Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
3. sayfa BirinciBirinci 123

Hiç Kaza Yapmam Zannediyordum, Yaptım. :)

    REKLAM ALANI
  1. #41
    KumanBayram - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Aralık 2014
    Şehir
    Çanakkale/İstanbul
    Motosikleti
    Honda Fizy 125 --> Pulsar 200 NS
    Geçmiş olsun önemli bir sorununuzun olmaması sevindirici

    çizik sıyrık çabuk geçer
    Lazasker bunu beğendi.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #42

    Üyelik
    21 Kasım 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    RS 660, Tuareg 660
    Geçmiş olsun.
    Nasıl kaza yapmayacağını zannediyordun orasını anlamadım ben? Her motorcu illa düşer falan demeyeceğim de, ben yapmam zannediyordum demek, 1700km'de, değişikmiş.

    Kask dudağın oraya buraya çarpmasın diye üretilen bir şey değil, beynin akmasın diye yapılan bir şey. Kafan içinde fazla oynadıysa yanlış beden/yapıda bir kask almışsındır, kasktan şikayet edecek bir durum yok.
    Bir dünya para dediğin ceket, Alpinestars'ın giriş seviyelerinde tekstil bir ceket ve adım gibi eminim ki kolunu da sıkmıyordu. O koruma yerinde duracak sanıyorsan senin hatan =) Lap diye yapışan deri kıyafeler dışında her şey oynar yerinden, kazadan çıkardığın ders bu olsun alpine'ın bir suçu yok. Not olsun meraklısına, alpinestars montum yok, markayı savunma derdinde değilim.
    Eldivenlerin iç kısmında çok fazla sert malzeme kullanılmaz, en sağlamlarında bile. Gidonu hissedebilmen için ince olması gerekir ve asıl problem darbe değil sürtünmedir, bundan koruyacak şekilde tasarlanırlar.

  3. #43
    Sj's - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Haziran 2006
    Şehir
    istanbul
    1700 kmde ilk kaza icin cok ic acici goruntuler degil bunlar. 2001de ben yerlerde surunurken yanima gelirlerdi. Yeni misin derlerdi. Evet derdim. Iyi iyi, bu ara boyle dus ilerde cc buyuttugunde dusme sakin ha dedilerdi.

    Son iki yilda hayatimda hic kirigim yokken 35 yasima kadar kirmadigim kemikleri kirdim.

    Ders aldiysan ne ala baba.

  4. #44

    Üyelik
    14 Mart 2016
    Motosikleti
    Honda Activa 100 (2004)
    Çok geçmiş olsun. Bu da bir tecrübedir, şevkinizi kırmayınız. Eldiven tercihinde ben de five kullanıyorum ama özellikle avuç içi korumalı modelini seçtim ve ilk kazamda beni çok iyi korumuştu. Siz de öyle yapabilirsiniz. Eğitim alıp, ekipmanlarınızı yenileyip devam etmelisiniz. Tekeriniz düz bassın.

  5. #45

    Üyelik
    10 Nisan 2017
    Motosikleti
    Mondial Mc Roadracer 125 ve R6
    Çok çok geçmiş olsun inşallah kısa süre içerisinde iyileşirsin.
    Burdan çıkarılması gereken ders var bakın arkadaşımız kaskını ekipmanını takmasaydı belki çok daha kötü sonuçlar olacaktı belki sakat kalacaktı Allah korusun belki ölecekti ama ekipman yine bir şekilde hayatını kurtarmış.

    Cimrilik edip ekipman almayan arkadaşlar veya takmayı sevmeyen arkadaşlar bu sevip sevmeme işi değil, takmak zorundasınız bana göre çünkü hadi siz kendi canınızı düşünmüyosunuz tamam ama aileniz yok mu? Geride kalan insanlar üzülmeyecek mi?

    Ekipmanın önemi yine bir kez daha ortaya çıktı.
    Hem ekipmanlarla daha havalı duruyoruz
    Lazasker bunu beğendi.

  6. #46
    zealous - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Şubat 2010
    Şehir
    izmir- hatay
    Motosikleti
    Honda nc750X
    geçmiş olsun... Yaz günlerinde senin başına gelen bana ekipmanın önemini hatırlattı :( banada ders olsun
    Lazasker bunu beğendi.

  7. #47
    Lazasker - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Ocak 2017
    Motosikleti
    CRF 250 Rally
    Alıntı killingroad adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Geçmiş olsun.
    Nasıl kaza yapmayacağını zannediyordun orasını anlamadım ben? Her motorcu illa düşer falan demeyeceğim de, ben yapmam zannediyordum demek, 1700km'de, değişikmiş.

