Kask karmaşası? Rahmi Barutçu diyor ki..
-
03 Temmuz 2017, 20:13
#21
bugün yolda gidiyorum ve yolun sağına kaldırımın dibine arabalar parketmiş hep. bir tane piizacı arkadaşta kaldırımdan gidiyor bende yoldan gidiyorum ve bir ara kafamı sağa çevirip pizzacıyı gördüm ve aynı hızda gidiyor sayılırdık ve 20 metre ilerde yola bağlanacağını tahmin ettim ve yavaşladım yol verme amaçlı fakat pizzacı yok oldu bir anda!
olamaz dedim, nereye ışınlandı bu? uzaylılar mı kaçırdı yoksa? herneyse banane olum dedim ve devam ettim yoluma derken az ilerledikten sonra bir baktım ki adam yerde yatıyor kaldırım ile aramızda ip gibi dizilen arabalar yüzünden elemanın düşme anına tanık olamadığım için arabacılarada kızdım.
yola bağlanacağı sırada ne oldu bilmiyorum ama kaldırım bitmeden yere düşmüştü. yerden kaldırdılar bunu ve sonra motoru kaldırıp devam etti arkadaş. koruma ekipmanı olarak sadece kask vardı ve başka bir şey yoktu.
Reklamlar
-
03 Temmuz 2017, 21:01
#22
Yurtdışında katıldığım bir seminerde söylenen şu: " kask omuz mesafesinden daha yukari mesafeden yere düşerse koruma özelliğini yitirme ihtimali vardır, içersinde ko koruyucu maddenin çatlayıp çatlamadigini saptmaak için x ışını ile kontrol etmek gerekir.
Bunu söylemlerindeki amaç kaza yapılan kaskın yeniden kullanılmaması. Yere düşürdüğünüz kaskın koruma özelliğini yitirmesi bir yerse sonra pazarlama ağzı bence.
Plâstik yere düşünce bisi olmaz fiber düşerse çatlar karbon düşerse kırılır gibi şeyleri kim neden çıkarmış ve buna neden inanılmış hayret doğrusu.
-
03 Temmuz 2017, 21:08
#23
Yan gözle bakmasınlar yeter
-
03 Temmuz 2017, 22:26
#24
Düşen kaskı suya koyun, eğer kabarcıkları çıkarıyorsa o kask ölmüştür.
Arkadaş madem ortaya böyle bir şey atılıyor bir adet yere düşmüş ve bir adet yere düşmemiş kaska aynı sağlamlık testini uygulayın da bakalım fasulyeden mi sallıyorsunuz yoksa konuşmanızın bilimsel bir dayanağı var mı.
Düşme var düşme var; hayat kısa kuşlar uçuyor ve kasklar çok pahalı.
-
03 Temmuz 2017, 23:56
#25
zaferce adlı üyeden alıntı
Kasklar sabit bir nesneye 100 km/s gibi bir hızla bir yere çarpmak için tasarlanmış ekipmanlar değiller. Testleri filan 30 KM/h civarı hızlarla yapılıyor. Gitmekte olan bir motosikletin hızı sadece yatayda var. Ama bu hızla giden bir motosikletten düşen bir kafanın hem yatayda hızı var hem de düşeyde bir hızı oluyor. Bu düşeydeki hız da bildiğin serbest düşme hızı gibi düşünülebilir. Yere zaten 1 saniyede varan bir kafa da yere kalkıp 100 km/s hızla çarpmıyor. Motosikletin hızı 100 civarı olacak o halde daha az güvenli bir kask alabilirim düşüncesi uygun değil. Zira içinde kafa olan bir kaskın yere çarpma hızı motorun hızı ile doğru orantılı artmıyor. Temelde serbest düşme. 2 metre highside olunca birazcık daha hızlı. Kafayı 100 km/h hızla bir yere çarpmak gibi bir olasılık varsa kaska gerek yok, korumaz zaten. Kaskın iş göreceği durum kafayı düşeyde yere çarpmak.
İçinde kafa varken düşen bir kaskın iç köpüğü darbeyi yumuşatmak için kendisi eziliyor. Sonra bu köpük eski haline gelmiyor. O yüzden içinde kafa varken düşen kask tekrar kullanılmıyor.
İçinde kafa yokken düşme hali çoğu zaman zararsız oluyor. Oradaki risk ise dış kabuğun çatlaması. Dış kabuk çatlayınca bu çatlak yürüyor. Düştüğünde çatladığından endişe edilen bir kask kullanılmaya devam edilebilir ama arada esneterek kontrol edilirse sesinden sorun olup olmadığı anlaşılır. Çıtırdıyorsa gözle göremesek bile bir çatlağı vardır, değiştirmek lazım.
