BAJAJ SORULAR VE CEVAPLAR
-
Birçok farklı konu altında bazı sorular soruluyor, yorumlar yapılıyor. Bunları toparlayıp kendi kendime bir röportaj yaptım ve bunları bir seferde sunmak istedim.
SORU-1: Resmi bir unvanınız olduğu halde niçin bu mecralarda bulunuyorsunuz?
CEVAP-1: Öncelikle bu benim kişisel tercihimdir. Kurumsal sayfalarımızda zaten her markada olduğu gibi belirli süreçler içinde resmi açıklamalar, duyurular yapılmaktadır. Böyle bir karar ile motor severlerin içinde olmak, onların sorularına cevap vermek, bazı sorunları için yol gösterici olmak, marka hakkında bazı güncel bilgiler sunmak ve kendilerinin yanında olduğumuzu her an hissettirmek gibi amaçlarla böyle bir yöntemi kullanıyorum,
SORU-2: Bu size zarar vermiyor mu, suiistimaller olmuyor mu?
CEVAP-2: Benzer mecraların tamamı her zaman bazı riskleri içerir. Ancak en büyük silahımız ve prensibimiz samimi olmak ve sadece doğruları söylemektir. Şahsen bu yön itibari ile hiç rahatsız olmadım. Yeter ki saygı çerçevesi içinde konuşuyor olalım. Bazen fazla yüz göz oldunuz eleştirisi geliyor. Buna katılmıyorum. Motor severler zaten bizim yüzümüz, gözümüz, her şeyimiz. % 1 gelebilecek suiistimaller için % 99’u feda edemeyiz.
SORU-3: Dominar 400 modeliniz çok konuşuluyor. Ancak beklenti fiyatımız daha düşüktü. 18.000 tl parekende fiyatı çok değil mi?
CEVAP-3: 18.000 tl elbette az para değil. Hele ki 2017 yılı için bu meblağ geçen seneye göre göreceli olarak daha da yüksek. Zira ortalama 2016 yılına göre net % 20-25 arası döviz kurunda değişim var. Ancak satın alma paritesinde aynı oranda değişim yaşanmadı. Bajaj her zaman fiyat-performans ürünü sunmaya devam edecek. Hep söylediğimiz gibi fiyat üzerinde gerçekten çok çalışıldı. 250 cc üzeri modellerin üzerindeki % 37 ÖTV yükü önemli bir etkidir. Aşağıda müşteriye kesilen faturayı paylaşıyorum. Eğer ÖTV % 8 olsa idi parekende satış fiyatı aşağıdaki gibi olacaktı. 11.133 TL fiyatının içinde malın kendi bedeli, gümrük vergisi, yurt içi ve yurt dışı taşıma maliyeti, bayi karı ve distribütör karı, garanti gideri hepsi var. Kesinlikle kar marjı yüksek bir sektör değiliz. En azından bajaj bu konuda tamamen tüketicinin yanında. Bunu net ifade edebilirim. Ancak tekrar söylüyorum, 18.000 tl bedeli küçümseyemem. Bununla beraber taşıdığı teknik özellikler ve üzerindeki vergi yükü göz önüne alındığında en iyi fiyat olduğunu söyleyebilirim. Zaten 2017 yılı euro3 ve euro4 modellerin karışık satıldığı ilginç bir yıl. Net ayrım ve fiyat mukayeseleri 2018 yılında daha belirgin olacak.
SORU-4: Bayiden bayiye niçin fiyat değişikliği var?
CEVAP-4: Her marka ve modelde, hatta her sektörde yaşanan bir durumdur. Kanunen de müdahale edemezsiniz. Ağır yaptırımları vardır. Sadece parekende fiyatını tavsiye edebilirsiniz. Özellikle çok merak edilen Dominar 400 modelinde bu dalgalanmaların çok kısa sürede en düşük seviyeye gelmesi kaçınılmazdır. Zaten işaretleri görünmeye başladı. Şu anda motorseverler için mevcut durumun açıkça fırsat fiyatı olduğunu söylemek isterim.
