CRUİSER | Bu iki motor arasındaki fark ne olaki ? | Resimli, Teknik Özellikleriyle
Reklamlar
-
Reklamlar
-
Bir kere Epey.com ciddiye alınacak bir site değil. Oradan okuduğum hiçbir şeye inanmam. O motorlardan LF250-4 modeli eski nesil sıralı çift silindir bir motor ve şu anda hiçbir firma bu tip motor kullanmıyor. 10 sene önce hemen hemen tüm 250 cc çift silindirlilerde (MCT 250, Seyhan 250, Ramzey 250, Jinlun 250 vs) aynı motor bloğu kullanılıyordu. Bol titreşimli bir motordu ve şu saatten sonra buna para verilmez. V motorlu model bundan çok daha iyidir. Öyle 1 - 2 BG'lik farkların bir önemi yok, hız değerleri de doğru değil. O motorlar 115'ten fazla yaparlar. Yazan teknik özelliklerin de bazıları yanlış. Aşağıdaki sayfada doğru değerleri bulabilirsin :
http://www.lifanmotos.net/product/tzc/
-
205-4 10 sene öncesinin teknolojisi ama motosiklet 2011 yılından itibaren üretilmeye başlandı. Balansörlü olma ihtimali çok yüksek.
-
Endisem bu sicaklarda uzun yolda sikinti yaratir mi ?
-
hava soğutmalı her motor sıcak havada şişer. torkunun yüksek olması son hızın yüksek olacağı anlamına gelmez, zaten maksimum torku verdiği bir devir vardır, o devirden sonra tork düşer.
daha detaylı bilgi edinmek için biraz motosiklet üzerine araştırma yapmalısın, motosiklet marka ve modelle araştırılacak bir konu değildir. madem meraklısın motosikletin öncelikle çalışma politikası ile başlamanı tavsiye ederim.
-
Uzun yolda hiçbir motor sürekli redline'da gidilmiyorsa sıkıntı yaratmaz. Uzun yolda motorun şiştiği inanışını Türkiye'de yayan kimse güzelce bir sopalamak istiyorum. Bu motorlar neyle soğuyorlar ? Havayla değil mi ? Peki hangi durumda motora daha çok hava çarpıyor ? Hızlı giderken mi yoksa şehir içinde mi ? Biz yazın kırmızı ışıkta durunca mı daha çok sıcak basıyor yoksa hareket halindeyken mi ? İşte motosikletler de aynı bizim gibi uzun yolda daha iyi soğur, şehir içi trafiğinde zorlanır. Bu kadar basit.
Yani her türlü uzun yola gidilir merak etme. Yazdığın gibi motorda balansör olma ihitimali de vardır ama kullanıcısına sormak daha doğru olur.
-
Seko adlı üyeden alıntı
Uzun yolda hiçbir motor sürekli redline'da gidilmiyorsa sıkıntı yaratmaz. Uzun yolda motorun şiştiği inanışını Türkiye'de yayan kimse güzelce bir sopalamak istiyorum. Bu motorlar neyle soğuyorlar ? Havayla değil mi ? Peki hangi durumda motora daha çok hava çarpıyor ? Hızlı giderken mi yoksa şehir içinde mi ? Biz yazın kırmızı ışıkta durunca mı daha çok sıcak basıyor yoksa hareket halindeyken mi ? İşte motosikletler de aynı bizim gibi uzun yolda daha iyi soğur, şehir içi trafiğinde zorlanır. Bu kadar basit.
Yani her türlü uzun yola gidilir merak etme. Yazdığın gibi motorda balansör olma ihitimali de vardır ama kullanıcısına sormak daha doğru olur.
nasıl yani ? üzerinde radyatör olmayan motor bloğuyla sadece dışarıdan gelen havayla +30 derece sıcakta hiç durmadan 2 saat süreceksin ve o motor sana stabil cevap verecek öyle mi ? çekişten düşmeyecek ayakların yanmayacak falan ?
yaklaşık 15 bin km v twin bloklu 250 cc cruiser kullandım, 2 yaz geçirdim, şu yazdıklarınla uzaktan yakından alakalı şeylere şahit olmadım. bilmiyorsan çok biliyorum edasıyla konuşma arkadaşım. acemi insanlara böyle tavsiye verilmez.
What goes around, Comes back arround...
-
bayram tatilinde 2008 model ybr ile 2 kere durarak toplam 370km yol yaptım. Motorun biraz canini alarak 100-110 civarı seyir aldim.
Şişmeydi, performans kaybiydi en ufak sıkıntı yaşamadım.
Hava soğutmalı motorlarin şiştiğini ilk defa duyuyorum. Bahsettiğiniz şekilde şişme olsaydı eminim harled davidson gibi buyuk markalar hala inadına 1000cc hava soğutmalı v-twin makinesi olan motosikletleri piyasaya sürmezdi
-
Yillardir 1992 model hava sogutmali bir xv250 cruiser kullaniyorum, bircok kere yazin ortasinda İstanbul- Ayvalik arasi uzun yola ciktim (400km) Ne motor sisti ne ayagim yandi ne bir sey oldu. Motoru sisenler bir baktirsinlar, belki fakir karisim yakiyordur motorlari ya da baska bir sorun vardir.
