Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Acil: Akü bitti

    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    03 Haziran 2006
    Motosikleti
    Burgman 400
    Merhaba,

    Vespa motorumun aküsü 1 hafta/10 gün çalıştırmayınca bitti. Kontağı çevirince ışıklar bir miktar sönükte olsa yanıyor. Fakat motor çalışmıyor. 1 saat kick ile çalıştırmayı denedim fakat sonuç başarısız. Tavsiye edebileceğiniz birşey var mı?


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    04 Ocak 2004
    aküyü şarj etmeyi dene ,

    1- motoru ayak ile çalıştır ve motor 5-1o dakika calıssın veya motora bin git gez o ztn şarj eder

    2- eğer 12 v 7-8 amperlik bi adaptör cihazın varsa + ve - leri bağla fişe tak şarj et 4-5 saat te dolar

    3- akü suyunu kontrol et su seviyesi az ise saf su al ( benzicilerde , sanayide ) bulabilirsin 0.50 YTL falan dır max akü suyunu koyup şarj et

    4- akü kutup başlıklarının tam sıkılı olduguna dikkat et eger aküye bağlı + ve - kabloların vidası boşalmışssa onları sık onlardanda yapar

  3. #3

    Üyelik
    03 Haziran 2006
    Motosikleti
    Burgman 400
    Tşk. Deniyeceğim

  4. #4
    maxx75 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Haziran 2006
    Şehir
    Bahcelievler
    Motosikleti
    PIAGGIO X9 250 EVO'06
    Ace eger kick startla da calısmıyorsa speedrunner ın da dediği gibi en az 5-6 amperlik bi adaptörle sarj edebilirsin (amper ne kadar yüskek olursa o kadar cabuk sarj olur.hiç olmadı yakınlarda bi akücü,tamirci benzeri bi yer bul mutlaka birinde vardır güç kaynagı... sarj ettir getir tak... ucuz bi iş...Allah daha kötülerini başına getirmesin bu hiç bişey walla...Bizim bu çinliler yüzünden başımıza gelmeyen kalmıyo

    Bi komşunun falan arabası yok mu...takviye yapabilirsin

  5. #5

    Üyelik
    29 Ağustos 2005
    yukarıdakilere ek olarak eğer uzun müddet kullanmayacaksan,kutup başlarını sök.

  6. #6
    Forumdan Uzaklaştırıldı MrCool - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Eylül 2005
    Şehir
    İzmir-Bornova
    Motosikleti
    Suzuki LS 650 Savage / Kawasaki ZX-9R / Yamaha 600 Fazer
    Benim evin yanında çok çok hafif de olsa eğimli bir sokak var. Aküm bir defa bitmişti, motoru 3-4 defa yokuştan aşağı yanda koşturarak ve debriyajı sıkarak2. veya 3. vitesteyken son anda üzerine atlayıp debriyajı birden bırakarak çalıştırmıştım. 1. vitesteyken yapabileceğini sanmıyorum çünkü 1. vites çok güçlüdür. ANCAK şu anda fark ettim ve yazıyı silmedim; başka bir sorun daha var. Seninki otomatik vites , değil mi? Öyleyse benim söylediklerimin bir yararı olmayacaktır.

  7. #7

    Üyelik
    29 Ağustos 2005
    Senin 400 lük Burgmanın aküsü ile Vespa nın aküsüne takviye yap.Çalıştıktan sonra diğerini sök,Vespayla biraz dolaş dolsun.

  8. #8
    İHTİYAR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Mart 2006
    Şehir
    İZMİR
    Motosikleti
    SUZUKI GS-500 E
    Marş motorunun üzerinde genelde bir marş rölesi(bir şey daha denir ama bura da yazamayacağım)olur.Bu rölenin bir yardımcı kontağı daha vardır ve ilk marş anında indiksiyon yani ateşleme bobinine,koruma direncini bay pas ederek direk yüksek akım verir.Sebebi kolay start sağlamaktır.Marş anahtarını bıraktığınız anda bu röle ayrılır ve bobine koruma direnci üzerinden akım gider.
    Şimdi,ayak marşı esnasında marşa da basarsanız,eğer marş rölesi de devreye girebiliyorsa ilk çalışma kolaylaşacaktır.Akünüz tam boşalmamışsa.
    İyi akşamlar.
    Haydi hükümeti yıkalım yerine AVM yapalım.