SORU-5: Dominar 400 satışları nasıl gidiyor?
CEVAP-5: Yıl sonunda 250 cc üzeri tüm modeller içinde ilk 3’te yer alacağını kesinlikle ifade edebilirim. Özellikle geri bildirimlerde memnuniyet derecesi yüksek yorumlar geliyor. En fazla merak edilen soru niçin devir kesici erken devreye giriyor? (9500 devir gibi). Bu bir tercihtir. Bu sürat yeterli görülmüştür. (160 km/h civarı). Ama eğer bajaj gerekli görürse bir yazılım ile 10.000-10.500 devir aralığına da çıkarabilir. Ama bu konuda bir bilgimiz yok. Bu modelimizde güç-tork, konfor, düşük yakıt, güvenlik-sağlamlık ve dayanıklılık gibi değerler öne çıkarılmıştır. Her geçen gün çok daha iyi anlaşıldığını görüyoruz.
SORU-6: Euro4 normuna çok vurgu yapıyorsunuz. Bu norm nedir ve çok mu önemlidir?
CEVAP-6: Bu bir yasal zorunluluktur. 2018 yılından tüm modellerimizde bu standartı göreceğiz. Avrupa Tip Onay tüzük gereğince uygulama tasarrufunda belirtilen tüm şablonlara uyulması zorunluğunu getirir.
• Temel veri emisyon değerlerinde karbondioksit değerni 2,0 g/km’den 1,14 g/km’ye kadar düşürür. 2020 yılında bu değer euro5 normu ile beraber 1,00 g/km olacaktır.
• “Gelişmiş fren sistemi” bir kilitlenmeyen fren sistemi(ABS), bir kombine fren sistemi ya da bunların her ikisinin bir arada olması anlamında kullanılır.
• OBD-I adı verilen arıza tanımlama sistemleriyle beraber arıza tespiti ve yazılım ile ilgili iyileştirmeler OBD beyin bağlantısı üzerinden yapılarak kullanılır.
•“aydınlatmanın otomatik açılması” kontak anahtarı ya da motor açma-kapama anahtarı açık pozisyondayken açılan bir aydınlatma sistemi anlamında kullanılır,
• Yakıtın buharlaşmasını önleyip tekrar gezi kazandıran bir sitem devreye sokulmuştur.
• Dayanıklılık testinde 20.000 km’ye kadar tüm bu değerleri koruma garantisi veriyor
SORU-7: Euro4 maliyet getirecek midir? Euro-3 motosiklet, euro-4 normuna uyumlu hale getirilebilir mi?
CEVAP-7: Euro-4 elbette ilave maliyet demektir. Euro-3 motosikletin Euro-4 normuna uygun hale getirilmesi de teknik olarak mümkün değildir,
SORU-8: PULSAR NS 200 modelinde 2016 yılı ile 2017 yılı arasındaki değişiklik sadece Euro-4 olması mıdır?
CEVAP-8: Türkiye’nin en çok satan 2 nci motosikleti ünvanına sahip olan ve sport segmetinin açık ara lideri olan PULSAR RNS 200 modelimizde 2017 yılında euro4 normu ile beraber birçok ilave detaylar ve iyileştirmeler uygulanmıştır. Kısır olan sektörümüzde bana göre PULSAR NS 200 yeni bir çığır açmıştır. Gerek motosiklet sektörüne yeni ayak basan arkadaşların ilk motoru, gerekse kalitesiz motorların sorunlarından bıkmış ve daha fazla güç ve performans isteyen motor severlerin önemli bir tercihi olması açısından ilgi çekmiştir. Bu tercih daha uzun yıllar devam edecektir kanaatini taşıyoruz. Gerçekten de taşımış olduğu özellikler sebebi ile önemli bir boşluğu doldurmaktadır.
SORU-8: Bajaj scooter üretecek mi?
SORU-9: Bu soruya vereceğimiz cevap evet, ancak süreç ve model konusu net değil. Şahsi kanaatim 2018 yılının ilk yarısında sektörde olabiliriz.
