biliyorum teknik açıdan bilgilidir arkadaşlar fakat olayı makaraya vurmak istedik ailecek cevap basittir efendim; hız yükseldikçe motora çarpan rüzgarın şiddeti arttığından dolayı hızlanmak gittikçe zorlaşır.
10 beygir ile 100 yaparsın ama rüzgarlı havada yapamazsın buda bir gerçek ve aynı zamanda arkadan esen rüzgarla 100 km yi geçer 10 hp motosiklet. 20 beygir ile 140 yaparsın, beygir katlandıkça motorun hızlanması artar fakat beygire oranla daha az artmaya başlar. yüksek hızlarda motorun ayro dinamik yapısıda büyük etkendir. 10 beygir ile 100 yaparsın ama 140 için 20 gerekir, 170 için 37 gerekir, 200 için 80 beygir.......... 400 için 320 beygir gerekir falan.....
rüzgar sıyırması çok önemli cart curt yeterli olmuştur sanırım........
bir çok yorum bana bu reklamı çağrıştırdı,
bende bu milletteki hız merak ı nedir çözemedim
hızlı gitse ne olacak yani
pazar günü ordu da deniz kenarında yatıyorum bi amca geldi 60 yaşında var delikanlı bu motor kaç basıyor dedi (660 tenere)
dayı bu yarış motoru mu dedim
yoo dedi
ee o zaman neden hız soruyorsun dedim
aq 60 yaşında adam bile motor görünce aklına ilk hız geliyırsa gençlere de fazla kızmamak lazım
Şimdi bir şeyler biliyormuşum gibi yapmicam ama en azından mantık şu şekilde en azından benim için.
1300cc motor=100x biriminde güç.
Mühendisler bu 100x Gücü motorun tipi,ağırlığı,segmenti gibi konuları göz önüne alip.
100x'in 70 ini torka 30 unu beygire veriyor. Ağır bir Crusier için.
600cc motor=80x güç.
80x'in 65'ini beygire 15'ini torka veriyor.Hafif bir süpersport için.
Fazla cağilce olabilir.Sadece fikrimi beyan ettim.
---------- Mesajlar birleştirildi - 01:46 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:45 ----------
Güldürdün beni abi sağol
Rüzgar direnci artan hızla aynı oranda artmıyor. En önemli nedeni bu. Mesela hızımızı iki katına çıkardığımızda bize etki eden rüzgar direnci belkide 5 kaltına çıkıyor. Bu arada son hıza etki eden şeylerden birisi de beygir gücüdür. CC dediğimiz şey ise sadece motorun hacmidir. Yani Naim Süleymanoğlu ile aynı boy ve kilodaki bir insan onunla aynı güçte değildir. Aynı cc deki araçlarında güçleri farklı olabilir.
Mesela şuda var; 1000 beygirlik 1000 kg bir otomobil ile 180 beygirlik 180 kg bir motor aynı ağırlık güç oranına sahip olsada aynı son sürati yapamazlar. Motosiklet 300 civarı görürken otomobil 400 ün üstüne çıkabilir. Bunun en büyük nedeni; belli bir hızdan sonra beygir gücünün başetmesi gereken en büyük belanın rüzgar direnci olmasıdır. Ağırlık ikinci planda kalır. Otomobilin rüzgara karşı koyabileceği tam 1000 beygiri varken motosikletin 180 beygiri bir yerden sonra rüzgara boyun eğer. İş ağırlıkta olsaydı iki aracında kg başına birer beygir güçleri olduğundan aynı top speed'i görürlerdi.
Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)