    Kask dudağın oraya buraya çarpmasın diye üretilen bir şey değil, beynin akmasın diye yapılan bir şey. Kafan içinde fazla oynadıysa yanlış beden/yapıda bir kask almışsındır, kasktan şikayet edecek bir durum yok.
    Bir dünya para dediğin ceket, Alpinestars'ın giriş seviyelerinde tekstil bir ceket ve adım gibi eminim ki kolunu da sıkmıyordu. O koruma yerinde duracak sanıyorsan senin hatan =) Lap diye yapışan deri kıyafeler dışında her şey oynar yerinden, kazadan çıkardığın ders bu olsun alpine'ın bir suçu yok. Not olsun meraklısına, alpinestars montum yok, markayı savunma derdinde değilim.
    Eldivenlerin iç kısmında çok fazla sert malzeme kullanılmaz, en sağlamlarında bile. Gidonu hissedebilmen için ince olması gerekir ve asıl problem darbe değil sürtünmedir, bundan koruyacak şekilde tasarlanırlar.
    Başlıktan sonraki yorumlarımı okusaydın anlardın. Dikkatli kullanırım motoru, hem motora hem kendime çok güvenmem. Acemi olduğumu bilirim, çılgın hamleler yapmam. O yüzden "bu kadar dikkat ediyoruz bir şey olmaz herhalde" hissi vardı biraz. Lakin kaza anından birkaç saniye önce bana gelen bir anlık aşırı güven hissi, yani "o aradan geçerim" düşüncesi ile konnet'in inadı birleşince yere yapıştım. Bir anlık da olsa gereksiz hamle yapmanın cezasını çektim.
    Kasktan memnun kaldığımı, ancak bundan sonraki tercihimin içte burun hava yolu olmayan düz bir kask olacağını (dişim kırılabilirdi) söylemenin neresinde kusur bulup laf sokma çabasına girdin bilmiyorum ama çok merak ettiysen söyleyeyim, kask büyük falan da değil. M beden aldım, alından sıktı 15 dakika bile kullanamadım. L beden ile değiştirdim tam oldu. Yani tamam siz çok zekisiniz de karşınızdaki hakkında bilgi sahibi olmadan fikir sahibi de olmayın lütfen...
    Ceketin ne olduğunun farkındayım. AAE'nin tulumuyla aynı performansı vermesini bekleyen yok zaten. Nokta atışı kelimelerle farklı anlamlar yüklemeye gerek yok. Lakin böyle bir kazada bile dirsek korumaları iş görmeyecekse bu da benim suçum mu? Ceket omuzlardan, boydan vs üzerime tam oturuyordu, ancak dirsek korumaları ara sıra açı değiştiriyordu önceden de. Bunu tasarımcıların bir bildiği vardır diyerek fazla önemsemedim. Kaza anında da yerinde durmadı, demekki önemliymiş. Diyorsan ki tüm tekstil ceketler böyle, o zaman bu benim hatam tamam. Bir dahakine deri mont alırız ya da iç dirseklik kullanırız.
    El ayası deyince nereyi anlıyorsunuz bilemiyorum ama el ayasında sert koruma olan birçok eldiven var. Yine Five Gloves'in başka bir modelini kullandım, onda da vardı. Knox Handroid'de buna güzel bir örnek. Kaldı ki şikayet maksadıyla da söyledim, eldiven arayışında olan varsa bunu da dikkate alsın diye yazdım. Diğer türlü eldiven görevini ufak bir hasarla da olsa yerine getirdi.

    Alıntı Sj's adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    1700 kmde ilk kaza icin cok ic acici goruntuler degil bunlar. 2001de ben yerlerde surunurken yanima gelirlerdi. Yeni misin derlerdi. Evet derdim. Iyi iyi, bu ara boyle dus ilerde cc buyuttugunde dusme sakin ha dedilerdi.

    Son iki yilda hayatimda hic kirigim yokken 35 yasima kadar kirmadigim kemikleri kirdim.

    Ders aldiysan ne ala baba.
    Daha beteri de olabilirdi, iyi yırttım yine. Doğru demişler, bu kaza da bana iyi bir tecrübe oldu.