SORU-10: Şu anda kesin olan modeller nelerdir;
CEVAP-10: Dominar 400, PULSAR RS 200, PULSAR NS 200, PULSAR NS 160, PULSAR NS 125, V15,V12. Yeni modellermiz en geç eylül ayında hazır olacak. Bazı modeller belki daha erken. Bajaj zamanla tüm segmentlerde hazır olacaktır. Özellikle enduro talebinin yoğunluğunun farkındayız,
SORU-11: Bajaj kimdir? Niçin Türkiye’de bugüne kadar ismini az duyduk?
CEVAP-11: Bajaj dünya motosiklet devlerinin başında gelen büyük ölçkeli bir firmadır. Ülkemizde ilk defa chetak modeli ile bilinir. Sonrasında stratejik bir kararla sadece vitesli grup üretmeye karar vermiştir. Bajaj kısaca;
• Yıllık 5,8 milyar usd ciro ile Hindistan’ın en büyük 10 grubundan biridir,
• Dünyanın en büyük üç tekerli ve en büyük üçüncü motosiklet üreticisidir,
• Yılda 62 ülkeye ortalama 4,35 milyon adet motosiklet satışı yapar,
• Hindistan’ın en yenilikçi otomotiv şirketi seçilmiştir,
• Forbes dergisi listesine göre, tüm sektörlerde Hindistan’ın en yenilikçi 3 ncü şirketidir,
• 62 ülkede ürünlerin satışı vardır, 25’inde tüm markalar içinde 1 ncidir,
• JIMP’den “TPM Mükemmellik” ödülü kazanmıştır,
• Waluj fabrikasnda “Çevre Üretim Mükemmelliği” ödülünü kazanmıştır,
• Chakan fabrikasında dünyanın en gelişmiş motosiklet üretim tesislerinden birine sahiptir,
• KTM’in % 48 sahibidir, duke 125, 200, 390 serisi ürünler kendi fabrikasında üretilir,
• Kawasaki firması ile teknoloji paylaşımı yapar, Kawasaki’nin Ninja 300 ve Ninja 650R modellerini üretir, bir çok ülkede Bajaj ürünleri Kawasaki ismi ile satışa sunulur,
• Ar&Ge’de toplam 1200 Ar&Ge mühendisi çalıştırırı ve yıllık ortalama 40 milyon usd ARGE yatırımı yapar,
• Birçok kendine ait patentlerin sahibidir,(3 ve 2 bujili ateşleme,dört valf, ExhausTEC sistemleri gibi)
SORU-12: Son olarak söyleyecekleriniz?
CEVAP-12: Sizlere bir arada olmaktan mutluyuz ve gururluyuz. MODEL-FİYAT-SATIŞ SONRASI HİZMET üçgeninde en iyisi olmaya çalışıyoruz. Özellikle şu anda en fazla mesaimizi satış sonrası hizmetler için harcıyoruz. 187 servis ağı ile sizlere yakın olmayı hedefliyoruz. Garanti işlem süresi en hızlı olan ve toleransı en yüksek olan markaların başındayız. 2016 yılında sektörde en hızlı büyüyen marka olduk. Bajaj sektörde kalıcı olmaya geldiğini ifade etmek isterim. Yüksek teknoloji ile fiyatı en iyi yerde buluşturmaya devam edeceğiz. Aktif pazarlama etkinliklerimiz ile her zaman sizin yanınızda olacağız. Henüz Türkiye’de motosiklet sektörü oldukça bakir sayılır. Büyük bir açılım içine girebilir. Son yıllardaki müşteri profilinde ve taleplerinde önemli bir değişim var. Özellikle büyük şehirlerde ve gençler arasında alternatif trafik aracı olarak görülme algısı hızla artıyor. Ekipman kullanımı her geçen gün daha da benimseniyor. Devletimizin ve mahalli idarelerin de motosikletleri fark etmesi için bazı önemli projelerin ve çalışmaların da içindeyiz. Önümüzdeki yıllarda büyük bir değişim olma ihtimali kesinlikle ihtimal dışı değil.
