tlye alınan motosikletin 2. eli 25.000tl olabilir demektir.
Dediğim gibi motosikletin fiyatını piyasasını bilmem, sadece yanlış bilinen, "yauv gardaş bunun sıfırını sen daha ucuza aldın yauv insaf yauv" diyen vatandaşları bilgilendirmek amacıyla yazdım.
Bunun hesabını senesinde sıfır fiyatına alınan altın sayısı ile mukayese edebilirsiniz.
Sizin için bunuda yaptım örnek olarak, 2005 yılında Çeyrek altının fiyatı 30TL imiş(Yeni parayla). Yani 20.000tl ile 666 tane çeyrek altın alabiliyormuşsun.
Şuanda çeyrek altının fiyatı 230tl basit bir hesapla 230*660 yapalım = 153.180tl yapıyor. Altın değer kazanan bir ürün olduğu için birde bunu asgari ücret ile kıyaslayalım.
2005 yılında asgari ücret 488TL(Yeni parayla). Yani 20.000tl lik bir motosiklet almak için 41 ay çalışmak gerekiyor. Şuanda Asgari ücret 1400TL basit bir hesapla 41ay çalışayım 41*1400= 57.400TL yapıyor.
Bu kadar hesap yaptık bari birde ülkenin durumuna bakalım
2005 yılında Asgari ücretle 488/30= 16 adet Çeyrek altın alabiliyormuşuz. 2017 yılında 1400/230= 6 adet Çeyrek altın alabiliyoruz. Devlet yolları nasıl yapıyor anlamışsınızdır umarım.