    Alıntı Mustaphalanx adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Çok geçmiş olsun. Bu da bir tecrübedir, şevkinizi kırmayınız. Eldiven tercihinde ben de five kullanıyorum ama özellikle avuç içi korumalı modelini seçtim ve ilk kazamda beni çok iyi korumuştu. Siz de öyle yapabilirsiniz. Eğitim alıp, ekipmanlarınızı yenileyip devam etmelisiniz. Tekeriniz düz bassın.
    Teşekkür ederim. İlk gün şevkim kırılmıştı açıkçası fakat sonra geçti. Bundan sonraki eldiven tercihim Knox Handroid olur, aşağısı kurtarmaz artık. Şehrimde veya civar şehirlerde eğitim alabileceğim bir yer olsaydı bir dakika durmazdım. Kendi başıma pratik yapacak çok zamanım da olmadı iş güç yüzünden. Anca böyle gezilere falan gittiğimizde tecrübe kazanıyordum.
    sarpgray bunu beğendi.

  8. #48
    68charger - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Ekim 2013
    Şehir
    Istanbul city
    Motosikleti
    2006 Yamaha FZ6 Fazer ABS, Kawasaki Ninja 300 ABS
    Çok geçmiş olsun, bravo tam koruma giyindiğin için
    Lazasker bunu beğendi.

  9. #49

    Üyelik
    21 Kasım 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    RS 660, Tuareg 660
    Her yazılana böyle atarlanabliyorsan, evet hiç kaza yapmayacağını da zannedebilirmişsin şimdi anladım, benim hatam kusura bakma.

  10. #50
    Okan Sinan Ocan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Mayıs 2009
    Şehir
    Hamburg
    Motosikleti
    BMW K1200GT (Helga) BMW S1000XR M Sport
    Sevgili kardeşim,

    Oturup uzun uzun kaza analizi yapıp ,eksiklerini ve hatalarını yazmayı düşündüm. Ancak cevaplama tarzına baktığımda öncelikle değişmesi gerekenin sürüşün değil bakış açının olması gerektiğini farkettim. Sosyal medyadaki "motorcular hep haklıdır , araç sürücüleri bizi avlamaya çalışan katillerdir" gazı ile motor kullanmaya devam edersen bu kazalardan bolca yaşayacaksın. Öncelikle bu psikolojiden kurtulup kendi eksiklerini gidermeni öneririm.

    Sevgilerimle
    zaferce ve Osm@n bunu beğendiler.

  11. #51

    Üyelik
    30 Ocak 2017
    Şimdi bazı kendini bilmezler yada kendini her konuda çok bilmiş zanneden insanlar, her konuda olduğu gibi burada da kendilerini belli etmişler.
    Şimdi ben bu kaza yapan arkadaşımızı birçok yönden takdir ettim.

    1- Kaza yapmış, motoru ve kendisi zarar görmüş buna rağmen üşenmemiş moralim bozuk dememiş, ekipman, motosiklet vs hepsini fotoğraflamis ekipmanlarin nasıl koruyup korumadigini anlatmış.( Şu foruma üye olan kaç insan bunu yapıyor )

    2- Yukarda yazdığım şeyleri yapmış burada paylaşmış, bazı adamların hâlâ laf sokmalarina karşın efendiligini kaybetmemiş, herkese kibarca cevap vermiş.

    Ben buradan sana tekrar teşekkür ederim, eminim senin gibi bilinçli bir insan bundan sonra daha dikkatli olacak ve kaza riskini minimuma çekecektir.
    Saçma sapan yorum yapanları kafana takma, böyle insanlardan Türkiye de çok var.
    Lazasker bunu beğendi.

  12. #52
    Lazasker - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Ocak 2017
    Motosikleti
    CRF 250 Rally
    Alıntı killingroad adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Her yazılana böyle atarlanabliyorsan, evet hiç kaza yapmayacağını da zannedebilirmişsin şimdi anladım, benim hatam kusura bakma.
    Her yazılana atarlanmıyorum, iyi niyetle yaptığım bir paylaşımda beni marka karalayıcısı olarak lanse etmene sinirlendim ki rox dışında her ekipmandan memnun kaldığımı ama kendimce yaşadığım problemleri belirttim. Burada atarlanan sensin açıkçası. Kaskın, montun vs bedeninin küçük mü büyük mü olduğu hakkında bilgin yokken gereksiz bir laf sokma çabası içine giren de sendin hocam... Yoksa senden önce hatalarımı madde madde yazan, şu şu kuralları ihlal etmişsin diyene eyvallah deyip geçtim, memnun kaldım hatalarımı öğrendiğime... Ama senin amacını o yönde değerlendiremedim kusura bakma. Hala kaza yapmayacağını düşünmen normal falan diyebiliyorsun mesela. Neyse...