  9. #9
    tubis - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Haziran 2005
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    Yamaha Cygnus L
    hiç olmadı git sanayiye benim gibi
    Sonsuza kadar süren tek A$K motosiklet aşkıdır !
    'TUĞBA OKAN EKİN' << 03.04.2007 >>

  10. #10

    Üyelik
    03 Haziran 2006
    Motosikleti
    Burgman 400
    Arkadaşlar, araba aküsünden taakviye yapmak mümkün mü?

  11. #11
    İHTİYAR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Mart 2006
    Şehir
    İZMİR
    Motosikleti
    SUZUKI GS-500 E
    Evet tabii ki mümkün,böyle bir imkanınız varsa oh ne ala.
    Haydi hükümeti yıkalım yerine AVM yapalım.

  12. #12
    PcKopatGhostRider - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Ağustos 2005
    Şehir
    Mersin
    Motosikleti
    Honda CBR 600F
    araba aküsüyle motor aküsü bir deil bildiğim kadarıyla..
    CBR 600F Honda,

  13. #13
    İHTİYAR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Mart 2006
    Şehir
    İZMİR
    Motosikleti
    SUZUKI GS-500 E
    12 volt DC olduktan sonra sorun yok.Yalnııııız oto aküsü yüksek kapasiteli olduğundan uzun ve sık sık marşa basmanız halinde marş motorunuz ısınıp zarar görebilir,hala çalışmıyorsa ısrarcı olmayınız,başka hata arayınız.
    Haydi hükümeti yıkalım yerine AVM yapalım.

  14. #14

    Üyelik
    21 Ekim 2005
    Araba aküsü ile motosiklet aküsünün (-) eksi kutupları birbirine bağlanır!

    Daha sonra motosikletin kontağı açılır.Motosikletin marş butonuna basıldığı anda , arabanın aküsündeki (+) kutup , motosiklet aküsünün (+) kutubuna temas ettirilir!

    Marş butonuna basılı tutuldukça , araba aküsünün de artı kutubu motosiklet aküsüne temas ettirilir.Marş butonu bırakılınca , (+) da geri çekilir!

    Dikkat: Otomobil ve dengi sistemler : 12V 40A veya 40 dan fazladır (örn:60A) dır.
    Yani (amper) akım şiddeti fazladır.

    Motosiklette 12V olabilir , ama 7A dir.!

    Uzun süreli temas halinde , tehlikeli ve istenmeyen kazalar yaşanabilir , parçalar ve sistemlerde sorun meydana gelebilir...

  15. #15
    PcKopatGhostRider - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Ağustos 2005
    Şehir
    Mersin
    Motosikleti
    Honda CBR 600F
    Alıntı viper_1 adlı üyeden alıntı
    Araba aküsü ile motosiklet aküsünün (-) eksi kutupları birbirine bağlanır!

    Daha sonra motosikletin kontağı açılır.Motosikletin marş butonuna basıldığı anda , arabanın aküsündeki (+) kutup , motosiklet aküsünün (+) kutubuna temas ettirilir!

    Marş butonuna basılı tutuldukça , araba aküsünün de artı kutubu motosiklet aküsüne temas ettirilir.Marş butonu bırakılınca , (+) da geri çekilir!

    Dikkat: Otomobil ve dengi sistemler : 12V 40A veya 40 dan fazladır (örn:60A) dır.
    Yani (amper) akım şiddeti fazladır.

    Motosiklette 12V olabilir , ama 7A dir.!

    Uzun süreli temas halinde , tehlikeli ve istenmeyen kazalar yaşanabilir , parçalar ve sistemlerde sorun meydana gelebilir...

    tşkkrler.. işte buydu söylemek istediğim..
    CBR 600F Honda,


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler