MOTORUMU NASIL PERTE ÇIKARTIRIM.
Reklamlar
-
Arkadaşlar selamlar,
Geçen hafta kaza geçirdim. Motorum Pulsar 200rs ve servis yaklaşık 5.800 tl hasar çıkardı. Ekpertiz geldi baktı ve onayladı bu arada karşı taraf hatalı ve muhtemelen tamamen kusurlu bulunacak.
Demin servisten aradılar motorun perte çıkma ihtimali var haftaya çarşambaya kadar belli olur diye. Şimdi ben perte çıksın istiyorum değer kaybı başvurusuyla satmakla felan uğraşmaktansa bana verilen paraya gider istediğim bir motoru alırım diye. Nasıl bir yol izleyebilirim. Pert kararını kim verir kimi sıkıştırmalıyım. Bu arada motor kusursuz çalışıyor sadece ön jant far kırıldı ve amartisör yamuldu ama kozmatik ne varsa yazılması sonucu 5.800 gibi bir rakam çıkarmışlar. Motorun piyasa değeri zaten 10.500 11.000 civarı . Ekpertiz işçiliği kırıyor biraz hadi 5.000 yapsın masrafı. Olayın özeti
Sizce perte çıkar mı çıkması için ne yapabilirim?
Reklamlar
-
Ekspertiz ve servise sorabilirsiniz ama sıkıştırmakla olacağını sanmam perte çıkarsa çıkar size bir değer söylerler herhalde.
-
bildiğim kadarıyla olay ya servis de yada sigorta şirketinde bitiyordu diye duymuştum,genellikle 7000-8000 tl tutunca 12-13 bin tllik motorları perte alıyorlar googlede ararsanız görürsünüz cbr 125 vs
-
Seni unutmayacağız
Nur içinde yat
alp010 adlı üyeden alıntı
Arkadaşlar selamlar,
Geçen hafta kaza geçirdim. Motorum Pulsar 200rs ve servis yaklaşık 5.800 tl hasar çıkardı. Ekpertiz geldi baktı ve onayladı bu arada karşı taraf hatalı ve muhtemelen tamamen kusurlu bulunacak.
Demin servisten aradılar motorun perte çıkma ihtimali var haftaya çarşambaya kadar belli olur diye. Şimdi ben perte çıksın istiyorum değer kaybı başvurusuyla satmakla felan uğraşmaktansa bana verilen paraya gider istediğim bir motoru alırım diye. Nasıl bir yol izleyebilirim. Pert kararını kim verir kimi sıkıştırmalıyım. Bu arada motor kusursuz çalışıyor sadece ön jant far kırıldı ve amartisör yamuldu ama kozmatik ne varsa yazılması sonucu 5.800 gibi bir rakam çıkarmışlar. Motorun piyasa değeri zaten 10.500 11.000 civarı . Ekpertiz işçiliği kırıyor biraz hadi 5.000 yapsın masrafı. Olayın özeti
Sizce perte çıkar mı çıkması için ne yapabilirim?
Perte çıkması servisin daha çok işine gelir, sen sadece ufaktan çıtlat onlar çıkarır zaten.
Tüm mesajlar içkili olarak yazılmaktadır. Hoşunuza gitmediyse göz ardı edin.
-
o zaman olay sigorta şirketinde bitiyor bazıları perte çıkarıyor motor bizde kalsın diyor bazılarıda size şu kadar verelim üstünede motoru o halde verelim diyorlar ne kadara satarsanız artık parçaları vs umarım perte çıkarırsınız zira satarken baya zorlar sizi
-
perte çıksa istediğin parayı alabileceğinin garantisi yok, gene eksper bey ne uygun görürse
-
Sistem yeteri kadar adil gelmiyor bana adamın biri önünüze atlıyor arabasıyla sonra bir ton şeyle uğraşıyorsunuz. Teşekkür ederim fikirleriniz için
-
kasko olsa bu işler çok kolay olurdu ama normal trafik sigortasında ne olur bilmem..
-
Perte cikmasi arabadaki gibi olmuyor. Siz tahminen size 10-11 bin vereceklerini dusunup umutlanmis olabilirsiniz ama sigorta isi soyle gelisir:
-Sigorta firmasi bundan en az zararla cikmak ister. Hasar 5.800 cikti ise bundan daha azina kurtulabilir miyim diye bakar.
-Bazi motorlarin cikma parcalari cok degerli oldugundan, kazalilara pert parcacilari iyi para verebiliyor. Bu baglamda sigorta pertcilerden bir teklif alir. Sayer teklif yuksekse, once motoru o halde size onerir ve siz almazsaniz (verilen teklifin 7 bin oldugunu varsayalim) 7 bin veren Adama motoru o halde Satar, sigorta bedeli de 11 bin kabul edelim, size 7 bin arti 4 bin oder. Buna motoru pert etmek diyorlar.
