Kask karmaşası? Rahmi Barutçu diyor ki..
Reklamlar
-
Kask yere düştüğünde yani elimizden düşerse özelliğini yitiriyor çatlamalar başlıyor içinde falan o zaman ben 2bin₺ ye shoei alıp elimden düşürsem çöpe gidecek doğru mu? O zaman 300-400 e ls2 mt ve benzeri bir kask almak daha mı mantıklı kafam karıştı. Alıp ömürlük kullanma gibi bir durum yokmuş raf ömrü 4"5 kullanım ömrü 4 yıl diyor rahmi barutçu.. o zaman 300-400lük kasklar daha mı mantıklı kalıyor aydınlatırsanız sevinirim..
Reklamlar
-
Arkadaş fiyat genelde korumayla doğru orantılı Rahmi B. nun dediği kaskı yere düşürmekten kaçınmamız için yani illaki düşer kalkar ancak o bir iki düşüp kalkmayı eğer maddi durumun çok çok iyi değilse göz ardı etmek zorundasın. Sen kaskı alabildiğin en iyisini al düşürmemeye çalış,zorunlu 1 2 düşürmeyi de göz ardı edersin...
-
Nasıl bir mantık yürütüyorsun anlamadım? Madem düşerse özelliğini yitirebilir, madem ömürlük değil, o zaman 50TL'lik al abi?
Rahmi'yi çok sevmesem de anlattığı şey elbette doğru. Çıkarılacak dersi de videoda çok güzel anlatıyor, kaskına sahip çıkacaksın.
-
Öyle saçmalık olmaz, ulan sanki Norveç te yaşıyoruz, adam başı milli gelir yıllık 50-60 bin dolar, kask yere düşecek hemen gidip yenisini alicaz.
Kültürlü halkımız önce kask takmayı öğrensin sonra Rahmi bey' i dinlesin.
-
Bu dediği olaylar yüksek hızlar için geçerli. 100 km li hızlarda o yere düşmüş kask tutupta kafanda parçalanmaz eğer fiberglass ve üstü kalitedeyse. Bende kaskı elimden düşürdüm üstünde çizikler var ama kask hala sapasağlam 120 ile kafayı vursam duvara muhtemelen parçalanmadan hala tutar kafayı içinde. Vücudun gerisi parçalanır heralde o ayrı . Ama sen tutup 200 le vuracaksan kafayı bir yerlere o zaman kaskın kalitesi gibi farkeden bir olayda durumu. Dediği gibi çatlaklar yüzünden o hızlarda parçalanması daha kolay olur o kaskın. Fiberglass, karbon filan dinlemez yani.
-
isin bu kismi hurafe, yere dusse bisey olmaz hadi disinda gozle gorulur catlama bile olsa zaten icindeki kopuk koruyor kafayi, darbeyi o kopuk emdikten sonra tamam bir sonraki kazada ayni yere baski gelincr ise yaramaz ama yere dusmesj falan bence sacma, hatta oyle ki magazalar kaski kutudan cikariyo yere dusuyo sonra onu internetten falan birine satiliyo
-
Yanlışın var, kafayı asıl koruyan iç köpük değil dış kabuk. O yüzden dış kabuğu fiber, karbon gibi malzemelerden üretilen kasklar daha güvenli ve pahalı. Dış kabukla iç köpük arasındaki malzeme elyaf yani cam gibi düşün. Düşme anında darbeyi sönümler ve parçalanır. Elinden yere düşürdüğün kaskı iki avcunun arasına alıp sıkarsan inceden inceden çatırdadığını duyabilirsin İşte o çatırdama asıl koruyucu görev gören malzemenin çatlama sesidir.
-
Seni unutmayacağız
Nur içinde yat
Barkın bitti, şimdi rahmimi başladı bu saçmalığa. Orta halli kaskın asgari ücret olduğu ülkede.
Kaskın içi boşken yere düşmesiyle bi bok olmaz.
