Vespa PX 200 neden rölantide stop eder?
Reklamlar
-
Herkese merhaba. Motosikletle ilgili aradığım her şey bu sitede çıkınca ben de aranıza katılayım dedim. Forum kurallarını okudum ama usulde yanlışlık yapıyorsam kusura bakmayın.
Geçen hafta Vespa PX 200 aldım. İlk vitesli motorumdu. Alırken önemli bir sorunu yoktu. Hem ben baktım hem de Vespa'dan anlayan birisine baktırdım. Aldığım günün akşamında motor rölantide stop etmeye başladı. Ertesi gün birisine danıştım rölanti ayarını yükseltti ve sorun düzeldi ancak akşamında yine aynı sorunu yapmaya başladı. Ufak tefek sorunları vardı ve tamirciye bıraktığımda bunu da söyledim. Motoru almaya gittiğimde tamirci, anlam veremediğim bir şekilde, "İki zamanlı bu motorlar. Stop etmesi normal. Isınınca yapmaz. Çalıştıktan sonra hafif hafif gaz vermen lazım" gibi garip bulduğum bir açıklama yaptı. Millet rölantide stop eden bu motorla mı dünyayı geziyor?
Dün akşam da çalıştırdım ve yine stop etti. Çalıştırdıktan sonra gaz vermek sadece stop etme süresini birkaç saniye uzatıyor, başka bir işe yaramıyor. Neyse yarım saat kullandım. Tamirciye bıraktıktan sonra sinyaller yanmamaya ya da titreyerek yanmaya başladı. Buna bakarken motor sıcak olmasına rağmen 30-40 saniye sonra yine stop etti. Sizce sorun ve çözümü nedir?
Reklamlar
-
-
Geçmişte sahip olduğum arabalarımda bu sorun vardı.
Birinde rölanti valfi adlı parçanın değişimi ile çözüme ulaşmıştım.
Diğerinde rölanti valfi, sübapların tamamı, hava taşıyan bütün hortumlar, çek-valfleri değiştirmiştim yine düzelmemişti.
-
mutlaka subab ayarıyla ilgilidir fakat belki yakıttandır diye depo bitince shell nitro benzin doldurun bakalım.
-
Herkes sübap ayarı yaptır diye yazmış arkadaşlar 2 amanlı motorda sübap olurmu düşünün bakalım.
-
jigle; kesin ve denenmiş sonuç, jigleyi değiştirtin düzelir...
-
px20 2 zamanlı değil mi yahu ne subabı?!!
-
Yanlış yorumlar yazmayın araştırın öyle yazın.Kaç tane 2 zamanlı gördün kaçın da sübap var yorum yapmış olmak için yorum yazmayın.Yılların motosiklet tamirciyim 2 zamanlı da ne işi var sübap ın.
-
motor blogunu parcalayip toparladim subap felan yok basit tipik 2 zamanli motor , ayni problem bende de oluyor du ve karbratorden demisti tamirci , emme manifoldu diyelim hatta o ara zamanla aciliyor ve hava benzin karisimi orantili olmuyor , birde zaten pat pat calisan 2 zamanli bu motordan cok ta ritmik bir calisma bekleme sadece bi baktir karbratorune vs , muhtemelen seninki de cikle acik iken stop etmeden.duruyordur oyle ise anla ki cikle (giren havayi azaltiyor.ki zengin karsim olsun ) normal halde fazla hava aliyor motor
-
08 Temmuz 2017, 11:01
#10
---------- Mesajlar birleştirildi - 11:01 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:58 ----------
[/COLOR]
IRau adlı üyeden alıntı
mutlaka subab ayarıyla ilgilidir fakat belki yakıttandır diye depo bitince shell nitro benzin doldurun bakalım.
benzin aklıma gelmedi değil. nasıl bir farkı oluyor nitro'nun?
-
08 Temmuz 2017, 11:13
#11
Arkadaş herhangi bir sorun olmaz sabitken motorla mesafe katetmediysen ilk çalıştırdığında bi on saniye falan ufak gaz ver yeter, elektrik aksamlarının devreye girmesi lazım. Örnek farına bak kesmeye başlar gaza bastıkça toplar.
-
08 Temmuz 2017, 12:25
#12
Px'lerin uzun sure 4 zamanli gibi rolantide saymasi beklenmemeli. Yanma cok verimli olmadigi için ayarlar da cok iyi degilse bir sure sonra bogulup stop edebiliyor. Bu yuzden calistirip gazlayip gitmek lazim.
Kimse bahsetmemis ama bujiye de bakmak lazim. Iyi durumda ise temizleyip takmak, eski ise yenilemek iyi olabilir. Onerim Ngk B6ES
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)
Bu Konudaki Etiketler