- ancak motorunuza o halde pertciler 3 bin Verdi diyelim. Bu durumda motoru satmaz ve USTA ile iyi pazarlik EDerek araci yaptirma yoluna gider. Bu konu tamamen motorun o haliyle piyasada kac para edecegiyle baglantilidir.
-
06 Temmuz 2017, 03:30
#10
Başlığı okuyunca direk 1 saat ver halledeyim diyesim geldi
Geçmiş olsun.
-
06 Temmuz 2017, 06:30
#11
Motoru siz alın ve malum sitede satarken "perte çıksın diye fiyatlar keyfe keder şişirilmiştir" deyin.
-
06 Temmuz 2017, 09:55
#12
şöyle bir olay var 5800 masraf demıssınız ve aslında fazla masraf yok yurur demıssınız ozaman exper size öneri sunuyor motor sızde kalıyor tamır parasını ödüyor yanı motor sızde +5800 tl kı sız bunu uygun yollu yaparsanız tamir içiğn gerekli apra cebinize kalır >( hemen anlatayım olmaz vs demeyın 2 defa biz oyle yaptık cıkma vs parcalarla işi çözdü arkadaş sıgorta parayı hesaba yatırıyor sadece bir kac bitmiş resim istemişti fatura vs ıstemedı şimdi nası bilmiyorum ) uzlasmak ıcın sıgorta zaten sizi arar motoru kendılerı ıster bır bedelle ve tamır parasınıda verır ortalama bır rakam alırsınız.komple motoru devrını vs onlara verırsınız onlarda ıhale uzerınden satar.yada motoru sızde kalır tamır parasınıda alırsınız
---------- Mesajlar birleştirildi - 09:55 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:54 ----------
sanausbe adlı üyeden alıntı
Perte cikmasi arabadaki gibi olmuyor. Siz tahminen size 10-11 bin vereceklerini dusunup umutlanmis olabilirsiniz ama sigorta isi soyle gelisir:
-Sigorta firmasi bundan en az zararla cikmak ister. Hasar 5.800 cikti ise bundan daha azina kurtulabilir miyim diye bakar.
-Bazi motorlarin cikma parcalari cok degerli oldugundan, kazalilara pert parcacilari iyi para verebiliyor. Bu baglamda sigorta pertcilerden bir teklif alir. Sayer teklif yuksekse, once motoru o halde size onerir ve siz almazsaniz (verilen teklifin 7 bin oldugunu varsayalim) 7 bin veren Adama motoru o halde Satar, sigorta bedeli de 11 bin kabul edelim, size 7 bin arti 4 bin oder. Buna motoru pert etmek diyorlar.
- ancak motorunuza o halde pertciler 3 bin Verdi diyelim. Bu durumda motoru satmaz ve USTA ile iyi pazarlik EDerek araci yaptirma yoluna gider. Bu konu tamamen motorun o haliyle piyasada kac para edecegiyle baglantilidir.
aynen benım anlatmak ıstedıgım olay.önce sigorta farklı sıteler üzerinden ıhale yoluyla motoru satısa cıkarır istedigi rakamı buulrsada öncelık sızın ama satar yanı sigorta pek zarar etmez
-
06 Temmuz 2017, 10:39
#13
Moderatör
2 Yıl önce bir scooter'imiz pert oldu, daha önce de bahsetmiştim, yine kısaca bahsedeyim işlemlerden;
Resmi olarak (Sahtekarlık olmadan) bir aracın pert olması araç masrafının (Hasarın) aracın sigorta bedeline yakın olması ile doğru orantılıdır, yanılmıyorsam bu oran %70 idi.
Yani, aracınızın sigorta bedeli 10.000 TL diyelim, ve araçta 7.000 TL ve üzeri hasar var ise, (Ağır hasar) sigorta aracı perte çıkartır. Hasarlı motoru, satabildiği en iyi fiyata satar, örneğin 4.000 TL. Siz satışı alıcıya verir 4.000 TL alırsınız, akabinde sigorta size 6.000 TL ödeme gönderir, ve 10.000 TL'yi tamamlar.
Bu durumda sigorta motosikleti tamir ettirse, 7.000 TL hasar ödeyecekken, pert edip, 6.000 TL ödeyerek 1.000 TL kara geçmiş olur. Genel olarak politikası budur.