Sert frende, ani hızlanmada artçıdan kafa yersen kaska bi bok olmaz.
** Kaza görmüş kask değişmeli, gerisi sektörden haram para yiyen adamların uydurması, önemsemeyin.
Not: Bu bahsettiğim kalite standartlarına uygun şekilde üretilmiş, gerçekten insanı korumayı amaçlayan kasklar için geçerli
Not2: Bunun tartışması daha öncede yapılmıştı forum konularını arayarak bulabilirsin.
-
Kasklar ilk darbeyi emerek savuşturmak için tasarlanmıştır. bu yüzden dediği şey gayet mantıklı.
-
03 Temmuz 2017, 05:19
#10
Seni unutmayacağız
Nur içinde yat
RevLimiter adlı üyeden alıntı
Kasklar ilk darbeyi emerek savuşturmak için tasarlanmıştır. bu yüzden dediği şey gayet mantıklı.
ilk darbe? Sadece bir kez koruyacaksa high side olan adam, peşin peşin ölüp gitsin.
sadece ilk darbeden koruyacaksa, kask takmanın bi anlamı kalmaz. Düşünerek yazın.
Tüm mesajlar içkili olarak yazılmaktadır. Hoşunuza gitmediyse göz ardı edin.
-
03 Temmuz 2017, 06:26
#11
Ya ben zaten moto gp yarışlarına katılıp pistte 300km lere çıkmayacağım almayı planladığım motor ns200 abs .. maksimum yapacağı hız 150 ki ben onu da yapmam 120-130 uzun yollarda bana yeter de artar.. bizim evde şuan çin malı bi motor var baotian 125 diye kanuni seyhan çakması bişey işte ls2 kask var çeneden açılan 100₺ ye almıştık 7 sene falan oldu babam 2 abim 1 ben de 3 defa düştük o kaskla elimizden kaç kere düştü saymadım bile hemen hemen 2-3 çalıştırmada bir düşürürüm kaskı .. tabi ki özelliği azalıyodur ama rahmi hocanın dediği kadar kötü mü arkadaşlar? Ben bi shoei alsam 2bin₺ versem herhalde parçalanana kadar değiştiremem maddiyattan dolayı.. 300-400 seviyelerindeki kasklar da şehir içi + 500km yi geçmeyen uzun yollar için ideal olacak mıdır?? Kask düştüğünde ya da 4-5 yıl geçtiğinde tertemiz de olsa atmalı mıyım kaskı?
-
03 Temmuz 2017, 08:03
#12
Basit karsilatirmalarin bile yapilamiyor olmasi beni sasirtiyor, kaskin fiyatinin artmasi bir noktadan sonra guvenligini de arttirmaz isin icine konfor ses hafiflik gibi parametreler girer, 2bin tl ye aldigin kask ile 200 tl ye aldigin kask arasinda guvenlik faktoru daglar kadar olmayabilir, temel olarak dunya standartlarinda testlerden gecmis belli puanlari almis kasklar ayni seviye koruma saglar gerisi ses konfor yalitim hafiflige marka degerine kalir. Shoei de dusunce kirilacaksa Ls2 alayim o zaman demek cok komiktir cunku kask konusunda cok yuzeysel bilgiye sahipsiniz demektir. Bu mantikla ben pulsar 200 alayim nasil olsa kazada 1200 GS ile de olebilirim.. ile aynidir..