Ben kendimi sizlerin tarafında olan bir motorsever olarak gördüğümü ifade etmek isterim.
Bu vesile ile tüm arkadaşlara selam ve saygılarımı sunuyorum.
Reklamlar
-
Bajaj motosikletlerini hiç sevemedim hiç almayı da düşünmedim ama bu adam markanın kalitesini arttırıyor.
-
Marka için her hangi bir yoruma girmeyeceğim zira her mal kendini anlatır başkası değil, bende malı aldım ve gördüm Dominarla devam ettim ama şunu ifade etmek için yapıyorum bu yorumu; samimi olarak ifade ediyorum Pulsar için değilde Dominar için tercih etmemdeki en büyük etkenlerden biri sizin firmadaki varlığınızdır. Pulsarı aldığımda sizin adınızı bile duymamıştım ama piyasaya girince tanıdım ve mutlu oldum. Zira uzak memleketlerin, imkanı kısıtlı coğrafyada markanın en büyük garantisi sizsiniz, Mardinde yaşıyorum. Ha Pulsarda 22000 km Dominarda henüz yeni 1200 kmyi geçti bir sıkıntı yaşamadım ama kafam rahat çünkü istediğimiz zaman size ulaşabileceğimizi biliyoruz. İnsanın pek kıymet görmediği şu toplumda bence çok önemli çok değerli bir davranış bu. Kendi adıma teşekkür ederim.
Sonuçta hepimiz ölecez...!
-
Ekrem Abi, sabırlı adammışsın vesselam. Şahsen ben olsam şimdiye dek tok esnaf ağzına bağlamış, ''-Aha mal burada, paran varsa al, yoksa dükkanın önünü kapatma'' demiştim.
-
Burada olduğunuz için teşekkür ederiz ekrem bey.. Bajaj ın kıymeti 2018 yılında tüm firmalar euro4 absli standardına geçtiğinde 20bin₺ nin altında 250lik kalmayınca çok çok iyi anlaşılacaktır.
-
Ekrem amca Ordu kur askerin olalım bir gün bajaj alırsam senin için alıcam, aramızda seni görmek bizi onurlandırıyor..
-
Ah Ekrem amca şu motosiklet teki ÖTV yi %8 lere düşürsekm kalıcı olarak tadından yenmez ...
-
Ben de Pulsar NS200 aldıktan sonra tanıdım sizi. Bajaj markasına olan güvenimi arttıran etkenlerden biri oldunuz. Pulsarımla 20bin bakımına yaklaştım, servisimden de çok memnunum (Reyhanlı Ali Kemal Usta). Hiç sıkıntı yaşamadım. Dağlarda zirvelerde de dolaştım, otobanda son hız da kullandım. Geçen ay Antalya, Torosların zirvesine 2300 metredeki Eğrigöle çok zor bir dağ yolundan tırmandım. Tek bir vidası bile gevşemedi. Yakıt ekonomisi ve 200cc ye göre gücüyle tam anlamıyla vazgeçilmez bir yol arkadaşı oldu bana.
Bu güzel yol arkadaşlarını bizimle buluşturduğunuz için teşekkür ederiz. Selamlar.
-
Bir markanin hic bir ust duzey yoneticisini goremessiniz. Bu yonden tebriklerimi sunarim burda oldugunuz icin
-
14 Temmuz 2017, 16:37
#10
Yeni üyelerden biri olduğum için Ekrem abiyi ismen biliyorum. Kendisi servis yetkilisi midir ? Servisi nerdedir ? Bilen varsa yardımcı olursa en azından bakımlarımızı ilgili bir abimizde yaptıralım.
-
14 Temmuz 2017, 17:09
#11
ikinci ns 200 ümü kullanıyorum, 2. el aldım ve garantinin bitmesine 2 ay kala, devirlenirken kesinti oluyor diye benzin pompası garantiden değişti, gerek Çanakkale servisinin yaklaşımı gerek firmanın garanti dışı bırakmaması fiyat performans olarak zaten başarılı olan markanın, benim gözümdeki değerini bir kat daha arttırdı.