Kaskın kullanım ömrü hakkında insanların bilgisi nereden gelir? Bu konuda doğru bilgiyi yalnızca kask üreticisi söyleyebilir. O da sonuçta bunu satarak para kazandığı için sözüne güvenmek ya da güvenmemek bize kalmış. Genel olarak hiç bir ürün işini ilk alındığı günkü kadar iyi yapmaz. Zaman içinde performansı düşer. Buzdolabından arabaya klimadan motosiklete durumun böyle olması beklenir. Haliyle, alınan bir kaskın aynı standarttaki korumayı ömür boyu sürdürmesini beklemek makul değil. Arai kendi kaskları için 5 yıl kullanım için kefilim diyor. Buna 2 yıl da raf ömrü eklemek mümkün. Ondan sonra kask hala kabul edilebilir ölçülerde koruma sağlıyor mudur, yoksa acilen değiştirmek mi gerekir bunu kimse tam olarak bilemez. İmkanı olan bu riske girmez, yeni kask alır. Ben o kadar acele etmeyebilirim. Belki bir iki yıl daha kullanmayı düşünebilirim. Ama zaten kaskın vizörü o kadar kullanım sonunda çiziliyor, eski modelin vizörünü bulmak zorlaşıyor. Vizör pahalı olunca yenisini almaya meylediliebilir. Havalandırma ve diğer hareketli mekanizma yavaş yavaş kendini salabilir. 5 seneye kadar çook zaman var yani. Bir sürü şey değişir.
Ucuz kaskların da kabul edilebilir ölçüde güvenlik sağlayanları var. Hatta Sway filan gibi olmadıkları sürece gerçek yol koşullarında sağlayacakları güvenlik çok çok kötü olmayacaktır. Sonuçta mali imkan neye olanak veriyorsa onu alıp takacağız. Yapacak bir şey yok.
Fakat kask için ayrılacak bütçe bizi düşündürüyorsa mont, montun sırt koruması, eldiven, çizme gibi güvenlik ekipmanı almaya bütçe yetecek mi diye bir endişe doğabilir. Zaten 100'ü geçmeyeceğim, onlara ne gerek var gibi bir düşüncenin sıkıntısını ben artık yazmayayım. Forumda hızım çok düşüktü ayağımda spor ayakkabı vardı, şimdi platin takılacak ameliyata giriyorum, elimde eldiven yoktu sadece 100 metre ileriye gidiyordum sağ elim patates oldu gibisinden başlıklarda sonuçlar görülebilir.
Bir de aslında kazaya karışmaya engel olacak esas ve tek şey olan yol eğitimleri (Honda değil, mahalleden abinin otoparkta motor öğretmesi değil, ben zaten yıllardır araba sürüyorum olayı değil, ben zaten çok uzun zamandır motor kullanıyorum olayı değil) için bütçe filan işi var ki...
Abi çok iyi yazmışsın tekrar okunsun diye alıntı yaptım.
Sevgiler.
-
04 Temmuz 2017, 00:07
#26
Rahmi barutcuda barkın bayoğlu'da birbirlerinden ders alıyorlar sanırım. Fiber kask esnek olmayacağı için kırılıp çatlağı büyüyebilir ama termoplastiği çekiçle bile kıramazsın eski bir kaskınız varsa deneyin
-
04 Temmuz 2017, 00:47
#27
Arkadaşlar ben denedim eski kaskim 7senelikti iç malzemesi sertleşmiş ti çöpe attım dur dedim kiloluk çekiçle daldım bir mok olmadı ne kırık nede çizik ama yinede dikkat edin düşünmemeye çalışın
-
04 Temmuz 2017, 08:30
#28
Rahmi Barutçu çok şey biliyor olabilir ama bilgiyi sunma şekli beni rahatsız ediyor.
İlgili videolarını izlemiştim, hissettiklerim kabaca şöyle;
---
Bu kask düşerse test etmek lazım, test ise çok pahalı 400 Euro.
(Çok pahalı değil mi sizi gidi fakirler. )
Düşerse yeni kask alın ama o da pahalı, en az 1500 lira.
(Size gene pahalı geldi şimdi değil mi ahahaha fakircikler. )
(Ben böyle yapıyorum çünkü ben çok zenginim.)
Ucuza kask alırsanız işe yaramaz, (ama sizin paranız yok ne yapalım.)
Düşerseniz ayağınız kırılır, platin takarlar o da 3000 lira. (Size göre pahalı hihihi.)
Benim Alpine Star bot (kolleksiyounum) var tanesi 3500 lira, (ama ben zenginim...)
---
Sonuçta ekipmanlar pahalı ama bütçetye uygun olanları da var,
Motorsiklete binmek dünyanın en zor, en pahalı, en çok teknik bilgi gerektiren işi gibi anlatılıyor ki o kadar da değil yani.
Evet eğitim ve bilgi gerekli ama abartmayalım.
Hamdım, piştim, hala hamım.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)
Bu Konudaki Etiketler