Tabi buna etken pek çok durum söz konusudur, motosiklete ekspertiz yapan servisin, hiç bir şey olmamış parçaları bile yazarak, ekspertiz sonucunu yüksek çıkartması, ve aracın perte ayrılmaya zorlanması, gibi durumlar çok yaşanmıştır. Diğer taraftan exper denen zat da oldukça önemlidir, kendisi ters bir mizaca sahip ise, işleri zorlaştırabilir, nihayetinde siz sigortalı ve haklısınız, eksperden daha zeki olduğunuz sürece asla zarar etmezseniz. Ama tabi bizim experlerin bir çoğu şeytan gibi olduğundan, pek çok insanın günahına girip, haksız kazançlar, servis ile anlaşmalar vb. ahlaksız durumlara yeltenme durumları çok görülür. Tabiki işini doğru yapan insanlar da var, fakat bu sigortacılık işleri maalesef pek hoş yürümüyor.
-
perte çıkmiş ihale ile satılmış bir motorla ilgileniyorum. kaza resimlerini gördüm resimde görünen, motor önden vurmuş, ön tarafında dağılma yok, çamurluk kırılmış ve amortisörler yamulmuş. ihaleden alan tamir etmiş felan.
her perte çıkan motor ağır hasarlı olmayabilir mi. ? tamir maliyeti yüksek olduğunda yurur aksamları iyi durumda olan motoru damı perte çıkarıyorlar.? yoksa illaki ağır bir hasarı mı vardır.?
-
zuluman adlı üyeden alıntı
perte çıkmiş ihale ile satılmış bir motorla ilgileniyorum. kaza resimlerini gördüm resimde görünen, motor önden vurmuş, ön tarafında dağılma yok, çamurluk kırılmış ve amortisörler yamulmuş. ihaleden alan tamir etmiş felan.
her perte çıkan motor ağır hasarlı olmayabilir mi. ? tamir maliyeti yüksek olduğunda yurur aksamları iyi durumda olan motoru damı perte çıkarıyorlar.? yoksa illaki ağır bir hasarı mı vardır.?
Bu motosikletle bi arkadaşım kaza yapmıştı (xj6) Olau yerinden ambulansla ayrıldığı için motosikleti almaya ben gitmiştim..
Gazlaya gazlaya evinin garajına kadar soktum. grenajlarda peglerde aynada vs hasar vardı, yani ben kendim muadil parçalarla kaynakla vs toplasam motosikleti 500tl masrafı vardı.
Yetkili servis 16500tl hasar çıkardı 😊
-
Hasar, aracın piyasa değerinin %50 sini geçerse sigortacı aracı perte çıkartmayı "düşünür". Bu durumdaki araç için, kayıtlı galericilerden, alıcılardan teklif toplamaya başlar. Bu durum 1-2 hafta sürer. Aldığı teklifler tatmin ederse aracı perte çıkartır, yoksa tamirine karar verir. Yani senin sıkıştırman hiçbir işe yaramaz. Oturup bekleyeceksin.
-
zuluman adlı üyeden alıntı
perte çıkmiş ihale ile satılmış bir motorla ilgileniyorum. kaza resimlerini gördüm resimde görünen, motor önden vurmuş, ön tarafında dağılma yok, çamurluk kırılmış ve amortisörler yamulmuş. ihaleden alan tamir etmiş felan.
her perte çıkan motor ağır hasarlı olmayabilir mi. ? tamir maliyeti yüksek olduğunda yurur aksamları iyi durumda olan motoru damı perte çıkarıyorlar.? yoksa illaki ağır bir hasarı mı vardır.?
Hasarlı resimlerine ulaşıp inceler, tamir görmüş ise değişim/onarım görmüş parçaların faturalarını (varsa) talep eder bakar, hasar şiddetini ve yönünü de düşünerek özellikle şasede sorun ihtimalini tartarsınız. Eğer şasede sorun yatarmamış bir hasarsa, gerekirse tüm motor ve amortisörler, ön çatal ve jantlar değişmiş olsun farketmez, sorunsuz toplanabilirliği yüksektir.
Önden vurdunuz ve ön çatalda sorun var, ön grenaj ve far+far demiri kırılmış, gösterge kırık, gidon eğri, manetler ve kumandalar hasarlı, ön jant ve lastik kullanılamaz durumda diyelim. Motosiklet %80 ihtimalle artık pert.Oysa bunların bir kısmı düzeltilebilir, bir kısmı tamir edilebilir, bir kısmının yerine alternatifleri kullanılabilir (özellikle arazi motosikletlerinde varsın orjinal gösterge olmayıversin).
Kısacası kaza şekline göre değişir. İncelemeniz gerekir.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)