-
03 Temmuz 2017, 09:19
#13
Birde söyle bir yargı var kask aldım 3000₺ ye 300le düşşem bile ölmücem gibi bir düşünce var benim düşünceme göre 120km den sonra hatta 120bile fazlada hiçbir kask korumaz gibime geliyor.Tabi bu nasıl ne şekilde düşüldüğünede bağlı....Amma benim bir kaç arkadaşım adam yapıştırıp gideceği zaman özellikle 200 üstü hızlara çıkacağı zaman adam ekipman takmıyor diyor ki " ağa 250ile bir yere vurduğumu veya virajda patladığımı düşünüyorum "ÖLDÜM" gerek yok " diyip giyinmiyor hiçbirşey ... Adama da kalkıp sen haksızsın diyemiyorum
-
03 Temmuz 2017, 09:38
#14
Kasklar sabit bir nesneye 100 km/s gibi bir hızla bir yere çarpmak için tasarlanmış ekipmanlar değiller. Testleri filan 30 KM/h civarı hızlarla yapılıyor. Gitmekte olan bir motosikletin hızı sadece yatayda var. Ama bu hızla giden bir motosikletten düşen bir kafanın hem yatayda hızı var hem de düşeyde bir hızı oluyor. Bu düşeydeki hız da bildiğin serbest düşme hızı gibi düşünülebilir. Yere zaten 1 saniyede varan bir kafa da yere kalkıp 100 km/s hızla çarpmıyor. Motosikletin hızı 100 civarı olacak o halde daha az güvenli bir kask alabilirim düşüncesi uygun değil. Zira içinde kafa olan bir kaskın yere çarpma hızı motorun hızı ile doğru orantılı artmıyor. Temelde serbest düşme. 2 metre highside olunca birazcık daha hızlı. Kafayı 100 km/h hızla bir yere çarpmak gibi bir olasılık varsa kaska gerek yok, korumaz zaten. Kaskın iş göreceği durum kafayı düşeyde yere çarpmak.
İçinde kafa varken düşen bir kaskın iç köpüğü darbeyi yumuşatmak için kendisi eziliyor. Sonra bu köpük eski haline gelmiyor. O yüzden içinde kafa varken düşen kask tekrar kullanılmıyor.
İçinde kafa yokken düşme hali çoğu zaman zararsız oluyor. Oradaki risk ise dış kabuğun çatlaması. Dış kabuk çatlayınca bu çatlak yürüyor. Düştüğünde çatladığından endişe edilen bir kask kullanılmaya devam edilebilir ama arada esneterek kontrol edilirse sesinden sorun olup olmadığı anlaşılır. Çıtırdıyorsa gözle göremesek bile bir çatlağı vardır, değiştirmek lazım.
Kaskın kullanım ömrü hakkında insanların bilgisi nereden gelir? Bu konuda doğru bilgiyi yalnızca kask üreticisi söyleyebilir. O da sonuçta bunu satarak para kazandığı için sözüne güvenmek ya da güvenmemek bize kalmış. Genel olarak hiç bir ürün işini ilk alındığı günkü kadar iyi yapmaz. Zaman içinde performansı düşer. Buzdolabından arabaya klimadan motosiklete durumun böyle olması beklenir. Haliyle, alınan bir kaskın aynı standarttaki korumayı ömür boyu sürdürmesini beklemek makul değil. Arai kendi kaskları için 5 yıl kullanım için kefilim diyor. Buna 2 yıl da raf ömrü eklemek mümkün. Ondan sonra kask hala kabul edilebilir ölçülerde koruma sağlıyor mudur, yoksa acilen değiştirmek mi gerekir bunu kimse tam olarak bilemez. İmkanı olan bu riske girmez, yeni kask alır. Ben o kadar acele etmeyebilirim. Belki bir iki yıl daha kullanmayı düşünebilirim. Ama zaten kaskın vizörü o kadar kullanım sonunda çiziliyor, eski modelin vizörünü bulmak zorlaşıyor. Vizör pahalı olunca yenisini almaya meylediliebilir. Havalandırma ve diğer hareketli mekanizma yavaş yavaş kendini salabilir. 5 seneye kadar çook zaman var yani. Bir sürü şey değişir.
Ucuz kaskların da kabul edilebilir ölçüde güvenlik sağlayanları var. Hatta Sway filan gibi olmadıkları sürece gerçek yol koşullarında sağlayacakları güvenlik çok çok kötü olmayacaktır. Sonuçta mali imkan neye olanak veriyorsa onu alıp takacağız. Yapacak bir şey yok.