-
05 Temmuz 2017, 10:55
#10
250 cc hava soğutmalı çin malı motordan bahsediyoruz arkadaşım, 1000+cc alabildiğine geniş bloklu hd ile karşılaştıramazsın. okuduğunuzu bi anlayın önce.
hava +30 derece olacak, sen otobana çıkıp 250 cc motorla son gaz durmadan gideceksin o motor şişmeyecek. yaşamasam inanıcam gerçekten.
kullanmayı bilmek ile bilmeyene tavsiye vermek arasında uçurum var. 250cc v twin cruiser ile istanbul tekirdağ arası hiç mola vermeden gittim defalarca, tam gaz verip yola devam edemezsin, 110 üstünü 1 saat göremezsin. şişer, ısınır, sıkıntı yaratır. ha zorlamadan kullanırsın ki ben öyle kullanıyordum, ozaman gider. ama otobana çıkıcam gaza basıcam gidicem öyle bir dünya yok.
-
05 Temmuz 2017, 12:12
#11
Herkes usta kesilmiş, yok şişer, yok patlar falan filan, Hindistan dahil olmak üzere Afrika asya ülkelerinde motorların % 90 hava soğutmalıdır, çünkü su soğutmalı olsa ortaya çıkacak soğutma problemleri (Isı müşürü, fan müşürü, devir daim pompası vs)gibi arzıların adı geçen ülkelerde usta sorunu veya parça tedariki çok zordur, tarlalarda bağ bahçelerde Çiftçi Mehmet emmi tarlayı sulamak için hava soğutmalı pancar motoru gece gündüz mazotu bitene kadar çalıştırıyor, onun için hava soğutmalı motorlar şişer efsanesini artık bırakın öyle birşey yok tamammı.
-
05 Temmuz 2017, 12:21
#12
mehmet tufan adlı üyeden alıntı
nasıl yani ? üzerinde radyatör olmayan motor bloğuyla sadece dışarıdan gelen havayla +30 derece sıcakta hiç durmadan 2 saat süreceksin ve o motor sana stabil cevap verecek öyle mi ? çekişten düşmeyecek ayakların yanmayacak falan ?
yaklaşık 15 bin km v twin bloklu 250 cc cruiser kullandım, 2 yaz geçirdim, şu yazdıklarınla uzaktan yakından alakalı şeylere şahit olmadım. bilmiyorsan çok biliyorum edasıyla konuşma arkadaşım. acemi insanlara böyle tavsiye verilmez.
seko haklı. motor uzun yolda düşük devirde, şehir içindeki kullanımdan daha rahat eder. çünkü en güzel soğutacak rüzgarı uzun yolda alır. senin 2 yaz kullandığın motorun sıcakta çekişten düşmesi genel kanıyı değiştirmez, senin motorunun dinamiğiyle alakalıdır.
şöyle örnek vereyim. 1 motoru çalıştırıp 1 saat yan ayağında rölantide çalıştırırsan hararet yapar. aynı motoru düşük devirde uzun yolda kullan serin serin yoluna devam eder.
-
05 Temmuz 2017, 13:38
#13
Şu cahilliği bırakın ,Şehir efsanelerini geçin. Hava soğutmalı motosikletler şişmez .Bakımını düzgün yapmadığınız bütün motorlar (motosiklet, araba , su motoru farketmez) ısınınca şişer.
-
05 Temmuz 2017, 15:06
#14
mehmet tufan adlı üyeden alıntı
250 cc hava soğutmalı çin malı motordan bahsediyoruz arkadaşım, 1000+cc alabildiğine geniş bloklu hd ile karşılaştıramazsın. okuduğunuzu bi anlayın önce.
hava +30 derece olacak, sen otobana çıkıp 250 cc motorla son gaz durmadan gideceksin o motor şişmeyecek. yaşamasam inanıcam gerçekten.
kullanmayı bilmek ile bilmeyene tavsiye vermek arasında uçurum var. 250cc v twin cruiser ile istanbul tekirdağ arası hiç mola vermeden gittim defalarca, tam gaz verip yola devam edemezsin, 110 üstünü 1 saat göremezsin. şişer, ısınır, sıkıntı yaratır. ha zorlamadan kullanırsın ki ben öyle kullanıyordum, ozaman gider. ama otobana çıkıcam gaza basıcam gidicem öyle bir dünya yok.
Öncelikle senin pek bilmediğini söyleleyeyim de içimde kalmasın. Önce yukarıda koyu renkte boyadığım yeri oku, sonra benim yazdığım açıklamdaki ilk cümleyi oku ne demek istediğimi anlarsın. Sen o sırada redline'da oluyorsun.
-
05 Temmuz 2017, 16:00
#15
gs500'üm, ramzey qm250'im hava soğutmalıydı. ikisiyle de ölümüne sıcakta, deli yol yaptım. en ufak performans kaybı yaşamadım ikisinde de. önemli olan kırmızı bölgede uzun süre gitme. burda hava soğutmalıya laf atan arkadaşın motoru arızalıymış heralde.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)
Bu Konudaki Etiketler