Honda'nın 3 sene CB1100 ile yaptığı retro UJM'ye yeni yetişen bir Kawasaki modeli.
Satmaz diyen arkadaşlara, hiç bir firma Türkiye'yi düşünüp model çıkarmayor zaten. Elde Türkiye'ye uyan ne varsa gönderiyorlar...
Honda'nın 3 sene CB1100 ile yaptığı retro UJM'ye yeni yetişen bir Kawasaki modeli.
Satmaz diyen arkadaşlara, hiç bir firma Türkiye'yi düşünüp model çıkarmayor zaten. Elde Türkiye'ye uyan ne varsa gönderiyorlar...
Çooook beğendim. Tam hayalimde ki makina.. şimdiye kadar teknik bilgiler ve model araştırmalarıyla çok yakından ilgilendiğim bu sınıf hakkında konu açmayı düşünüp vazgeçmıs olsamda hergun zamaninda uretilen bu benzer klasiklerin videolarini izlerim.. Ayrica satmaz diyen arkadaslarin bindigi motorlara yasadigim sure boyunca hicbir zaman binmicem hasmet abi dedigin gibi eldeki secenekler boyle olunca motorsuz kaldik zaten
Ülkemizde satılan global firmalarda(Bmw,Yamaha,Kawasaki,Honda vs.) yok ama; Kuba, Mondial gibi düşük bütçelerle de alınabilen motosikletler satan firmalar getiriyor eski tip Cg'ler, retro tarzlar falan.
Örneğin;
Bu tip motosikletleri sevenler için güzel bir seçenek olabilir. Alırken ucuz, az benzin harcar, parçası çok ucuz, istediğin gibi modifiye et...
http://www.kubamotor.com/new5/produc...caferacer.html
Allahım senn ne tatlı şeysin böyle.İnşallah gelir ama sanmıyorum :(
Sanki hiç olmayan bir tarz Türkiye'de.
Motoguzzi v7 serisi var, Triumph bonneville thurxton serileri var, ikinci elde kawasaki w800 var. Yamaha xsr serisi var. Ama bunları alan sayısı iki elin parmaklarını geçmez. Sanki bu model gelse kapışılacak.
gerçek z900 buymuş zaten aslında eski olan.yenisi z800 ün devamı z900 adı altında.yamaha sr demiş bunlar rs.şu motoru beğenmiyen bir varlık olucağını sanmıyorum.
neden böyle nostalji motorları 4 silindir yapıyolar
Yüksek ccde retro olarak bence Triumph en başarılısı. Zaten çok beğeniyordum görünüşünü. Fuarda da baktım malzeme kalitesi falan da çok güzel. Valla hiç umrunda değil ssmiş 300 basarmış falan.. Japonlar falan getirse retro scrambler 125-250 cc bandında hemen alırım bir tane tırım tırım gezerim. Mondial Buccaneer var onunda pek kullananı falan yok bide Çin malı, güvenemiyorum başka bişey de çıkabilir. Bajaj v15'ten umutluydum, onunda arkasını yapmışlar, önüne üçgen fardan bile çirkin bişey koymuşlar. Cb125 Ace alıp retroya mı dönüştürsek acaba?
Cevap:
https://en.wikipedia.org/wiki/Univer...ese_Motorcycle
Bilgi cok tehlikeli olmali ki buyuklerimiz Wikipedia'yi yasaklamislar. Icerik soyle:
The term "Universal Japanese Motorcycle", or UJM, is a term coined in the mid-1970s by Cycle Magazine[2][3] to describe a proliferation of similar Japanese standard motorcycles that became commonplace following Honda's 1969 introduction of its successful CB750. The CB750 became a rough template for subsequent designs from all three of the other major Japanese motorcycle manufacturers.[4][5] In 2011, the New York Times said lightning struck for Honda "with the 1969 CB 750, whose use of an inline 4-cylinder engine came to define the Universal Japanese Motorcycle."[6]
The UJM template featured a four-cylinder engine, standard riding position, carburetor for each cylinder, unit construction engine, disc front brake, conventional tubular cradle frame and telescopic front forks and twin-shock rear suspension. As the major Japanese motorcycle manufacturers, Honda, Kawasaki, Suzuki, and Yamaha, began replicating each other's designs, the UJM's created a homogeneity of form, function and quality. UJMs included such prominent models as the Honda CB500, the Kawasaki Z1, and the Suzuki GS750. Such machines had massive sales, and UJMs continued to be produced for more than a decade, with some examples like the CB750 Nighthawk continuing into 2003.
In 1976, Cycle described the new phenomenon, saying:
"In the hard world of commerce, achievers get imitated and the imitators get imitated. There is developing, after all, a kind of Universal Japanese Motorcycle.... conceived in sameness, executed with precision, and produced by the thousands." [7]
In the 2010 book, Sport Bikes, Hans Hetrick wrote that "throughout the 1970s, the Japanese companies experimented with different types of engines and frame designs. Their ideas soon came together in a rock-solid package. This design became known as the Universal Japanese Motorcycle, or UJM."[8]
Subsequently, in the 1980s and 1990s, the Japanese manufacturers diversified their ranges, producing faired sportsbikes, race-replicas, dual-sport bikes and muscle bikes.[9]
Motor bloğu eski bloklardan. Kimse fark etmemiş. Bence fan sayfalarının yaptığı tasarımlardan bence fazla heveslenmeyin derim.
Eski modelin fotografini da koyalim o zaman
sacma sapan transformers kafalı motorlar görmekten bıkmıştık,güzel olmuş
900 cc 4 silindirli motor. Kafadan 70 bin TL olur ama gelmez.
Video guzel ama 0:44'te celik bariyerler bana malum kazayi hatirlatti. Motordan sogumak boyle bir sey midir nedir. Kaza videolarini seyretmemek lazim sanirim.
adamın biri yuvarlak far takmış.
https://www.xbhp.com/talkies/motorcy...riences-4.html
Bu segment doğru düzgün motosiklete binmek istiyorum, fosforlu yeşil kask takıp uzaya gidecekmiş gibi de görünmek istemiyorum diyen adam için daha da güzel hale geliyor.
Bizde yine gitmez pek. Alet nefismiş
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)