Videonun sonunda biz absninde abssini yaptık demiş kim yaptıysa artık hahahaha
Benim bildiğim bu Bosch'un teknolojisiydi. KTM satın aldı demekki.. Birkaç yıl önce Bosch duyurmuştu bu teknolojisini..
"CaRPe DieM"
Bu işi de amma abarttılar. Motosiklet viraj dönerken, düz durumdaki fren basıncından daha düşük bir basınçta tekerlek kayma yapar (tutunmayı bırakır veya kilitlenir). Bunun sebebi de viraj dönerken frenleme yapıldığında tekerlek üzerine binen fren kuvvetinin yanında bir de merkezkaç kuvvetinin tekerlek üzerine etki etmesidir. O yüzden ABS sistemi normal şekilde basınç ayarlaması yapsa bile bu ayar viraj dönerken fazla gelmektedir. Aynı durum ters olarak patinaja girme için de geçerlidir. KTM bu iki durumdaki yük değişimlerini virajdaki yatma açısına bağlı olarak ölçüp tekerleğe giden tork ve fren basınçlarını sınırlayan bir sistem yapmış ve bunun da çok güzel reklamını yapıyor. Faydalı mı, çok faydalı ama bana göre bilinmeyen bir şeyi bulmuş falan değiller. Muhtelemen bu seviyedeki motorlarda ilk defa seri olarak kullanıldığı için bu kadar konuşuluyordur.
Azrail'in ilgi alanı motosikletinizin kaç cc olduğu değildir. Think good, drive Safe!..
Foruma üye olmak için tıklayın!..
Facebook sayfamızı takip etmek için tıklayın!..
Instagram hesabımızı takip etmek için tıklayın!..
Forum kurallarını buradan okuyabilirsiniz!..
İyi hoş abs iyi de abartmayın arkadaşlar senelerdir her cc den motor kullandım bizim kullandığımız lastik yol vb bi sürü etken var kaç milyon tl lik arabalar buz da kışın bir yokuş çıkamıyor sorsan arabada x tane sistem vardır
https://youtu.be/_47utWAoupo
Volvo acil fren sistemi yukarı da
Tüm yarışlar da motorlar birbirine cc olarak yakındır sürücü fark yaratır
Açılış
İstiklal Marşı
ABS hayat kurtarır
Ben ABS'den daha çabuk duruyorum
Yamahada ABS yok
İstiklal Marşı
Kapanış
bizimkiler daha normal abs yi hazmedemedi bunun için bi 10-15 sene lazım, forumlarda hala kampana freni öven bir milletiz..
Honda: Abs olacak yer var olmayacak yer var.
Ducati:Brembo getir bana ordan iki tane.
KTM: Daha iyisini yaptık.
Yamaha: Starbuck önündeyim knk manita düşürüyorum.
Yıllar önce ABS'nin olmamasını savunurdum(Cehalet çok kötü bir şey) ABS'si iyi çalışan bir motosiklete binene kadar da bu savunmamı sürdürdüm. Ama kazın ayağı öyle değilmiş arkadaşlar. ABS'nin devreye girmesi demek, ABS'siz motorda düştüğünüz anlamına gelmektedir. Şu anda kapatılabilir ABS'ye sahip bir motosiklet kullanıyorum ve pistte bu özelliği aktfi hale getiriyorum. Gerçekten çok mutlu ve huzurluyum. Varsın sen kullanmayı bilmiyorsun desinler, eve sağ gideyim yeter. Zaten dünya kadar faktörü düşünmek zorundayız motoru kullanırken. Üstüne bir de kayar mı kaymaz mı paranoyaklığına girmeye gerek yok.
Viraj ABS'si de bence yol güvenliği için mükemmel bir icat. Umarım bu sisteme sahip motosiklet alabilirim.
Ama ABS var deyip minibüs yolunda 100 le giderseniz önünüzdeki engele dik vurursunuz. Bunu da unutmamak lazım. Bu sistemler yardımcıdır, tüm rolü üzerlerine alırlarsa o yükü taşıyamazlar. Sevgiler
kardeşim niye böyle paylaşım yapıyorsun ki abs cokda önemli degil diyen adamlar var :D avrupa artık abs siz motor uretmiyor nerede ise forumda gene gelirler abs siz motor daha iyi durur diyorlar
Abs ne abi ya Limon gibi sıkıcaksın yeter bide denge önemli demodan geri çekilicen biraz ohh mis.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)