-
14 Temmuz 2017, 17:20
#12
C.Q.Legend adlı üyeden alıntı
Yeni üyelerden biri olduğum için Ekrem abiyi ismen biliyorum. Kendisi servis yetkilisi midir ? Servisi nerdedir ? Bilen varsa yardımcı olursa en azından bakımlarımızı ilgili bir abimizde yaptıralım.
Kuralkanın pazarlama müdürü
-
14 Temmuz 2017, 17:42
#13
Sorun olursa direk pazarlama müdürüne ulaşıyorsun büyük bir hizmet
-
14 Temmuz 2017, 18:59
#14
Ekrem amca merak ettiğim konu dominarın neden kırmızı rengi Türkiye ye gelmedi, pulsar 200 ns nin de sade kırmızı ve siyahı vardı ve çok güzeldi ama oda gelmedi ? Bizim sucumuz ne
---------- Mesajlar birleştirildi - 18:59 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:26 ----------
KumanBayram adlı üyeden alıntı
Sorun olursa direk pazarlama müdürüne ulaşıyorsun büyük bir hizmet
Ekrem amcanın kullanıcıya güven vermesi çok iyi, sırf bu yüzden bajaj marka alabilirim, çünkü servis sorunu büyük sıkıntı ve sanırım herhangi bi olumsuz durumda kullanıcılar Ekrem amcaya şikayetini iletince hallediyor, Ekrem amca ile ilgili bi şikayete denk gelmedim henüz..
-
14 Temmuz 2017, 22:44
#15
Neden çift silindir değil almama engel olan tek şey budur ayrıca enduro sabırsızlıkla bekliyorum.
-
14 Temmuz 2017, 23:06
#16
Hindistan sitesinde yeni Cheetak modeli duyurulmuştu yanlış hatırlamıyorsam. Bu Pulsar Ns 125 bildiğimiz Pulsar kasasının 125 cc hali mi olacak? İnternette arattığımızda bişey gelmiyor. Sadece Pulsar 125 diye commuter benzeri bişey var..
-
15 Temmuz 2017, 00:32
#17
sayım ekrem beyamca abicim
sorularıma mantıklı ve geçerli cevaplar istiyorum
1 - dominarı tasarlayan arkadaş bu mudur ?
2 - dominar grubu ile evlenme teklif etmeye gitsek kesin kabul olur mu ?
3 - scooter işine de girmek lazım.
can't be worried about that shit. life goes on man.
-
15 Temmuz 2017, 00:45
#18
keşke yamaha satış müdürü de burda olsa
-
15 Temmuz 2017, 00:49
#19
Ben marka funı olmayı pek sevmem ve kullandığım hiçbir markaya sırf ben kullanıyorum diye en iyisi gösüyle bakmam. Model'e göre değerlendiririm her markayı. Ama Ekrem Bey'in bu iletişimi ve bıkmadan usanmadan herkese destek olmaya çalışması Bajaj'a olan saygımı çok artırıyor.
Yeni bir Bajaj Pulsar kullanıcısı olarak 2 aylık süre sonunda hala iyiki de daha fazlasını verip beni ekonomik olarak zorlayacak bir motor almadım diyorum kendime. İlk vitesli motorum Pulsar 200NS'den ve markanın desteğinden oldukça memnunum. Bajaj heryerde bu pazarlama metoduyla ilerliyor mu yoksa bu Ekrem Bey'in başarılı ve kişisel bir yöntemimi bilmiyorum ama bu iletişimle çok yakında Hindistan motorlarına Çin motoru gibi yaklaşan kesimin bile yaklaşımı değişecektir ülkemizde.
Heralde bu gidişle CC büyütmek istediğimde benim de yine gideceğim marka Bajaj olup Dominar'a bakacağım. Ama iki sene Pulsar'ımla doya doya turlamak istiyorum şimdilik
-
15 Temmuz 2017, 00:52
#20
Pulsar 200 NS modelinde(Abs'siz) en son gelen güncellemeyi yapanlar motor güç ve serilik kaybetti diyorlar bu doğru mu şehir efsanesi mi?
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)