    Alıntı Okan Sinan Ocan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sevgili kardeşim,

    Oturup uzun uzun kaza analizi yapıp ,eksiklerini ve hatalarını yazmayı düşündüm. Ancak cevaplama tarzına baktığımda öncelikle değişmesi gerekenin sürüşün değil bakış açının olması gerektiğini farkettim. Sosyal medyadaki "motorcular hep haklıdır , araç sürücüleri bizi avlamaya çalışan katillerdir" gazı ile motor kullanmaya devam edersen bu kazalardan bolca yaşayacaksın. Öncelikle bu psikolojiden kurtulup kendi eksiklerini gidermeni öneririm.

    Sevgilerimle
    Sayın hocam, yazdıklarımdan bu anlaşılıyorsa gerçekten üzüldüm. Ben kendimce, kendi hatalarımı yazdım. Hatanın büyük bir çoğunluğunun bende olduğunu belirttim. Kaldı ki hatayı konnet'te bulsam karakolda ifade verirken şikayetçi olurdum ama olmadım. Onun hatası kazadan önce beni sıkıştırarak sollayıp arkadaşla arama girmesi ve sonrasında bana yol vermemek için inatlaşması... Zaten kazada konnetin önündeki minibüs bile durdu ama kendisi bir şeylerin farkına vardı ki sol şeritten yardıra yardıra kaçtı. Düştükten birkaç saniye sonra ayağa kalktığımda gördüm nasıl kaçtığını. Hadi suçlu olmasan bile durursun vicdan sahibiysen... Hep motorcular haklıdır gibi bir düşüncem asla yok, beni reyting kasmak isteyen motovlogcular ile karıştırmanıza üzüldüm ki ben onların başlıklarına da hiç iyi şeyler yazmıyorum gördüğüm zaman... O psikolojide olmadığıma inandıysanız hatalarımı sizin ağzınızdan dinlemek de faydamıza olacaktır. Teşekkür ederim.

  13. #53

    Üyelik
    17 Aralık 2012
    Şehir
    Ankara
    Öndeki motorcuyla aramıza girmeye çalışmaları engel olmamızı veya diğer sürücülere kızmamızı gerektirecek bir şey değil. Detaylıca bir anlatım ve örnek için (bkz: https://zafercemotosiklet.wordpress....rcuyu-korumak/). Forumda da şöyle bir başlıkta benzeri bir kaza ele alınmıştı.

    Arkamızdaki sürücüler neden bizi geçmek ister? Çünkü biz o yolda gidilebileceğinden yavaş gidiyoruzdur. Yani ya hızlanacağız, ya da yol vereceğiz. (bkz: https://zafercemotosiklet.wordpress....7/05/22/88-89/).

    Bakış açısı olarak kazalarımızı sürekli başka sürücülerin davranışına bağlamak aynı kazayı tekrar yapmamıza yol açacaktır çünkü diğer sürücülerin davranışları değişmeyecek, bizim kontrolümüzde değil. Ama bizim sürüş biçimimiz bizim elimizde. Onda bir şeyleri değiştirebilmek ve benzer bir durumda tekrar düşmemek için "Neden bu kaza oldu?" sorusunun bizim sürüşümüze ilişkin ve doğru cevabını bulmak lazım. (bkz: https://zafercemotosiklet.wordpress....0/bakis-acisi/).
    Lazasker bunu beğendi.

  14. #54
    okanbagiscan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Eylül 2016
    Şehir
    İstanbul Kartal
    Öncelikle geçmiş olsun.Başlıkta hiç kaza yapmam zannediyordum demişsin ve bazı gerekçeler yazmışsın.Aynı gerekçeler bende de var ve yaşım 45 ben ise ne zaman kaza yapacağım pisikolojisindeyim.Benim durumum ne olacak. :(
    Lazasker bunu beğendi.

  15. #55

    Üyelik
    21 Kasım 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    RS 660, Tuareg 660
    Alıntı Lazasker adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Her yazılana atarlanmıyorum, iyi niyetle yaptığım bir paylaşımda beni marka karalayıcısı olarak lanse etmene sinirlendim ki rox dışında her ekipmandan memnun kaldığımı ama kendimce yaşadığım problemleri belirttim. Burada atarlanan sensin açıkçası. Kaskın, montun vs bedeninin küçük mü büyük mü olduğu hakkında bilgin yokken gereksiz bir laf sokma çabası içine giren de sendin hocam... Yoksa senden önce hatalarımı madde madde yazan, şu şu kuralları ihlal etmişsin diyene eyvallah deyip geçtim, memnun kaldım hatalarımı öğrendiğime... Ama senin amacını o yönde değerlendiremedim kusura bakma. Hala kaza yapmayacağını düşünmen normal falan diyebiliyorsun mesela. Neyse...
    Ya ne lanse etmesi teey tey.
    1700km yapmışsın, ben düşmem demişsin, sonra malzemelerin bekleneni vermesi beğenmeyip notlar düşmüşsün, ben de o düştüğün notlara takılma demişim.
    Daha ne anlamak istersen anla, ne diye sana laf sokayım ben? Manyak mıyım? Gidip yarın daha da fazla para verdiğin monttan pantolondan yine fazlasını bekleme diye bişeyler yazalım dedik. Ağzımı açtığıma pişman ettin. Ben atarlanıyormuşum bir de..
    Yaw he he.. Benden önce hatasını yazan olmuş da bibili bibili demiş.. sana şurda burda hata yapmışsın diyen mi var?
    Bende salaklık, kaza yapmam sanıyodum diye yazana bişeyler anlatmaya çalışıyorum, daha atarlanmasının üstüne de hala cevap veriyorum.
    Hatanın tamamı bende, vaktini aldım kusura bakma.