Fakat kask için ayrılacak bütçe bizi düşündürüyorsa mont, montun sırt koruması, eldiven, çizme gibi güvenlik ekipmanı almaya bütçe yetecek mi diye bir endişe doğabilir. Zaten 100'ü geçmeyeceğim, onlara ne gerek var gibi bir düşüncenin sıkıntısını ben artık yazmayayım. Forumda hızım çok düşüktü ayağımda spor ayakkabı vardı, şimdi platin takılacak ameliyata giriyorum, elimde eldiven yoktu sadece 100 metre ileriye gidiyordum sağ elim patates oldu gibisinden başlıklarda sonuçlar görülebilir.
Bir de aslında kazaya karışmaya engel olacak esas ve tek şey olan yol eğitimleri (Honda değil, mahalleden abinin otoparkta motor öğretmesi değil, ben zaten yıllardır araba sürüyorum olayı değil, ben zaten çok uzun zamandır motor kullanıyorum olayı değil) için bütçe filan işi var ki...
-
03 Temmuz 2017, 10:22
#15
127 adlı üyeden alıntı
Bu dediği olaylar yüksek hızlar için geçerli. 100 km li hızlarda o yere düşmüş kask tutupta kafanda parçalanmaz eğer fiberglass ve üstü kalitedeyse. Bende kaskı elimden düşürdüm üstünde çizikler var ama kask hala sapasağlam 120 ile kafayı vursam duvara muhtemelen parçalanmadan hala tutar kafayı içinde. Vücudun gerisi parçalanır heralde o ayrı
. Ama sen tutup 200 le vuracaksan kafayı bir yerlere o zaman kaskın kalitesi gibi farkeden bir olayda durumu. Dediği gibi çatlaklar yüzünden o hızlarda parçalanması daha kolay olur o kaskın. Fiberglass, karbon filan dinlemez yani.
Sevgili arkadaşım, kafanda en iyi kask bile olsa 50 km/h ile duran bir cisme çarparsan ölüm oranı %90 dır.
-
03 Temmuz 2017, 10:55
#16
Kask satışlarını arttırmak için bir söylenti olabilir mi🤔
-
03 Temmuz 2017, 11:02
#17
Ömürlük kask varda benimi haberim yok
CENNET UCUZ DEĞİL CEHENNEM LÜZUMSUZ DEĞİLDİR..
-
03 Temmuz 2017, 18:30
#18
000000 adlı üyeden alıntı
ilk darbe? Sadece bir kez koruyacaksa high side olan adam, peşin peşin ölüp gitsin.
sadece ilk darbeden koruyacaksa, kask takmanın bi anlamı kalmaz. Düşünerek yazın.
Demek istediğim şu; kasklar ilk darbeyi büyük oranda emer. belli başlı elden veya masadan düşmelerden dolayı özelliğini yitirmeye başlar.
-
03 Temmuz 2017, 19:05
#19
Ben de ortalığı biraz karıştırayım
1- fiber kask daha güvenli, karbon kask en güvenli, polikarbonat çöp mantığı yanlıştır. Satıcı ağzıdır. Gerçeği, fiber kask daha hafif, karbon kask en hafifidir.
2- elinden yere düşürünce zarar görme durumu, özellikle fiber ve karbon kasklarda geçerlidir. Ne kadar kıymetli, o kadar hassas.
3- kaza yaptın da, kaskın üstünde asfaltta sürüklenmekten çizik olduysa, geçmiş olsun. O kask çöp olmuştur.
-
03 Temmuz 2017, 19:22
#20
Arai yetkilisinin yere düşme ile ilgili sözleri 7:14 den itibaren dinlenebilir. Bir şey olmaz rahat olun diyor.
https://youtu.be/Ovd3KGu6BgU
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)
Bu Konudaki Etiketler