  16. #56

    Üyelik
    28 Temmuz 2016
    Şehir
    afyonkarahisar
    Motosikleti
    CRF 1000L Africa Twin
    Dostum büyük geçmiş olsun. Ekipmanlar bence görevlerini yapmış. Zira belli bir süratin üzerinde motosiklet kazasından "sıfır zararla" çıkmak pek olası bir durum değil. Kemikler sağlam, iç organlar sağlam, hayati tehlike yok, uzuv kaybı yok. Bundan iyisi can sağlığı ki zaten öyle olmuş. Birkaç küçük sıyrık muhakkak başımıza gelir. Tam koruma da olsa bu böyle.
    Lazasker bunu beğendi.

  17. #57

    Üyelik
    07 Mayıs 2017
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    KTM DUKE 250 ABS 2017
    Çok geçmiş olsun, hiç düşmem artik usta oldum dedigimiz anda tecrübe ediyoruz maalesef
    Lazasker bunu beğendi.

  18. #58
    Lazasker - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Ocak 2017
    Motosikleti
    CRF 250 Rally
    Alıntı zaferce adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Öndeki motorcuyla aramıza girmeye çalışmaları engel olmamızı veya diğer sürücülere kızmamızı gerektirecek bir şey değil. Detaylıca bir anlatım ve örnek için (bkz: https://zafercemotosiklet.wordpress....rcuyu-korumak/). Forumda da şöyle bir başlıkta benzeri bir kaza ele alınmıştı.

    Arkamızdaki sürücüler neden bizi geçmek ister? Çünkü biz o yolda gidilebileceğinden yavaş gidiyoruzdur. Yani ya hızlanacağız, ya da yol vereceğiz. (bkz: https://zafercemotosiklet.wordpress....7/05/22/88-89/).

    Bakış açısı olarak kazalarımızı sürekli başka sürücülerin davranışına bağlamak aynı kazayı tekrar yapmamıza yol açacaktır çünkü diğer sürücülerin davranışları değişmeyecek, bizim kontrolümüzde değil. Ama bizim sürüş biçimimiz bizim elimizde. Onda bir şeyleri değiştirebilmek ve benzer bir durumda tekrar düşmemek için "Neden bu kaza oldu?" sorusunun bizim sürüşümüze ilişkin ve doğru cevabını bulmak lazım. (bkz: https://zafercemotosiklet.wordpress....0/bakis-acisi/).
    Faydalı bilgiler için teşekkürler hocam. Hepsini inceledim, aklıma kazımaya çalışıyorum.

    Alıntı agris adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Dostum büyük geçmiş olsun. Ekipmanlar bence görevlerini yapmış. Zira belli bir süratin üzerinde motosiklet kazasından "sıfır zararla" çıkmak pek olası bir durum değil. Kemikler sağlam, iç organlar sağlam, hayati tehlike yok, uzuv kaybı yok. Bundan iyisi can sağlığı ki zaten öyle olmuş. Birkaç küçük sıyrık muhakkak başımıza gelir. Tam koruma da olsa bu böyle.
    Çok teşekkürler. Haklısınız beklentiyi fazla yüksek tutmak da bir hata sanırım, sonuçta kaza...
    Bazı arkadaşlar bilmeden "şunu büyük almışsın bunu yanlış almışsın senin hatan ekipmanın suçu yok" tarzında karalama yapacağına ekipmanla ilgli böyle yorumlar yapsa daha anlaşılır olabilirdi. Tekrar sağolun.

  19. #59

    Üyelik
    21 Kasım 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    RS 660, Tuareg 660
    Hee sen "kaskı nasıl büyük alırım, ben öyle hata yapmam!" diye kızdın. Anlaşıldı. Pardon.)


3. sayfa BirinciBirinci 123

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)